Ga naar inhoud

Star Wars comics


Recommended Posts

Ik zou aanraden : Clone Wars 4, 6, 8 & 9. In deze bundels wordt Vos‘ verhaal vertelt. Ook in 1 & 2 staan hoofdstukken die over hem gaan. Met alleen de Vos omnibus heb je nog niet de helft van zijn verhaal, en voor mijn part is het één van de beste verhaallijnem uit de SW comics.

Er zijn ook drie Clone Wars omnibussen, maar daar staan ook de volgens mij niet interessante verhalen in, met ook minder goeie tekeningen, en ze hebben het Dass Jennir verhaal uit CW9 niet opgenomen in omnibus 3.

Ik vermoed dat ze alle onderdelen die al in 'kleinere' trades zitten ook wel in omnibussen zullen krijgen. Een deel van CW 9 zit volgens mij ook niet in omnibus 3 (Purge). Er verschijnt nu wel meer materiaal van die periode, dus dat wordt volgens mij een aparte omnibus.

Ik heb nog met het idee gespeeld om alle CW omnibussen aan te schaffen (de binding van die vroege Quinlan bundels is niet echt goed, daat hebben spock en ik ervaring mee) maar ik ga't zo laten. Ik double dip al veel te veel.

Dus: ik ga akkoord met spocks opsomming van CW trades. Hopelijk zijn ze allemaal nog te vinden.

Quinlan forever!

 

Ik ben niet zo onder de indruk van Ryan Kelly als 'opvolger' voor Brian Woods SW. Niet echt een geïnspireerde keuze. Ik kan me de aanwervingsgesprekken al voorstellen. Kelly lijkt me bovendien niet meteen een passende keuze voor SW, maar ik hoop ten zeerste dat hij me verrast.

 

't Is nog een beetje vroeg, maar ik heb wel (na het beluisteren van enkele interviews) veel goesting gekregen in de nieuwe Legacy van Hardman & Bechko.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ik heb nog met het idee gespeeld om alle CW omnibussen aan te schaffen (de binding van die vroege Quinlan bundels is niet echt goed, daat hebben spock en ik ervaring mee) maar ik ga't zo laten

 

 

ik speel ook met dat idee.

met

 

  • Star Wars Omnibus: Rise of the Sith (includes #1-6)
  • Star Wars Omnibus: Emissaries and Assassins (includes #7-18)
  • Star Wars Omnibus: Menace Revealed (includes #27-31)
  • Star Wars Omnibus: Quinlan Vos: Jedi in Darkness (collects #19-26, 32-45)
  • Star Wars Omnibus: Clone Wars Volume 1 - The Republic Goes to War (includes #49-54, 61, 63, 67)
  • Star Wars Omnibus: Clone Wars Volume 2 - The Enemy on All Sides (includes #55-60, 62, 64-66, 68)
  • Star Wars Omnibus: Clone Wars Volume 3 - The Republic Falls (includes #69-77, 81-83)

 

ben je rond en van de 7 omnibussen heb ik al quinlan vos. de tpb's vinden wordt erg lastig...

aan de andere kant: als ze voor die omnibussen veel lekkers er uit hebben gelaten moet ik mss toch een goed beginnen zoeken? Waarom doen ze dat toch? Zucht.

Link naar reactie

nota aan mezelf:

ook een optie:

koop deze omni:

 

  • Star Wars Omnibus: Rise of the Sith (includes #1-6)
  • Star Wars Omnibus: Emissaries and Assassins (includes #7-18)
  • Star Wars Omnibus: Menace Revealed (includes #27-31)

samen met de vos bundel is de originele serie dan compleet.

koop daarna clone wars in trades apart.

Link naar reactie

1) alle trades zijn nog te krijgen. gewoon. zo maar. 't is niet omdat er omnibussen zijn, dat de trades niet meer te krijgen zouden zijn. alleen Vector 1 is uitverkocht. al de rest komt zo weer binnen in Worlds End. Misschien gewoon eens naar Mekanik gaan ?

 

2) ik herhaal : in CW omnibus 3 staan de comics die over Dass Jennir gaan NIET ! Die staan wel in de trade CW vol. 9.

die van Dass Jennir zullen ze dan wel opnemen in de toekomstige Dark Times omnibussen (toch ? ) maar daar heb je de trades al van. tja.

 

so you know.

Link naar reactie

nee, ok, clone wars zou ik wel apart kopen, hetgeen voor DT komt zou ik in omnibus kopen, chronologisch dus zo:

 

  • Star Wars Omnibus: Rise of the Sith (includes #1-6)
  • Star Wars Omnibus: Emissaries and Assassins (includes #7-18)
  • Star Wars Omnibus: Menace Revealed (includes #27-31)

DT in trades

CW in trades

 

zo mis ik niets, toch? :)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

mijn grote bestelling (een groot deel van de storyline van voor dark times) moet nog toekomen, maar ik kijk weer verder. Ik ga toch even afwachten wat die omnibussen van legacy (de oude reeks uiteraard) betreft. Als ze ook niet alles vanuit de trades overnemen, denk ik dat ik me gewoon de 11 of 12 legact trades gewoon los ga aanschaffen.

 

Iemand al info over wat ze in de eerste omni allemaal zullen steken? gewoon zoals de trades of weer sommige issues door elkaar of helemaal niet?

Link naar reactie

Dat is die van Brian Wood, speelt zich af tussen Ep IV en V.  :e002:

 

Heb je Clone Wars 8 nu al?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Hey Star Wars comics luitjes. Klein vraagje dat ik hier even lanceer. Als jullie vinden dat er een Star Wars tekenaar op FACTS moet komen, naar wie gaat jullie voorkeur? In het verleden hadden we al Colin Wilson & Cam Kennedy & Stéphane Roux (covers).

 

Dank voor de suggesties. Het is overduidelijk dat iedereen wil dat Jan Duursema moet komen.

Andere namen die ik noteer zijn de tekenaars Douglas Wheatley,  Dave Dorman en scenaristen John Ostrander en Brian Wood

 

We zullen kijken wat kunnen forceren bij een komende FACTS-editie.

Link naar reactie

mijn grote bestelling (een groot deel van de storyline van voor dark times) moet nog toekomen, maar ik kijk weer verder. Ik ga toch even afwachten wat die omnibussen van legacy (de oude reeks uiteraard) betreft. Als ze ook niet alles vanuit de trades overnemen, denk ik dat ik me gewoon de 11 of 12 legact trades gewoon los ga aanschaffen.

 

Iemand al info over wat ze in de eerste omni allemaal zullen steken? gewoon zoals de trades of weer sommige issues door elkaar of helemaal niet?

Ik denk wel dat ze de trades zullen volgen (een 2-tal per omnibus) en in principe (daar is DH wel goed in) zullen ze de hele reeks doen. Ik denk niet dat ze, zoals Marvel, maar wat doen en dan halverwege ophouden. Tot nu toe (BPRD, Hellboy, Fear Agent, die omnibus-lijn) is alles in een nieuw, luxueuzer formaat ook compleet.

Link naar reactie

Ik had een rotslecht exemplaar van bookdepo gekregen van CW 6: Verkleurd, slecht gebonden, leek eerder op iets uit een tweedehandsbak op een rommelmarkt.

 

Ik heb voor de eerste keer foto's moeten doorsturen, maar ze gaan me nu toch een nieuw exemplaar bezorgen.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Ik had een rotslecht exemplaar van bookdepo gekregen van CW 6: Verkleurd, slecht gebonden, leek eerder op iets uit een tweedehandsbak op een rommelmarkt.

 

Ik heb voor de eerste keer foto's moeten doorsturen, maar ze gaan me nu toch een nieuw exemplaar bezorgen.

 

Ja, ik heb nog maar een keer iets bestelt van bookdepo. alle delen van parasyte. ze zijn goed, maar echt mint (zoals bij cheap comics of archonia) zijn ze ook niet te noemen. ik denk dat het met hun verpakking te maken heeft, 't is raar dat ze alles apart verpakken. maar goed, hun aanbod is wel enorm.

Link naar reactie

nee, ok, clone wars zou ik wel apart kopen, hetgeen voor DT komt zou ik in omnibus kopen, chronologisch dus zo:

 

  • Star Wars Omnibus: Rise of the Sith (includes #1-6)
  • Star Wars Omnibus: Emissaries and Assassins (includes #7-18)
  • Star Wars Omnibus: Menace Revealed (includes #27-31)

DT in trades

CW in trades

 

zo mis ik niets, toch? :)

 

'k Zou hier ook eens aan moeten beginnen, schande dat ze nog niet in mijn kastje staan.  Stel dus, ik heb nog helemaal niets van Star Wars, zijn dit dan de omni's om mee te starten (wetende dat ik sowieso een nogal heel erg uitgesproken voorkeur heb voor de oude filmepisodes IV-VI)?  Of is er elders een mooi overzichtje te vinden van wat,.... ?

Ah, en waar best bestellen volgens jullie?

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Bestel waar je't goedkoop kan krijgen. Als je ook de periode van IV-VI wil aanhouden, dan kan je natuurlijk Rebellion & Empire kopen, of Shadows of the Empire of ander ouder Dark Horse werk: Dark Empire of the Thrawn Trilogy. Maar die spelen zich dan weer na VI af.

Als je je niet teveel van de chronologie aantrekt, schaf dan zeker Clone Wars, Dark Times en de Omnibussen met Quinlan Vos aan. En uiteraard Legacy, dat vooral de sfeer van SW goed weet te vangen, maar met een onherkenbare cast.

Link naar reactie

de lijn die ik nu volg en die volgens mij best chronologisch is en zich rond de eerste trilogie afspeelt, ziet er zo uit:

 

 

sw omnibus Rise of the Sith

sw omnibus Emissaries and Assassins

sw omnibus Menace Revealed

sw omnibus quinlan vos

Star Wars - Clone Wars (9 tpb's)

dark times (ongoing voorlopig 5 trades)

legacy (11 delen en gedaan, moet ik nog aan beginnen met kopen en lezen)

legacy (nieuwe run van wood, moet ik nog aan beginnen met kopen en lezen)

Link naar reactie

de lijn die ik nu volg en die volgens mij best chronologisch is en zich rond de eerste trilogie afspeelt, ziet er zo uit:

 

 

sw omnibus Rise of the Sith

sw omnibus Emissaries and Assassins

sw omnibus Menace Revealed

sw omnibus quinlan vos

Star Wars - Clone Wars (9 tpb's)

dark times (ongoing voorlopig 5 trades)

legacy (11 delen en gedaan, moet ik nog aan beginnen met kopen en lezen)

legacy (nieuwe run van wood, moet ik nog aan beginnen met kopen en lezen)

De nieuwe Legacy is Hardman/Bechko. Wood doet Star Wars, zonder ondertitel, met Carlos D'anda, en die reeks speelt zich tussen IV en V af.

Voeg daar nog ergens Dark Empire & Thrawn Trilogy bij en wat van die heerlijk onderhoudende Boba Fett verhalen (te vinden in een omnibus) en je zit goed.

Link naar reactie

Dan waggel ik deze gans maar achterna! ;)

 

Merci! :)

 

 

eigenlijk is wat ik volg gewoon star wars republic dat verscheen in 83 losse issues, en dan in tpbs en omnibussen onder andere namen. Na die 83 issues is republic op zich hernoemt in dark times, de naam waar het nu ook nog onder verschijnt. ALs ik verkeerd ben, corrigeer me gerust, want ik heb de info ook hier en daar van op het net. Het uitzoeken van de timeline is een universum op zich ;)

 

die boba fett omnibus is ook nog iets wat ik wel wel.

heb in elk geval ook star wars tales 1 tem 4 ook besteld.

dark empire heb ik al en kan gezien worden als filmgewijs star wars 7.

euh....ik zag ook gisteren in de stripwinkel star wars empire liggen, maar daar durf ik hier haast nog niet achter vragen.

ik vrees dat dit een sneeuwbaleffect wordt ;)

Link naar reactie

Empire ? Zie vorige bladzijde of zo.

niemand ondhoudt hier nog iets ... of leest hier nog posts. ;)

Ik schrijf hier dan ook veel minder dan vroeger nog stukjes. De Reep is dood :P

Ik lees nog wel en onthoudt redelijk, maar sw in comics is zo een lastig verhaal als ge van 0 moet beginnen....alle: republic is in issues verschenen en heet nu dark times. De tpbs ervan zijn eerst te vinden zonder republic erop, na een tijdje heten ze clone wars en daarna dus dark times. Er zijn ook omnibussen van verschenen die de originale serie ( zonder republic erop dus ) volgen, maar waag het niet die van clone wars te kopen, want dan missen er issues. :P

De meeste vakken op de unief zijn simpeler :P

 

Maar kom, het is boeiend en eerlijk gezegd had ik al jaren een vooroordeel tegen sw comics, noem het gerust onwetendheid, maar sinds een tijdje ben ik helemaal om. Met dat vooroordeel sta ik niet alleen, mijn winkelier trekt het gewoon niet binnen, nochtans een comicshop, ik denk dat hij gewoon niet kan volgen en er komt ook rommel uit he? Star wars adventures vind ik te mijden bijvoorbeeld

Link naar reactie

Een comicshop die geen Star Wars verkoopt is toch niet goed bezig. Worlds End verkoopt die trades met hopen !

 

ik vind dat toch ook. ik koop die van mij daarom op het net eigenlijk.

't Is uit onwetendheid, maar goed: hij heeft zijn winkel he, zal hem eens dark times laten lezen!

ben eens een timeline aan het opstellen voor mezelf, er zijn er hopen op het internet, ok, maar 't is nogal bossig.

indien interesse en als ik er klaar mee ben, wil ik het hier ook wel eens posten :)

Link naar reactie

In de meeste trades van SW staan de timelines toch ?

In de mijne toch...

 

ja ok, maar ik bedoel gecombineerd met de uitgaves en waar je best mee doet om alles compleet te houden mocht je dat zoals ik willen. als je bv. republic wil kopen, welke uitgaves je nodig hebt, welke issues er inzitten en waar je republic ergens kan situeren. enfin, ik post het wel eens later deze week, dan snappen jullie wat ik bedoel.

Link naar reactie

Hoe kunt ge nu zeggen dat ge gaat wachten met Legacy ? :e010:

 

1) Dat is van het beste SW dat er te lezen valt !

2) Prachtige HC omnibussen.

3) Ostrander !

4) Duursema (voor het grootste deel) !

5) Dat gaat direct uitverkocht zijn. Kwestie wordt dat herdrukt ? En als dat herdrukt wordt, manneke, dat gaat u spijten dat ge dat niet in eerste druk hebt. :)

6) 't Is Star Wars ! Legacy ! verdorie toch !

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...