Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (28)] landschap 9 vs. landschap 4


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

62 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 26-12-20 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

MannenOpDeMaan.png.7507f91018f8200d78c71

Neem het album erbij. Dan pas merk je de echte visuele impact die deze plaat maakt.

 

cinco

 

 

B

 

LesIndesFourbes.jpg.c8442a86603ba80ba40e

Les Indes Fourbes van Juanjo Guarnido.

 

Ambreville

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic

Twee gelijkaardige landschappen, zou ik zeggen: ze missen allebei diepte. :ph34r:

 

Guarnido is een heel goeie tekenaar, maar dit landschap lijkt een geschilderd decor voor een amateurtheatergezelschap. Toch kies ik voor de Andes, de maan van Hergé hadden we al eens.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
2 uren geleden, Rik zei:

Kuifje en de maanraket zag ik al een keer langskomen. Ik ga daarom voor B.

 

2 uren geleden, Waldorf zei:

 Toch kies ik voor de Andes, de maan van Hergé hadden we al eens.

 

 

De inzending van Tweetie was de raket die de aarde verliet.

Nu hebben we het maanlandschap dat na anderhalf album en een lange leesnacht ergens in de tweede helft van de jaren '90 toch wel een impact op mij maakte. Een iconisch beeld waarin de maan en de aarde elkaars rollen hebben ingewisseld.

 

Link naar reactie
1 uur terug, Lük Bey zei:

Guarnido is een fantastische striptekenaar, maar dat blijkt toch niet uit dat schilderijtje van dertien in een dozijn. 

 

Ik heb al door dat als een prentje geschilderd is, het automatisch meer stemmen krijgt. Dit forum leest graag strips, maar als het op 'echte kunst' lijkt, is het toch nog wat meer waard. Ook al stijgen die geschilderde prentjes zelden boven het niveau van de zondagsschilder uit.

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

 

Ja, in het album is die groene schijn helemaal niet zo sterk.

 

 

PHI_0002.thumb.JPG.6a5a119a5d48efaa6a5fedb4349685e1.JPG

 

Ben ik de enige die dat twee enorm saaie statische pagina's vindt? (Terwijl er ook veel mooie en dynamische platen in die reeks zitten...) En ook: zijn er meer Repers die die raket een zot ding vinden die lijkt op zo'n kinderballpoint met 24 kleuren?

 

(Maar toch voor het maanlandschap gekozen)

Link naar reactie
10 minuten geleden, Vittorio zei:

 

En ook: zijn er meer Repers die die raket een zot ding vinden die lijkt op zo'n kinderballpoint met 24 kleuren?

 

 

 

Moeilijk hé om daar nog objectief naar te kijken naar die raket omdat het zo (pfff daar moet ik dat woord weer gebruiken) iconisch is. Zelfs mensen die nooit een Kuifje hebben gelezen, herkennen onmiddellijk die raket.

En dat zal wel het idee achter het design geweest zijn. We krijgen in het eerste album hopen technische uitleg ivm de raket, maar het design zelf is de eenvoud zelve, mogelijk zelfs met Mondriaanse invloeden.

 

Maar ik heb dat beeld toch gekozen voor dat eerste impactvolle zicht op het maanlandschap en niet voor de aanwezigheid van de raket, waarvan men zou kunnen zeggen dat het in dit beeld het kleine onbeduidende van de mens in deze onbetreden omgeving symboliseert.

 

Link naar reactie
51 minuten geleden, TDPB zei:

Ik heb al door dat als een prentje geschilderd is, het automatisch meer stemmen krijgt. Dit forum leest graag strips, maar als het op 'echte kunst' lijkt, is het toch nog wat meer waard. Ook al stijgen die geschilderde prentjes zelden boven het niveau van de zondagsschilder uit.

 

Ik vermoed ook dat er een beetje anti-Hergégevoel meespeelt. Maar zal wel meer het werk van Bob De Moor zijn, he. 

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic
1 uur terug, cinco zei:

Zelfs mensen die nooit een Kuifje hebben gelezen, herkennen onmiddellijk die raket.

En dat zal wel het idee achter het design geweest zijn.

 

Geef de makers nu ook niet teveel krediet. Dat is gewoon hoe men in die tijd dacht dat een raket eruit zag. Dat het toestel waarmee uiteindelijk op de maan zou landen er meer uitzag als iets wat enkele knutselaars achteraan in de tuin in elkaar staken met de rommel die ze wat verder op het autokerkhof vonden kon niemand toen nog voorspellen.

 

afbeelding.png.f33a00fb09688421dc43cf121417ec90.png

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...