Ga naar inhoud

Help! Brand! ( Welke strips overleven de vlammenzee? )


BobFish

Recommended Posts

39 minutes ago, Vittorio said:

Samengevat: 1 Gouden Reeks Bijbel, 1 stapel Rode Ridder-integrales (met veruit de lelijkste omslagen van de voorbije jaren) en 1 stapel ongelezen Tex Willers. En deel 1 van die andere bijbel (op de schoorsteenmantel) laat je staan???????!!!!!!!!

 

De ambulancebroeders nemen je meteen mee naar de hersenkliniek.

Bedoel je dat je écht de Bijbel wilt redden?

Link naar reactie

Wat een verscheurende keuze.

Moet ik dringend eens over nadenken. Ik ga zowiezo voor zaken waar ik lang op heb moeten wachten (bestelling of in de dédi-rij) en prachtig zijn.

Komen in me op:

een commissie van Ted Naifeh

een strip met dédi van Mitton

een strip met dédi van Andreas

 

Maar morgen twijfel ik ongetwijfeld nog of ik niet beter iets anders mee pak (Oosterveer, Boon, Juapi, Rouffa, zoveel onvervangbaar moois...).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
20 uren geleden, BobFish zei:

giphy.gifve
Ik was nog ééntje vergeten...

 

Gelukkig ligt 'ie mooi klaar.

 

Stel als je op toilet zit, dan loop je waarschijnlijk gewoon buiten met de strip die je op dat moment in handen hebt.

Effe rustig naar de kast en op het gemak selecteren, dat zit er denkelijk niet in als de helft van je appartement of huis al aan het verkolen is.

 

Link naar reactie
11 uren geleden, Peter Motte zei:

Maar waarom neem je die Bijbel mee? Is dat uit wetenschappelijke interesse? Of zit er meer achter?

Ik dacht dat 't hem om de mooie gravures was te doen, omdat hij zo specifiek De Gouden Reeks noemt:

 

34k37DFbD81112.thumb.jpg.3d33e039975b704a7ed7883a54c55ce9.jpg

 

Maar blijkbaar alleen maar omdat het de bron van alles is. Mwah.

 

 

We kunnen hem even het vuur aan de schenen leggen door hem terug te sturen:

 

Ontsnapt aan de vlammenzee wordt @BobFish de weg geblokkeerd door de aartsengel Lucifer. Deze zendt hem terug het vuur in met de opdracht: Ruil de bijbel in voor het stripalbum dat u werkelijk en tot in het diepste genot verschaft.

 

Ik ben benieuwd.

Link naar reactie

Er staat hier eigenlijk niks op het spel, de verzekering betaalt uit en anders is er altijd nog wel wat kleingeld om bijvoorbeeld Dossier Nachtwacht (ook mijn favoriet, uit die reeks tenminste, je hebt deze keer het gelijk aan je kant, Paul) te kopen.

 

Dus beter dit:

 

De aarde gaat in vlammen op, alle digitale bestanden zijn gewist of niet langer toegankelijk. Je hebt (als het specimen Stripverzamelaar) een plaats aangewezen gekregen aan boord van De Ark, het ruimteschip waarin 100 uitverkorenen de ondergang van de planeet Aarde kunnen ontvluchten. Je mag drie albums op je ongewisse ruimtereis meenemen. Ga je voor het eigen leesplezier of kies je voor, wat Kontiki altijd zo mooi noemt, het patrimonium?

Link naar reactie

1.

contract.thumb.jpg.662a092014745c9f8c2fb14f025f1321.jpg

De tweedelige Curator's Collection van A Contract With God, in de hoop dat het een inspiratiebron is voor een nakomeling van de 100 uit De Ark om striptekenaar te worden.

 

2.

9782505071853-couv.jpg

Bron van mijn avatar. Om me er in de ruimte aan te herinneren hoever de negende kunst geëvolueerd was bij de verdelging van de aarde.

 

3.

blueberry-angel-face-hc-vk.jpg

Om steeds weer de herinnering op te halen aan de opwinding en het plezier waarmee ik dit voor het eerst las (nog steeds trouwens). Ook om mezelf (goed voor de hersens) te dwingen om me te herinneren wat eraan vooraf ging. 

Link naar reactie
18 uren geleden, cinco zei:

Allemaal mooie beloftes, 3 strips redden.

Maar als het erop aankomt, gaat het er zo aan toe.

Kan ik uit eerste hand beamen.

Ik ben shiftoperator in een groot chemisch productiebedrijf. We oefenen vier maal per jaar een real life scenario. Meestal gaat dat vrij goed.

Maar telkens als het echt is, krijg je dit:

giphy.gif

 

(gelukkig overdrijf ik, helaas niet al te veel)

Link naar reactie

Maar om op de vraag te antwoorden:

 

Na vrouw en kinderen komen in deze volgorde:

- Mijn fotocollectie. NAS en backup liggen op verschillende locaties, dus dat moet mogelijk zijn.

- De fotoboeken

- Als er tijd over is: de tekening van Sakai

- waarschijnlijk al te laat: de strips. Die liggen op de bovenverdieping, al kan ik ze daar wel door het raam gooien.

 

Om maar te zeggen: in die verzameling zit niets dat niet vervangbaar is.

Link naar reactie
44 minuten geleden, Hamirubi zei:

Ik wil ook een NAS - dat gesukkel met externe harde schijven is echt zo'n gedoe - maar ben geen techneut. Verre van zelfs.

Wellicht is een NAS niet aan mij besteed?

.

Ik ben ook geen held in die dingen, maar heb er eentje met twee schijven van Synology. Die zijn zéér plug&play voor de leek, maar hebben veel meer mogelijkheden voor wie er wél verstand van heeft.

Link naar reactie
57 minuten geleden, Vittorio zei:

Als het zo diep bij je zit: voor 50 euro komt @tuinmantvkijken je verlossen van je oude troep, dan blijven je gordijnen en plinten gewoon intact. 

Dat is de hele paradox. Ik zou het nooit over mijn hart krijgen zelf te besluiten om alles weg te maken. Ik zou er eeuwig spijt van hebben. Wanneer het noodlot toeslaat, valt er niets te kiezen of te willen, dan kan je dit enkel maar ondergaan.

Link naar reactie
1 uur terug, BobFish zei:

Jammer dat die Corbens zo moeilijk te vinden zijn.

Zoiets als Rowlf wil ik al jaren lezen maar kom ik gewoon niet tegen.

Iemand enig idee waar ik dit zou kunnen kopen ?

Ja, maar even een vraagje; Hoe is je Duits?

https://www.ebay.de/itm/Rowlf-Die-Bestie-von-Wolfton-Comic-fur-Erwachsene-Band-1/142966004660?hash=item2149701bb4:g:DywAAOSwS~Fbughb

 

Deze is wat goedkoper - er staan er zat op eBay.de!

 

https://www.ebay.de/itm/Volksverlag-Richard-Corben-ROWLF-die-Bestie-von-Wolfton-Band-1/392911655795?hash=item5b7b5c1373:g:BgQAAOSwr2tfHu0K

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...