Ga naar inhoud

šŸ˜  Mens erger je niet !


Recommended Posts

1 hour ago, Aleksandr said:

ik kijk (sorry, vorig jaar keek ik) soms F1 op-den-duitser en daar heb je reclemeblokken van wel 20 minuten,

Ā 

Ondertussen heeft Bottas het halve veld omgeploegd.

Ā 

Ik kijk op de Waalse tv (hun vroegere 2e kanaal, heet nu Tipik, denk ik - van 'typique', heb 'm? zoals vroeger SelXYZ van "selecties". Had ik ook pas door toen ze failliet waren).

De Walen tonen tijdens de reclame de wedstrijd in een beeld-in-beeld rechtsonder. Niet dat ik daarnaar kijk, maar je hebt wel minder het gevoel dat je iets mist.

Link naar reactie
2 hours ago, TDPB said:

Ik snap niet waarom er nog een onderscheid wordt gemaakt tussen streamen en tv kijken. Of tussen tv kijken en netflix kijken, als in "o, ik kijk geen tv meer. ik kijk nu netflix." Wat is het verschil?? De content is exact hetzelfde.

Ā 

Vind ik ook. Die dingen zullen naar elkaar toegroeien en op de duur inderdaad hetzelfde tonen.

Netflix heeft zich een reputatie opgebouwd door voor een niche-publiek te werken. Ze moesten wel, want het grote publiek zat op de grote zenders.

Maar dat verandert inderdaad geleidelijk.

Netflix kijken is alleen maar hip, maar het is hetzelfde: je kijkt tv. Je doet niets. Je zapt. Je zou eigenlijk naar bed moeten, maar beseft het niet eens.

Gewoon dezelfde meuk.

Link naar reactie

Streamingdiensten kopen maar heel zelden content van tv-zenders ā€˜van bij onsā€™.Ā Er zijn wel reeksen,Ā maar dat zijnĀ een uitzondering. Dat gaat ook niet veranderen, zeker als tv-zenders hun eigen streamingdienst zoals Streamz gaan opzetten.
Rommel zoals de Buurtpolitie ga je niet op een Netflix vinden. Als ze iets aankopen bij een tv-zender dan is het meestal het betere werk. En de content van tv-zenders die er op staat komt meestal van zenders die je niet in je reguliere aanbod hebt.


Streamingdiensten onderling proberenĀ ook andere content aan te bieden. Daarom maken ze ook gewoon zelf zoveel content. Dus er klopt weinig van de theorie dat, wat je op een Netflix kijkt, ook gewoon op je reguliere zenders vindt. Er is misschien wat overlap, maar die is veel kleiner dan mensen die geen Netflix hebben denken.Ā 

Ā 

De kijkervaring is ook anders. Je zet het op wanneer je wil.Ā Je hebt dus geen verplichting om te wachten tot een bepaald uur en intussen je tijd te verknoeien aan andere rotzooi. Waarom kochten mensen vroeger DVD-boxen? Juist, om die vrijheid te hebben. Onlangs keek ik nog eens naar Battlestar Gallactica. Veel aangenamer dan toen ik die indertijd op tv zag. Je kijkt gewoon op je eigen tempo en niet op het tempo dat je wordt gedicteerd.Ā Op tijd gaan slapen heb je evenzeer zelf in de hand als wanneer je tv kijkt.


Dus tv en streaming die samen smelten? Nee, zeker niet. Ten hoogste tv-zenders die proberen een graantje mee te pikken van de voordelen van streaming door zelf hun programmaā€™s te streamen.Ā 

Link naar reactie

Ik bedoel ook niet dat ze letterlijk dezelfde programma's aanbieden (alhoewel veel van wat Netflix in de aanbieding heeft, ook elders te zien is), maar dat daar ook maar gewoon films en tv-series en documentaires te bekijken zijn.

En wat die kijkervaring betreft: ik kijk al minstens tien jaar niet meer naar een tv-programma op het moment dat de zender dat uitzendt, maar altijd op het moment dat ik daar zin in heb (en dat doe ik eigenlijk al voor een groot deel sinds er een videorecorder in huis was).

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

Het kan al sinds de jaren 80.


Ja, maar dat was ook een geklooi met die videobanden: dat zoeken naar de juiste band of die problemen met het uur van programmatieā€¦ Dan vind ik de digicorder toch al vooruitgang.

Ā 

Overigens wil ik niet zeggen dat reguliere tv niks te bieden heb.Ā Ik kijk graag naar Kanaal Z of NGC Aircrash investigation. Daar word ik helemaal zen van. Alleen vind ik op de reguliere tv veel minder mijn ding dan op streamingdiensten.Ā 

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

Ā 

Dat zal niet blijven duren, ten minste niet voor populaire reeksen.


Eigenlijk juist niet omdat de verschillende streamingdiensten elkaar dezelfde content niet gunnen. Kijk maar naar wat er gebeurde toen Disney zijn eigen kanaal oprichtte en alle content elders verwijderde.

Ā 

Ā 

Link naar reactie

Mijn schoonvader is een angstig persoon: hij heeft van alles schrik. Dat er brand zou uitbreken, dat er wateroverlast is bij storm, dat de elektriciteit kan uitvallen, dat hij midden de nacht inbrekers over de vloer krijgt. Hij doet al in zijn broek - dat mag je bijna letterlijk nemen - wanneer hij een lange autorit moet maken.

Maar Aircrash Investigation wil hij voor geen geld ter wereld missen. Dat heb ik altijd schizofreen gevonden.

Link naar reactie

Ik heb in de (schoon)familie ook zoā€™n geval. Hij kwam nogĀ geeneens naar de trouw van zijn dochter. En sinds corona is het hek helemaal van de dam. Ā Zijn vrouw mag zelfs nietĀ gaan wandelen met haar zus want ā€˜stel dat ze corona heeft.ā€™

Het spreekt voor zich dat ik die mens nog nooit in de levende lijve heb gezien.

Link naar reactie
2 uren geleden, Comicoos zei:

Ik heb in de (schoon)familie ook zoā€™n geval. Hij kwam nogĀ geeneens naar de trouw van zijn dochter. En sinds corona is het hek helemaal van de dam. Ā Zijn vrouw mag zelfs nietĀ gaan wandelen met haar zus want ā€˜stel dat ze corona heeft.ā€™

Het spreekt voor zich dat ik die mens nog nooit in de levende lijve heb gezien.

dat moet erg zijn, op de duur ga je daar toch gek van worden

Link naar reactie

Vandaag een update van Windows uitgevoerd op mijn pc, en daarna werkte internet een stuk trager.
Toen merkte ik in de instellingen, dat Cortana was ingeschakeld.
Ik heb die direct uitgeschakeld, en ook andere apps.
Instellingen ->Ā  PrivacyĀ  -> Achtergrond-apps
Apps mogen op de achtergrond worden uitgevoerd - UITZETTEN
Daarna werkte alles weer normaal

Link naar reactie
3 hours ago, Peter Motte said:

Vandaag een update van Windows uitgevoerd op mijn pc, en daarna werkte internet een stuk trager.
Toen merkte ik in de instellingen, dat Cortana was ingeschakeld.
Ik heb die direct uitgeschakeld, en ook andere apps.
Instellingen ->Ā  PrivacyĀ  -> Achtergrond-apps
Apps mogen op de achtergrond worden uitgevoerd - UITZETTEN
Daarna werkte alles weer normaal

Ja bij elke grote update zet Windows weer bepaalde zaken terug. Als ik je een tip mag geven: https://community.spiceworks.com/scripts/show/4378-windows-10-decrapifier-18xx-19xx-2xxx?page=17

Ā 

Gebruik ik al jaren.

Link naar reactie

Herkenbaar.Ā  Als kind een groot deel van mijn verzameling "verloren" aan een tante die stapels kwam lenen voor neefjes en nichtjes enĀ achteraf beweerde dat ze alles teruggegeven had.Ā  Frustrerend.Ā  Nooit meer teruggezien trouwens.Ā  Sindsdien geef ik enkel nog strips aan mijn eigen ouders of -nu- petekind.Ā  Die zijn even zorgzaam als ik op dat vlak.

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
6 uren geleden, estebanĀ² zei:

Herkenbaar.Ā  Als kind een groot deel van mijn verzameling "verloren" aan een tante die stapels kwam lenen voor neefjes en nichtjes enĀ achteraf beweerde dat ze alles teruggegeven had.Ā  Frustrerend.Ā  Nooit meer teruggezien trouwens.Ā  Sindsdien geef ik enkel nog strips aan mijn eigen ouders of -nu- petekind.Ā  Die zijn even zorgzaam als ik op dat vlak.

Ik ben ooit gestopt na dat ik een volledige reeks beschadigd heb teruggekregen.Ā šŸ™„

Als er vrienden mijn strips willen lezen, zijn ze zeker welkom om het bij mij thuis te doen, maar meegeven doe ik niet meer.

Link naar reactie

Nieuwe elektriciteitstarieven om ons aan te manen het verbruik te spreiden om er zo voor te zorgen dat het net de grotere vraag zal aankunnen zonder bijkomende infrastructuur. De alleenstaande die weinig verbruikt gaat meer mogen betalen, degene die een groot verbruik heeft zal minder betalen. Ik ben misschien niet van de slimste maar dat volg ik niet. We moeten vermijden dat het net overbelast raakt, dus laten we mensen die weinig verbruiken meer betalen en geven we korting aan wie spilzuchtig is.

Ā 

Ok, dan ga ik mijn oude, energieslurpende koelkast-vriezer maar houden. Idem voor wasmachine en droogkast. Ah ja, investeren in zuinigere toestellen betekent minder verbruiken maar meer betalen. De zonnepanelen ga ik dan ook maar laten vallen, dan verbruik ik immers nog minder om nog meer te betalen.

Ā 

Is het brein van die gasten weggerot door te veel LSD en coke???

Ā 

Hoe meer mensen moeten betalen aan dit soort shit, hoe minder geld ze hebben voor die energiezuinige investeringen in isolatie, warmtepompen en elektrische wagens. En de meesten kunnen sowieso al niet sparen daarvoor. Tegen 2050 is het gros van de huizen nog steeds niet geĆÆsoleerd en ijskoud omdat ze geen verwarming meer hebben. Maar ach, de beleidsmakers zitten lekker warm en het co2 doel is gehaald.

Ā 

Of hoe de ivoren toren steeds hoger wordt gebouwd.

Link naar reactie

ze hebben aangekondigd dat we minstens 130euro meer moeten gaan betalen wegens Corona, of was het nu de sluiting van de kerncentrales die van een Fransman zijn, of was het nu omdat ze snel enkele nieuwe gascentrales gaan bouwen om zo meer co2 te kunnen uitstoten waarop wij arme burgers dan weer meer co2 belastingen moeten gaan betalen, of verse lucht gaan kopen in Russia, of...

Ā 

ach, maakt niet uit, meer betalen zullen weĀ  Ā :angry:

Link naar reactie
8 hours ago, Comicoos said:

Slotafrekening van de elektriciteit gekregen?

Nee, mij aan het opwinden over het nieuwe capaciteitstarief dat volgend jaar wordt ingevoerd in BelgiĆ«. Nu de details bekend zijn kan je niet anders dan je ergeren. Als je inspanningen om minder te verbruiken worden afgestraft, ben je gefrustreerd en verdwijnt de motivatie. Gelukkig verbruiken strips geen stroom šŸ˜

Link naar reactie
29 minutes ago, Aleksandr said:

ze hebben aangekondigd dat we minstens 130euro meer moeten gaan betalen wegens Corona, of was het nu de sluiting van de kerncentrales die van een Fransman zijn, of was het nu omdat ze snel enkele nieuwe gascentrales gaan bouwen om zo meer co2 te kunnen uitstoten waarop wij arme burgers dan weer meer co2 belastingen moeten gaan betalen, of verse lucht gaan kopen in Russia, of...

Ā 

ach, maakt niet uit, meer betalen zullen weĀ  Ā :angry:

Vergeet de Europese co2 taks op gas, benzine, ed niet. Ach ja, als we niet meer op het werk raken is er gelukkig een hoge werkloosheidsuitkering.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...