Ga naar inhoud

Munuera

Munuera  

27 leden hebben gestemd

1. 1. favoriete (vertaald) werk van zijn hand

• Merlijn
    • Robbedoes en Kwabbernoot
    • Konvooi - De jeugdjaren van Nävis
      0
    • Fraternity
    • Betoveringen
    • De Campbells
    • Zwendel
    • De Blauwbloezen
    • Walter de Wolf
      0

Recommended Posts

Naast de opgesomde reeksen in bovenstaande lijst heeft Munuera ook bijdrages geleverd aan hommage-albums van Marsupilami en De Blauwbloezen. (naast zijn recente album in de hoofdreeks)

En het nog onvertaalde P'tit Boule & Bill is ook van zijn hand.

afbeelding.thumb.png.d009d53d6339bf111a5a27abc49602ab.png

afbeelding.thumb.png.26174e98d92f42cf14abbbf3f798afff.png

Op de Franstalige wikipedia kun je een overzicht terugvinden met nog ander onvertaald werk.

https://fr.wikipedia.org/wiki/José_Luis_Munuera

Link naar bericht

Als ik die lijst zo bekijk, heb ik enkel zijn Robbedoes gelezen en die Blauwbloezen ligt op de leesstapel. 

Is die Konvooi de moeite? 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar bericht

Konvooi is een topreeks, naar mijn bescheiden mening. Munuera deed echter een "jeugdjaren van..."-bewerking en van dergelijke zijsporen word ik persoonlijk niet erg warm, met de kleine Robbe als eenzame uitzondering.

In deze lijst gaat mijn voorkeur uit naar de Campbells. Fantastisch hoe hij hier een romantische én komische versie neerzet van het Caribische piratenleven. Jammer dat ik er geen twee mocht kiezen, anders had R&K er ook bij geweest.

Link naar bericht
4 minuten geleden, hego zei:

Ik mis deze topper

2FF67E8B-E6B9-43F5-B97E-5EBB28342673.jpeg

Ja, ik heb vooral gefocust op reeksen in de lijst. Dus deze one-shot zit er helaas niet bij.

Zo ook verschillende onvertaalde albums van zijn hand.

Link naar bericht
  • 3 months later...

Inderdaad eentje om naar uit te kijken. En wat een fantastische inkleuring op die preview. Past helemaal bij de stijl van Munuera. SSZ raadt trouwens aan om te pre orderen als je zeker wil zijn van een exemplaar.

Link naar bericht