Ga naar inhoud

Star Wars comics


Recommended Posts

Ondertussen Quinlan Vos' verhaal verder uitgelezen. Dat blijft toch wel zeer goed. Die Ostrander kan er wat van.

'k Heb ook nog eens naar Ep. I & II gekeken (de rest volgt), en die strips van Ostrander geven die films toch een stuk achtergrondinformatie en meerwaarde mee. :e002:

Aayla heb ik gespot, Vos ook waarschijnlijk, maar meestal van op zijn rug gefilmd (met een lelijke pruik). :e007:

 

In ep III zie je een aantal v die jedi uit de comics sterven na order 66.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

In ep III zie je een aantal v die jedi uit de comics sterven na order 66.

 

Maar heel nadrukkelijk Quinlan Vos niet, die dankzij de hoge kwaliteit van zijn comics door Lucas zelf zou gespaard zijn, heb ik me alvast laten vertellen.

@spock: Vector vond ik wel goed gevonden om een dergelijke x-over te klaren, en het Legacy gedeelte had toch wel wat voeten in de aarde & zorgde voor wat opschudding in de status quo, of herinner ik het me zo slecht?

Link naar reactie

Maar heel nadrukkelijk Quinlan Vos niet, die dankzij de hoge kwaliteit van zijn comics door Lucas zelf zou gespaard zijn, heb ik me alvast laten vertellen.

 

Dat had ik ook opgevangen (ik denk uit een interview met Ostrander?). Vos zijn verhaaleinde is terug te vinden in Clone Wars 9, maar het zou me niet verbazen als die toch nog ergens heropduikt.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik zou dat zelfs toejuichen !

 

toen er nog volop sprake was van verschillende live action tv reeksen, stond dit hier en daar op het Internet :

Lucas himself instructed the writers of the Star Wars: Republic comic book series not to kill off the Quinlan Vos character. This has led some fans to speculate that Vos may play a role in the series. Lucas had originally written a scene for Revenge of the Sith involving Vos, but ultimately, he only got a mention in the film (Obi-Wan explains to Anakin: "Master Vos has moved his troops to Boz Pity").

 

Hoe het nu zit met die tv reeksen, nu Disney de rechten heeft... ?

Link naar reactie

Ik zou dat zelfs toejuichen !

 

toen er nog volop sprake was van verschillende live action tv reeksen, stond dit hier en daar op het Internet :

Lucas himself instructed the writers of the Star Wars: Republic comic book series not to kill off the Quinlan Vos character. This has led some fans to speculate that Vos may play a role in the series. Lucas had originally written a scene for Revenge of the Sith involving Vos, but ultimately, he only got a mention in the film (Obi-Wan explains to Anakin: "Master Vos has moved his troops to Boz Pity").

 

Hoe het nu zit met die tv reeksen, nu Disney de rechten heeft... ?

 

Was het laatste daarover niet dat ze wel al scripts etc. hadden, maar de tech er gewoon nog niet was om die reeks een realiteit te maken (pre-Disney buyout).

Link naar reactie

Ja, ze hadden al een script of 50. En ze waren van plan om eerst met één reeks te starten, maar er op den duur een stuk of vier te maken (tegelijkertijd), om zo zeker op 500 afleveringen uit te komen. Maar ze hadden de technologie niet. (moeilijk te geloven)

 

Ik denk dat Disney het bij de films zal houden. Ze willen er een stuk of drie, vier per jaar maken, op den duur, cfr de Marvel films.

Nu ja. Dat ze eerst maar met een goeie ep. VII afkomen. :e012:

Link naar reactie

Ondertussen ook SW ep. III nog eens bekeken en ik vind dat een zeer goeie film. Het laatste uur is magnifiek. Aayla‘s dood, het deed me toch iets, na die strips...

 

Ook Dark Times 1 gelezen. Zeer goed, weer. Jennir is bijna even interessant als Vos ;)

Vaders verhaaltje mag er ook zijn.

Ze hebben zo een paar van die Vader hunting Jedi one-shots uitgebracht, maar ik denk niet echt veel van gebundeld. Da's een beetje jammer.

Dark Times is altijd een beetje tussen uitstekend en OK blijven hangen voor me. Vooral de tekenaar deed het voor me, maar die lijkt nu definitief verdwenen...

Link naar reactie

Die OK deeltjes heb ik niet. Voor mij moet er al een Jedi in meedoen voor ik het lees. ;)

Vol. 2 (die bende ongeregeld) en vol. 3 (Vector, die bende ongeregeld die dat dinges in handen hebben + dat Tales ot Jedi, of Kotor deel van Vector welk ik slecht vond) lees ik dus niet.

 

Vector vol. 2 zal ik omwille van Legacy waarschijnlijk wel weer lezen. En ook omwille van Luke, Han & Leia natuurlijk. :)

Link naar reactie

Vooral de tekenaar deed het voor me, maar die lijkt nu definitief verdwenen...

 

Echt? Da's wel jammer want die bracht het niveau idd naar boven (hoewel ik de verhalen zeker ook goed vind)

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Echt? Da's wel jammer want die bracht het niveau idd naar boven (hoewel ik de verhalen zeker ook goed vind)

 

Der is nu een vol 6 van Dark Times lopende bij DH, door Randy Stradley en Gabriel Guzman. Die Guzman is ongeveer

de reden dat ik aan Solomon Kane de brui gaf, dus dat ziet er niet meteen een winnaar uit.

Tiens, maar ik heb wel vol 5, Out of the Wilderness nog niet. Daar zullen we nog iets aan moeten doen.

Doug Wheatley, trouwens, ik kon maar niet op zijn naam komen.

Link naar reactie

Der is nu een vol 6 van Dark Times lopende bij DH, door Randy Stradley en Gabriel Guzman. Die Guzman is ongeveer

de reden dat ik aan Solomon Kane de brui gaf, dus dat ziet er niet meteen een winnaar uit.

Tiens, maar ik heb wel vol 5, Out of the Wilderness nog niet. Daar zullen we nog iets aan moeten doen.

Doug Wheatley, trouwens, ik kon maar niet op zijn naam komen.

 

Gisteren Star Wars Dark Times vols. 4 en 5 gelezen.

Vol. 4 is de minste van de drie die ik las, maar nog steeds goed. ;) Vol. 5, alhoewel er ook niet zoveel gaande is, vond ik zeer goed.

 

Heb ik iets gemist van wat gebeurde in vols. 2 en 3 ? Nee. Bomo & Friends hebben één en ander meegemaakt, zijn enkele bemanningsleden verloren onderweg (in delen 2 en 3 dus, who cares), en hebben nu dus ingezien dat ze Jennir toch beter bij hen hadden gehouden, en gaan naar ‘m op zoek met de hulp van een nieuwe, mysterieuze Jedi. Ik heb dus niks gemist. Wat Vader ondertussen heeft uitgestoken, daarvoor zou ik een andere TPB moeten lezen, die dus niet in de Dark Times reeks zit, maar het zal me ook worst wezen. ’t Is Jennir die me het meest interesseert. Die heeft zich ondertussen gemoeid met een bende slavenhandelaars en een bende spicers in een dorpje, en weer dingen gedaan die niet echt, euh, Jedi zijn (vol. 4).

In vol. 5 verlaat hij dat dorpje (die planneet) samen met een vrouw (jaja) en wordt achterna gezeten door een bounty hunter, Darth Vader en Bomo & Friends. Hij is populair, precies. :)

 

Jammer genoeg gaat het verhaal van Jennir (nog) niet verder in de nieuwe Dark Times mini reeks. Maar K’Kruhk is ook ne wijzen Jedi. ;)

Er staan geen previews van die nieuwe reeks, dus ik weet niet hoe de tekeningen zijn. Maar ik ben, als ik me dat goed herinner, indertijd niet gestopt met S. Kane omwille van de tekeningen, maar omdat het me gewoon niet interesseerde. Maar ik denk dat Guzman daar de tekenaar niet van was. Wel van Kull (waar ik ook mee gestopt ben, maar ook niet omwille van de tekeningen).

 

http://www.darkhorse... times/PpwNwkt8

 

Guzman : http://www.darkhorse...h/Gabiel Guzman

Bij Kull staat een preview. Tja, de tekeningen zijn inderdaad een stuk minder dan die van Dark Times tot nu toe.

Link naar reactie

Der is nu een vol 6 van Dark Times lopende bij DH, door Randy Stradley en Gabriel Guzman. Die Guzman is ongeveer

de reden dat ik aan Solomon Kane de brui gaf, dus dat ziet er niet meteen een winnaar uit.

Tiens, maar ik heb wel vol 5, Out of the Wilderness nog niet. Daar zullen we nog iets aan moeten doen.

Doug Wheatley, trouwens, ik kon maar niet op zijn naam komen.

 

Die Wheatley is een trage tekenaar en haalt zelden zijn deadlines. Ik geloof dat ze daarom het concept hebben aangepast naar mini-series met tussendoor verhalen die zich op andere jedi focussen met andere tekenaars om Wheatley meer tijd te geven. Ik hoop in ieder geval dat hij de Jennir verhalen blijft verder tekenen, want ik ben fan van zijn werk.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Misschien heeft die Guzman ook meer tijd nodig om te tekenen? Als hij dit niveau blijft volhouden, kan hij een mooi alternerend duo vormen met Wheatley.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Misschien heeft die Guzman ook meer tijd nodig om te tekenen? Als hij dit niveau blijft volhouden, kan hij een mooi alternerend duo vormen met Wheatley.

 

Hij heeft inderdaad vooruitgang geboekt, als ik die pagina bekijk.

Spock: je hebt gelijk, ik verwarde Solomon met Kull. De tekenaar van Solomon Kane was Guevara, denk ik.

Lapham op Kull was bijzonder on-indrukwekkend, zeker na de uitstekende eerste arc van Arvid Nelson.

(maar dat is een kwestie voor een andere draad zeker?)

Link naar reactie

Yep. (Lapham heeft me al wel meer teleurgesteld, de laatste tijd. Nelson eigenlijk nog nooit, maar veel heb ik daar niet van. of niks meer, denk ik).

 

:)

 

Rex Mundi is opnieuw verschenen in Omnibus, hintie hint hinties.

Hij doet momenteel nogal weinig, maar wat ik las was voortreffelijk. Zijn Kull mini staat voor mij op dezelfde hoogte als Joshua Dysarts Conan & The Midnight God.

Heb ik trouwens al a propos of nothing gezegd hoe immens goed Dysart op de nieuwe Harbinger reeks van Marvel is?

Ik zal daar maar beter een nieuwe draad van starten of ik beklaag het me later nog.

Link naar reactie

Ik lees Dark Empire nog steeds graag. Het was de eerste SW die ik ooit las. nostalgie speelt dus zeker mee

Het was de eerste reeks van Dark Horse en is dus al oud. In stijl en inhoud spreekt het latere reeksen dus wat tegen. But I don‘t care. I love it, al is het einde dan ondermaats.

En twaalf SW comics getekend door Cam Kennedy !

Link naar reactie

Ik lees Dark Empire nog steeds graag. Het was de eerste SW die ik ooit las. nostalgie speelt dus zeker mee

Het was de eerste reeks van Dark Horse en is dus al oud. In stijl en inhoud spreekt het latere reeksen dus wat tegen. But I don‘t care. I love it, al is het einde dan ondermaats.

En twaalf SW comics getekend door Cam Kennedy !

 

Vooral de keuze van Cam Kennedy is iets dat nu NOOIT zou gebeuren of door "het internet" zou aanvaard worden. Maar het blijft, zeker met de bijzondere waterkleuren een uniek ding, nostalgie of niet.

Link naar reactie

Ik vond Dark Empire niet meer leesbaar.

 

Ondertussen is het officieel: JJ Abrams is de nieuwe regisseur.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Star Wars Clone Wars vols. 1 en 2

Omdat hier nog enkele hoofdstukken in staan met Quinlan Vos, heb ik deze boekjes ook maar gekocht. Ze zijn goed. Wat van het duo Ostrander/Duursema is, steekt er natuurlijk met kop en schouders bovenuit, of Vos er nu in voorkomt of niet. In vol. 2 heeft Vos slechts een heel klein rolletje.

Vols. 3, 5 en 7 ga ik niet kopen. Ik heb er even in gebladerd, het zag er niet uit, bij momenten.

Ook nog eens naar de ouwe SW-trilogie gekeken. Ik zie dat graag. :)

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Stradley Strategizes Dark Horse's "Star Wars" Empire : http://www.comicbook...rticle&id=43674

 

I think you're making assumptions based on, well, nothing. Or unsubstantiated rumors. While it's certainly a possibility that the license could move to Marvel at some point in the future, as of this date nothing has changed.

 

Finally, is Dark Horse launching any more new Star Wars titles in 2013?

Oh, we have a huge announcement coming up in the next few weeks. I'm not even going to hint at it here. You'll just have to wait. You know, until the stars align.

 

Met een hoop platen.

 

1360358920.jpg

Link naar reactie

De voorbije weken heb ik Star Wars Empire vols 4, 5, 6 en 7 gelezen, en Star Wars Rebellion vols 1 en 3. Ik heb me daar erg mee geamuseerd.

SWE 4 en 5 zijn leuke boeken. Vanaf 4 volgt de reeks de personages uit de films, vandaar dat ik met 4 ben begonnen.

Nog niks speciaals, maar wel leuk en avontuur, en de introductie van enkele nieuwe personages. Vol 4 bevat wat mij betreft 1 van de beste stand alone SW comics die ik las.

 

Vanaf SWE 6 wordt het zeer goed. Nu ja, de zes is nog de minste, maar vormt met SWE7 en SWR1 een zeer goeie trilogie.

SWR3 is het vervolg, en ook goed :)

 

Ik ben zeer content met deze zes boeken.

Link naar reactie

De voorbije weken heb ik Star Wars Empire vols 4, 5, 6 en 7 gelezen, en Star Wars Rebellion vols 1 en 3. Ik heb me daar erg mee geamuseerd.

SWE 4 en 5 zijn leuke boeken. Vanaf 4 volgt de reeks de personages uit de films, vandaar dat ik met 4 ben begonnen.

Nog niks speciaals, maar wel leuk en avontuur, en de introductie van enkele nieuwe personages. Vol 4 bevat wat mij betreft 1 van de beste stand alone SW comics die ik las.

 

Vanaf SWE 6 wordt het zeer goed. Nu ja, de zes is nog de minste, maar vormt met SWE7 en SWR1 een zeer goeie trilogie.

SWR3 is het vervolg, en ook goed :)

 

Ik ben zeer content met deze zes boeken.

 

Die overgang van Empire naar Rebellion is toch met een infiltrant in Empire (of net omgekeerd?) door Rob Williams, dacht ik?

Link naar reactie

Daarnet Star Wars: Dawn of the Jedi - Force Storm (om de titel toch niet te lang en niet met 2 dubbele punten te maken) uitgelezen.

John Ostrander & Jan Duursema , terug van no oit weggeweest.

Het merendeel van deze eerste bundel leest wel heel hard als setup: een auctoriële verteller in een SW-setting doet altijd vreemd aan, dat had ik al ten tijde van Dark Empire. Veel pseudo-religieus gewauwel over waar de ideologie van de Je-daii en de balans in de force vandaan komt, iets wat ik een goed handvol jaar vroeger wellicht interessanter zou gevonden hebben dan nu

Je-daii hebben wel zwaarden, geen light-sabers. Dat vind ik dan wel weer bijzonder boeiend.

Eénmaal het verhaal effectief in gang schiet, gaat het vooral over waarom en hoe een force-sensitive light of dark kan zijn. Veel interessanter.

Duidelijk set-up naar het volgende deel, maar de boeiende thema's die de Quinlan Vos saga en Legacy ook al bevatten keren hier terug. Ik blijf nog wel een tijdje.

Verwacht wordt: the origin of the light-saber.

 

edit: wat ik misschien een klein beetje miste: een duidelijkere afbakening van hoe alles daar functioneert. Ze zeggen aan het begin dat dit de tijd van voor hyperdrive is, maar ik merk er precies weinig van. Spacecraft hebben ze, die lijken ook op andere ontwerpen en doen naar mijn idee evenveel als in latere periodes. Bon, dat tot daar.

Wat ik vooral mis: het dialect dat in Legacy zat. Hopelijk komt een variant daarop later terug.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...