Ga naar inhoud

Uw lievelings-auto in een strip.


cartoonesk

Recommended Posts

Op 26/4/2021 om 20:04, Waldorf zei:

 

D3569129-434C-4211-ACD1-432523857807.thumb.jpeg.eb3982fee5395201b4b06053feabe6b4.jpeg

 

 

Heel realistisch afgebeeld, die blauwe pick-up: een grote bak met niks erin.

Echte eigenaars zijn wél slimmer: die kopen er een afdekplaat bij, zodat je niet kunt zien dat ze met een compleet overbodig grote bak rondrijden.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
On 5/17/2021 at 8:46 PM, Aleksandr said:

dat ding zuipt zooo veel dat hij er twee heeft?

 

 

De Lotus Esprit had ook twee tankdoppen, en zelfs twee tanks.

Echt handig was dat trouwens niet.

De tanks waren wel met elkaar verbonden, maar als je echt een volle tank wou, moest je eigenlijk eerste de ene, en daarna de andere vullen, want het overlopen van de brandstof van de ene naar de andere tank duurde een tijdje.

Link naar reactie
4 hours ago, Aleksandr said:

oH, wist ik niet, dat is toch zo een 007-duikboot/Pretty Woman racer

 

en wat is de bedoeling daarachter?

een ideale gewichtsverdeling tussen links en rechts van de wagen?

Ja, maar ik heb het wel over de niet-duikboot-versie. Die versie had maar één tank om plaats te maken voor de vinnen.

 

De bedoeling? Waarschijnlijk gewoon een plaats gezocht waar ze de tank kwijt konden.

Link naar reactie
  • 6 months later...
Op 24/2/2022 om 15:30, Lichtman zei:

Ik kan me niet meteen voor de geest halen of 't een echt model is; ik zie er zowel stijlkenmerken van een Peugeot 203, een Renault 4CV, als van een Simca 6 in (en waarschijnlijk van nog wel een paar modellen van de jaren 50). Mooi wel :):) 

Bedankt voor je expertise en reactie! Misschien dat André Geerts zijn modellen zelf ontwierp, zoals Franquin deed in Ton en Tinneke. Later in de Jojo-strips zie je vooral karikaturen van die moderne, compacte autootjes.

 

franquin modeste.jpg

Link naar reactie
7 minuten geleden, Lichtman zei:

Misschien had 't wel te maken met het omzeilen van mogelijke claims.

Denk het niet. Dat is gewoon tyisch aan de stijl van Geerts. Het ziet er allemaal realistisch uit, maar niets is écht een klakkeloze kopie van een bestaand ding. De realiteit dient als inspiratie, en is niet het einddoel.

Link naar reactie
  • 5 months later...
  • 5 months later...
  • 8 months later...

Sorry deze tekst moest erbij, maar verdween bij bovenstaande 😉 :

Voor 'Hardcover' : Een Ford Fairlane 58 nodig ? Deze stond in de strip Painted Desert #1 uitgegeven door Sherpa in 2012.

(Maar na 11, 12  jaar zou er een nieuwe uitgave moeten komeet nieuwe inkleuring)

 

Ik zie nu dat het een Ford Skyliner is , maar veel verschil met de Fairlane is er niet.

Als het niet dezelfde is: 

 

Ford Fairlane Skyliner 1.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...