Ga naar inhoud

Boekentopic


Recommended Posts

Tonio (A.F.Th. van der Heijden)

 

Mooi boek waarin een vader tegen wil en dank afscheid moet nemen van zijn kind.

Maar voor één of andere obscure reden vind ik Tonio zelf een kwal. Wellicht komt het door de beschrijving als niet "een" kind, ook niet "hun" kind maar eerder "HET" kind. Begrijpelijk voor een ouder, maar voor een buitenstaander lastig en onprettig.

Link naar reactie

Uhm, die moet nog toekomen... Nog maar net besteld bij Bookdepo.

 

Ben nu bezig in World War Z, gigantische aanrader. Geschreven als een reeks interviews met verschillende personen over de hele wereld die hun ervaringen voor en tijdens de zombie wars vertellen. Het maakt het allemaal wat echter...

 

Daarna wat comics lezen en dan over naar 'Perdido Street Station'!

Grr. Argh.

Link naar reactie

Voila Memories of Ice is uit. En twas weer magisch mooi. Al met al vond ik dit boek ietsje minder dan de eerste twee. Met name omdat ik de schrijfstijl hierin wat minder vond. Aan de andere kant had deze wel weer een beter verhaal en emotioneel was ie ook veel sterker. Het laatste stuk was echt emotioneel slopend. Mensen die klagen over dat A Song of Ice and Fire zo heftig is: ga dit eens lezen potverdorie! Toegegeven A Song of Ice and Fire is wel de betere van de twee. Vooral omdat het origineler en veel beter geschreven is. Maar ik persoonlijk prefereer Malazan. En nu een dagje flink zijn want de volgende: House of Chains komt dinsdag pas binnen. :(

Score: ****

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

In de versie die ik heb van The Hunckback of Notre-Dame (wordsworth classics, super voor een literatuurleek zoals ik) wordt er ook gerefereerd naar Walter Scott. Heeft er iemand van jullie al een boek van gelezen en zoja, welke zou je dan aanraden?  

als je van hist.romans houdt, zeker de moeite om deze grondlegger ervan eens te proberen. (Probeer misschien best deze: Ivanhoe)

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Heb House of Chains van Steven Erikson uitgelezen. Was weer fantastisch. Wel het minste boek tot nog toe. Vooral vanwege het heel erg trage begin. In het eerste stuk van het boek gebeurt er eigenlijk vrij weinig en het is vanuit het oogpunt verteld van een personage dat mij helemaal niet aanstaat. Waarmee ik niet bedoel dat hij niet sypathiek want er zitten genoeg onsympahtieke personages in het verhaal waar ik wel graag over lees. Dit personage was alleen voor mij teveel een domme kracht om me in hem in te leven. Gedurende het verhaal wordt zijn verhaal wel interessanter en hij wordt ook boeiender hoewel het nu niet direct één van m'n favorieten is. Anyway vanaf het tweede stuk als de Malazans erbij komen wordt het veel beter. Met name Apsalar en Crocus verhaallijn vond ik in dit boek heel goed. Ik heb Apsalar altijd al een boeiend personage gevonden maar nu is ze denk ik na Kruppe wel zo'n beetje mijn favoriete personage. in deel 1 kwam ze nauwelijks voor en in deel 2 was ze meer een bijfiguur maar in dit deel kreeg ze echt de kans te schitteren. Mochten ze dit ooit verfilmen (waartoe ik de kans erg klein acht) zullen ze een heeel goeie actrie voor deze rol moeten vinden zo complex is dit personage. Kortom twas weer genieten. Vanavond begin ik in The Bonehunters. En ja ik weet dat Midnight Tides ertussen hoort maar ik wilde niet twee weken wachten voordat ik wist hou het verder ging dus ik heb daarvan even de samenvatting gelezen zodat ik meteen door kon naar het vervolg van het eigenlijke verhaal.

Score: ****

 

Btw: Donnie ben jij nu al geintroduceerd in de wondere wereld van Malazan? (m.a.w. ben je al begonnen in Gardens of the Moon)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Zoals ik de vorige keer zei, wou ik eerst PERDIDO STREET STATION lezen. Wat jij overigens ook zou moeten doen...

Een ander soort fantasie (noem het een moderne versie, de logische stap in de evolutie van het genre) dan jij nu leest, maar o zo goed.

PERDIDO is deel 1 van de drie boeken die zich afspelen in de Bas-Lag wereld (verhalen die je apart kan lezen trouwens. Dio, koop dit boek en probeer op voorhand niet al te veel opzoekingswerk te doen.

China Miéville is een echte meester van het worldbuilding en, hoe goed die dingen ook zijn, en veel creatiever daarin dan de grote fantasy-auteurs...

Grr. Argh.

Link naar reactie

Inmiddels al een eindje gevorderd in The Bonehunters. Ik moet zeggen ik voel nog geen enkele behoefte weer wat anders te lezen wat ik eerder wel had. Ik voel zelfs sterk de behoefte meer op een dag te lezen. Het verhaal wordt steeds intrigerender en het wordt ook steeds filosofischer en my god wat is dit mooi geschreven zeg:

 

"The gods, old or new, did not belong to her. Nor did she belong to them. They played their ascendancy games as if the outcome mattered, as if they could change the hue of the sun, the voice of the wind, as if they could make forests grow in deserts and mothers love their children enough to keep them. The rules of mortal flesh were all that mattered, the need to breathe, to eat, drink, to find warmth in the cold of night. and beyond these struggles, when the last breath had been taken inside, well she would be in no condition to care about anything, about what happened next, who died, who was born, the cries of starving children and the vicious tyrants who starved them. These were, she understood, the simple legacies of indifference, the consequences of the expedient, and this would go on in the mortal realm untill the last spark winked out, gods or no gods."

(The Bonehunters - Ch 5 - Pg 267)

 

Ik heb hier wel hetzelfde mee als met A Song of Ice and Fire. Er zitten personages in die ik geweldig vind maar ook die ik een stuk minder interessant vind. En toch moet je wel door die taaie stukken heen om weer te komen bij het verhaal van een interessant personage. Zo was ik net aan het lezen over Apsalar, na Kruppe mijn favoriete personage en het was mooi, spannend en hillarisch om vervolgens abrubt over gesmeten te worden in de avonturen van Karsa flippin Orlong. Het domste meest oninteressante personage in de reeks (naar mijn mening) Ik lees nog steeds veel liever dit dan van die cliché fantasy over een jongen die voorbestemd is tot grootse daden maar het heeft ook zo zijn nadelen. 

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Had lange tijd geen Murakami gelezen. Bijna klaar met 'De jacht op het verloren schaap' en wat is het weer heerlijk om me te laten meeslepen in zijn gekke, absurde en dromige wereld. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

De Bijbel. Op zich is dat fantasy avant la lettre, maar het wordt nog interessanter als je het samen met Robin Lane Fox's 'De Bijbel: waarheid en verdichting' leest.

 

Reeds bij Deel1: Genesis zie je dat er een heleboel zaken in de bijbeltekst niet kloppen en het hoe en waarom wordt in dat boek haarfijn uitgelegd.

 

In 'In My Flesh I See God' staat dan weer heel mooi uitgelegd hoe o.a. verschillende passages uit de bijbel op een verrassende manier een analogie zijn voor het menselijk lichaam. In vergelijking hiermee is veel van het gezever van Alan Moore niet meer dan dat: gezever.

 

 

 

d9b3eb6709a01f2cd6c54110.L.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...