Ga naar inhoud

Hoe heeft 2020 jouw stripkoopgedrag beïnvloed?


cinco

Recommended Posts

17 minuten geleden, kbellon zei:

Dat is aan ongeveer 30 euro per deel? Dat zijn albums waar ik altijd al eens extra goed nadenk of ik ze koop :D 

 

Stel: je gaat naar de stripwinkel. Je houdt je voor om slechts 2 artikelen te kopen.

En dan kies je de Blast integrale van Larcenet en de Little Nemo hommage van Franck.

Prima albums. De moeite waard. Maar dan het prijskaartje: tesamen 120 euro.

 

Wat heb je nog voor dat bedrag?

Een jaarabonnement voor een streamingsdienst bijvoorbeeld.

 

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, cinco zei:

 

Stel: je gaat naar de stripwinkel. Je houdt je voor om slechts 2 artikelen te kopen.

En dan kies je de Blast Integrale en de Little Nemo hommage van Franck.

Prima albums. De moeite waard. Maar dan het prijskaartje: tesamen 120 euro.

 

Wat heb je nog voor dat bedrag?

Een jaarabonnement voor een streamingsdienst bijvoorbeeld.

 

 

Ja okey, ik ben nu wel schuldig aan het aankopen van beide albums. Maar dat is niet de gemiddelde prijs van wat ik geef aan een strip. 

Natuurlijk bepaalt het type strip dat je leest ook wat het bedrag. 

Ik ben steeds blij met de mooie hardcovers zoals dit jaar oa Aaron, Het Beest, Blast en dergelijke; het jammere is dat mijn budget te beperkt is om dit elke week uit te geven :D (het zou wel fijn zijn)

Link naar reactie
7 minuten geleden, kbellon zei:

Ja okey, ik ben nu wel schuldig aan het aankopen van beide albums. Maar dat is niet de gemiddelde prijs van wat ik geef aan een strip. 

Natuurlijk bepaalt het type strip dat je leest ook wat het bedrag. 

Ik ben steeds blij met de mooie hardcovers zoals dit jaar oa Aaron, Het Beest, Blast en dergelijke; het jammere is dat mijn budget te beperkt is om dit elke week uit te geven :D (het zou wel fijn zijn)

 

Mooi dat je ze alletwee gekocht heb. Please overtuig mij om die Nemo toch aan te schaffen. :unsure:

 

Mijn duurste uitgave in 2020 was de Sasmira-integrale met artprint.

59,95 euro was dat.

 

afbeelding.thumb.png.dfb05e6fdb91c796e2e7c86d9cbfd159.png

Link naar reactie
47 minuten geleden, De Hollander zei:

Dit heb ik laten liggen, wat vond je ervan?

 

Ik moest closure hebben. Ik heb het eerste deel 2 decennia lang gehad zonder te weten hoe het verhaal verder ging.

Het was tijd dat ik na al die tijd te weten kwam hoe de vork nu eindelijk in de steel zat.

En ja, het afwerken van die reeks is een werk van lange adem en hindernissen geweest omwille van diverse omstandigheden en nu was het ganse geheel voor de eerste keer volledig Nederlands vertaald.

Dan komt er nog eens bij dat Vicomte een maand later gestorven is.

 

afbeelding.thumb.png.acc2fed89072f0bddd314802a176d5e4.png

 

Maar wat ik ervan vond? Het eerste deel blijft het sterkste, ook doordat Vicomte dit zelf getekend heeft.

Pelet slaagt er deels in om de stijl van Vicomte te benaderen in deel 2, met sommige erg visueel sterke pagina's.

 

afbeelding.png.648d7f565956dde27f622b63bbda03a4.png

 

Maar de virtuoze consistentie van deel 1 wordt niet bereikt.

 

Deel 3 en 4 door Barnabé is dan weer heel anders getekend, maar de stijlbreuk werkt verrassend goed in de context van de reeks.

 

Ook hier hetzelfde als bij Pelet. Het is geen homerun maar niettemin zijn er toch verschillende pagina's die ontzettend sterk in beeld gebracht zijn.

afbeelding.thumb.png.be9fd764347a0e695412ffbee058fedd.png

 

Kan het verhaal de conclusie geven waar ik 2 decennia op gewacht heb?

Da's moeilijk na zoveel tijd. Laten we zeggen dat het bittersweet aanvoelde. En ik kan me daar wel in vinden.

Link naar reactie

Mijn aankoop ontdekking van het jaar is zeker en vast Lastdodo, gevaarlijk verslavend.

Ik leerde zo ook het Vlaamse stripspeciaalzaak en uitgeverij landschap beter kennen.


Maar ik mis het urenlang snuisteren !

Hopelijk komt dat ooit terug 😔

 

Na al die nieuwe stripwinkel kennismakingen heb ik al zin gekregen om binnenkort mijn virtuele visites in fysieke bezoeken om te zetten.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 4/1/2021 om 09:07, Waldorf zei:

Ik heb in 2020 voor 1480 euro 54 boeken/albums gekocht. Dat ligt allemaal een beetje in de lijn van de voorbije jaren, denk ik.

 

Ook eens gekeken.

Dit jaar was echt wel magerder dan voorgaande jaren.

 

98 strips gekocht voor een totaal bedrag van 785 euro.

 

Hopelijk wordt 2021 een beter jaar, maar met die lockdown in NL schiet dat vooralsnog niet op. 

Link naar reactie

Ik denk dat als ik zo'n lijstje zou maken, ik erna zou stoppen en een Harley gaan kopen.

De duurste van het jaar moet ik nog krijgen, want de tekenaar is er nog aan bezig . Reeds van voorjaar 2020, de blank-edition van Elfen 1 door Kyko Duarte van BD Empher. 

 

http://tirage-tete.e-monsite.com/pages/elfes.html

 

Dit jaar is al erger begonnen met de crowdfunding van Vesper van Jérémy.

Langs de andere kant. In 2020 mijn allerlaatste Rode Ridder ooit gekocht. Aan die rampen van scenarios geef ik geen geld meer aan uit. 

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

Ik denk dat als ik zo'n lijstje zou maken, ik erna zou stoppen en een Harley gaan kopen.

 

Ik ben van origine boekhouder, dus weet precies wat ik in mijn leven heb uitgegeven aan mijn strips. Ik weet het exacte bedrag niet, maar dit ligt ergens rond de 25.000,00 euro. 

Maar dan heb ik er ook al een kleine 40 jaar plezier van en dat mag iets kosten. 

Link naar reactie

42 strips voor gemiddeld 10.96 euro/strip.

Soms moeilijk te tellen: Leo's Centaurus kocht ik in een promopakket: 5 strips in één pakket, en zijn Kwantumanomalieën kocht ik als integrale, wat eigenlijk ook 5 strips in 1 keer zijn. Zijn dat dan in totaal 2 strips of 10 strips? Ik heb ze als 6 geteld: het zijn 6 aparte volumes.

En ik koop zowel in de winkel als online, alhoewel ik niet graag online koop.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...