Ga naar inhoud

Maten van Tomaat


charles

Recommended Posts

18 uren geleden, charles zei:

Bedankt, Cartoonesk! Ik mocht afgelopen zaterdag bij het Beeldverhaal in Amsterdam het boek signeren, het was leuk om te doen (en het weer was ook prima, kon mooi buiten zitten). En ik kwam terug met Milan's boek "Donker en Onnatuurlijk" - prachtig, vind ik heel mooi om te hebben!

 

Ben sinds Haarlem 2016 of zo niet meer op een beurs aan het signeren/tekenen geweest, maar het was weer heel leuk om te doen. Misschien moet ik dat weer vaker gaan doen (Friesland is mooi maar, maar blijft een beetje ver weg als je niet van reizen houdt...).

Ja, ik zag dat je had gesigneerd! Ik hoop dat het een succes was!

Doet me denken aan de beurzen waar ik je heb gezien bij de stripsterstand! :) 

Link naar reactie

Ja, zaterdag was leuk. En deed me ook denken aan de beurzen - Arhem weet ik nog. Ik vond die beurs best leuk, al was het maar een paar keer (weet niet eens meer wanneer dat was... 2002 of 2003 of zo?). En een paar keer in Haarlem, denk ik? Ga je zelf nog naar beurzen, eigenlijk?

Link naar reactie
14 uren geleden, charles zei:

Ja, zaterdag was leuk. En deed me ook denken aan de beurzen - Arhem weet ik nog. Ik vond die beurs best leuk, al was het maar een paar keer (weet niet eens meer wanneer dat was... 2002 of 2003 of zo?). En een paar keer in Haarlem, denk ik? Ga je zelf nog naar beurzen, eigenlijk?

Als bezoeker ben ik wel twee keer naar de stripbeurs van Terneuzen (in de buurt) geweest (daarna zijn ze ermee gestopt helaas). Verder ga ik niet meer naar stripbeurzen, Charles, ook niet als tekenaar.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik lees veel oude boeken/verhalen - vooral "hardbolied" detectives, maar avontuur vind ik ook heel erg leuk (als je een e-reader hebt, is het aanbod fantastisch... ik vind "echte" boeken nog altijd heel mooi, maar er zijn heel veel leuke dingen alleen als e-boek beschikbaar).

En af en toe vind ik het leuk om personages te tekenen, gewoon voor de lol. Een tijdje geleden heb ik een paar mensen uit "Dr. Satan" (Paul Ernst) geprobeerd en de hoofdrolspelers uit "Doc Savage" (Lester Dent).

 

"Dr. Satan" is een leuke reeks - niet geweldig geschreven maar onderhoudend en vol leuke ideeën. De verhalen zijn wat te kort om het echt tot leven te bringen allemaal. Ze beginnen vrij sterk maar zijn daarna snel al uit.

 

"Doc Savage" is een klassieker, natuurlijk - nooit eerder gelezen (als jongen las ik vooral de Tarzan boeken... en nog steeds af en toe). Vind ik nu wat jammer - als volwassen komt het wat eenvoudig over, maar als jongen had ik het te gek gevonden, denk ik. Savage kan bijna alles lijkt het, Stan Lee noemde hem "de eerste superheld". Ik heb onderhand een stuk of acht gelezen, en er zijn veel meer.

doc-sat-oud.jpg

doc-sav-oud-1.jpg

doc-sav-oud-2.jpg

Link naar reactie

Ja, ik wilde het een beetje eng/spannend maken daar, gezien ze bang waren voor beren (die aflevering speelde zich ergens in het buitenland af tijdens een vakantie - ik weet niet meer precies waar). De inkeluring is ook net wat anders dan meestal (en die twee zien er onderhand ook wart anders uit - deze heb ik een aantal jaar geleden getekend).

Link naar reactie
13 uren geleden, charles zei:

Ja, die heb ik een week of twee terug gezien. Ik was best verrast toen ik zag hoe uitgebreid het was, dat had ik niet verwacht. Ik sprak met iemand van Lambiek in Amsterdam vorige maand en ik mocht een paar plaatjes opsturen. Ik dacht dat ze gewoon mijn boek zouden vermelden, maar het is een heel overzicht geworden, was een leuke verrassing!

Het is verdiend, hoor, Charles! De mensen van Zone5300 hebben op facebook ook altijd niets dan lovende woorden voor je werk! :) 

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Samen met Berend Vonk, signeer ik 26 mei bij Lambiek. Hij is er van 17.00 tot 20.00 uur (geloof ik), ik ben er tot 19.00. Hij signeert zijn album "De familie die te veel wist" en ik "Op een beetgare eergisteren". Hij vroeg mij of ik samen met hem een tekening wilde maken voor de gelegenheid, en dat vond ik een leuk idee.

 

 

guthrie-vonk-signeren-2.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Als liefhebber van oude comics, voeg ik soms een "oud papier effect" toe aan sommige tekeningen. Heel leuk om te doen, en ik heb het met deze illustratie weer geprobeerd. Deze valt wat klein uit, merk ik - misschien plaats ik het binnenkort groter. Maar het gaat vooral om het effect - ik vind het soms wat puzzelen om een goede verhouding te krijgen tussen kleur, leesbaarheid en effect.

 

stag-oud.jpg.1640d53710a3ed5279b561204866d388.jpg

Link naar reactie
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...