Ga naar inhoud

postzegels en munten van stripfiguren


cinco

Recommended Posts

10 minuten geleden, Tanuki zei:

Ook mooi hoe ze de communautaire verdeling hebben gedaan: 4 Franstaligen, 1 Vlaamse.

 

 

Ik daag je uit om 3 Vlaamse stripheldinnen te vinden met dezelfde nationale bekendheid als Yoko, Natasja of Jannie. De Walen kennen Marie (de moeder van Jommeke), Madam Pheip of Eufrazie niet. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Interesseert me niet, @Waldorf. Communautair evenwicht moet er zijn. Om die reden is er ook een gloednieuwe spoorlijn aangelegd naar Luxemburg waar geen kat meer op zit sinds coupons niet meer geknipt moeten worden als evenwicht voor een ontsluiting van de Antwerpse haven die van bij de eerste dag verzadigd was. Idem met de scheepsliften...

En breek me de bek niet open over hoeveel stemmen een Waals parlementariër moet halen om een stoeltje te krijgen versus een Vlaamse. Maar dat geheel terzijde.

 

Als ze dan toch nog nooit hebben gehoord van Marie, waarom dan de Smurfin niet? Die heeft zelfs internationaal haar naam gegeven aan de eenzame actrice die in de blockbusters op haar eentje de helft van de wereldbevolking "mag" verdedigen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Smurfette_principle

 

Link naar reactie
  • cinco changed the title to postzegels en munten van stripfiguren
Op 8/12/2020 om 08:50, Tanuki zei:

Ook mooi hoe ze de communautaire verdeling hebben gedaan: 4 Franstaligen, 1 Vlaamse.

 

Wetende dat Natasja één van de eerste échte heldinnen in de BD is, hadden ze toch minstens een ander personage kunnen kiezen in plaats van die Castafiore.

 

Wiske geen heldin? Komaan zeg.

Link naar reactie
Op 7/12/2020 om 12:44, Tweetie zei:

Wiske i.p.v. Sidonia was wel op haar plaats geweest.

 

Het gaat over stripDAMES

 

Op 8/12/2020 om 09:17, Tanuki zei:

Interesseert me niet, @Waldorf. Communautair evenwicht moet er zijn.

 

Als ze dan toch nog nooit hebben gehoord van Marie, waarom dan de Smurfin niet?

Jamaar, de smurfin is Waals. Waar blijf je dan met je communautair evenwicht?

 

7 uren geleden, Tanuki zei:

 

Ik kan me vergissen, maar Wiske en bij uitbreiding tante Sidonie vallen nog steeds onder de stereotype vrouwen die jaloers, koppig, nukkig, ... zijn. In het geval Sidonie ook nog eens behept met cataleptische zenuwtoevallen.

Helden (m/v/x) mogen al sinds de oude Grieken ook negatieve eigenschappen hebben. Dat maakt ze alleen maar menselijker.

Link naar reactie
1 uur terug, Tweetie zei:

De sloten zijn nog niet bevroren, oude koeien kunnen er nog uit gehaald worden.....

 

Ja, ik stel me altijd voor hoe dat in real life zou zijn, als iemand in een café plots een repliek geeft op iets wat iemand twee jaar eerder gezegd heeft.

 

Maar dat is de realiteit geworden met internet.

Zie ook al de voorbeelden van oa. bekende mensen die in de problemen komen door iets wat ze 8 jaar geleden online gepost hebben op twitter of via andere kanalen.

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...