Jump to content

🍔 Wat moet er allemaal op de hamburger?

cinco

Recommended Posts

Posted

Sla, tomaat, ajuin, augurk... mag er voor mij allemaal op.

Gesmolten kaas mag, maar hoeft niet.

Voor saus heb ik niet dadelijk een voorkeur.

Het mag klassieke tomatenketchup zijn, maar een pikante saus wil ik af en toe ook wel.

afbeelding.thumb.png.d0938295f5be8d513ad3a47b85741f2b.png

Posted

LOL - Nog ééntje?  Tijd voor een food-subforum, denk ik. :) 

Hamburger van het kraam : Curryketchup en gebakken ajuin

Hamburger in 't frituur : Bicky Burger met alles er op en er aan. 'n Lokale frituur doet daar ook sla op.

Hamburger thuis : Curry of tomatenketchup met gedroogde ajuintjes en augurken.  Maar sla, tomaten, vers gesneden ajuin en dan veel samoerai, tussen een vers gebakken broodje, is ook lekker.

Sowieso eet ik het allemaal eerder zelden.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Posted
10 uren geleden, esteban² zei:

Hamburger in 't frituur : Bicky Burger met alles er op en er aan. 'n Lokale frituur doet daar ook sla op.

Dat gebeurt wel niet zo vaak, dat er nog sla tussen de Bicky gedaan wordt.

Mij zou het zeker niet storen.

Guest Kameraad Mauser
Posted

In de frituur: bicky. Al eet ik dit zeer weinig.

Bij een kraam op de markt - in mijn geval is dit meestal op een optreden of festival - ga ik dan nog liever voor een braadworst. Met mosterd en ajuinen. Al mogen ze daar ook nog komkommer en een pak andere groenten bijkletsen als die voorhanden zijn.

DIY thuis: vanalles feitelijk. Net zoals op mijn broodjes en wraps.

Posted
Op 14/12/2020 om 11:02, Tanuki zei:

In de Quick: de supreme bacon

Ah, de Quick ... Toen ik een klein manneke was, gingen wij daar toch 2 tot 3 keer per maand heen.  Ik ken de namen niet meer van wat ik daar doorgaans koos.  Nu is er alleen een McDonald's in de buurt.  Het is zeker een jaar geleden dat er nog iets van gegeten heb.  Meestal kies ik een McWrap kip met honging en mosterd.  Wat hamburgers betreft, heb ik het bijna altijd voor de speciallekes die (helaas) snel verdwijnen.  De laatste jaren zijn er veel minder zotte uitstapjes onder de burgers, het zijn steeds dezelfde saaie vaste waarden op de menukaart, die verdwijnen en opnieuw verschijnen afhankelijk van 't seizoen.  Enfin, ik voel mij sowieso altijd wat schuldig als ik daar gegeten heb.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Posted
3 minuten geleden, Waldorf zei:

Je koopt dat niet om naar te kijken, he.

En proeft ook goed. Maar via het forum kan ik enkel de ogen prikkelen.

• 2 weeks later...
Posted
Op 21/12/2020 om 13:13, cinco zei:

de Ellis hamburgers zijn ook erg aan te raden, ook al zijn ze wat prijzig

afbeelding.thumb.png.120a96f57c75b5271bc5d83895e0e78f.png

Oh ja, ze hebben één met warme blauwe kaas saus.

Het moet je ding wel zijn, maar ik vind die overheerlijk.

Posted
45 minuten geleden, BobFish zei:

Dit topic gaat eindelijk de goede kant op 😋

Welke plekken in Brussel kan je aanraden?

Dan weet ik waar een hamburger try-out te doen als ik nog eens in de hoofdstad kom.

Posted
Op 7/1/2021 om 12:16, BobFish zei:

Green Mango !

Laat me weten als je er komt, dan doe ik mee 😉

Insgelijks. Elke kans om een gourmet burger te eten is er eentje om te grijpen ;) 

Posted

Ik eet alleen veggieburgers (liefst de Beyond) met sla, tomaat, augurk of jalapeno, gebakken ajuin, kaas, en als saus graag iets zoals de Dallas saus van Brussels Ketjep of de Burger saus van Heinz (die ik nergens meer vind). 

Op locatie, liefst Hard Rock Café of Ellis Burger. 

• 1 month later...
Posted

Ik heb ooit eens een home made burger bar gedaan op een feestje in onze tuin.

De meest populaire burger was de Donald Trump Burger.

De hamburger insmeren met een spicy marinade van mosterd en tabasco chipotle en grillen.

Onderste broodje insmeren met een hamburgersaus bestaande uit: ijsbergsla, mayonaise, ketchup, tabasco green pepper, worchestersaus en brandy.

Hamburger er op en daar boven in duvel geglazuurde uiringen.

Vervolgens sneetje cheddar en flinterdun gegrild spek.

Bovenste broodje insmeren met ketchup, augurken en optioneel chilipepertjes.

Amazing!

Posted

Avec Plaisir. De ajuin in ringskes snijden, opbakken in boter tot ze glazig zien en een flesje duvel (minus slokje voor de chef) bijgieten. Op een laag vuurtje wachten en roeren tot alles verdampt is en de ajuintjes zijn perfect bruin.

Werkt ook met Omer 🙃

Posted
8 uren geleden, Bart 01 zei:

Avec Plaisir. De ajuin in ringskes snijden, opbakken in boter tot ze glazig zien en een flesje duvel (minus slokje voor de chef) bijgieten. Op een laag vuurtje wachten en roeren tot alles verdampt is en de ajuintjes zijn perfect bruin.

Werkt ook met Omer 🙃

Sir, you are a gentleman and a scholar.

Geen idee dat dit kon. Mijn fantasie slaat misschien op hol.

Maar dit weekend probeer ik eens met een roodbruin bier en rode ajuin. Dat moet ook wel lukken.

We hebben net rundshamburgers in huis. BMI +3!

Posted

Ik bedenk nu wel dat ik wel voor veel hamburgers ajuin gemaakt had destijds. Misschien toch meer dan 1 slokje voor de chef nemen als je maar voor een hamburger of vier ajuin maakt.

Het lijkt me zelfs dat ze met bruin bier nog beter zouden moeten karameliseren.