Ga naar inhoud

Stripbeurzen, expo's , etc. in 2021


Hardcover

Recommended Posts

14 uren geleden, Lecram zei:

Ik ben blij dat de stripdagen weer georganiseerd worden, daar heb ik best wel zin in, ik geloof niet dat Berlicum de nieuwe glorie is.

 

En zo’n poster met veel bekende figuren, ach, goedbedoeld.

Goedbedoeld? Ik kan niet ik koppen kijken wat de bedoeling was of is. Wel zie ik een heel matig visitekaartje dat aansluit bij het amateurisme dat al vele jaren rond dit event hangt. 

Verder laat ik me maar verrassen.

Link naar reactie
11 uren geleden, Harly zei:

Goedbedoeld? Ik kan niet ik koppen kijken wat de bedoeling was of is. Wel zie ik een heel matig visitekaartje dat aansluit bij het amateurisme dat al vele jaren rond dit event hangt. 

Verder laat ik me maar verrassen.

er zijn toch wijzigingen in het team, verantwoordelijk voor de organisatie

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
15 uren geleden, fazerco zei:

 

Er zijn een aantal mensen die schijnbaar iets hebben tegen het stripschap. Dus standaard bij voorbaat alles afkraken wat het stripschap doet.

 

Dat zou kunnen maar het gaat om de feiten.  Het feit dat het doorgaat is verrassend na oa het gehannis met DCC. De poster is óók verrassend maar óók teleurstellend.

Misschien is er een doel mee maar als dat niet zo direct herkenbaar is communiseer dan. Daarmee komen we bij een van de grootste problemen. Het stripschap communiceert moeizaam en via kanalen die al zijn dichtgegooid met afgehaakte volgers.

Link naar reactie

Dat jij bepaalde kanalen schijnbaar niet wil volgen betekend dat ze slecht communiceren? Geef ze dan een berichtje waar jij ze dan wil volgen.

 

Maar het draait standaard op welke tekenaars er komen in de discussie, en dat ze geen 'grote' naam hebben, althans volgens de klagers. Maar ze gaan wel weer trouw heen, en weer in de rij bij Romano staan :-).

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Op 2/3/2021 om 18:08, dutch lines zei:

Strips op de Markt in Gouda is weer een jaar opgeschoven. Nieuwe datum is 2 mei 2022. Hein de Kort zal nog steeds hoofdgast zijn.

2 mei valt in 2022 op een maandag ... Inmiddels is 1 mei 2022 al gecommuniceerd ...

Link naar reactie
Op 10/6/2021 om 14:12, Richard Boom-vavavoom zei:

Ik mis eigenlijk een lijstje :)

Wat hebben we ondertussen?

 

Kampen,

Rijswijk
FACTS

Knokke

?

Na de gedwongen corona-break gloort er gelukkig een beetje "stripbeurzenlicht" (volgens ons dan toch) aan het eind van de tunnel (eind 2021 en 2022) dus starten wij (organisatie Brabants Stripspektakel) na het zomerreces weer rustig aan op voor onze 35e editie op 14 en 15 mei 2022. Dan pakken we dat lijstje er (uiteraard) ook bij 😉 ...

 

kzgcw6cvo0j61.jpg

Tshirt aangepaste datum 2022.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...

Bron : Het laatste nieuws

 

Vergeet de Boekenbeurs, hier komt het boekenfestival ‘LEES!’: “We starten dit jaar met pocketeditie in herfstvakantie”

De Boekenbeurs is dood, maar de opvolger staat dan toch in de startblokken. Met het boekenfestival ‘LEES!’ van 1 tot 7 november pikt Antwerp Expo de draad weer op. “We willen één grote ontmoetingsplaats zijn voor de lezer, de auteur, de boekhandel en de uitgever”, zegt Geert Briers van organisator Easyfairs.

 

De voorbije maanden werd het doembeeld van een stad zónder een Boekenbeurs steeds manifester. In juli ging Boek.be failliet. En intussen rolden enkele grote uitgeverijen plannen uit om vanaf 2022 in Kortrijk een ‘geestelijke opvolger’ te organiseren. Maar als de nood het hoogst is, is de redding nabij.

 

Beursorganisator Easyfairs, vóór corona al goed voor 240 beurzen per jaar in binnen- en buitenland, trok Geert Briers aan om alsnog een boekenfestival klaar te stomen tegen de herfstvakantie. Briers werkt én organiseert al een paar decennia in het boekenvak. “We kiezen dit jaar voor een ‘pocketeditie’ in drie hallen van Antwerp Expo. Vanaf 2022 zien we het groter. Hoeveel bezoekers we verwachten? Daar willen we het nog niet over hebben. De ticketprijs moeten we ook nog vastleggen.”

November wordt Boeken­maand in de stad. We hopen 100.000 mensen op de been te brengen voor een waaier aan evenemen­ten, festivals, expo’s, literaire wandelin­gen en ontmoetin­gen met auteurs.

Zeker is wel dat je met een ticket voor ‘LEES!’ – toegegeven, de drang om boekenbeurs te zeggen, blijft groot – in november gratis naar de Antwerpse musea kunt, zo onderstreept schepen van Cultuur Nabilla Ait Daoud (N-VA). “November wordt ook Boekenmaand in de stad. We hopen 100.000 mensen op de been te brengen voor een waaier aan evenementen, festivals, expo’s, literaire wandelingen en ontmoetingen met auteurs.”

Het programma van ‘LEES!’ krijgt in september vorm. Net als bij de vroegere Boekenbeurs zijn er signeersessies met auteurs. Die worden ook vergoed, van zodra ze worden betrokken bij optredens.

 

Dirk Van Roy, algemeen directeur van Easyfairs, denkt ook aan de kosten van de exposanten. “We gaan het rendement op hun investering om er bij te zijn verhogen. Dat doen we onder meer door drie vaste all-in formules aan te bieden voor hun stand. Zonder verplichting. Iedereen is welkom. De standhouders van de laatste Boekenbeurs nodigen we zeker uit.”

En wat met de coronamaatregelen? Beurzen vallen onder het handelsprotocol, zoals een supermarkt of een meubelwinkel. Er staat geen limiet op het aantal bezoekers. Wie rondloopt, moet een mondmasker dragen. Wie zit of aan een toog staat, hoeft dat niet te doen.

 

Van Roy gaf ook meer toelichting bij de verdere vernieuwingsplannen van Antwerp Expo. Hal 5 (Avenue) – 2.000 m² - is al afgewerkt. In enkele stappen groeit de evenementenruimte de komende vier jaar van 18.500 m² naar 20.800 m². Daarnaast komt er nog in totaal 7.000 m² bij voor meetings en congressen. Een privé-uitbater zal moeten zorgen voor een nieuw parkeergebouw. Het klinkt schepen van Toerisme Koen Kennis (N-VA) als muziek in de oren. “Dit is voor Antwerpen een iconische plek. Meerdaagse vakbeurzen zijn een meerwaarde voor de horeca en voor de uitstraling van de stad.”

 

Het masterplan gaat ervan uit dat dankzij de beurzen, congressen en festivals Antwerp Expo op termijn 600.000 bezoekers per jaar haalt. Pre-corona waren dat er 427.000.

 

 

Link naar reactie
On 7/11/2021 at 4:55 PM, BSS said:

Na de gedwongen corona-break gloort er gelukkig een beetje "stripbeurzenlicht" (volgens ons dan toch) aan het eind van de tunnel (eind 2021 en 2022) dus starten wij (organisatie Brabants Stripspektakel) na het zomerreces weer rustig aan op voor onze 35e editie op 14 en 15 mei 2022. Dan pakken we dat lijstje er (uiteraard) ook bij 😉 ...

helden!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
On 8/24/2021 at 10:30 PM, Firmin Van De Kasseien said:

En wat met de coronamaatregelen? Beurzen vallen onder het handelsprotocol, zoals een supermarkt of een meubelwinkel. Er staat geen limiet op het aantal bezoekers. Wie rondloopt, moet een mondmasker dragen. Wie zit of aan een toog staat, hoeft dat niet te doen.

a dit vind ik interessant. Ik vroeg het me al af!!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 7 months later...
  • Yncke unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...