Ga naar inhoud

postzegels van stripdames op komst in 2021

cinco

Recommended Posts

Nog meer vrouwen verschijnen er in een reeks over stripdames. Aanleiding is de 50e verjaardag van de stripreeks rond stewardess Natasja, die één van de zegels siert. Ook tante Sidonia, Bianca Castafiore, Yoko Tsuno en juffrouw Jannie maken hun opwachting.

afbeelding.thumb.png.b082334d699538dc2b67686e900f4207.png

Link naar bericht
10 minuten geleden, Tanuki zei:

Ook mooi hoe ze de communautaire verdeling hebben gedaan: 4 Franstaligen, 1 Vlaamse.

Ik daag je uit om 3 Vlaamse stripheldinnen te vinden met dezelfde nationale bekendheid als Yoko, Natasja of Jannie. De Walen kennen Marie (de moeder van Jommeke), Madam Pheip of Eufrazie niet. 

Link naar bericht

Interesseert me niet, @Waldorf. Communautair evenwicht moet er zijn. Om die reden is er ook een gloednieuwe spoorlijn aangelegd naar Luxemburg waar geen kat meer op zit sinds coupons niet meer geknipt moeten worden als evenwicht voor een ontsluiting van de Antwerpse haven die van bij de eerste dag verzadigd was. Idem met de scheepsliften...

En breek me de bek niet open over hoeveel stemmen een Waals parlementariër moet halen om een stoeltje te krijgen versus een Vlaamse. Maar dat geheel terzijde.

Als ze dan toch nog nooit hebben gehoord van Marie, waarom dan de Smurfin niet? Die heeft zelfs internationaal haar naam gegeven aan de eenzame actrice die in de blockbusters op haar eentje de helft van de wereldbevolking "mag" verdedigen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Smurfette_principle

Link naar bericht