Ga naar inhoud

Uw lievelings-auto in een strip.


cartoonesk

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser
On 11/23/2020 at 11:49 AM, cartoonesk said:

 Dit is meer een jeep. Jeep Willys? Zoals Franquin er ook wel getekend heeft.

 

album radar.jpg

Inderdaad, jeep Willys. Zowel de iconische militaire versie als de latere CJ( civilian jeep) zijn pareltjes. Samen met Land Rover.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
On 11/18/2020 at 9:59 AM, Lichtman said:

Bedankt voor de tip !

 

Nog een aanvulling : de motoren uit Joe Bar Team. Heel herkenbare modellen, geweldig ook hoe die motoren mee'bewegen' met hun rijders. Van sommige vraag ik mij wel af hoe ze in hemelsnaam hun helm opzetten :).

 

50487831_m.jpg

PHOTO-3.jpg

716bdc22353e088bdfc29f1c3c7c286a.jpg

Voor choppers zoals Harley's en zo moet je dan weer bij Litteul Kevin zijn, van de helaas reeds overleden tekenaar Coyote.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Om bij de roodpakdragende reporter te blijven, de Dodge WC 54 ambulance waarmee ze dat stel hikpatienten rondtoerden in Khoudistan en een late jeep Willys uit de jaren '50 die dan de CJ werd, waarmee de militairen van het Khoudistaanse regime rondkarren:

 

 

Screenshot_20201128-103340_Gallery.jpg

Screenshot_20201128-103333_Gallery.jpg

Screenshot_20201128-103251_Gallery.jpg

Screenshot_20201128-103319_Gallery.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
14 hours ago, Aleksandr said:

blijkbaar ben je goed bekend met dat kaki-geweld

 

foto4750964

 

enig idee wat voorn 4x4 dit zou kunnen zijn?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GAZ 69. Sovjet jeep. Losjes gebaseerd op de Dodge WC 54, waarmee R&K door Khoudistan toerden.

Screenshot_20201128-153653_Google.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
5 hours ago, Aleksandr said:

 

 

 

 

een Kever/Volkswagen Kübelwagen Typ 82 (?) & ...

foto4750999

foto4750993

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inderdaad, de Kübelwagen. De tegenhanger van de Willys MB Jeep.

 

De Duitsers hadden overigens wel meerdere off road personenwagens, zoals de Amerikanen hun jeep hadden. Maar in films en series komen de kübelwagen en de jeep steevast als vrijwel enige off road dienstwagen in beeld.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
5 hours ago, Aleksandr said:

 

 

 

 

foto4750997

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dit lijkt me een afgeleide van een Land Rover. Wellicht weet hombre en vriend Waldorf daar meer over.  Ik vermoed dat het een light utility vehicle is dat ook in gebruik was bij de Britse S.A.S.   Gebouwd op een Land Rover frame.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Kwam wel vaker voor dat automobielfabrikanten naast auto's ook andere mechanische tech&producten ontwierpen en produceerden. Zoals naaimachines, vuurwapens enz...

 

 

Horch was nog zo'n autofabrikant die voertuigen produceerde voor de Wehrmacht. Alsook Wanderer.

Link naar reactie
23 uren geleden, Aleksandr zei:

vermoedelijk UK-makelij want ik zie Clifton achter het stuur?

 

foto4751000

 

 

 

 

 

 

Mijn grootvader heeft dat nog gehad als takelwagen. Hij moet daar tot ergens in de jaren '70 mee gewerkt hebben 'tot het echt niet meer veilig was'. Hij noemde dat een 'Ford Canada', maar het is eigenlijk CMP, Canadian Military Patern truck, een familie van vrachtwagens in verschillende versies en vermogens. Ik kan dat niet zien zonder aan hem te denken.

 

1920px-Ford_Canada.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

De "Willy's Jeep" in de Buck Danny reeks, liefst zwevend boven de weg:

 

jeep10.jpg

BD46-pag-EF10-A-case-B1.jpg

 

En in films/thillers: de "1958 Ford Fairlane 500" (nog niet in strips aangetroffen):

 

 

 

1962: Lee Remick in de Ford Failane 500:

 

 

 

 

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

@Aleksandr. De 1955 Ford is toch een ander model. De 1958 Ford Fairlane 500 en ook de 1957 plus 1958 Cadillac Eldorado Biarritz zijn geïnspireerd door de 1957 Chevrolet Bell-air. Chevrolet is helaas voor hun 1958 Bell-air al weer afgestapt van de vinnen aan de achterzijde, cq. 90 graden gekanteld.

 

Cadillac-Eldorado-Biarritz.png

1957 (1958?) Cadillac Eldorado Biarritz in The Simpsons

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

@Aleksandr. Op de 2en 3e tekening staat ook de Studebaker Golden-Hawk. Uit welke strips?

 

Ja, voor een in de VS al vrij exotisch automerk is het opvallend, dat Hubinon die getekend heeft.

De meeste auto's in Hubinon's tekeningen zijn eigen creaties, cq. herkenbaar als een auto.

 

Bijgaand, Studebaker's History in stripvorm:

 

Studebaker, in strip 1.jpg

Studebaker, in strip 2.jpg

Studebaker, in strip 3.jpg

Studebaker, in strip 4.jpg

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
Op 7/12/2020 om 08:16, Lük Bey zei:

 

Ik heb dat nooit gelezen maar zou dit misschien uit een 'Jimmy Van Doren' album komen? De tekenstijl doet me eraan denken en het lijkt een Afrikaanse setting te hebben

 

Knap!

De Nieuwe Avonturen van Jimmy Van Doren, album 2

 

foto4751903

foto4751904

 

de tekenaar Daniël Desorgher is in Congo geboren en is vermoedelijk  ervaringsdeskundige

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...