Ga naar inhoud

Youtube, the next generation


Bonte

Recommended Posts

2 hours ago, Peter Motte said:

Mensen beginnen door te krijgen dat Musk veel wind verkoopt. Een beetje zoals Lernout & Hauspie, in de oertijd van de computer.

Hij zit toch meer in zonne energie dan in wind, hoor.

Ik zie trouwens niet in waarom het filmpje hierboven Musk-bashing is, wat me dan doet vermoeden dat Motte vooral in wind doet. 😬

Link naar reactie
2 uren geleden, Yncke zei:

De Vlaamse stem van Siri, bijvoorbeeld, is van L&H.

Inderdaad: Libelia de Splenter, een voormalig Studio Brussel-presentatrice met een ongelooflijk mooie stem.

 

Het feit dat die L&H-software nu in Apple-telefoons zit, zou al genoeg moeten zeggen dat die hele heisa van toen stinkt als een belegen Franse kaas die al drie weken in de zon ligt.

Link naar reactie
3 uren geleden, Sprinkhaan zei:

Hij zit toch meer in zonne energie dan in wind, hoor.

Ik zie trouwens niet in waarom het filmpje hierboven Musk-bashing is, wat me dan doet vermoeden dat Motte vooral in wind doet. 😬

 

Sabine Hossenfelder heeft het inderdaad niet over Elon Musk, maar op de achtergrond speelt het wel mee. Hij tapt uit het vaatje van de onmogelijke beloften. Dat je in een bedrijf "moonshots" organiseert om je ingenieurs ertoe aan te zetten om ver genoeg te durven denken, tot daaraan toe. Maar die "moonshots" worden ook gebruikt om investeerders en klanten aan te trekken. En dan wordt het toch wel windhandel.

Link naar reactie
3 uren geleden, Yncke zei:

En Lernout&Hauspie van wind beschuldigen, is ook kort door de bocht. De Vlaamse stem van Siri, bijvoorbeeld, is van L&H.

 

L&H hebben eigenlijk nooit een werkend product afgeleverd. De enige keer dat ze iets hadden dat werkte, hadden ze het van elders gekocht. Door een aandelen-swap, die eigenlijk betaald was met te hoge aandelenprijzen die mogelijk waren geworden door via zwendel hun half-afgewerkte producten te verkopen aan bedrijven die één na één over kop gingen omdat ze waren opgezet door medewerkers van L&H wiens enige doel het was een bedrijf op te richten dat producten van L&H kocht. Die stroman-bedrijven werden gefinanceerd met geld van investeerders die alles verloren toen die stroman-bedrijven failliet gingen, maar L&H had wel het geld van de niet-werkende verkochte producten binnengehaald.

Toen de lijken één na één uit de kast waren gevallen, werd de kast verkocht. Daarin zat o.a. Dragon Natural Speaking (dat ik soms gebruik om commentaar hier op het forum te zetten), maar dat eigenlijk helemaal niet door L&H was ontwikkeld, maar door de vorige eigenaar van DNS.

Daardoor zie je tegenwoordig inderdaad soms nog L&H opduiken. Ik had ook ooit op een van mijn pc's L&H software staan, omdat ze deel uitmaakte van ... spellingcontrole. Maar ik had nooit iets van L&H gekocht.

 

Het is zoals British Leyland. Wat heeft dat ooit gedaan voor de Britse auto-industrie behalve van een wrak een gedemonteerd wrak maken? En dus zijn de Britse auto's die je tegenwoordig koopt, altijd merken die ooit in BL zaten.

Dat wil dus niets zeggen.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

https://kanaalz.knack.be/talk/trends-talk-met-landschapsarchitect-louis-de-jaeger/video-normal-1797603.html

 

Voor eens en voor altijd:

 

KOEIEN ZIJN NIET HET PROBLEEM!

Wel de manier waarop vee wordt geteeld…

Koeien kunnen zelfs de oplossing van het probleem zijn.

 

Toen ik nog op de schoolbanken zat, leerde ik dat men tijdens de middeleeuwen het drieslagstelsel toepaste. Elk jaar werd er een ander gewas geteeld en het derde jaar lag de grond braak en werd deze natuurlijk bemest door vee.

Vee zorgde er juist voor dat er niet meer CO2 werd uitgestoten, maar minder. 

 

Ik kende Louis De Jaeger niet, maar met veel geestdrift legt hij perfect uit in dit interview wat er mis is met onze landbouw.
Als kind heb ik het nog meegemaakt hoe boeren in de familie gedwongen werden om al hun activiteiten behalve één af te stoten ten behoeve van schaalvergroting. Het is dan ook niet meer dan normaal dat als je de natuurlijke keten overhoop haalt, je het milieu overhoop haalt.
Het antwoord op het milieuprobleem binnen de landbouwsector is dan ook terugkeren naar een circulair model. Niet om om te doen alsof de landbouw zelf een probleem is.
 

En nu ga ik mijn biefstukje in de pan gooien… (Maar niet echt, ik lust geen biefstuk.)

 

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 years later...
39 minuten geleden, BobFish zei:

 

Momenteel vooral shorts om mijn publiek te verbreden (via zowel Youtube als Instagram en Tiktok) maar uiteindelijk zeker ook langere en ambitieuzere videos, niet alleen het uitvoerig bespreken van strips, maar ook interviews met stripmakers en -liefhebbers en het bezoeken en belichten van stripwinkels, stripbeurzen, stripfestivals, stripmuren, striplocaties etc. Ideeën genoeg.

 

In de weekends ben ik al jaren DJ in bijberoep, dus wil ik mijn passie voor muziek ook in toffe videos gieten.

Maar daar is het nog aftasten omdat ik niet tegen copyright regels wil aanbotsen.

 

@cinco Bedankt voor de vraag en de tekening! 🤓

Bob is een dj!

 

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
Op 11/11/2021 om 16:56, Comicoos zei:

https://kanaalz.knack.be/talk/trends-talk-met-landschapsarchitect-louis-de-jaeger/video-normal-1797603.html

 

Voor eens en voor altijd:

 

KOEIEN ZIJN NIET HET PROBLEEM!

Wel de manier waarop vee wordt geteeld…

Koeien kunnen zelfs de oplossing van het probleem zijn.

 

Toen ik nog op de schoolbanken zat, leerde ik dat men tijdens de middeleeuwen het drieslagstelsel toepaste. Elk jaar werd er een ander gewas geteeld en het derde jaar lag de grond braak en werd deze natuurlijk bemest door vee.

Vee zorgde er juist voor dat er niet meer CO2 werd uitgestoten, maar minder. 

 

Ik kende Louis De Jaeger niet, maar met veel geestdrift legt hij perfect uit in dit interview wat er mis is met onze landbouw.
Als kind heb ik het nog meegemaakt hoe boeren in de familie gedwongen werden om al hun activiteiten behalve één af te stoten ten behoeve van schaalvergroting. Het is dan ook niet meer dan normaal dat als je de natuurlijke keten overhoop haalt, je het milieu overhoop haalt.
Het antwoord op het milieuprobleem binnen de landbouwsector is dan ook terugkeren naar een circulair model. Niet om om te doen alsof de landbouw zelf een probleem is.
 

En nu ga ik mijn biefstukje in de pan gooien… (Maar niet echt, ik lust geen biefstuk.)

 

Eet ik een biefstuk mee  ik ben er namelijk dol op.

Lekker hoor. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...