Ga naar inhoud

lego


cinco

Recommended Posts

Als kind was ik veel meer fan van Playmobil.  Wacht met het gooien van die tomaten!  Ik leg het even uit.  Ik speelde heel graag verhalen die eindeloos doorgingen, met zoveel mogelijk personages.  Uren en uren aan een stuk.  En dat ging naar mijn gevoel het best met Playmobil.  Want daar hoefde ik niet voortdurend tijd te verspillen aan het bouwen of opnieuw in elkaar frutselen wanneer er alweer iets uit elkaar viel tijdens het spelen.  Ik vond het gewoon veel handiger.

Kwatongen beweren wel eens dat Playmobil eigenlijk Lego is voor mensen zonder fantasie, maar daar kan ik mij niet in vinden.  Want nét dat slaafs volgen van zo'n plannetje is hetgeen dat mij niet aansprak en vond ik weinig opwindend.  Ik had wel een hoopje tweedehands Lego, waarmee ik vooral zélf dingen wou maken.  Daar zat vanalles in.  Maar ook te weinig om echt veel mee te doen.  Ooit zelf één nieuwe set gekocht (of gekregen) die ik leuk vond, dat was deze:

image.thumb.png.a2ef8b8a832890b7288c4088e230a46c.png

Wel een grote Fabuland-fan als klein manneke, nog steeds.  't Zal wel zijn.  De vormgeving van zowat alles binnen die fantasiewereld, helemaal geweldig.  Bij één van mijn neefjes stond haast een hele stad uit die reeks, dan verdween ik toch even uit de realiteit.  In mijn hoofd was dit verbonden met De Drukke Wereld van Richard Scarry, waar ik graag naar keek. :) 

Zoiets vind ik wel top:


image.thumb.png.47f90f1cb6d13c7810187d1b9df1ca83.png
 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
9 minuten geleden, esteban² zei:

 Ik speelde heel graag verhalen die eindeloos doorgingen, met zoveel mogelijk personages.  Uren en uren aan een stuk.  En dat ging naar mijn gevoel het best met Playmobil.  Want daar hoefde ik niet voortdurend tijd te verspillen aan het bouwen of opnieuw in elkaar frutselen wanneer er alweer iets uit elkaar viel tijdens het spelen.  Ik vond het gewoon veel handiger.

 

Ik mocht de lego die ik gebouwd had laten staan, dus ik kon er die verhalen mee spelen zonder steeds te moeten heropbouwen. Ik moest wel tijdreiselementen in mijn verhalen inbouwen om bijvoorbeeld de brandweermannen in de Middeleeuwen te laten belanden. En in de zomer kon het zijn dat sommige figuren een nacht buiten in het gras moesten doorbrengen tot er de volgende dag een reddingspatrouille erop uittrok om hen te gaan zoeken. Meestal was dat het B-team van de underdogs die dan de echte helden bleken te zijn.

 

Link naar reactie
5 minuten geleden, esteban² zei:

Héhé.  Kijk, zo is dat leuk.  Blijft alleen het "breekt af als je er mee speelt" euvel nog over.  Maar hier was regelmatig opruimen de regel bij ons moeder, vandaar misschien.

 

Eigenlijk nooit echt last gehad van lego die afbrak. Die constructies zitten toch degelijk in elkaar.

 

 

 

Link naar reactie

Zo'n blokkerig kasteel zonder al te veel franjes was inderdaad wel steviger, daar heb je volledig gelijk in.  Maar veel andere dingen vond ik toch eerder fragiel als je echt actief in de sets ging spelen.  En ik was nochtans een braaf en voorzichtig manneke, al mijn speelgoed zag er na tig jaar nog als nieuw uit.  Tot mijn zus geboren werd.  Die liep als een Godzilla over alles heen. 

Maar ik merk dat nu ook bij mijn nichtje, die helemaal into Harry Potter Lego is.  Je mag weinig binnen die sets aanraken of er breekt / valt wel iets af.  Ik krijg daar al snel de wubben van. :D Wel bijzonder mooie sets, daarover geen twijfel.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
6 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Deze nog vergeten. Verder heb ik bijna nog alles liggen thuis wat betreft vroeger speelgoed.

 

 

 

20201130_121407.jpg

 

Die set heb ik ook nog gehad vroeger. Zit nu samen met een hele hoop andere sets in een grote doos, voor de kleinkinderen.

De brandweerkazerne van Cinco bovenaan zit er ook tussen, als ik me niet vergis.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Als er iemand zijn/haar base plates van de hand wil doen...

 

Ik ben een onvoorwaardelijke Lego System-liefhebber, en dan vooral de Lego City-sets.
Er schuilt zelfs een afol in mij, en regelmatig kijk ik youtube om leuke mocs te bekijken.

 

Als tiener kon ik nog enkele memorabele sets kopen; Fort Legoredo uit 1996 moet zowat de laatste zijn geweest:

 

Fort.jpg.6e1bf8e3cae68f9c810954b3c4e14fd9.jpg

 

In mijn jeugd werden de doosjes niet bewaard, en ook vele bouwinstructies zijn zoek geraakt.
Sinds enkele maanden probeer ik de verschillend sets - van mijn vader en van mij - te reconstrueren, aan de hand van de verschillende combinaties blokjes. Dat kan via Bricklink, maar is een groot karwei.

 

Hieronder enkele sets:


682296485_mainx.jpg.0e54d3b020afcace0d30eb596336167d.jpg

 

16011178_435Tippertruck00.jpg.49cfb04581cc93866f8ae34ee7745fae.jpg

 

main.jpg.5e1f91e9c6b94e8c409f4473453a28c5.jpg

 

001.jpg.a1b7e4ea77113acf5a3df549a6a20055.jpg

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Wie volgt de recente ontwikkelingen voor lego system?

 

Na de introductie flexible tracks voor treinen - die snel weer zullen verdwijnen - is er dit jaar veel te doen rond de nieuwe road plates. Vooraf werd er veel misbaar gemaakt omdat de ouwe getrouwe straten verdwijnen en er nieuwe modulaire straatsegmenten moeten worden gekocht. Er is niet alleen een stormloop bezig op de oude stratenplaten, maar het nieuwe systeem wordt erg bekritiseerd.

Alleen... vele afols beginnen nu de kwaliteiten en mogelijkheden van het nieuwe systeem in te zien: ze zijn best compatibel met de modulaire gebouwen, worden geïntegreerd in steden (al kunnen bochten niet meer), zijn zelfs gemakkelijk te enten op het bestaande stratensysteem, kunnen zelfs worden geïntegreerd in mils-systemen. Een nieuwe manier van steden bouwen, en misschien wel een blijvertje dat verrassend veelzijdig blijkt.

 

 

Link naar reactie
  • cinco changed the title to lego
  • 2 months later...

Ik speelde altijd dat één van de underdogs de situatie moest oplossen en dan uiteindelijk de leider werd.

 

afbeelding.thumb.png.d5d2f45947a08babcb3ece128d913b59.png

 

Naarmate ik meer dozen had, ontstonden er tijdsportalen om personages van het ene tijdperk naar het andere over te brengen.

 

afbeelding.thumb.png.ca4a2837f1b08be7877ec31ae13c2137.png

 

 

Uiteindelijk was het aan enkele uitverkorenen van verschillende werelden om het ganse universum te redden. Iedereen was gewist, behalve een handvol willekeurige personages. Een soort van Infinity War/Endgame avant la lettre.

 

afbeelding.thumb.png.46c02f18e04b59090e5f58f7c9a92f2f.png

 

En eigenlijk is dat ook wat the Lego Movie min of meer heeft gedaan. :o

 

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 9 months later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...