grim Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 welke strips werden ooit bekroond en zijn vertaald in het Nederlands? Quote Link to comment
Aaltomuoto Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Maus van Spiegelman heeft een Pulitzer gewonnen, dat is de enige die me zo te binnen schiet. Quote Link to comment
Sherpa Posted April 25, 2013 Share Posted April 25, 2013 Verzelg me! (Nate Powell) 2009 Eisner Award Winner for Best Graphic Album (New) 2009 Eisner Award Nominee for Best Writer/Artist and Best Lettering 2009 Los Angeles Times Book Prize Finalist for Young Adult Fiction 2009 Ignatz Award Winner for Outstanding Artist and Outstanding Debut Skim (Tamaki & Tamaki) 2008 Ignatz Award for Outstanding Graphic Novel. 2009 Young Adult Library Services Association's Great Graphic Novels for Teens Award Desondanks nu allebei bij De Slegte :-( Blauwe pillen (Frederik Peeters) 2001 Prix Töpffer pour la jeune bande dessinée genevoise Quote Link to comment
beus Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 welke strips werden ooit bekroond en zijn vertaald in het Nederlands? bedoel je daarmee literaire prijzen of ook echte stripprijzen? want er zijn natuurlijk wel een hoop albums vertaald die prijzen hebben gewonnen in angouleme Quote Link to comment
Guest Natte aap Posted April 26, 2013 Share Posted April 26, 2013 gnatz Award winners It's a Good Life, If You Don't Weaken by Seth ah, cool, die heb ik nét gewonnen bij de ditmar actie op facebook. een dansje ten huize aap Quote Link to comment
grim Posted April 26, 2013 Author Share Posted April 26, 2013 stripprijzen zijn ook goed (bij de heropening van de bibliotheek is er een thema stand met bekroonde werken en er is ook een stuk voorzien voor strips) Quote Link to comment
Recommended Posts