Ga naar inhoud

Stripfestival Knokke-Heist Zondag 12 september 2021


Bonte

Recommended Posts

Op 26/8/2021 om 10:39, Bonte zei:

Artz Tim
Beiano Claire
Benn André (Beniest André) en eega
Bosschaert Jan en Ria (stand Arcadia)
Capezzone Thierry
Capia Art
Carpentier Louis-Michel
Charles Jean- François
Danker Jan Oreel
Darasse Christian
Denauw Renaud (Renaud)
De Rop Eric
Deville Baudouin
De Vuyst Ingrid
Di Sano Bruno
Drappier Franky

Foerster-Blondeau Philippe
Geerts Paul
Glogowski Philippe
Goossens Eugeen
Grenson Olivier
Hachel (Lambert Hubert)
Hardy Marc
Henrotin Daniel “Dany”
Herr Seele (van Heirseele Peter)
Jamar de Bolsée Martin
Jonker Frank
Kitson Barry
Leemans Hec
Marcuz (Weemaels Marc)
Mezzomo Gilles
Molenaar Romano
Neuray Olivier
Oosterwijk Aloïs
Pierret Michel
Poncelet Alain

Raes Jessica
Ramaïoli Georges
Reniers Valérie
Sels Erwin
Shirow di Rosso
Stalpaert Yasmine
Stouffs Arnaud
Tenret Manu
Torton Jean
Toublanc Fréderic
Van Bael Steve
Van den Broeck Jean-Pol
van den Broek Daniel
Van der Auwera Dirk (D’Auwe)
Van Oppen Patrick
van Riet Ron
Vassaux Willy (Willy Harold Vassaux Williamson)
Verhaegen Marc
Verhaeghe Christian
Wasterlain Marc (stand Arcadia)

 

Link naar reactie

Zalige dag achter de rug in Knokke. Goed georganiseerd. Tien dédi's gescoord (twee keer Bosschaert, drie keer Pierret, Grenson, Tim Artz, Plisson, Wasterlain en De Rop). Ook veel handtekeningen gescoord op Catawiki-stripenveloppen van Hec Leemans, Romano Molenaar, Hardy, Di Sano. Traditiegetrouw ook weer ex-libris meegegraaid van Alain Poncelet. Heel veel tekenaars, publiek dat zich verdeelt over de verschillende tafels. Geen ellenlange wachtrijen dus. Ideaal. Wat heb ik festivals als dit gemist tijdens de coronaperiode.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
17 uren geleden, Veto zei:

Zalige dag achter de rug in Knokke. Goed georganiseerd. Tien dédi's gescoord (twee keer Bosschaert, drie keer Pierret, Grenson, Tim Artz, Plisson, Wasterlain en De Rop). Ook veel handtekeningen gescoord op Catawiki-stripenveloppen van Hec Leemans, Romano Molenaar, Hardy, Di Sano. Traditiegetrouw ook weer ex-libris meegegraaid van Alain Poncelet. Heel veel tekenaars, publiek dat zich verdeelt over de verschillende tafels. Geen ellenlange wachtrijen dus. Ideaal. Wat heb ik festivals als dit gemist tijdens de coronaperiode.

10 dédi's is wel veel. Ik ben er langer dan 5uur geweest en heb er maar 3. Uiteraard zijn de rijen bij elke tekenaar niet even lang. Herr Seele kwam ook pas om 14u en Dany tegen 15u. Maar 3strips tegelijk laten signeren of tegelijk in meerdere rijen aanschuiven en een tas zetten, vind ik echt niet kunnen.

Link naar reactie
5 uren geleden, nonkel Fillemon zei:

10 dédi's is wel veel. Ik ben er langer dan 5uur geweest en heb er maar 3. Uiteraard zijn de rijen bij elke tekenaar niet even lang. Herr Seele kwam ook pas om 14u en Dany tegen 15u. Maar 3strips tegelijk laten signeren of tegelijk in meerdere rijen aanschuiven en een tas zetten, vind ik echt niet kunnen.

Dat heb ik ook niet gedaan. Ik ben 'braaf' achteraan de rij opnieuw gaan aanschuiven als ik meerdere bonnetjes had. Bij Pierret (de tekenaar waarvoor ik vooral naar Knokke ben gegaan) waren er de hele dag door maximum 2 à 3 mensen aan het aanschuiven. Bij Wasterlain, Tim Artz en De Rop stond er niemand en was ik direct aan de beurt. Van de drie 'grote kleppers' (Dany, Grenson en JF Charles) had ik mezelf voorgenomen om enkel bij Grenson aan te schuiven en de rest van de dag bij de andere tekenaars langs te gaan waar de wachtrijen echt enorm goed meevielen. 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Ik eindigde met vier dédi's, en een vijfde voor mijn wederhelft.  De enige wat langere wachtrij die ik trotseerde was die voor Bosschaert, maar verder viel het inderdaad erg goed mee, soms zelf helemaal niet aanschuiven.  Enkel Herr Seele heb ik laten schieten omdat die pas laat toekwam en de rij daar best lang was... en vooral omdat wij toch liever nog wat zeelucht gingen opsnuiven.  Vaak komen we daar immers niet. 

Maar, geen klachten over dit festival, integendeel, er waren heel wat mooie namen aanwezig.  Enkel de praktische info zou wat beter kunnen worden uitgelegd op de website.  

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
Op 13/9/2021 om 19:48, stilte zei:

Ik eindigde met vier dédi's, en een vijfde voor mijn wederhelft.  De enige wat langere wachtrij die ik trotseerde was die voor Bosschaert, maar verder viel het inderdaad erg goed mee, soms zelf helemaal niet aanschuiven.  Enkel Herr Seele heb ik laten schieten omdat die pas laat toekwam en de rij daar best lang was... en vooral omdat wij toch liever nog wat zeelucht gingen opsnuiven.  Vaak komen we daar immers niet. 

Maar, geen klachten over dit festival, integendeel, er waren heel wat mooie namen aanwezig.  Enkel de praktische info zou wat beter kunnen worden uitgelegd op de website.  

u heeft een punt ivm met de info, dit is een aandachtspunt voor het volgende stripfestival op 8 mei 2020, het was niet eenvoudig om een festival te organiseren wegens de corona maatregelen, waardoor enkele punten te weinig aandacht kregen. Helaas moeten wij terug vaststellen dat sommige echte dedi-jagers soms de regels aan hun laars lappen ivm aankoop ticket voor het signeren van de boeken, Hierdoor verliezen wij inkomsten die wij heel goed kunnen gebruiken om alle kosten die met het organiseren te maken hebben te kunnen betalen. Wij organiseren een stripfestival en nodigen mooie namen uit. Zonder inkomsten kan er geen stripfestival georganiseerd worden en kan men geen mooie tekeningen bemachtigen. Hoe dan ook zijn wij erg tevreden met deze editie en hop naar volgend jaar, waarbij wij meer internationaal willen gaan.

Link naar reactie
Op 13/9/2021 om 12:22, nonkel Fillemon zei:

10 dédi's is wel veel. Ik ben er langer dan 5uur geweest en heb er maar 3. Uiteraard zijn de rijen bij elke tekenaar niet even lang. Herr Seele kwam ook pas om 14u en Dany tegen 15u. Maar 3strips tegelijk laten signeren of tegelijk in meerdere rijen aanschuiven en een tas zetten, vind ik echt niet kunnen.

volledig akkoord en meestal hebben deze personen geen ticketten aangeschaft, maar helaas kunnen wij niet alles controleren, daar wij te weinig vrijwilligers vinden, dus als u zich geroepen voelt, alltijd welkom

Link naar reactie
Op 14/9/2021 om 21:47, jerommeke zei:

volledig akkoord en meestal hebben deze personen geen ticketten aangeschaft, maar helaas kunnen wij niet alles controleren, daar wij te weinig vrijwilligers vinden, dus als u zich geroepen voelt, alltijd welkom

 

Dat zijn me nogal aannames van Nonkel/Jerommeke. 10 dedies op een beursdag is bij veel beurzen gewoon mogelijk. Vroeg komen, kort lunchen, inzicht op het verloop van de rijen en aan het eind van de beursdag nog eens flink aanpoten ipv vroeg aftaaien.

 

Overigens is het wel grappig dat Veto hier genoemd wordt. Een bravere beursganger heb ik zelden gezien, rugtas op de schouders, nooit voordringen, geen multiple rijengedrag of andere dediefreak geintjes.

Link naar reactie

Ik had het niet persoonlijk op veto, maar omdat hij over 3 strips van 1 auteur begon, kwamen mijn frustraties boven.

 

Ook heb ik geen probleem met de strip daar aan te kopen. Je hebt dan wel niet veel keus. Je moet verplicht een herdruk kopen of integraal of een andere reeks van de auteur die je wil.

 

De auteur zou ook zelf deftig moeten toezicht doen op ticket en 1 strip.

Link naar reactie

Knokke is al jaren een goed georganiseerd festival waar door de vele tekenaars met echt veel dedi's naar huis kan komen. Als je niet gaat voor de grote namen, dan zijn 10 dedi's goed mogelijk.

 

Enigste minpunt is de kassa. De persoon die moest afrekenen, kan echt geen tempo meer aan. Een betaalmogelijkheid met payconic is vandaag ook een evidentie.

 

En wat de inkomsten betreft, moet de hand toch wel in eigen boezem. Van bepaalde tekenaars (Dany, Grenson, JF Charles,... ) lagen er alleen oude SC's en nauwelijks nieuwe en duurder HC-werk. Van Dany lagen er toen ik aan de beurt was enkel oude, haast tweedehandse rooie oortjes en 's avonds als ik naar huis ging lag de integrale van Rozebottel er te blinken. Noem het zoals je wil, maar daar hebben jullie als organisator honderden euro's winst laten liggen.  Voorts kon je er als bezoeker ook niets drinken als eten. Corona waarschijnlijk, maar ook hier boek je verlies

 

 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Op dat vlak vind ik het systeem van Breda geweldig. Je koopt een ex-libris. Je hebt daardoor geen druk op albums die je in stock moet nemen. Tenzij je als winkel of handelaar een festival organiseert is dat toch maar extra stress of zorgen.  En de tekenaar signeert de ex-libris. Je hebt dus eigenlijk een impliciete check bij de tekenaar dat er geen foefelaars doorkomen. Die pipo's zijn toch ook vaak dezelfde.

Het enige gedoe is natuurlijk dat je de ex-libri moet maken. Je zou het nog kunnen beperken tot de aankoop van een signeerticket dat de tekenaar moet signeren. Bv. een mini-affiche.

Bij de festivals waar dit echt goed en strak loopt zoals Hanret en Conterne gebruiken ze effectief veel vrijwilligers om toezicht te houden en om rugzakjes die alleen op stap gaan naar de opvang te begeleiden. Dat zijn vaak tieners uit de lokale jeugdbeweging die het doen voor een hotdog, een cola en om de derde leeftijd te helpen.

 

 

 

Link naar reactie
20 uren geleden, retep zei:

Overigens is het wel grappig dat Veto hier genoemd wordt. Een bravere beursganger heb ik zelden gezien, rugtas op de schouders, nooit voordringen, geen multiple rijengedrag of andere dediefreak geintjes.

Bedankt, retep. Het voordringen en in meerdere rijen je tasje neerpoten, daar doe ik inderdaad niet aan mee. Het zijn praktijken om van te kotsen. Maar goed... Ik heb 's ochtends drie strips gekocht van 'De Onthoofde Arenden' en drie signeertickets gekregen voor Pierret. Ik ben elke keer 'achteraan' de rij gaan aanschuiven. Dat was in de praktijk gewoon de twee volgende aan bod laten en dan was het weer mijn beurt. Op sommige momenten had Pierret zelfs niets te doen. Ik had dus nog meer kunnen aanschuiven door nog strips te gaan kopen aan de verkoopstand. Maar dat deed ik niet. 'Trop' is 'trop'. Oh ja, ik heb idd tien tekeningen en toch was ik al om 15 u 30 op weg naar huis. Dus tien tekeningen scoren in Knokke is zeker geen onmogelijk aantal.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...