Ga naar inhoud

😠 Mens erger je niet !


esteban²

Recommended Posts

Facebook... of zoals sommigen het noemen Faecesbook. En voor sommigen gaat het dan nog niet ver genoeg, die zitten nu op MéééWéééé...

De hobby van mijn derde, of is het ondertussen de vierde, identiteit is onderduiken in de wondere wereld van de fabeltjesfuik, waar wappies en complotdenkers welig tieren... Voor wat je daar allemaal leest is dit topic te klein.

Link naar reactie
2 uren geleden, Tanuki zei:

Men had gehoopt dat met het aantreden van Van Grieken een andere wind door die partij zou waaien. Daar was 'm ook voor gekozen. Het feit echter dat figuren als DrieSS van Langenhove onderdak vinden bij die partij, bewijst echter dat het nooit zal veranderen en dat zelfs Van Grieken dat DNA er niet uit krijgt. Ik denk dat die mens oprecht gepoogd heeft iets te veranderen en dat met hem echt wel gepraat kan worden. De Dewinters en Van Langenhovens echter zullen ervoor zorgen dat dat nooit zal gebeuren.


Eens.  Toegegeven, Van Grieken heeft van mij nooit een eerlijke kans gekregen.  Desalniettemin viel mij wel bij debatten een paar keer op dat hij niet de onredelijkheid zelve is en méér kan dan diezelfde populaire retoriek te herhalen.  Heel anders dan De Winter.  Helaas, dat het akelige kantje (denkwijze) er toch ook bij hem wat in zit, schemert eveneens door in diezelfde debatten.  En die rottigheid in zijn partij gaat hij er inderdaad nooit uit krijgen, die krijgen alleen maar meer aanhang.  Wel al uit reacties kunnen opmaken dat er ook een groep VB-stemmers bestaat die Van Grieken veel te zacht en niet rechts genoeg vinden.  

Ik moest lachen om "DrieSS". :) 

Wat je allemaal leest in de wereld die je daar noemt, daar valt -zo zou Bart Peeters stellen- mijn gat van open door verbazing.  Enfin, eerder ongeloof.  Je wéét dat het bestaat, maar het is veel erger dan je je kan voorstellen.  Haal de hoedjes van zilverpapier maar boven!

 

PS: Ik begrijp je frustraties, @Lamme Goedzak

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
2 hours ago, Aleksandr said:

is soms ook leuker dan dat alles-gaat-beter-bij-mij-dan-bij-jou op feesboek

Combinaties gaan ook. Daarnet door Wezembeek gefietst (voor de Nederlanders: een Franstalige kolonie in Vlaanderen dat tegen Brussel aanschuurt) Een camionette mist mij op een haar na (hij was in fout, reed links en had dus moet wachten) dus ik zet mijn vuist tegen zijn carrosserie. Hij stopt, stapt uit en begint in zijn schoonste Frans te zeggen dat ik van zijn auto moet blijven. Ik daarop in mijn schoonste Nederlands dat hij in fout is, mij van de weg had geduwd en zich mocht excuseren. Vervolgens begint hij te schelden, ik doe dan maar mee. En dan komt hij echt op mij afrennen om op mijn gezicht te kloppen. Niet slim bij iemand op een fiets, ik rij dus 10m verder en begin de man uit te lachen. Dan is em maar weer ingestapt en weggereden. Dus wat meer sympathie voor de Vlaams nationalisten gekregen, mij wat geërgerd maar toch ook goed gelachen.

Link naar reactie
1 hour ago, esteban² said:

 Wel al uit reacties kunnen opmaken dat er ook een groep VB-stemmers bestaat die Van Grieken veel te zacht en niet rechts genoeg vinden. 

 

Ik heb zelfs iemand gekend die het hele VB niet extreem genoeg vond, maar er toch op stemde omdat er niets anders was.

Maar maak je geen zorgen: hij is al dood.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Peter Motte zei:

Het probleem is dat er te veel politiek correct denken is. De tegenstanders van het VB gedragen zich daardoor even dom als het VB zelf.

We zagen dat ook tijdens de verkiezingen van Trump: zowel de Democraten als de Republiekeinen begonnen onzin te verkopen.


Maar net als bij VB, denk ik dat dit eveneens een minderheid is.  Volgens mij is de grootste massa vooral gematigd in alles en stil.  Het zijn altijd de uitersten die veel lawaai maken.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 hour ago, esteban² said:


Maar net als bij VB, denk ik dat dit eveneens een minderheid is.  Volgens mij is de grootste massa vooral gematigd in alles en stil.  Het zijn altijd de uitersten die veel lawaai maken.

Eigenlijk zou de grote gematigde massa eens op straat moeten komen. Wij zijn veel te braaf en slikken te veel. Decadentie werd de ondergang van het Romeinse Rijk.

Link naar reactie
2 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Eigenlijk zou de grote gematigde massa eens op straat moeten komen. Wij zijn veel te braaf en slikken te veel. Decadentie werd de ondergang van het Romeinse Rijk.

Meteen ook de reden waarom ik af en toe in die fuik rondzwem.
Ik heb eens de quote gelezen "als alle gedegouteerden het opgeven, blijven enkel de degoutanten over." Ik weet niet meer van wie die quote precies is, maar ik heb 'm wel onthouden.
Nog een andere, en deze is 100% Terry Pratchett: "sometimes it's better to light a flamethrower, than curse the darkness." En dus gooi ik af en toe wat stenen in die diepe donkere wappievijver.

Wat me er aan doet denken dat ik weer een nieuw account moet aanmaken. Yamato Musashi heeft dapper gevochten, maar is meermaals geblokkeerd geworden op diverse slagvelden van Facebook en MéééééWéééééééé

 

 

Link naar reactie
Zojuist, esteban² zei:

Maar wat is MeeWee? 🤔

MeWe is een site waar je eindeloos op kunt mekkeren (heb je 'm?) zonder gecensureerd te worden door de Roverheid of andere Zuckerbergs. Groot geworden met dank aan Trump en diens blokkages op Twitter en Facebook. De werking is gelijkaardig aan Facebook, maar er zou (zou) geen privacy geschonden worden. Oprichter is Mark Weinstein.
Nu vang ik links en rechts toch op dat er hier en daar wel zou gecensureerd worden, maar echt iets concreets heb ik nog niet gezien en die wappies, tja, ze zijn zo achterdochtig als ik weet niet wat...

Link naar reactie

  

10 hours ago, Tanuki said:

Nu vang ik links en rechts toch op dat er hier en daar wel zou gecensureerd worden, maar echt iets concreets heb ik nog niet gezien en die wappies, tja, ze zijn zo achterdochtig als ik weet niet wat...

 

Maar als je schrijft

 

10 hours ago, Tanuki said:

Wat me er aan doet denken dat ik weer een nieuw account moet aanmaken. Yamato Musashi heeft dapper gevochten, maar is meermaals geblokkeerd geworden op diverse slagvelden van Facebook en MéééééWéééééééé

 

Dan is YM toch gecensureerd?

Link naar reactie
6 uren geleden, Peter Motte zei:

 Dan is YM toch gecensureerd?

 

Grappig dat je dat zegt. Hij is inderdaad gecensureerd, maar niet door Facebook of MeWe. Wél door de wappies die volgens eigen zeggen tégen de censuur zijn en voor kritisch denken. Tot je een kritische vraag aan hén stelt uiteraard. Dan schelden ze je uit en blokkeren ze je op hun pagina (zodat je je niet meer kan verdedigen) of wissen ze je commentaar en blokkeren ze je dan.

Gevolg: ik kan met dat account (en met dat van mezelf dat al eerder in de ban was geslagen) de commentaren niet meer zien.

Vandeweek vroeg ik aan een psycholoog, ik ga zijn naam niet noemen, nog of hij in zijn hoedanigheid eigenlijk medisch advies mag geven. Op zijn pagina was hij dat immers aan het doen, detoxkuren voorschrijven met zink en vitamientjes, veel beter dan vaccins.

De m in mRNA zou volgens hem trouwens voor boodschapper staan (wat klopt) en dat wil zeggen dat ze binnenkort die RNA gaan kunnen besturen vanop afstand. (Kwa?)

Zo'n dingen mag je dus niet in vraag stellen op straffe van de banhamer. Maar we moeten met z'n allen wel kritisch blijven en alles in vraag stellen.

Link naar reactie
20 hours ago, Tanuki said:

 

Grappig dat je dat zegt. Hij is inderdaad gecensureerd, maar niet door Facebook of MeWe. Wél door de wappies die volgens eigen zeggen tégen de censuur zijn en voor kritisch denken. Tot je een kritische vraag aan hén stelt uiteraard. Dan schelden ze je uit en blokkeren ze je op hun pagina (zodat je je niet meer kan verdedigen) of wissen ze je commentaar en blokkeren ze je dan.

Gevolg: ik kan met dat account (en met dat van mezelf dat al eerder in de ban was geslagen) de commentaren niet meer zien.

Vandeweek vroeg ik aan een psycholoog, ik ga zijn naam niet noemen, nog of hij in zijn hoedanigheid eigenlijk medisch advies mag geven. Op zijn pagina was hij dat immers aan het doen, detoxkuren voorschrijven met zink en vitamientjes, veel beter dan vaccins.

De m in mRNA zou volgens hem trouwens voor boodschapper staan (wat klopt) en dat wil zeggen dat ze binnenkort die RNA gaan kunnen besturen vanop afstand. (Kwa?)

Zo'n dingen mag je dus niet in vraag stellen op straffe van de banhamer. Maar we moeten met z'n allen wel kritisch blijven en alles in vraag stellen.

Dus zaken in vraag stellen mag, maar het in vraaggestelde mag niet niet in vraag stellen?

Link naar reactie
7 minutes ago, Peter Motte said:

Je kunt gelukkig geen subsidies meer krijgen voor lessen over kaartleggen, astrologie, bachbloesem-therapieën en meer van die onzin.

En op kosten van de staat de vakantie van de bedrijfsleden gedeeltelijk betalen, is ook afgelopen.

Hoe noem je dan hoger management dat naar de andere kant van de wereld reist voor een vergadering van 2u en 5 dagen sight-seeing? Die kosten worden afgetrokken van de belastingen.

Link naar reactie

Toch even een rechtzetting: die kosten worden niét afgetrokken van de belastingen. Die kosten worden ingediend als kosten. Het belastingvoordeel is gelijk aan het belastingpercentage dat de belaste betaald.

Dus als je 50% belastingen betaalt, kost de reis je 50%, maar je moet die 50% dus wel zelf betalen.

Dat maar even om duidelijk te maken dat geen enkele zelfstandige gratis met zijn auto rijdt.

Overigens kunnen niet alle zelfstandigen hun auto als kosten inbrengen. Het hangt af van het werk dat ze doen.

Bovendien kunnen ze het ook heel vaak niet volledig indienen.

 

Bijv. (echt om dol te worden)

- je kunt parkeerbonnetjes indienen als kosten

- maar: je kunt de bonnetjes niet voor de volle 100% indienen

- je kunt ze dus slechts gedeeltelijk inbrengen

- en verder: op zo'n bonnetje is btw

- het percentage dat je kunt inbrengen van de btw is niet hetzelfde als het percentage dat je kunt inbrengen voor de btw-voet

 

Vraag me die percentages niet, ik ken ze niet.

Maar die ingewikkelde regeling is er dus voor alles.

Een kennis van me, die vertaler is, houdt kantoor in het huis waar hij woont.

Van het huis kan hij de gang indienen als kosten - omdat de klanten nu eenmaal door de gang moeten lopen om in het kantoor te komen - en ook het kantoor zelf, maar niet de andere kamers van het gebouw.

Begin dus maar uit te rekenen wat die gang kost! Hoeveel procent van het gebouw is die gang? Hoeveel procent van de verwarming is ervoor nodig? Als de schoonmaakster komt, hoeveel procent van het schoonmaakwerk is voor de gang? Enz.

 

Verder ook dit: net als werknemers en ambtenaren kunnen ook zelfstandigen kiezen voor een wettelijk forfait als beroepskosten, i.p.v. de werkelijke beroepskosten in te dienen.

Als je dus weinig beroepskosten maakt, is het best wel mogelijk dat die Mercedes in de praktijk volledig binnen het wettelijk forfait valt, en dus zou je kunnen zeggen dat hij op kosten van de zaak is.

Maar in werkelijkheid betekent dat alleen maar dat je veel verdient, niet dat je hem "van de belastingen aftrekt".

 

Wat die buitenlandse reizen betreft: ik doe die zelf niet, dus daar weet ik niet veel van.

Maar rekening houdende met het ingewikkelde gedoe met die verdeelsleutels, verwacht ik niet dat voor buitenlandse reizen zomaar de volledige kosten mogen worden ingediend als kosten.

 

Je moet het niet te rooskleurig zien. Als het zo gemakkelijk was, zou iedereen zelfstandig zijn.

Uiteindelijk kun je altijd maar uitgeven wat je verdient.

 

Het voordeel dat ze wel zouden kunnen hebben is, dat ze bijv. 2 dagen ginder moeten zijn (voor bijv. een congres), zonder vervoer er niet geraken, dat indienen als onkosten, en er dan nog 5 dagen vakantie tegen plakken. Dan was het vervoer naar hun vakantie wel gratis, maar het verblijf niet (wel van de 2 dagen, maar niet van de 5).

Blijft trouwens de vraag, of de belastingen dan ook niet zullen argumenteren dat die vervoerskosten niet volledig mogen worden ingediend.

 

En ook "relatiegeschenken" zijn streng gereglementeerd. Er is een maximumbedrag dat als relatiegeschenk in aanmerking komt, en dat is niet overdreven hoog.

 

Link naar reactie
5 hours ago, Lamme Goedzak said:

Hoe noem je dan hoger management dat naar de andere kant van de wereld reist voor een vergadering van 2u en 5 dagen sight-seeing? Die kosten worden afgetrokken van de belastingen.

 

Het probleem was ook dat de overheid subsidies gaf voor absolute nonsens.

Systemen zonder wetenschappelijk bewijs van de werkzaamheid kregen subsidies (onze belastingen), zodat die onzin nog meer verspreid werd.

Als een leraar in de klas de heerlijkheden van het nazisme bezingt, zou hij worden ontslagen, maar dat astrologen, waarzeggers en kwakzalvers worden gesubsidieerd, was blijkbaar geen probleem.

Link naar reactie

Het is officieel. Ik ben in de wijk van de familie Flodder haar nakomelingen gaan leven. Sinds 14u zit ik in het lawaai. Stopt de ene met gamen (ja de stilte heeft maar n paar dagen geduurd), gaat er een paar huizen verder een megaspeaker snoeihard open. En een paar huizen naar de andere kant exact hetzelfde. Net een festivalweide maar dan zonder de fun en met gespannen zenuwen. En dat was ook al in de week meerdere keren. Nog nooit meegemaakt, ik heb in centrum van een grote stad gewoond en het was daar rustiger als hier op den buiten. Niemand schijnt zich hier een bal aan te trekken van zijn buren. Ik ga ook is beginnen met om 6u s'ochtends werfgeluiden door de speakers te blazen.

Link naar reactie
12 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Ik ga ook is beginnen met om 6u s'ochtends werfgeluiden door de speakers te blazen.

 

Misschien is dit het moment om te experimenteren met de donkerdere kantjes van de metalscene? Sunn o))) bijvoorbeeld?

 

Maar inderdaad, het is een grote misvatting dat je op den buiten, en zeker in woonwijken met open bebouwing, alleen maar de vogeltjes hoort fluiten. Om te beginnen maken die beesten een rotherrie vanaf dat het licht begint te worden, maar iedereen zit in zijn privé terwijl zeker geluid daar vlotjes buiten gaat. En rekening houden met anderen is er de laatste tijd niet meer bij, maar ook het begrip niet.
Ik heb een tijdlang flinke ruzie gehad met een gepensioneerde militair (huis links van me) die het niet kon verdragen dat mijn twee kinderen in de hof speelden. Voor de trampoline is 'm zelfs op het gemeentehuis gaan horen of dat wel mocht staan in mijn tuin en hoeveel meter van de scheiding die dan moest staan... omdat hij daar bot ving is hij dan bij de buren gaan horen met een soort petitie. Ook niks natuurlijk. En omdat het dan niet anders meer ging is hij uiteindelijk aan mij komen vragen of ik 'm niet twee meter kon opschuiven naar de andere kant. Dat gesprek ging dan weer niet zoals hij gehoopt had. Hij dacht dat ik wel een redelijke mens was waarmee je kon praten, en ik was niet akkoord met zijn definitie van een redelijke mens (lees: iemand die doet wat hij zegt).
Ik vroeg me ook af waarom hij altijd zijn benzinemaaier start en drie minuten laat warmlopen vlak onder mijn raam als ik met de nacht sta, maar blijkbaar beeldde ik me zo'n zaken alleen maar in...
Gelukkig is dat uiteindelijk allemaal gekoeld zonder blazen en komen we nu wel overeen.
We hebben hier in de wijk ook nog iemand die een zaak had lopen tegen de te luide schoolbel van het wijkschooltje, waardoor hij zijn krant niet kan lezen in de hof... Die mens is echt helemaal van 't padje af...
Verder is het heel gezellig hoor, op den buiten wonen...
Nu alleen nog zorgen voor een stroomstoring op het marktplein (in vogelvlucht een paar honderd meter) waar Willy Sommers komt optreden voor een paar bubbels, net terwijl ik met de vroege sta.

 

Link naar reactie
9 hours ago, Tanuki said:

 

Misschien is dit het moment om te experimenteren met de donkerdere kantjes van de metalscene? Sunn o))) bijvoorbeeld?

 

Maar inderdaad, het is een grote misvatting dat je op den buiten, en zeker in woonwijken met open bebouwing, alleen maar de vogeltjes hoort fluiten. Om te beginnen maken die beesten een rotherrie vanaf dat het licht begint te worden, maar iedereen zit in zijn privé terwijl zeker geluid daar vlotjes buiten gaat. En rekening houden met anderen is er de laatste tijd niet meer bij, maar ook het begrip niet.
Ik heb een tijdlang flinke ruzie gehad met een gepensioneerde militair (huis links van me) die het niet kon verdragen dat mijn twee kinderen in de hof speelden. Voor de trampoline is 'm zelfs op het gemeentehuis gaan horen of dat wel mocht staan in mijn tuin en hoeveel meter van de scheiding die dan moest staan... omdat hij daar bot ving is hij dan bij de buren gaan horen met een soort petitie. Ook niks natuurlijk. En omdat het dan niet anders meer ging is hij uiteindelijk aan mij komen vragen of ik 'm niet twee meter kon opschuiven naar de andere kant. Dat gesprek ging dan weer niet zoals hij gehoopt had. Hij dacht dat ik wel een redelijke mens was waarmee je kon praten, en ik was niet akkoord met zijn definitie van een redelijke mens (lees: iemand die doet wat hij zegt).
Ik vroeg me ook af waarom hij altijd zijn benzinemaaier start en drie minuten laat warmlopen vlak onder mijn raam als ik met de nacht sta, maar blijkbaar beeldde ik me zo'n zaken alleen maar in...
Gelukkig is dat uiteindelijk allemaal gekoeld zonder blazen en komen we nu wel overeen.
We hebben hier in de wijk ook nog iemand die een zaak had lopen tegen de te luide schoolbel van het wijkschooltje, waardoor hij zijn krant niet kan lezen in de hof... Die mens is echt helemaal van 't padje af...
Verder is het heel gezellig hoor, op den buiten wonen...
Nu alleen nog zorgen voor een stroomstoring op het marktplein (in vogelvlucht een paar honderd meter) waar Willy Sommers komt optreden voor een paar bubbels, net terwijl ik met de vroege sta.

 

Spelende kinderen, grasmaaiers, vogels, hanen,... maakt me allemaal niks uit. Wat bij betreft is dat normaal omgevingsgeluid maar luide muziek is dat absoluut niet. Je WEET gewoon dat je dan andere mensen stoort. Die Sunno((( is perfect om hen zelf eens het ongemak te doen ervaren.

Momenteel is het genieten van elk stil moment. En de andere is noise cancelling headphones al dan niet met een white noise app erbij. Niet ideaal maar tot ik ze kan omverrijden moet ik het er mee doen.

 

En idd woonwijk met kleine huisjes en kleine tuintjes waardoor je in elkaars privé kan binnenkijken. Supergrappig hoe iedereen rolluiken en raamwering altijd dicht heeft. Ik trek me dat niet aan, als ze willen gluren doen ze maar 😋 Het zijn hun ogen die afsterven.

Link naar reactie

M'enfin!  De laatste weken zie ik opvallend veel posts verschijnen over geleverde strips en boeken bij BOL.  Hun flinterdunne kartonnen enveloppen (wat al een downgrade was) waren al weinig beschermend voor items van deze aard.  Laatst kwam er nog een bericht van BOL waaruit bleek dat ze aan 't bekijken waren hoe ze dit konden verbeteren.  Wat blijkt?  Er werd nogmaals een besparing doorgevoerd op dat vlak.  Je geliefde SC of HC exemplaren komen nu in een papieren enveloppe, zonder meer.  Je kan wel raden hoe die er na zo'n reis uitzien.  Ik wou iets bestellen dat ik bij m'n vaste stripwinkels niet kan vinden, maar durf gewoon niet.  🥴

Ergens begrijp ik niet hoe dit nog interessant is voor hen.  Is het omschakelen van kartonnen enveloppen (ook niet ideaal) naar papieren méér rendabel dan de kost van mensen die beschadigde goederen massaal terugsturen?  *krabt aan hoofd*

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Externe verkopers wiens waren niet in een BOL-centrum liggen en dus zelf versturen, verpakken meestal wel deftig.  Het gaat grotendeels om wat je bij BOL zélf koopt, rechtstreeks.  En bij externe verkopers wiens waren wél in een BOL-centrum liggen, is het eveneens een probleem.  Die laatste zullen wel eens vloeken ja.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
1 uur terug, Aleksandr zei:

maar broldotcom heeft toch zelf geen waren, dacht ik

dus dat terugsturen zal ze (voorlopig) niet storen aangezien de echte verkoper ermee opgezadeld zit

Ze hebben eigen producten die ze zelf verzenden. Daarnaast verkopen externe partijen via het platform van bol. Die zijn zelf verantwoordelikk voor de verzending, dat wordt niet door bol gedaan.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...