Ga naar inhoud

Hoeveel Strips Lees Je ?


Daan

Recommended Posts

Wat ik wel heb met dikkere albums, en dan heb ik het over een paar honderd pagina's, dat ik die niet in één ruk uitgelezen krijg. Ik wissel dan af met de traditionele 48 pagina-albums of andere dikke strips. Momenteel liggen er zo Crumbs en Kominsky's Getekend Leven, de derde integrale van Heinz en een Frans mangaatje verspreid in mijn huis (wie zoekt, die vindt). En voor mijn treinleessessies zit momenteel het Franse stripinfomagazine dBD en deel 2 van Turfs Magasin Sexuel in de rugzak, samen met P-magazine en Humo. Vanmorgen las ik een half nummer van De Vrije Balloen waarvan ik onlangs alle exemplaren kocht.

Link naar reactie
Wat ik wel heb met dikkere albums, en dan heb ik het over een paar honderd pagina's, dat ik die niet in één ruk uitgelezen krijg.

 

Is bij mij ook meestal het geval, maar Adolf heb ik onlangs toch in één ruk uitgelezen. De Ultimate Spiderman Omnibus ook. (In één ruk met dergelijke dikke boeken wil zeggen dat ik het uitgelezen heb zonder tussendoor andere strips te lezen)

Link naar reactie

Drie uur op één dag? Dat zijn cijfers die alleen op een regenachtige zondag haalbaar zijn voor mij.

 

bah, een uur middagpauze, dus dan heb ik 's avonds nog 2 uur over. als mijn tuin slaapt in deze periode, dan lees ik 's avonds nog meer dan dat. Mijn zoontje gaat slapen op 18u30, dus hopen tijd, zeker ook omdat ik geen tv kijk. In de zomer is het wat minder, maar 3 uur per dag acht ik een realistisch gemiddelde :)

Link naar reactie
  • 5 years later...
Op 30-11-2012 om 17:01, Kool Thing zei:

 

Dit is het resultaat van de jongste 17 dagen B) . Ik probeer idd elke dag een strip te lezen. Indien ik er niet in slaag, dan haal ik mijn schade 's anderendaags in.

haal je dit vandaag nog? ik lees er misschien een per week als ik de tijd heb.

Link naar reactie

Ooit las ik de 11 delen van "Neon Genesis Evangalioin" NLse versie in één dag uit.

Dat gulzig lezen heb ik na het in één dag opslokken van Het Kristallen Zwaard stilgelegd ("ik had niets meer om te lezen"), maar aangezien ik toch meer dan 200 ongelezen boeken heb (boeken, niet strips), ben ik nog lang niet aan het einde.

Dit jaar las ik al 76 strips, maar meer dan 3 per dag doe ik zelden. Gewoonlijk is het er maar één.

Link naar reactie
  • 2 years later...

Ik probeer de albums die ik koop ook binnen het jaar te herlezen.

Dat is zo een beetje mijn richtlijn bij het aankopen van strips. Is het een album dat mij ook nog bij een herlezing kan boeien? Misschien moeilijk om op voorhand in te schatten, maar ik ben zelden bedrogen uitgekomen.

Wat info over het album vooraf opdoen en het in de winkel doorbladeren, dat levert meestal wel een degelijk beeld of het mij ligt of niet.

Link naar reactie

Doordat ik dit jaar en vorig jaar nogal zware studiejaren heb, vind ik amper tijd. Tijdens het semester 1 per week en tijdens de examens 0 (dus nu al 5-6 weken niets kunnen lezen 😢 ).

 

Daardoor is in de 6 jaar dat ik verder studeer mijn stapel ongelezen gegroeid van 0 naar ongeveer 400. Daar voor las ik er ongeveer 10 per week en eens ik in juni afgestudeerd ben ga ik proberen terug dat tempo aan te nemen, 1 a 2 jaar en mijn ongelezen stapel is ingehaald ;) 

Link naar reactie
38 minuten geleden, kbellon zei:

 

Daardoor is in de 6 jaar dat ik verder studeer mijn stapel ongelezen gegroeid van 0 naar ongeveer 400.

 

Wowzers! Meestal als ik in een fase zit dat ik niet echt meer veel lees of met andere interesses bezig ben of er niet toe kom, dan verwatert het wat. Daarom dat ik in 2020 met sommige reeksen een inhaalbeweging heb gedaan. (vb. Undertaker. Had ik voor 2020 nog niks van gelezen of aangeschaft)

Dit is nu eigenlijk mijn sterkste stripperiode die ik heb sinds mijn tienerjaren, daarom ben ik ook veel op deze site, maar als bepaalde omstandigheden veranderen kan dat allemaal weer op het achterplan gaan. Het verdwijnt nooit helemaal, maar er zijn zeker jaren geweest dat ik misschien maar 5 nieuwe strips heb aangeschaft.

Link naar reactie
Op 17/1/2021 om 17:24, cinco zei:

 

Wowzers! Meestal als ik in een fase zit dat ik niet echt meer veel lees of met andere interesses bezig ben of er niet toe kom, dan verwatert het wat. Daarom dat ik in 2020 met sommige reeksen een inhaalbeweging heb gedaan. (vb. Undertaker. Had ik voor 2020 nog niks van gelezen of aangeschaft)

Dit is nu eigenlijk mijn sterkste stripperiode die ik heb sinds mijn tienerjaren, daarom ben ik ook veel op deze site, maar als bepaalde omstandigheden veranderen kan dat allemaal weer op het achterplan gaan. Het verdwijnt nooit helemaal, maar er zijn zeker jaren geweest dat ik misschien maar 5 nieuwe strips heb aangeschaft.

Jep, maar ik zet steeds een budget opzij en ik weet van mezelf dat ik de stapel met gemak ga inhalen ;) Dan liever alles gespreid uitgeven, dan een grotere som geld op 1 moment.

Link naar reactie

soms werk ik een hele stapel weg in een weekend, soms 1 comic per dag... varieert nogal.
Als ik zin heb in Stephen King of Lee Child dan stop ik dus even met comics en strips :)
Nu bezig met een belachelijk druk project, dan ook nog eens mijn eigen Kickstarter-project en wat vrijwilligerswerk... dan nog eens een renovatie in mijn nieuwe huis en een aanstaande verhuizing (30 dgn nog) en je kan je voorstellen dat ik momenteel NIETS lees en blij ben dat ik niet omkiep op het einde van de dag :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...