Ga naar inhoud

Uw lievelings-auto in een strip.


cartoonesk

Recommended Posts

1 uur terug, Lichtman zei:

Wat off-topic (excuus), maar toch : ik hoop dat uw CX toch ooit nog de baan opgaat ?

 

Dat hoop ik ook. Voorlopig staat ze hier al een maand of acht geparkeerd op mijn toegangsweg, de batterij zal wel plat zijn maar in principe zou die nog gewoon moeten rijden. Ik overwoog 'm te verkopen, hier in Spanje moet dat wel wat waard zijn want die zie je hier helemaal niet.  Maar zolang ik niet in geldnood zit, wil ik eigenlijk niet :) 

 

 

Link naar reactie

 

4 minuten geleden, Aleksandr zei:

de eerste is steeenoud en de tweede is eigenlijk een <foute Landrover>, voor zover dat bestaat natuurlijk

 

Wel ik ken het niet maar de dialoog geeft wel weg dat er een zekere 'Dan Cooper' in voorkomt en dat de plot om een 'Blauwe Driehoek' draait. Misschien kan iemand het met deze subtiele tips wel vinden?  

Link naar reactie
11 uren geleden, Lük Bey zei:

 

Dat hoop ik ook. Voorlopig staat ze hier al een maand of acht geparkeerd op mijn toegangsweg, de batterij zal wel plat zijn maar in principe zou die nog gewoon moeten rijden. Ik overwoog 'm te verkopen, hier in Spanje moet dat wel wat waard zijn want die zie je hier helemaal niet.  Maar zolang ik niet in geldnood zit, wil ik eigenlijk niet :) 

 

 

Zeer begrijpelijk. Ik duim alvast mee (zowel voor het uitblijven van geldnood als voor 't terug rijklaar maken :)). Trouwens, hier zie je die helaas ook niet zo bijster veel rijden ..

Link naar reactie

 

4 uren geleden, Aleksandr zei:

met de Dee-eSsen ben je wel een weekje zoet, dat is een verzameling op zich, maar ook andere Citroenen zijn rijkelijk aanwezig

 

foto4749312

al zijn ze niet altijd even realistisch    :D

 

Behoorlijk gekke HY inderdaad, wel grappig :).

En zo ver van de realiteit is 't ook weer niet want tegenwoordig is 't quasi onmogelijk om er eentje in originele staat te vinden; de meerderheid van de overgebleven exemplaren zijn omgebouwd (naar een foodtruck bv.). Langs de andere kant dan wel weer goed dat ze in gebruik blijven.
Maar goed, 't is al lang duidelijk dat ik fan ben van die oude Franse schones en ik wijk te veel af :D.

Link naar reactie
16 minuten geleden, esteban² zei:

 image.thumb.png.a44c5bb6dbc231447abc9cc9a5d2e88c.png

 

image.thumb.png.aa1ca5758d24c1d06fd59ac743fa91b9.png

 

Als kind vond ik de Suzuki van Lambik nogal cool. Die heeft redelijk lang dienst gedaan in de reeks.  Nu vind ik er niets meer aan natuurlijk, het design van dat model is hopeloos verouderd en typisch aan die tijd.

 

Ik wilde deze ook nog aanhalen. We delen hetzelfde referentiekader, @esteban² (dat is al meermaals gebleken).

Heerlijke S&W-tekenstijl/-inktstijl ook!

Link naar reactie
9 uren geleden, esteban² zei:

Als kind vond ik de Suzuki van Lambik nogal cool. Die heeft redelijk lang dienst gedaan in de reeks.

 

Ja, en het merk kwam goed in beeld elke keer (net als Sony apparaten denk ik). Dat had heel veel weg van sponsoring. 

 

Naar het schijnt reed Vandersteen zelf met een Ford en dus zijn stripdiguren ook, en in het begin nam Geerts dat gewoon over. Daar zullen ze wel goeie deals mee hebben kunnen krijgen :)

 

Dit vind ik trouwens wel een cool model: 

 

Suske%20en%20Wiske%20-1972-%20De%20Boze% 

Link naar reactie
Op 21/11/2020 om 15:15, fazerco zei:

Weinig lievelingsauto's in deze thread, wel veel auto's.

 Ik weet niet precies wat je bedoelt. Ik ben niet zo streng dat je maar 1 "lievelings-auto in een strip" mag kiezen. Ik heb expres de vraagstelling in het eerste bericht zo geformuleerd. Nu is het wel zo dat je dat op 2 manieren kan interpreteren : je favoriete auto, die in een strip voorkomt, of je favoriete strip-auto.

Als ik maar 1 "lievelings-auto in een strip" mag kiezen, is dat de Flatermobiel.

 

gaston-lagaffe-franquin.jpg

Link naar reactie
Op 21/11/2020 om 17:22, cinco zei:

Auto's lijken mij zo van die supermoeilijke objecten om te tekenen.

En er komt toch wel altijd referentiemateriaal bij aan te pas.

 

In mijn eerste strips, vermeed ik auto's nadrukkelijk. Mijn helden waren altijd te voet of met de tram. Als ik toch een auto moest tekenen, nam ik vaak een speelgoedautootje als model. Toen ik een tijdje met Niquicho samenwerkte, gebruikte ik ook wel google afbeeldingen.

 

 

dadamanauto.jpg

Link naar reactie
4 uren geleden, Lük Bey zei:

 

Naar het schijnt reed Vandersteen zelf met een Ford en dus zijn stripdiguren ook, en in het begin nam Geerts dat gewoon over. Daar zullen ze wel goeie deals mee hebben kunnen krijgen :)

 

 

Vandersteen reed ooit met zo'n grote Amerikaanse slee; een foto van de auto is afgebeeld in het interview-boek.

Die wagen heeft hij nog verkocht aan een prof. Geschiedenis, met wiens dochter ik bevriend ben. Zij heeft schitterende verhalen over die chique rammelbak.

Ze vertelde mij 15 jaar geleden ook al hoe ze vroeger naast Luc Appermont en Bart Kaëll woonde. Op dat moment dacht ik nog dat ze dergelijke verhalen uit haar duim zoog (wie kon zoiets bevroeden?).

Link naar reactie
13 uren geleden, Lük Bey zei:

 

Ja, en het merk kwam goed in beeld elke keer (net als Sony apparaten denk ik). Dat had heel veel weg van sponsoring. 

 

Naar het schijnt reed Vandersteen zelf met een Ford en dus zijn stripdiguren ook, en in het begin nam Geerts dat gewoon over. Daar zullen ze wel goeie deals mee hebben kunnen krijgen :)

 

Dit vind ik trouwens wel een cool model: 

 

Suske%20en%20Wiske%20-1972-%20De%20Boze% 



Ook een leuke wagen, inderdaad, geweldige kleur.  Klopt trouwens wat je zegt van Vandersteen, daar kwam sponsoring bij kijken.  Vandersteen kreeg flink wat voordeel.  Dat is de rechtstreekse reden waarom we de Ford-periode meegemaakt hebben.  Hoe het met Geerts en Suzuki zat, weet ik niet.  Die verscheen voor 't eerst in De Tootootjes.  Ik meen ooit gelezen te hebben dat Geerts voor die Suzuki cabrio koos omdat je de figuren dan beter zag zitten.

Ik wéét het niet met absolute zekerheid, maar vermoed dat dit bij Merho ook de reden was waarom De Kiekeboes vrij lang met een Ford reden.  Wat daarna Toyota werd, de nieuwste modellen (ook Lexus) kwamen prominent in beeld.  Geen idee wat het tegenwoordig is, ik volg het zo niet meer.  Was er na de Toyota's geen Mercedes? 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 23/11/2020 om 00:08, esteban² zei:

 

 

image.thumb.png.aa1ca5758d24c1d06fd59ac743fa91b9.png

 

Als kind vond ik de Suzuki van Lambik nogal cool. Die heeft redelijk lang dienst gedaan in de reeks.  Nu vind ik er niets meer aan natuurlijk, het design van dat model is hopeloos verouderd en typisch aan die tijd.

 

Geweldige 4x4's nochtans. Ik heb zelf nog een SJ413 gehad, de oer-Samurai. Die ging dikwijls nog door waar de grote namen bleven steken, al had het lichte gewicht daar ook veel mee te maken in de modder.

Wat verouderd betreft: soms ben je beter af met eentje die je ter plekke nog kan repareren met een hamer en schroevendraaier in plaats van een laptop.

IMG_2535.JPG

Link naar reactie
Op 23/11/2020 om 23:35, esteban² zei:

Ik wéét het niet met absolute zekerheid, maar vermoed dat dit bij Merho ook de reden was waarom De Kiekeboes vrij lang met een Ford reden.  Wat daarna Toyota werd, de nieuwste modellen (ook Lexus) kwamen prominent in beeld.  Geen idee wat het tegenwoordig is, ik volg het zo niet meer.  Was er na de Toyota's geen Mercedes? 

De laatste 2 albums was het een Nissan Qashqai. En een vriendje van Fanny reed in een Nissan Micra.

De Mercedes in "wie A zegt" was die van Van de Kasseien.

afbeelding.png

Link naar reactie

Juist, ik had die Qashqai al gespot, maar was het compleet vergeten.  Stiekem benieuwd naar de deal. ;) 

Wat 'verouderd' betreft mbt de jeep, ik had het enkel over het design op zich.  Want je hebt gelijk, mijn vader kan zowat alle mankementen aan wagens zélf oplossen.  Bij de laatste generatie wagens is dat wat anders, dan is het richting dealer omdat er teveel moderne toeters en bellen mee gemoeid zijn waarvoor je heel andere kennis nodig hebt.  En waar je vooral ook vaak geen toegang hebt.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 11/17/2020 at 8:32 AM, Waldorf said:

 

Die rode wagen, ongeïnformeerde vriend, is een Jaguar D-type.

 

Jaguar-D-type.jpg

Heb nog ringmappen gehad in het middelbaar met dergelijke Jag als print. Soms hield me ook wel eens ledig met dat na te tekenen tijdens de les of de studie van 17u tot 18u.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...