Rik Posted December 22, 2020 Share Posted December 22, 2020 Eentje van Nederlandse bodem; Slot Bommelstein Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Ptrck Posted December 22, 2020 Share Posted December 22, 2020 Dat neusje, toch?!? Quote Link to comment
cinco Posted December 22, 2020 Author Share Posted December 22, 2020 17 minuten geleden, Ptrck zei: Dat neusje, toch?!? Definitief beschadigd. Gelukkig was er deze neus nog. Quote Link to comment
cinco Posted December 26, 2020 Author Share Posted December 26, 2020 Dus dit zou zowat de vaste indeling moeten zijn van het dorp van Asterix. Het huis in die boom is van Assurancetourix. Daarnaast Kostunrix met zijn viswinkel. Schuin tegenover de smidse van Hoefnix. Helemaal achteraan langs de waterval met het houten dak, daar woont Panoramix. Linksboven zie je de menhirgroeve van Obelix. Maar waar is het huis waar hij met Asterix woont? Is dat rechtsboven, dat huisje met dat strooien dak? En Abraracourcix moet ergens een huis hebben met een schild en een stierenkop aan de voorkant. Het huis van Nestorix, daar heb ik ook geen flauw idee van. Quote Link to comment
TDPB Posted December 26, 2020 Share Posted December 26, 2020 6 uren geleden, cinco zei: Linksboven zie je de menhirgroeve van Obelix. Maar waar is het huis waar hij met Asterix woont? Wonen die twee samen? Die vraag doet me denken aan deze villa: Quote Link to comment
cinco Posted December 26, 2020 Author Share Posted December 26, 2020 6 minuten geleden, TDPB zei: Wonen die twee samen? Er zijn toch scènes waarin je hun slaapkamer ziet. Ze hebben wel elk hun eigen bed. Quote Link to comment
cinco Posted December 26, 2020 Author Share Posted December 26, 2020 Hier zie je het. Ze wonen samen. Quote Link to comment
cinco Posted January 16, 2021 Author Share Posted January 16, 2021 Zijn er mensen hier met een encyclopedische kennis van Asterix die weten vanaf welk album de schikking van de gebouwen vast kwam te liggen? Of is dit nog steeds fluctuerend afhankelijk van hoe het het beste past voor het verhaal of een grap? In het derde album ligt de woonboom van Assurancetourix (Kakofonix) bijvoorbeeld recht tegenover de woonst van Panoramix. In ieder geval kunnen we hier al van afleiden dat Assurancetourix reeds vanaf het begin van de reeks in een boom leefde. Quote Link to comment
cinco Posted October 3, 2021 Author Share Posted October 3, 2021 het huis van de Sambers Quote Link to comment
hemweg Posted October 3, 2021 Share Posted October 3, 2021 Op 21/12/2020 om 07:46, Lük Bey zei: Ja, en voeg er meteen 'iconische hekken' aan toe. Het fictieve 'Rommelgem' heet eigenlijk 'Champignac' in de oorspronkelijke versie, een naam die meer de sfeer oproept die erbij hoort. Ik ben niet zeker wie dit getekend heeft, lijkt me uit een Tome & Janry-album te komen. Die witte bomen rond het kasteel zijn wel wat raar (of dacht de inkleurder dat het mist was?). Voor zover ik weet, is Franquin de eerste die het kasteel van Champignac tekende. Ik wist overigens niet dat het op een reëel kasteel gebaseerd is, het kasteel van Skeuvre. Let op het iconische hekwerk! Deze tekenaar heeft zich zo te zien ter plaatse begeven om het te tekenen: Uit de tekenstijl en een subtiele hint op de voorgrond leid ik af dat het wellicht werk van Dany is. Ik ben dol op burchten en kastelen, dus ik ga daar bij gelegenheid toch eens een kijkje nemen, ook al heb ik het meer voor Middeleeuwse ruïnes. En dan passeer ik meteen eens langs kasteel 'Molensloot': Dat andere Kuifje-kasteel, de ruïne uit 'De Zwarte Rotsen', zou dan weer (in de hertekende versie) gebaseerd zijn op verschillende bestaande locaties. L'Île d'Yeu aan de Côte d'Azur: En blijkbaar ook deze saaie Schotse ruïne: En als we toch bezig zijn, is er ook nog kasteel Kropow, uit 'De Scepter van Ottokar': Een eigen creatie blijkbaar, maar het zou geïnspireerd zijn door bestaande kastelen, zoals kasteel Chillon en kasteel Olavlinlinna. Dat laatste vinden we wel met zekerheid terug in albums van Suske & Wiske ('De Lieve Lilleham') en de Rode Ridder ('Olavlinlinna'). Allebei reeksen die wel meer iconische (en echt bestaande) stripkastelen geleverd hebben: Villa in Bosvoorde - Kuifje, De 7 kristallen bollen Quote Link to comment
hemweg Posted October 3, 2021 Share Posted October 3, 2021 Hotel Cornavin Genève - Kuifje, De zaak Zonnebloem Quote Link to comment
cinco Posted January 11, 2023 Author Share Posted January 11, 2023 Antwerpen vroeger en nu in de recentste S&W Quote Link to comment
Blutch Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 Hier een artikeltje over het huis van Blake en Mortimer: http://blake-jacobs-et-mortimer.over-blog.com/article-99-bis-park-lane-64719901.html De woonsituatie van dat duo vind ik trouwens een beetje vaag. Ze schijnen samen te wonen, maar gedragen zich daar niet echt naar. Ze zijn zelden samen thuis. Toegegeven, ze zijn überhaupt zelden thuis. Peter Motte 1 Quote Link to comment
Blutch Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 Deze mag er ook wel bij: de gebouwen van Euro Kristal uit Luc Orient: Quote Link to comment
Peter Motte Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 Op 22/12/2020 om 19:46, Ptrck zei: Dat neusje, toch?!? Dat neusje is eraf geschoten door een soldaat van Napi tijdens een schietoefening. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cinco Posted January 11, 2023 Author Share Posted January 11, 2023 2 minuten geleden, Peter Motte zei: Dat neusje is eraf geschoten door een soldaat van Napi tijdens een schietoefening. RIP de sexy uitstraling van de sphinx Quote Link to comment
Peter Motte Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 Het Kathedralenkerkhof in Rork Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 Het Huis van Rork Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Peter Motte Posted January 11, 2023 Share Posted January 11, 2023 Hieronder een interieur van een huis waarin Rork zich bevindt. Ik zeg "een huis", omdat het moeilijk is uit te maken waar Rork zich in die tekening bevindt. In het verhaal "Het fatale punt" hebben ze het nog over "zijn schuilplaats", die blijkbaar in een stad ligt. Maar als het verandert in een Chinese puzzel, is er niet veel meer geheim... In die eerste verhalen van Rork zitten nogal wat inconsistenties. Maar die stoorden niet, en hebben waarschijnlijk zelfs geholpen om het geheel mysterieuzer te maken. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
hemweg Posted January 12, 2023 Share Posted January 12, 2023 11 uren geleden, Peter Motte zei: De tekening doet me denken aan het werk van Giovanni Battista Piranesi (1720 - 1778) Daan 1 Quote Link to comment
Chorasan Posted January 12, 2023 Share Posted January 12, 2023 Op 21/12/2020 om 10:28, cinco zei: En aangepast. Op de eerste pagina van De Zwarte Straal zie je Rommelgem in zijn geheel. Hier kan ik blijven naar kijken. Ik heb het album al een paar keer uit de kast gehaald, gewoon om naar dat ene prentje te kijken. Daar wil je toch gewoon instappen... Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes Link to comment
cinco Posted July 2, 2023 Author Share Posted July 2, 2023 het kantoor van Dupuis in onder andere Robbedoes en Guust Flater Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 3, 2023 Share Posted July 3, 2023 Op 11/1/2023 om 16:01, Blutch zei: Hier een artikeltje over het huis van Blake en Mortimer: http://blake-jacobs-et-mortimer.over-blog.com/article-99-bis-park-lane-64719901.html De woonsituatie van dat duo vind ik trouwens een beetje vaag. Ze schijnen samen te wonen, maar gedragen zich daar niet echt naar. Ze zijn zelden samen thuis. Toegegeven, ze zijn überhaupt zelden thuis. Als ik het artikel bekijk en vergelijk met de gebeurtenissen in het Gele Teken, heb ik toch de indruk dat Jacobs het interieur veel grotet heeft getekend dan het is. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
TDPB Posted July 4, 2023 Share Posted July 4, 2023 Op 11/1/2023 om 22:56, Peter Motte zei: Dat neusje is eraf geschoten door een soldaat van Napi tijdens een schietoefening. Dat is een mythe die al lang ontkracht is. Al in de 15de eeuw werden er verhalen neergepend over de verdwenen neus (die in werkelijkheid wellicht gewoon weggeërodeerd is) Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 4, 2023 Share Posted July 4, 2023 Napi was een geweldige liefhebber van het Oude Egypte. Dat is de reden dat je het niet meer aan de betrokken soldaat kunt vragen, want hij werd gefusilleerd omwille van wat Napi noemde "un grand ravage à cause d'un barbare". Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Ambreville Posted July 4, 2023 Share Posted July 4, 2023 10 minutes ago, Rik said: Vergeet geen schepen van steen. Deze heeft me overtuigd van Storm. Tenminste totdat de huidige produktie ondraaglijk werd. Quote Link to comment
Waldorf Posted July 4, 2023 Share Posted July 4, 2023 30 minuten geleden, Rik zei: Ik heb het even nagekeken: deze is van een jaar later. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cartoonesk Posted July 4, 2023 Share Posted July 4, 2023 Haha. Ik dacht er ook aan! Quote Link to comment
Joe Dredd Posted July 4, 2023 Share Posted July 4, 2023 2 uren geleden, Ambreville zei: Vergeet geen schepen van steen. Deze heeft me overtuigd van Storm. Tenminste totdat de huidige produktie ondraaglijk werd. Een van de beste albums van Don Lawrence! Rik 1 Quote Link to comment
TDPB Posted July 4, 2023 Share Posted July 4, 2023 2 uren geleden, Waldorf zei: Ik heb het even nagekeken: deze is van een jaar later. Uit de tijd dat ieder nieuw jaar nog een thema had. 1978 was het jaar van het dorp. het logo zal misschien de inspiratie geleverd hebben voor het onderwerp van deze S&W Quote Link to comment
Air Posted March 10 Share Posted March 10 Het kasteel van de koning van Groot Waterland. Quote it's not too late we have the rest of our lives Link to comment
Air Posted April 24 Share Posted April 24 https://scrooge-mcduck.fandom.com/wiki/Moustic_Hotel?file=Hôtel_Moustic.png Quote it's not too late we have the rest of our lives Link to comment
Recommended Posts