Ga naar inhoud

leeftijden schatten van stripfiguren


cinco

Recommended Posts

  • 5 months later...

bron: https://pnws.be/hoe-oud-zijn-onze-striphelden/

 

Annemieke, Rozemieke en Filiberke: Allemaal “tienjarigen” volgens het testament van Nys.

 

Kuifje: Volgens de officiële site is Kuifje zestien, zeventien of hooguit achttien.

 

Marcel Kiekeboe: “Een echte leeftijd heb ik hem nooit gegeven, maar ik zou zeggen 46 à 48 jaar”, aldus Merho.

 

Fanny Kiekeboe: “Toen de strip begon was ze 17, intussen is ze 18”, zegt Merho. “Nu en dan maakt ze daar ook een grapje over:Welke vrouw houdt het vol om er na 42 jaar nog steeds 18 uit te zien?”

 

Konstantinopel Kiekeboe: 10 jaar

 

Suske en Wiske: “Rond de 14 jaar”, zegt tekenaar Luc Morjaeu.

 

Sidonia: “Voor haar hebben we eigenlijk geen concrete leeftijd, maar denken we tijdens het tekenen aan iemand van achterin de vijftig.”

 

Lambik: “Ook ergens achterin de vijftig.”

 

Barabas: “Toch wel iets ouder dan Lambik en Sidonia, eerder een zestiger dus.”

 

Nero: 42. Nero stamt uit een tijd dat iemand van 42 jaar al een oudere man was.

 

Madamme  Pheip: 44, maar wil dat niet geweten hebben.

 

Petoetje en Patatje: Een jaar of negen.

 

Adhemar: Aanvankleijk nog geen jaar oud, maar werd in de loop der jaren een tikkeltje ouder. Een jaar of 4.

Detective Van Zwam: 56 jaar, maar ziet er ouder uit.

 

Asterix en Obelix: Op dezelfde dag geboren in 85 voor Christus. De verhalen spelen zich af in 50 voor Christus, dus zijn ze allebei 35.

 

Thorgal: Veroudert in de strips. Fansites schatten hem 37.

 

Grote Smurf: Over hem circuleren enkele leeftijden, maar 542 jaar is toch een van de meest voorkomende.

 

Largo Winch: Van hem is geweten dat hij 26 jaar was wanneer hij in het eerste album de volledige Winch-groep erfde van zijn adoptievader Nerio Winch. Daarna lijkt hij niet echt veel ouder te zijn geworden.

 

Michel Vaillant: De exacte leeftijd is niet geweten. In het eerste album is hij 19 jaar. Daarna wordt zijn uiterlijk nog ietsje ouder, maar niet heel veel. Hij wordt op fansites omschreven als “een twintiger”.

 

 

Link naar reactie
  • 1 year later...
Op 3/12/2020 om 20:24, sanderg zei:

Thorgal schat ik aan het begin van de reeks om en nabij de 23- 25. Momenteel is hij in de 50 denk ik. In Koninkrijk onder het zand wordt meen ik ook genoemd dat wat hij in de afgelopen 25 jaar heeft beleefd bloedstollend is

 

In de Boogschutters wordt vermeld dat Kriss van Valnor 20 jaar is.

Dat is album 9.

Hoeveel tijd is er sindsdien verstreken in de verhalen? 15 jaar?

Link naar reactie

Ik ben nu Franquin et les fanzines aan het lezen. In enkele interviews daarin vertelt Franquin daarnaar gevraagd dat hij de leeftijd van Guust Flater niet weet of niet wilt weten. Hij wilde juist dat iedere lezer zich kon identificeren met Guust. Guust kan wel autorijden dus in die zin is de leeftijd toch enigszins te raden.

Link naar reactie
20 minuten geleden, cartoonesk zei:

Ik ben nu Franquin et les fanzines aan het lezen. In enkele interviews daarin vertelt Franquin daarnaar gevraagd dat hij de leeftijd van Guust Flater niet weet of niet wilt weten. Hij wilde juist dat iedere lezer zich kon identificeren met Guust. Guust kan wel autorijden dus in die zin is de leeftijd toch enigszins te raden.

minstens 18? aangezien hij werkt kan je hem moeilijk veel jonger schatten.

Link naar reactie

Net een vertaling over bulldozers erdoorgedraaid, dus ik kan even reageren:

 

Op 28/5/2021 om 17:29, cinco zei:

Kuifje: Volgens de officiële site is Kuifje zestien, zeventien of hooguit achttien.

 

Volgens mij is Kuifje toch wel iets ouder dan achttien. Heel in het begin, toen hij nog zwart-wit was in de Sovjet-Unie, was hij zo'n 15.

Maar ten tijde van de Skepter van Ottokar was hij toch al zo'n 20.

Link naar reactie
3 uren geleden, TDPB zei:

minstens 18? aangezien hij werkt kan je hem moeilijk veel jonger schatten.

 

Volgens mij is Guust zo'n snotjochie van 17 à 18 jaar dat pas komt kijken en zeker niet te ver heeft doorgeleerd. Voor minder dan 17 is hij toch wat te groot.

Link naar reactie
9 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

Volgens mij is Guust zo'n snotjochie van 17 à 18 jaar dat pas komt kijken en zeker niet te ver heeft doorgeleerd. Voor minder dan 17 is hij toch wat te groot.

Ik denk dat ik hem minstens 25 zou schatten. Kan gerust ouder zijn. Zo'n gast die is blijven hangen in zijn jeugdjaren, zonder enige ambitie naar zijn werk gaat omdat hij nu eenmaal iets moet doen om geld te verdienen en zijn avonden vult met wiet (maar dat tonen ze niet in de strips).

Link naar reactie
44 minuten geleden, TDPB zei:

Ik denk dat ik hem minstens 25 zou schatten. Kan gerust ouder zijn. Zo'n gast die is blijven hangen in zijn jeugdjaren, zonder enige ambitie naar zijn werk gaat omdat hij nu eenmaal iets moet doen om geld te verdienen en zijn avonden vult met wiet (maar dat tonen ze niet in de strips).

 

Toen Guust zijn eerste flaters beging, was er nog geen wiet, dacht ik, of toch niet zoals het eind de jaren 1960 bekend werd.

Link naar reactie
16 uren geleden, TDPB zei:

Ik denk dat ik hem minstens 25 zou schatten. Kan gerust ouder zijn. Zo'n gast die is blijven hangen in zijn jeugdjaren, zonder enige ambitie naar zijn werk gaat omdat hij nu eenmaal iets moet doen om geld te verdienen en zijn avonden vult met wiet (maar dat tonen ze niet in de strips).

Hadden Tome en Janry het dan bij het rechte eind?

 

tome et janry baston.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...