Ga naar inhoud

tekenaars hebben meestal maar één manier om een knap vrouwengezicht te tekenen


cinco

Recommended Posts

Om terug te komen op L'homme qui tua Chris Kyle, dit is dus het beeld waar die tekening op gebaseerd is.

 

afbeelding.png.ed469038933c5e85bba3c62fc44ff1db.png

 

afbeelding.png.c86f19c7f60593c99f9eb50bd86aa049.png

 

Deze dame heeft dus zeker niet het type neus zoals weergegeven in het beeldverhaal, maar dat kunnen we zien als vrije interpretatie van de auteur en vast onderdeel van zijn stijl zoals ook te zien is in Tyler Cross.

Link naar reactie

In de manga bestaan er een aantal bepaalde vaste tekenstijlen, die meestal gebaseerd zijn op de tekenstijl van een vroegere, bekende mangaka. De hierboven gebruikte stijl is rechtstreeks geïnspireerd op de tekenstijl van de grote Osamu Tezuka. 

Daarnaast hebben de meeste mangaka hun eigen stijl, vooral die welke in realistische stijl tekenen. Een tekening van Takehiko Inoue ("Vagabond") of Goseki Kojima (Lone Wolf and cub) kun je uit duizenden herkennen, al zijn er dankzij het grote succes van deze series vaak ook tekenaars die de stijl proberen na te bootsen, zoals je hier ook strips hebt die de stijl van Vance of Franquin hanteren.

Link naar reactie

 

Cinco zei

"Over vrouwengezichten gesproken, zijn er eigenlijk wel prominente manga-dames die niet een typische mangawipneus hebben (dat vaak zelfs beperkt wordt tot een minuscuul streepje) ?"

 

 

Jazeker zijn er die, maar je moet ze zoeken in de realistische stijlen. De eerder genoemde tekenaars Inoue en Goseki tekenen vrouwen zoals ze zijn. En er zijn er natuurlijk nog plenty meer.

Dit is een dame van Ryoichi Ikegami

 

Bestia.jpg

Link naar reactie
16 minuten geleden, cinco zei:

 

Peyo is overleden in 1992 en Sassette is gecreëerd in de jaren '80 in de Hanna Barbera reeks.

Wel, dat bedoel ik, denk ik: hij heeft haar misschien wel verzonnen, maar niet meer getekend. Daarom zie ik haar niet als een echt Peyo-kind. 

Maar ik heb het niet echt chronologisch gecheckt.

De tekenaar die nu Smurfen tekent, doet dat heel goed. Beter in Peyostijl dan de tekenaars van Hanna&Barbera. En zéker beter dan de animatoren van de 3D-movies. Ik had veel moeite om daar Smurfen in te zien, eerlijk gezegd.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...