Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (3)] landschap 17 vs. landschap 15


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?   

59 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 01-12-20 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar uitvinding zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

VerbondDerOpalen.jpeg.d2b8cbdbbb91ff57de

Grün - Verbond der Opalen

 

Ron P

 

 

B

 

Cyann.jpg.7b4377a9f6fcb0a0d9c430412b56d1

Talloze landschappen in de Cyclus van Cyann.

 

Bourgeon heeft hier geen wereld maar een gans universum gecreëerd. Het niet-vertaalde Clé des confins biedt daar een boeiende inkijk op.

Dit landschap uit deel 3 is uiterst gedetailleerd weergegeven, je waant je zo in een kassakraker à la LOTR of Star Wars als het een film moest zijn.

 

SPeeDy

Link naar reactie
  • Bonte pinned this topic

Hmm, twee minutieus uitgewerkte landschappen. Ik had niet meteen een voorkeur, maar na een grondige studie kies ik voor Bourgeon. De eerste mist wat diepte en structuur. Het lijkt alsof de huizen in Antwerpen tegen het water staan, en dat de schepen dan tot bij de voordeur kunnen varen. Zijn daar geen kaden? Nee, dan denk ik dat Bourgeon zijn landschap beter doordacht heeft.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
37 minutes ago, Waldorf said:

Hmm, twee minutieus uitgewerkte landschappen. Ik had niet meteen een voorkeur, maar na een grondige studie kies ik voor Bourgeon. De eerste mist wat diepte en structuur. Het lijkt alsof de huizen in Antwerpen tegen het water staan, en dat de schepen dan tot bij de voordeur kunnen varen. Zijn daar geen kaden? Nee, dan denk ik dat Bourgeon zijn landschap beter doordacht heeft.

En lag Antwerpen vroeger op een heuvel? Ik stem er toch maar op, het doet me op een of andere manier meer.

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic

A gekozen vanwege de dik aanwezige sfeer, het is alsof je bij A alle geluiden hoort en geuren ruikt die samengaan met een 17e-eeuwse stad met zeehaven. Prachtig! Zoiets ervaar ik bij B helemaal niet, geen enkel geluid en geen enkele geur dringt zich op. De sfeer doet vermoeden dat iedereen nog slaapt terwijl dat helemaal niet het geval is...

Link naar reactie
14 minutes ago, sanderg said:

Ik ben trouwens weer erg blij met dit toernooi! Elke dag weer even een leuke afleiding. Erg benieuwd ook wie er gaat winnen.. Er zijn veel mooie inzendingen.

Bedankt weer voor het mogelijk maken hiervan!

 

Met dank aan Yncke die er opnieuw voluit voor gaat. 🙂

Link naar reactie
26 minuten geleden, sjaakie zei:

Voor a gegaan.

Bij B vond ik de hoge tafelbergen niet geloofwaardig.

Hoewel ik bij a mij inderdaad ook afvroeg of ik in Antwerpen nooit goed opgelet had dat het op een heuvel stond.

Ik vroeg me dat ook af, omdat het me nooit opgevallen was. De kathedraal ligt effectief op het hoogste punt.

 

image.thumb.png.135372ac37fa6a0e734e7dd963135eae.png

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Daan zei:

A gekozen vanwege de dik aanwezige sfeer, het is alsof je bij A alle geluiden hoort en geuren ruikt die samengaan met een 17e-eeuwse stad met zeehaven. Prachtig! Zoiets ervaar ik bij B helemaal niet, geen enkel geluid en geen enkele geur dringt zich op. De sfeer doet vermoeden dat iedereen nog slaapt terwijl dat helemaal niet het geval is...

 

Een overtuigend pleidooi.

Ik volg en ga voor A in deze strijd tussen de geeltinten.

Link naar reactie
9 uren geleden, Yncke zei:

A heeft dikke pech meteen tegen B uit te moeten komen. Toch ga ik voor B. Allebei heel mooi, maar bij B valt er meer te ontdekken. (Dat krabbengevecht. XD )

Ik geef de git-repo de schuld 😉 Het is inderdaad geen sinecure om B als tegenstander te hebben, die mij ook wel kan bekoren. Het is allesinds toch nog spannend. De verliezer met de meeste stemmen, is dat ook nog een vermelding waard? 😉

Link naar reactie

Even de extra tekst toevoegen die ik pas achteraf bij mijn inzending had gezet:

 

Bourgeon heeft hier geen wereld maar een gans universum gecreëerd. Het niet-vertaalde Clé des confins biedt daar een boeiende inkijk op.

Dit landschap uit deel 3 is uiterst gedetailleerd weergegeven, je waant je zo in een kassakraker à la LOTR of Star Wars als het een film moest zijn.

 

Dat gezegd zijnde stelt A me wel voor een dilemma als Antwerpenaar... 

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
15 minuten geleden, SPeeDy zei:

Even de extra tekst toevoegen die ik pas achteraf bij mijn inzending had gezet:

 

Bourgeon heeft hier geen wereld maar een gans universum gecreëerd. Het niet-vertaalde Clé des confins biedt daar een boeiende inkijk op.

Dit landschap uit deel 3 is uiterst gedetailleerd weergegeven, je waant je zo in een kassakraker à la LOTR of Star Wars als het een film moest zijn.

 

Dat gezegd zijnde stelt A me wel voor een dilemma als Antwerpenaar... 

 

Het is soms moeilijk om over deze prenten te oordelen als je hen buiten hun context ziet.

 

Als je een verhaal zit te lezen, dan word je naar zo een reveal van een indrukwekkende omgeving geleid op een manier dat je toch wel moet blijven hangen bij die plaat om elk detail te absorberen. Doordat die tekening deel uitmaakt van een groter geheel binnen de vertelstructuur, heeft-ie nog meer impact.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...