Ga naar inhoud

šŸ˜  Mens erger je niet !


Recommended Posts

Een makelaar die mijn pand geschat heeft, is al een maand lang met mijn voeten aan 't rammelen.Ā  Het schattingsverslag laat al die tijd al op zich wachten.Ā  "Mail of SMS mij maar als je vragen hebt."Ā  Maar nooit reactie.Ā  Onwaarschijnlijk vriendelijk in levende lijve en aan de telefoon.Ā  Maar geen enkele belofte komt hij na.

Het lijkt wel een politieker, dacht ik zo.Ā 

Ā 

Blijkt het een ex-woordvoerder (nationaal) van Vlaams Belang te zijn.Ā  Figures.Ā šŸ˜¬

Ā 

Nuja, hij schiet in z'n eigen voet, want eigenlijk was mijn keuze (moest er iets doorgaan) al gemaakt in zijn voordeel.Ā  Dan maar een concurrent.

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
11 minuten geleden, estebanĀ² zei:

Een makelaar die mijn pand geschat heeft, is al een maand lang met mijn voeten aan 't rammelen.Ā  Het schattingsverslag laat al die tijd al op zich wachten.

Ā 

Toen ik dat had laten doen, deed degene die ik gecontacteerd had de berekening ter plaatse. (ook zonder kosten, want het was vrijblijvend)

Ā 

Maar dat was 2021, de wetgeving is nu veranderd, zeker?

Link naar reactie

Hier zijn er 4 geweest, mijn ouders hebben dat (nav situatie) geregeld en ondergaan.Ā  EĆ©n iemand deed dat ter plekke, die had toevallig wel de vreemdste uitslag.Ā  Dus ik denk dat dat nog steeds mag.Ā  De andere drie hebben daar een paar dagen voor genomen en zeiden uitdrukkelijk dat ze zich niet wagen aan snel en nat vingerwerk, ze namen de tijd om alles tegenover elkaar af te wegen.Ā  Twee daarvan hebben een mooi schattingsverslag doorgestuurd waarvan de conclusie heel gelijkend is.Ā  Allemaal vrijblijvend en kosteloos, inderdaad.Ā  Op die andere blijft het dus wachten, hij is met grote voorsprong de meest aanwezige in mijn gemeente en omstreken, dus ik had graag zijn prijsbepaling gehad.Ā 

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

EPC ook al laten doen?

Is ook variabel, hoor.

Ben er vrij zeker van dat de EPC van mijn vorige locatie officieel veel beter werd gekeurd dan dat-ie was.

Want in de winter was het er als je de verwarming even uitzette dadelijk superkoud en toch kreeg het dezelfde EPC als mijn huidige locatie waar ik in de winter amper moeite moet doen om het warm te houden.

Link naar reactie

EPC is, om verschillende redenen, een kromme bedoening, dat weet ik al uit ervaring. :)Ā Gaf ook elke makelaar zelf eerlijk aan.Ā  Dat hele systeem zit op verscheidene vlakken onlogisch in elkaar, je kant de meest uiteenlopende resultaten bekomen die niet altijd evenveel sense maken.Ā  Zelf houden ze daar minder rekening mee, dat is eerder iets "psychologisch" voor de kandidaat koper.

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
23 minutes ago, estebanĀ² said:

EPC is, om verschillende redenen, een kromme bedoening, dat weet ik al uit ervaring. :)Ā Gaf ook elke makelaar zelf eerlijk aan.Ā  Dat hele systeem zit op verscheidene vlakken onlogisch in elkaar, je kant de meest uiteenlopende resultaten bekomen die niet altijd evenveel sense maken.Ā  Zelf houden ze daar minder rekening mee, dat is eerder iets "psychologisch" voor de kandidaat koper.

EPC is idd niet meer dan een indicatie. Zo heb ik nooit gesnapt dat er niet naar de totale oppervlakte wordt gekeken. Hoe kleiner hoe energiezuiniger immers. Nog goed dat je dat asbestattest nog niet moet vragen. Das nog zo ne zever. Iemand 500ā‚¬ betalen om ne keer door uw huis te lopen en met de natte vinger te zeggen dat ge geen hebt.

Link naar reactie
8 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Nog goed dat je dat asbestattest nog niet moet vragen. Das nog zo ne zever. Iemand 500ā‚¬ betalen om ne keer door uw huis te lopen en met de natte vinger te zeggen dat ge geen hebt.

Ā 

Ā 

Weet iemand trouwens of dat middelste huis op deze foto mogelijk een asbestdak (?) heeft?

Dat was het huis langs mijn vorige locatie. (het mijne was dat met de zonnepanelen rechts)

Ā 

afbeelding.thumb.png.db4324d55d486acea697af5541c26a28.png

Ā 

Indien ja, nog een extra reden waarom het goed is dat ik daar weg ben.

Link naar reactie
24 minutes ago, cinco said:

Ā 

Ā 

Weet iemand trouwens of dat middelste huis op deze foto mogelijk een asbestdak (?) heeft?

Dat was het huis langs mijn vorige locatie. (het mijne was dat met de zonnepanelen rechts)

Ā 

afbeelding.thumb.png.db4324d55d486acea697af5541c26a28.png

Ā 

Indien ja, nog een extra reden waarom het goed is dat ik daar weg ben.

NT-markering
Zie je een NT-markering (NT staat voor New Technology) op de achterkant van de leien? Dan is jouw dakbedekking asbestvrij.

Fabricagedatum
Geen NT-markering? Geen nood! Kijk naar de fabricagedatum. Werden jouw leien geproduceerd na 1996? Dan kan je op je twee oren slapen: er zit geen asbest in. Werden ze vĆ³Ć³r 1990 geproduceerd? Dan zijn de leien asbesthoudend.

Productnaam
Wat als de leien na 1990 maar voor 1996 gefabriceerd werden? Kijk dan naar de productbenaming. Leien van het type Alterna of Stonit uit die periode zijn asbestvrij. Leien met de productnaam Eterna, Multex, Big Ben of Country zijn asbesthoudend.

Afmetingen
Ken je de productnaam van je leien niet? Kijk dan naar het formaat. Leien met de afmetingen 40 x 20 cm of 40 x 24 cm bevatten asbest. Grotere leien, met de afmetingen 60 x 40 cm, 60 x 32 cm en 45 x 32 cm, zijn asbestvrij.

Zichtbare vezels
Wijkt het formaat af van de bovenstaande afmetingen? Dan biedt de breuktest mogelijk uitsluitsel. Heb je een beschadigde of gebroken lei? Kijk dan naar de breuklijn. Zie je grote, witte vezels? Dan gaat het om asbesthoudende leien. Zie je veel, fijne haartjes, dan zijn de leien asbestvrij.

Vuurtest
Nog niet zeker? Ga dan met een vlam langs een breukvlak in het materiaal. Blijven de vezels gloeien, dan gaat het om asbest. Smelten de vezels weg, dan bevatten je leien geen asbest.

Link naar reactie

Tesla rapporteert meer ongelukken met zijn rijhulpsystemen dan andere merken, maar het is moeilijk om daar conclusies uit te trekken.

Ā 

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-honda-among-those-report-advanced-driving-systems-vehicle-crashes-us-2022-06-15/

Ā 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
2 uren geleden, Peter Motte zei:

Ā 

Rusland wil uitingen van homoseksualiteit verbieden

Ā 

Ā 

Tijdens de recentste Thor-film in de cinema hoorde ik sommige mensen in het publiek een lichte 'ughhh' van walging uiten toen een bepaald personage (niet eens van het menselijk ras) homo bleek te zijn.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...