Ga naar inhoud

orange & teal in het beeldverhaal


cinco

Recommended Posts

Op 21/1/2022 om 13:31, TDPB zei:

The rings of power? Betekent dat dat het géén verfilming van de boeken wordt?

 

Er zijn geen echt verfilmbare boeken meer dacht ik. De Silmarillion, Unfinished tales of Numenor en nog een aantal andere zijn na Tolkiens dood verschenen, de meesten met zijn zoon als editor. Daar kunnen ze nog heel wat uit pikken, ook al zijn het eerder naslagwerken dan echte verhalen. Over Tom Bombadil is nog wat poëzie geschreven door Tolkien zelf.

Van wat ik uit wikipedia en IMDB kan halen zal het vooral een reeks zijn over het Tweede Tijdperk: Numenor (Westernesse), the age of Men, de opkomst van Sauron en het maken van de ringen, the last Alliance, ... Acht afleveringen die waarschijnlijk voor een deel al zijn samengevat in het eerste kwartier van The Fellowship, zeker als  je de extended edition in je DVD-rek hebt liggen.

 

Ik heb geen Prime, en ga die hiervoor denkelijk ook niet aanschaffen, al zal het snel beginnen prikkelen vrees ik.

Link naar reactie
5 uren geleden, Tanuki zei:

Er zijn geen echt verfilmbare boeken meer dacht ik.

 

Er waren van Tolkien ook geen echt uitgeefbare boeken meer.

Vanaf de Silmarillion is het opgelapt werk dat JRRT zelf niet op tijd afkreeg. Het begin van de Silm toont dat het wel sneu is.

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 8 months later...
  • 7 months later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...