Ga naar inhoud

Mike Mignola (Hellboy, B.P.R.D., enz... )


niemand

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • 5 months later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

BALTIMORE: A PASSING STRANGER AND OTHER STORIES.

 

Baltimore is in korte tijd uitgegroeid tot mijn favoriete Mignola personage. Ik heb lang de boot afgehouden, omdat ik er de verkeerde dingen over dacht. Nu ja, dan heb ik in korte tijd de 3 volumes na elkaar kunnen lezen...

 

Dit keer geen lang verhaal, maar 6 korte. Uiteindelijk voelt het aan als toch weer een lang verhaal. Dit zijn de belefenissen van Baltimore op zijn zoektocht naar Haigus.

 

Mijn favoriet van deze 6 is denk ik THE INQUISITOR, al is het dan alleen omdat Andre Duvic er de hoofdrol in speelt, een personage dat mijn bloed serieus aan de kook krijgt.

 

Verder hebben ze bij Comic Book Resources wat mij betreft gelijk. "A HORROR COMICS FAN'S DREAM" noemen ze dit boek.

 

Soundtrack:

-Kiss: Greatest Kiss

-Alice Cooper: Constrictor

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

BPRD: VAMPIRE.

 

Wat er in '48 gebeurde, dat weet ik zo juist niet meer, te lang geleden. Het schijnt dat deze trade er een vervolg op is.

 

Wel herinner ik me Cesky Krumlov nog. Ben daar in jongere jaren enkele keren geweest. Maar dat was al lang na '48... Er staat daar in het echt ook een kasteel, that much is true. Ik herinner me beren daar, maar geen vampieren...

 

Voor de rest is dit weer een schitterend boekje. :-)

 

Soundtrack:

-Black Sabbath: Dehumanizer

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

ABE SAPIEN VOL. 3: DARK AND TERRIBLE AND THE NEW RACE OF MAN.

 

Abe zijn look is er op verbeterd met zijn nieuwe mutatie. Of komt het door de manier waarop Sebastian en Max Fiumara hem tekenen? In alle geval, ik vind hem er echt cool uitzien.

 

Dit is weer goed van kwaliteit allemaal. Mijn voorkeur gaat een beetje uit naar THE NEW RACE OF MAN, omdat het zich op het strand afspeelt en ik het enorm sfeervol vind. Vanavond was ik op zoek naar een bepaalde sfeer, mood, vibe... Op dit strand gevonden, met de aanwezige personages die het bevolken...

 

Soundtrack:

-Finnr's Cane: A Portrait Painted By The Sun

-Autopsy: Torn From The Grave

-Fungoid Moon: The Deepest Places

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

ABE SAPIEN VOL. 3: DARK AND TERRIBLE AND THE NEW RACE OF MAN.

 

Abe zijn look is er op verbeterd met zijn nieuwe mutatie. Of komt het door de manier waarop Sebastian en Max Fiumara hem tekenen? In alle geval, ik vind hem er echt cool uitzien.

 

Dit is weer goed van kwaliteit allemaal. Mijn voorkeur gaat een beetje uit naar THE NEW RACE OF MAN, omdat het zich op het strand afspeelt en ik het enorm sfeervol vind. Vanavond was ik op zoek naar een bepaalde sfeer, mood, vibe... Op dit strand gevonden, met de aanwezige personages die het bevolken...

 

Ik heb dit ook weer graag gelezen :)

Schoon getekend !

Link naar reactie
  • 1 month later...

BALTIMORE: A PASSING STRANGER AND OTHER STORIES.

 

Baltimore is in korte tijd uitgegroeid tot mijn favoriete Mignola personage...

Nu ja, dan heb ik in korte tijd de 3 volumes na elkaar kunnen lezen...

 

Dit keer geen lang verhaal, maar 6 korte. Uiteindelijk voelt het aan als toch weer een lang verhaal. Dit zijn de belefenissen van Baltimore op zijn zoektocht naar Haigus.

 

Mijn favoriet van deze 6 is denk ik THE INQUISITOR, al is het dan alleen omdat Andre Duvic er de hoofdrol in speelt, een personage dat mijn bloed serieus aan de kook krijgt.

 

Verder hebben ze bij Comic Book Resources wat mij betreft gelijk. "A HORROR COMICS FAN'S DREAM" noemen ze dit boek.

 

2

 

Zeer goed, weer. :)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

BPRD Hell On Earth kan je onderverdelen in twee reeksen boeken :

1. strips waarin BPRD al dan niet met de hulp van hun Russische collega‘s zaken onderzoeken in de dystopische wereld en monsters bevechten ;)

2. boeken met Liz en/of Fenix in de hoofdrollen, rustiger van toon, en meestal kortverhalen. Deze soort vond ik altijd minder goed.

 

Vol. 8 Lake of Fire behoort tot categorie twee, maar is helemaal niet rustiger van toon, is geen kortverhaal, en is ZEER goed. Op het einde van het boek komt alles ook mooi samen, en dat belooft voor de volgende delen. Wat is Mignolaverse, en de Mignolahorror, toch ongelofelijk goed. Nog steeds, na al die jaren.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik sta wat achter, maar volgens mij kon je met bprd beginnen na hellboy 5.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...