Ga naar inhoud

Heb je dit jaar al een friet met stoofvlees en mayonaise gegeten? Of een friet special?


cinco

Recommended Posts

1 uur terug, kbellon zei:

Friet stoofvlees niet echt, dat is een klassieker.

Maar friet special is toch ook de eerste keer dat ik het zie 😛 Kan niet slecht zijn op zich

 

Stoofvlees met mayonaise samen vind ik altijd zo'n rare combinatie, stoofvlees is grotendeels de saus en dan daarop nog eens mayonaise....

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Volgens mij enkel als er een krokant korstje rond zit. Maar om heel eerlijk te zijn ben ik nog nooit een Nederlandse frituur binnen gestapt. Zoiets doe je niet. Dat is zoals mijn kameraad toen we in Japan zaten en daar persé in de McDonalds en de KFC wilde gaan eten.

When in Rome, do as the Romans do.

In Nederland hou ik het op een broodje kroket, appelvlaai en als ik echt honger heb ga ik voor de lokale Indonesiër als er geen mosselen zijn.

 

Maar Nederlanders: spreek me gerust tegen. Wat is typisch Nederlandse gastronomie dat meer is dan de cliché broodje kroket?

Link naar reactie

Het cliché wil dat de frieten (frietje mét heet dat daar dacht ik) niet te vreten is. Soms zijn die zelfs maar éénmaal gebakken!
En hoewel ik grensbewoner ben (letterlijk een steenworp van de Nederlandse grens) heb ik het dus nog niet aangedurfd. Vooral ook omdat de Nederlandse expats hier (financiële vluchtelingen vooral) zélf zeggen dat het eten hier beter is. Al gaan ze wel allemaal de grens over naar Appie Hein om hun oranjevla te kopen. Dat hebben ze hier immers niet.

 

Maar ik geef toe dat ik wel nieuwsgierig ben. Misschien eens een blog/draadje opstarten om je avonturen in Nederland met ons te delen? :)

Link naar reactie
1 uur geleden, Tanuki zei:

Misschien eens een blog/draadje opstarten om je avonturen in Nederland met ons te delen? :)

 

Euhh... ik zou wel willen, maar is daar interesse voor?

Mijn verhuismotieven waren nogal non-conventioneel en impulsief en ik heb nog geen flauw idee hoe dit allemaal in the long run gaat uitdraaien.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...