Ga naar inhoud

🎬 pareltjes van title sequences in films


cinco

Recommended Posts

Een van de mooiste van de afgelopen jaren vind ik de intro van Scott Pilgrim vs the world.

Normaal ging er, zoals in veel moderne films, geen title sequence zijn.  Op aanraden van Quentin Tarantino heeft regisseur Edgar Wright er toch eentje gemaakt.

 

 

Baby Driver van Edgar Wright heeft ook een mooie intro.  Gedurende de hele wandeling van Baby kun je de tekst uit het nummer terugvinden.  BV. als graffiti op muren, lantaarnpalen, bomen...

 

 

 

Link naar reactie

 

Al kan deze mij niet helemáál overtuigen.  John Williams is mijn eeuwige held, maar deze intro-track wringt wat.  Het muzikale luik wil naar mijn gevoel niet zo vlot klikken met het tempo en de toon of sfeer van de geanimeerde title-sequence.  En het is ook geen sterk thema dat blijft hangen.  Ook helden kunnen al eens lichtjes teleurstellen.  (het begin ontbreekt)

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • cinco changed the title to 🎬 pareltjes van title sequences in films
  • 1 year later...
14 uren geleden, cinco zei:

 

Als kind waren die Pink Panther-intros natuurlijk het hoogtepunt van de film voor mij.

Ik was alleen ontgoocheld dat-ie vervolgens niet Roger Rabbitgewijs in de film voorkwam.

 

 

Niet alleen dat, zelfs de gelijknamige diamant komt in de meeste van die films niet voor. Ik heb een titel als 'the son of the Pink Panther' altijd al uiterst raar gevonden. Het ware logischer geweest moesten ze die film Clouseau strikes again, The revenge of Clouseau, The return of Clouseau, etc genoemd hebben.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
  • 2 months later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...