Aleksandr Posted December 8, 2020 Share Posted December 8, 2020 het is al lang geleden dat ik nog een Jimmy heb gelezen maar ik dacht dat ze alles hadden moeten achterlaten tijdens hun vlucht richting Belgenland dat moet dan 1959 ofzo geweest zijn mits Congo onafhankelijk is geworden in 1960 vandaar misschien die oudere wagens vandaag zullen ze daar nog wel met mijn Toyota Corolla rijden die hier niet meer door de keuring kwam Quote Link to comment
Lük Bey Posted December 9, 2020 Share Posted December 9, 2020 In Kongo ben ik allang niet meer geweest (dat heette toen nog Zaïre) maar wel in verschillende andere Afrikaanse landen, en ik kan bevestigen dat er geen tekort is aan Toyota's. En daar zitten inderdaad ook voormalige Belgen tussen. Quote https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
cartoonesk Posted December 16, 2020 Author Share Posted December 16, 2020 Is dit ook een Jeep Willys? (De onnoembaren) Quote Link to comment
cartoonesk Posted December 16, 2020 Author Share Posted December 16, 2020 Thanx! Quote Link to comment
Tanuki Posted December 16, 2020 Share Posted December 16, 2020 Op 9/12/2020 om 08:16, Lük Bey zei: In Kongo ben ik allang niet meer geweest (dat heette toen nog Zaïre) maar wel in verschillende andere Afrikaanse landen, en ik kan bevestigen dat er geen tekort is aan Toyota's. Er is een reden waarom rebellen/terroristengroepen wereldwijd kiezen voor het betrouwbaarste merk. Niet kapot te krijgen en blijft rijden, in alle omstandigheden. Quote Link to comment
cartoonesk Posted December 16, 2020 Author Share Posted December 16, 2020 Vitamitje heeft door de jaren heen verschillende looks gehad. Quote Link to comment
Hardcover Posted December 19, 2020 Share Posted December 19, 2020 Voertuigen in de Klare Lijn... Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
Aleksandr Posted December 19, 2020 Share Posted December 19, 2020 die bovenste lijkt me zo een Daf-ding, maar de onderste? Mercedes met schoonmoederzit Quote Link to comment
fazerco Posted December 19, 2020 Share Posted December 19, 2020 Dit zijn Dafjes. Quote Link to comment
Aleksandr Posted December 20, 2020 Share Posted December 20, 2020 euh, zeker wel, maar met Daf-ding bedoelde ik het kleine voertuig aan het kanaal (foto 1), het kaki geval in foto2 is duidelijk iets Amerikaans en dus vermoedelijk een Chevrolet of GMC CCKW 6x6 Jimmy, ofso Quote Link to comment
cartoonesk Posted January 20, 2021 Author Share Posted January 20, 2021 Deze is grappig! Quote Link to comment
Aleksandr Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 ik had ooit een lief en die reed met een-toen-nog-Duitse Opel Quote Link to comment
cartoonesk Posted March 29, 2021 Author Share Posted March 29, 2021 Nog een Jeep Willys. Quote Link to comment
Waldorf Posted April 26, 2021 Share Posted April 26, 2021 De aflevering van Suske & Wiske in de krant vandaag is duidelijk getekend door een auto-liefhebber. Alles wat er op staat is herkenbaar en er zitten enkele exotische exemplaren tussen. Naast twee eigentijdse elektrische wagens (BMW i3 en Jaguar Ipace) en een BMW break staat er een aardig Suzuki busje, een geweldige Alfa Romeo C4 en als kers op de taart een Volvo 1800 ES. Enkel van de blauwe pick-up en de vrachtwagen rechtsonder is het merk niet te achterhalen. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Peter Motte Posted April 26, 2021 Share Posted April 26, 2021 Op 9/12/2020 om 08:16, Lük Bey zei: Duidelijk iemand met ambities om in een strip te komen: gele luchten, gele achtergronden, en gele auto's Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted April 26, 2021 Share Posted April 26, 2021 58 minuten geleden, Waldorf zei: Hierboven wat Tesla ons wijsmaakt wat we krijgen, en hieronder wat we werkelijk krijgen Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted April 26, 2021 Share Posted April 26, 2021 2 uren geleden, Waldorf zei: De aflevering van Suske & Wiske in de krant vandaag is duidelijk getekend door een auto-liefhebber. Alles wat er op staat is herkenbaar en er zitten enkele exotische exemplaren tussen. Naast twee eigentijdse elektrische wagens (BMW i3 en Jaguar Ipace) en een BMW break staat er een aardig Suzuki busje, een geweldige Alfa Romeo C4 en als kers op de taart een Volvo 1800 ES. Enkel van de blauwe pick-up en de vrachtwagen rechtsonder is het merk niet te achterhalen. Lopen de strips in de krant tegenwoordig achter op de fysieke releases? Want deze ligt toch al in de winkel. By the way, ik zou het niet kunnen, al die types herkennen. (ik heb heel weinig autokennis omdat het ook niet echt een interesse van mij is) Quote Link to comment
Peter Motte Posted April 26, 2021 Share Posted April 26, 2021 15 minuten geleden, cinco zei: Lopen de strips in de krant tegenwoordig achter op de fysieke releases? Ja. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Waldorf Posted April 27, 2021 Share Posted April 27, 2021 10 uren geleden, cinco zei: By the way, ik zou het niet kunnen, al die types herkennen. (ik heb heel weinig autokennis omdat het ook niet echt een interesse van mij is) Het type van de Volvo 1800ES heb ik moeten opzoeken. Ik wist wel dat het een Volvo was. Prachtwagen. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Lichtman Posted April 27, 2021 Share Posted April 27, 2021 12 uren geleden, Waldorf zei: De aflevering van Suske & Wiske in de krant vandaag is duidelijk getekend door een auto-liefhebber. Alles wat er op staat is herkenbaar en er zitten enkele exotische exemplaren tussen. Naast twee eigentijdse elektrische wagens (BMW i3 en Jaguar Ipace) en een BMW break staat er een aardig Suzuki busje, een geweldige Alfa Romeo C4 en als kers op de taart een Volvo 1800 ES. Enkel van de blauwe pick-up en de vrachtwagen rechtsonder is het merk niet te achterhalen. Tof gedaan inderdaad ! Altijd mooi om te zien, zo'n mooi wagens . Die blauwe pick-up kan misschien een Isuzu D-Max, Toyota Hilux of Nissan Navara zijn (die hebben allemaal zo'n typische kromme onderaan de ruit aan de C-stijl). Die vrachtwagen kan eventueel een Mercedes MB zijn, of een oude Iveco Daily. Quote Link to comment
Tanuki Posted April 27, 2021 Share Posted April 27, 2021 2 uren geleden, Lichtman zei: Die blauwe pick-up kan misschien een Isuzu D-Max, Toyota Hilux of Nissan Navara zijn (die hebben allemaal zo'n typische kromme onderaan de ruit aan de C-stijl). Die vrachtwagen kan eventueel een Mercedes MB zijn, of een oude Iveco Daily. Aan de lichten te zien gok ik op de Toyota. En eindelijk eens een EV in een strip. Maar die I-pace had ik er niet uitgehaald. Quote Link to comment
cinco Posted April 29, 2021 Share Posted April 29, 2021 voor de autoliefhebbers: de MG1600 Roadster op de cover van de Stallaert jaren 9 Quote Link to comment
Aleksandr Posted April 30, 2021 Share Posted April 30, 2021 ahja, dat is een MGA zeker? Quote Link to comment
cinco Posted April 30, 2021 Share Posted April 30, 2021 23 minuten geleden, Aleksandr zei: ahja, dat is een MGA zeker? MG, MGA... ik weet niet wat het verschil precies is. Stallaert sprak in de dossierbijlage over MG1600. Quote Link to comment
Aleksandr Posted April 30, 2021 Share Posted April 30, 2021 MG-A is de eerste generatie (1955–1962) MG-B de tweede generatie met ander neusje (1962 to 1980) MG F -> de derde(1995-2005 UK) is later zelfs al China Made (2007–2011) Quote Link to comment
cinco Posted May 2, 2021 Share Posted May 2, 2021 De Kiekeboes hebben vaak van auto gewisseld om mee te gaan met de tijd, maar het was zo te zien altijd wel een rode wagen. Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 2, 2021 Share Posted May 2, 2021 ze hebben lang enkel Toyota gereden (misschien via een sponsor) en later blijkbaar Mercedes maar nu zijn ze onderweg in een Golf? maar inderdaad, ze blijken allemaal rood te zijn Quote Link to comment
cinco Posted May 2, 2021 Share Posted May 2, 2021 Op 21/11/2020 om 18:39, Aleksandr zei: Franquin's oldtimer -> 1955 DKW 3=6 blijkbaar met dodemans deuren Die exacte foto staat ook in dat boek van de Super Quick dat ik enkele weken geleden heb gekocht. Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 2, 2021 Share Posted May 2, 2021 oH, wat een toeval wel een leuk boek, proficiat. Quote Link to comment
Lichtman Posted May 5, 2021 Share Posted May 5, 2021 Plezant dat je in veel strips aan auto-herkennen kan doen . Btw, dat ziet er inderdaad een leuk boek uit. Intussen besteld, bedankt voor de tip @cinco ! Quote Link to comment
cartoonesk Posted May 5, 2021 Author Share Posted May 5, 2021 49 minuten geleden, Lichtman zei: Plezant dat je in veel strips aan auto-herkennen kan doen . Ga je gang! Jidéhem : Hergé (of studio Hergé) Quote Link to comment
Lichtman Posted May 5, 2021 Share Posted May 5, 2021 woow, nice ! Bij de eerste tekening veel schone oude Franse wagens : Op 't eerste zicht : Citroën AZU, 2CV, Traction Avant, ID19, U23, DS, Renault 4CV, ..Bij de tweede alvast : Citroën 2CV, DS, Volvo PV444, BMW Isetta, Alfa Romeo Giulietta, Triumph TR3, Mercedes SL Roadster (?), Opel Olympia Rekord, .. .. op de rest moet ik nog wat sabbelen. Bedankt @cartoonesk ! Quote Link to comment
cartoonesk Posted May 5, 2021 Author Share Posted May 5, 2021 Ha, Lichtman! Fantastisch! (sommige Citroëns kan ik nog herkennen maar verder kom ik niet echt) Het was gedeeltelijk maar een grap maar zo knap van die tekenaars zo herkenbaar die auto's af te beelden! In Guust staat ook zo'n mooie verkeersopstopping. Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 5, 2021 Share Posted May 5, 2021 helaas zijn veel van die striptekenaars van Franse (Waalse) komaf en die tekenen hoofdzakelijk Franse wagens waar zitten nu al die Japanse filetekenaars, of hebben ze dat daar niet? Quote Link to comment
Waldorf Posted May 6, 2021 Share Posted May 6, 2021 12 uren geleden, Aleksandr zei: helaas zijn veel van die striptekenaars van Franse (Waalse) komaf en die tekenen hoofdzakelijk Franse wagens waar zitten nu al die Japanse filetekenaars, of hebben ze dat daar niet? De Fransen maakten mooie wagens. En Japanse wagens kwamen in Europa toch pas in de jaren '60 op de weg. Het plaatje van Kuifje komt uit Cokes in voorraad, uit 1958. Van wanneer die Guust is weet ik niet, maar dat zal ook wel ergens in de jaren zestig zijn. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
TDPB Posted May 6, 2021 Share Posted May 6, 2021 In 2015, in album 84 van de kampioenen, kreeg Markske ter vervanging van zijn oude, vertrouwde bolleke een nieuwe auto. Zelfde merk, maar nieuwe versie. Geheel toevallig heb ik twee jaar later exact hetzelfde autootje (model en kleur) gekocht. En dat is dus momenteel mijn lievelingsauto, ook al hebben we nog een tweede, grotere, duurdere auto staan. Quote Link to comment
Lichtman Posted May 10, 2021 Share Posted May 10, 2021 Op 5/5/2021 om 14:47, cartoonesk zei: Ha, Lichtman! Fantastisch! (sommige Citroëns kan ik nog herkennen maar verder kom ik niet echt) Het was gedeeltelijk maar een grap maar zo knap van die tekenaars zo herkenbaar die auto's af te beelden! In Guust staat ook zo'n mooie verkeersopstopping. Ik vermoedde 't ook, maar 't was te plezant om te laten . Helemaal mee eens; echt knap dat ze die zo herkenbaar kunnen tekenen. Die Guust is ook echt schitterend gemaakt (en weer veel Franse wagens, inderdaad de toen bekende modellen). Zie hoe tof die Ami gedaan is ). Striptekenaar + autoliefhebber = heerlijke combinatie ! Quote Link to comment
cartoonesk Posted May 10, 2021 Author Share Posted May 10, 2021 Hoi! Het schijnt dat Franquin hier een Citroën Ami 6 heeft getekend met zijn vrouw en dochter erin! Quote Link to comment
Lichtman Posted May 10, 2021 Share Posted May 10, 2021 De geluksvogels . 't Is duidelijk dat ie een liefhebber was, met al die mooie details ! Quote Link to comment
Recommended Posts