Ga naar inhoud

Star Wars comics


Recommended Posts

14 minuten geleden, mojo zei:

Zie ook dit draadje met info:

 

 

De nieuwe Star wars reeksen volg ik niet, maar in de hudige legends reeks herlees ik graag de Thrawn trilogie en Dark Times.

 

Thrawn trilogie speelt zich af na Retrun of The Jedi. Dark Times begint eigenlijk al met het laatste deel van Clone Wars en gaat over de verdere opkomst van Darth Vader en enkele jedi die zich proberen te verzetten.

 

Thrawn

image.thumb.png.a527096317e116b91b35f96a41ded45e.png

 

Dark Times

image.thumb.png.46eeb108e760ddf2b26b1b66c0e9e382.png

 

Wel geen comic, maar...

 

Spoiler

ik geloof dat op het einde van Rebels Thrawn met zijn vloot vertrekt naar voorbij de Rim. In the Mandelorian gaf Asokha aan dat hij terug is. Dus waarschijnlijk een belangrijk figuur in de aankomende Asokha serie met Rosario Dawson.

 

 

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, JPAR zei:

Is iemand hier bekend met de Star Wars comics? Ik heb begrepen dat er twee 'reeksen' zijn: Legends en Canon. Legends is van voor 2014 en Canon erna. De omnibus van Aaron zou een mooi instapmoment zijn. Maar misschien vergis ik me? Ik ben benieuwd naar de meningen, kwaliteit, adviezen enz.

 

De Jason Aaron run van de canon comics kan ik inderdaad aanraden. Leuke serie die zich afspeelt tussen de originele film en Episode 5. Darth Vader door Kieron Gillen loopt tegelijk met dezie serie en is ook erg tof.

 

Helaas zijn de delen van de hoofdserie na de serie van Aaron nog niet in hardcover of omnibus uitgebracht, alleen in paperbacks. Het uitgeefbeleid van Marvel wat dat betreft lijkt volledig willekeurig.

 

Doctor Aphra is tevens ook een goede serie. Gaat over een nieuw personage (niet uit de films of series) die geïntroduceerd wordt in Darth Vader van Gillen.

 

Verder zijn er nog leuke miniseries. Lando door Charles Soule, Kanan (als je bekend bent met Star wars: Rebels) En Darth Maul door Cullen Bunn zijn allemaal erg goed. De meeste miniseries zijn overigens zonder voorkennis van andere comics te lezen.

 

Darth Vader: Dark Lord of the Sith, door Charles Soule is overigens ook erg goed, al heb ik deze nog niet uitgelezen. Gaat over een 'jongere' Vader, vlak na de gebeurtenissen van Episode III.

 

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust :)

Link naar reactie
2 uren geleden, Ninormaal zei:

 

De Jason Aaron run van de canon comics kan ik inderdaad aanraden. Leuke serie die zich afspeelt tussen de originele film en Episode 5. Darth Vader door Kieron Gillen loopt tegelijk met dezie serie en is ook erg tof.

 

Helaas zijn de delen van de hoofdserie na de serie van Aaron nog niet in hardcover of omnibus uitgebracht, alleen in paperbacks. Het uitgeefbeleid van Marvel wat dat betreft lijkt volledig willekeurig.

 

Doctor Aphra is tevens ook een goede serie. Gaat over een nieuw personage (niet uit de films of series) die geïntroduceerd wordt in Darth Vader van Gillen.

 

Verder zijn er nog leuke miniseries. Lando door Charles Soule, Kanan (als je bekend bent met Star wars: Rebels) En Darth Maul door Cullen Bunn zijn allemaal erg goed. De meeste miniseries zijn overigens zonder voorkennis van andere comics te lezen.

 

Darth Vader: Dark Lord of the Sith, door Charles Soule is overigens ook erg goed, al heb ik deze nog niet uitgelezen. Gaat over een 'jongere' Vader, vlak na de gebeurtenissen van Episode III.

 

Als je meer vragen hebt, stel ze gerust :)

Thanks. Doctor Aphra komt binnenkort in een omnibus uit. Darth Vader omnibus krijgt een reprint. Dus ik verwacht (hoop) dat de rest ook nog wel gaat volgen. Is het ook nodig/belangrijk om de oude Dark Horse reeksen te lezen of zou je die (aangezien ze moeilijk te vinden zijn) over kunnen slaan en gewoon bij Aaron beginnen?

Link naar reactie
55 minuten geleden, JPAR zei:

Thanks. Doctor Aphra komt binnenkort in een omnibus uit. Darth Vader omnibus krijgt een reprint. Dus ik verwacht (hoop) dat de rest ook nog wel gaat volgen. Is het ook nodig/belangrijk om de oude Dark Horse reeksen te lezen of zou je die (aangezien ze moeilijk te vinden zijn) over kunnen slaan en gewoon bij Aaron beginnen?

Ik heb de Dark Horse-boeken niet gelezen, maar in principe zijn alle verhalen onder de Legends-banner ongedaan gemaakt. Alle boeken sinds de disney-overname begonnen met een schone lei en is kennis van de films alles wat je nodig hebt. 

 

Zo nu en dan worden er geloof ik wel elementen of karakters uit oudere verhalen geherintroduceerd, maar er wordt niet verwezen naar de oude verhalen zelf, omdat ze simpelweg niet gebeurd zijn.

De Aaron run is daarom een uitstekend beginpunt.

 

Mocht het uiteindelijk naar meer smaken kan je later alsnog de oudere verhalen gaan lezen.

Link naar reactie
43 minuten geleden, Ninormaal zei:

Ik heb de Dark Horse-boeken niet gelezen, maar in principe zijn alle verhalen onder de Legends-banner ongedaan gemaakt. Alle boeken sinds de disney-overname begonnen met een schone lei en is kennis van de films alles wat je nodig hebt. 

 

Zo nu en dan worden er geloof ik wel elementen of karakters uit oudere verhalen geherintroduceerd, maar er wordt niet verwezen naar de oude verhalen zelf, omdat ze simpelweg niet gebeurd zijn.

De Aaron run is daarom een uitstekend beginpunt.

 

Mocht het uiteindelijk naar meer smaken kan je later alsnog de oudere verhalen gaan lezen.

Dank je. Ga ik me hier eens goed in verdiepen.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
10 uren geleden, JPAR zei:

Thanks. Ik ben nu aan het kijken of ik de Darth Vader omnibus kan vinden. Dat is nog niet zo makkelijk. Masr ik hoorde dat er dit jaar een reprint van komt. Is hier ook iemand die daar meer van weet?

 

Ik heb dit nog niet bevestigd gezien, maar de kans zit er dik in. 

Link naar reactie
  • 1 year later...
  • 3 months later...

Vraagje... Ik heb mijn star wars collectie niet volledig up to date gehouden. Ik heb bvb 4 tpb’s van de Jason Aaron run van Star Wars. Is het een meerwaarde om de omnibus met de volledige reeks aan te schaffen en de andere te verkopen, of eerder de ontbrekende delen nog bij elkaar te zoeken?

 

Zelfde met Darth Vader, ik heb de Gillon Run volledig, die van Charles Soule enkel de eerste tpb. De resterende zijn wel nog vlotjes te vinden. keuzes, keuzes... Ik twijfelde dus om de Soule omnibus aan te schaffen, maar die lijkt overal uitverkocht, hoewel die net van in Maart uit zou zijn?

Link naar reactie

Wat de omnibusuitgaves van Marvel (en in mindere mate DC) betreft is het nogal onvoorspelbaar sinds de start van Covid. Er zijn heel wat lezers bijgekomen in die periode dus is het voor uitgevers moeilijker inschatten hoe hoog oplages van herdrukken en nieuwe uitgaves moeten zijn. Daarbij komen de problemen van de papierprijs en transport. Het zit er dus dik in dat die Soule omnibus binnenkort gewoon weer verkrijgbaar zal zijn, maar dat blijft gissen. 

 

Zelf ben ik aan het overschakelen op omnibussen. Vooral om het voor mezelf min of meer overzichtelijk te houden. Ik heb hetzelfde probleem wat trades betreft. De enige raad die ik je kan geven is om elke reeks apart te bekijken en zo te oordelen of het de moeite is om te herkopen of aan te vullen. Omnibussen zijn iets groter geprint en wat kwalitatiever, dat is me dunkt de enige echte meerwaarde. 

Link naar reactie

Ik ga wat de reeksen waar ik al wat van heb verder in TPB's proberen te zoeken. Waar ik nog aan he tbegin sta is het dan even bedenken wat ik doe. Ik kijk nu alvast even naar the empire omnibus. De legends epic collection is onbegonnen werk om volledig te krijgen... Zit je dan natuurlijk met een deel dat je weer kwijt moet zien te geraken...

 

In het najaar komt er ene herdruk van Doctor Aphra omnibus. Daar ga ik niet over twijfelen...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...