Ga naar inhoud

Zondag 8 September Stripbeurs Sint-Pauwels Met Excl Vandersteen Uitgave-Update.


vik

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

hier de info :

"De Verloren Stroken" verschijnt op 300 genummerde exemplaren. Dit is een luxe, hardcover met een linnen rug.

De prijs is ism de Standaard Uitgeverij vastgesteld op 59 euro.

 

Deze luxe verschijnt op 8 september op de stripbeurs te Sint-Pauwels. Vanaf dan kan u deze luxe afhalen. Indien u niet kan mag uiteraard iemand anders deze ophalen voor u.

Omdat het een luxe betreft die waarschijnlijk snel zal zijn uitverkocht, is uw bestelling enkel definitief bij betaling.

Uw bestelling is definitief bij storting op rek nr be 49 9796 3646 2471 met mededeling "De Verloren Stroken + uw naam".

 

Gezien de grote belangstelling is het niet mogelijk om een bepaald nummer van luxe te vragen.

Link naar reactie

je koop een boekje, je schuift aan voor een tekening. het eenvoudigste systeem ter wereld :-)

Voor een eugeen goossens tekekening komt de luxe hiervoor ook in aanmerking, maar met een regulair s&w aan te kopen ben je al gesteld.

Link naar reactie

Misschien een stomme vraag maar hoeveel pagina's gaat dit boek bevatten?

Zijn het zoals de titel doet vermoeden, korte losse verhaaltjes (stroken) of...

Lijkt me wel interessant en het is overigens weeral te lang geleden dat ik nog eens een beurs bezocht heb dus dit lijkt me wel wat.

Mocht iemand meer info hebben shoot!!

Wil uiteraard niet meer te lang wachten om te bestellen dan... hopelijk zijn ze nu zelfs nog niet uitverkocht?

Link naar reactie

Er is van deze stroken al eens een softcover verschenen in 1987, getiteld 'Alle aankondigingen'. Dit waren de aankondigingen van (de eerste) 94 albums. Ik betwijfel of 300 exemplaren à 59 euro snel op zullen zijn. Maar ik hoop het voor de uitgevende partij natuurlijk wel.

Link naar reactie

Dank voor uw reactie!

 

Er is van deze stroken al eens een softcover verschenen in 1987, getiteld 'Alle aankondigingen'. Dit waren de aankondigingen van (de eerste) 94 albums. Ik betwijfel of 300 exemplaren à 59 euro snel op zullen zijn. Maar ik hoop het voor de uitgevende partij natuurlijk wel.

Link naar reactie

de uitgaven zijn niet te vergelijken met elkaar hoor. dat van 1987 was dan ook een gelegenheidsuitgave dat al 20 jaar is uitverkocht, op een beurs vraagt men bijna zoveel als wij voor een gewone softcover...bovendien is het werkje zelf is van ondermaatse qua kwaliteit imho .

Wij hebben alles digitaal herwerkt, nieuwe cover, echte titel, hardcover met een linnen rugje...

Sinds 1987 zijn er al wat liefhebbers bijgekomen dus we maken ons geen zorgen of we dit project  kunnen waarmaken...

Er hebben al heel wat mensen eentje besteld, dus het loopt goed. op is op natuurlijk.

In de eerste plaats is dit een "labour of love", de standaard zijn dure vogels qua druk en rechten maar we doen het uit liefde voor de grootmeester die Vandersteen was, ik vind dat dit boekje niet mag ontbreken in de kast van de wareliefhebber, maar ja ik ben bevooroordeeld, dat geef ik gerust toe!   :e002:

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik Kan nu al verklappen dat er -enkel voor wie op voorhand besteld en afhaalt op de beurs OF op de beurs gewoon een expl koopt 'Het gebroken zwaard' een Gratis verassing erbovenop doet... Niet te koop dus, een geschenk voor de afhalers/beursbezoekers die een luxe kopen... info volgt komende weken :-)

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Update :  na een weekje verlof zat mijn mailbox vol met voorbestellingen, ze  lopen dus als een trein maar er zijn nog luxes te krijgen, not to worry...

ivm het biertje nog even herhalen : dit is een cadeautje voor de bezoekers vd beurs, het wordt dus NIET opgestuurd.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

De uitgave van de verloren stroken is ook een gelegenheidsuitgave dus ik zie geen verschil met 1987.Dat een uitgave van 26 jaar geleden uitverkocht is (maar voor 15 euro nog op Catawiki te vinden) maakt deze uitgave niet bijzonder. Het is feitelijk een heruitgave maar dan in een hard cover jasje en andere titelpagina's etc. De daadwerkelijke inhoud, de stroken is niet anders. De vermelding dat het hier om niet eerder gepubliceerd materiaal gaat is dan ook onterecht.

De softcoveruitgave is uiteraard niet te vergelijken met een hardcoveruitgave maar ondermaats zou ik die uitgave uit 1987 ook niet willen noemen. 

 

de uitgaven zijn niet te vergelijken met elkaar hoor. dat van 1987 was dan ook een gelegenheidsuitgave dat al 20 jaar is uitverkocht, op een beurs vraagt men bijna zoveel als wij voor een gewone softcover...bovendien is het werkje zelf is van ondermaatse qua kwaliteit imho .

 

Link naar reactie

Een HC versie heeft toch altijd een meerwaarde in een verzameling.

En niemand is verplicht van deze naar wat ik heb vernomen en kan zien prachtige uitgave aan te kopen.

Als Vandersteen verzamelaar juich ik deze uitgave ook toe omdat het echt wel om pareltje van tekeningen gaat.

De evolutie van het tekenwerk en personage is op deze manier op een prachtige manier weergegeven.

Ik zou zeggen bedankt "Gebroken Zwaard" om deze pareltjes terug onder de mensen te brengen. :e005:

 

Link naar reactie

ik heb nooit gezegd "niet gepupliceerde verhalen" maar nooit eerder uitgebrachte tekeningen,(in 1 album, klein verschil.

Je mag uiteraard je mening hebben hoor, no prob. Ik hoor van iedereen positieve & lovende reacties en de voorbestellingen lopen als een trein. We doen dit uit liefde voor vandersteen en het stripmedium. Als mensen het dan nog opppikken is het volledig geslaagd! (en nog een biertje erbijgeven, op die manier combineer ik 2 hobbys :-)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Na overleg met de standaard is het etiket veranderd.

Voor de rest is alles hetzelfde : het gebroken zwaard biedt aan zijn klanten op de stripbeurs die een luxe kopen dit biertje gratis aan.

For the record : dit biertje is dus NIET verbonden met de luxe maar met de stripbeurs & HGZ.

Dit om Vandersteens testament : S&W mogen niet geassocieerd worden met bier.

Stripspeciaalzaak Het Gebroken Zwaard daarentegen heeft daar geen enkele moeite mee :e007:  

Foto's vh uiteindelijke biertje staan op mn website.

Link naar reactie

dank u willy ! :e002:

 

We zijn ZEER tevreden. De zaal stond mooi vol maar het bleef gezellig en de opkomst was zeer goed.

 

-De meeste standhouders waren tevreden, dat zegt genoeg.

-De tekenaars hebben schitterend werk geleverd

-De luxes gingen als zoete broodjes

 

kortom, iedereen tevreden. uiteraard zijn er altijd verbeteringen mogelijk, we gaan dus uiteraard nog grondig evalueren.

bedankt aan alle bezoekers !

Link naar reactie

Ik moet eerlijk zeggen dat deze uitgave me enorm tegenvalt. Enkel de cover is nieuw. Het volledige binnenwerk is integraal overgenomen van 'Alle Aankondigingen'. Ik durf zelf te betwijfelen dat de stroken opnieuw werden ingescand uit de kranten waarin ze verschenen. Volgens mij is er direct gekopieerd uit 'Alle Aankondigingen'. Suggestie voor een volgende uitgave: Probeer échte verloren stroken te bundelen in een boek. Dan bedoel ik stroken (en geen aankondigingen) uit de krant die verwijderd zijn uit de album-uitgaven.

Link naar reactie

"gast". Voor je zulke zaken suggereert even checken aub.

ALLE stroken zijn volledig ingescand EN opgekuist, een monnikenwerk, dat kan ik je verzekeren.

gewoon kopieren was idd zeer makkelijk en goedkoop, een optie die we niet hebben genomen.

 

Voor de rest is album exact wat we hebben beloofd. Ik zet ook geen pistool tegen je hoofd om dit te kopen !

 

De luxe is een week uit, zonder verdeling loopt het als een trein en alle kopers waren zeer positief.

Behalve jij dan, fair enough, ik kan tegen kritiek maar het moet wel juist zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...