cinco Geplaatst: 20 april 2021 Share Geplaatst: 20 april 2021 31 minuten geleden, Hardcover zei: Op tijd gecanceld Atom Agency# 2 n.a.v. wat ik daar vorig jaar op BDgest e.d. zag. Meteen ook maar 1e deel verkocht om niet verder met deze nieuwe reeks te gaan. Quote Link naar reactie
Veto Geplaatst: 21 april 2021 Share Geplaatst: 21 april 2021 Op 20/4/2021 om 17:35, Kool Thing zei: Mooie, herkenbare :-), top-10. Die Tamboer moet ik nog lezen. Hahahaha, eens te meer wordt bewezen dat onze smaak in grote lijnen overeenkomt. Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link naar reactie
Daan Geplaatst: 4 mei 2021 Share Geplaatst: 4 mei 2021 TOPPERS: 1. Een nacht in Rome 4 2. Ondanks alles 3. Bootblack 4. De dag waarop… 4 - De dag waarop hij zijn koffer achterna reisde 5. Azimut 5 - De laatste winterprik Ook gelezen maar geen top-10-materiaal: Detox 2 - De aanvaarding Robbedoes en Kwabbernoot - door Durieux - Pacific palace Nog te lezen: Rommelgem 2 - Patiënt A XIII 27 - Geheugen opgeladen Caroline Baldwin 19 - De valken Europa 1 - De maan van ijs Sky·Doll Lacrima Christi Collection - boek 2 Nota bene: Heruitgaven en integrales van eerder in het Nederlands gepubliceerd materiaal neem ik niet mee in de toplijst van een jaar. Quote Link naar reactie
Rik Geplaatst: 4 mei 2021 Share Geplaatst: 4 mei 2021 1. Bootblack 2. De tijger ontwaakt 3. Mary Jane 4. Kleine kever Quote Omnia mutantur nihil interit Link naar reactie
Marinelli Geplaatst: 5 mei 2021 Share Geplaatst: 5 mei 2021 1. Bob Fish & De Jonge Albert (Yves Chaland) 2. Oleg (Peeters) 3. Pacific Palace (Durieux) 4. Mary Jane (Cuvillier & Le Gall) 5. Nooit meer Alleen (Ephameron) 6. De tijger ontwaakt (TaDuc & Le Tendre) 7. Ondanks alles (Lafebre) 8. Systeemvoorkeuren (Bienvenu) 9. Je Moeder! (Typex) Quote Link naar reactie
Yncke Geplaatst: 16 mei 2021 Share Geplaatst: 16 mei 2021 On 4/19/2021 at 11:56 AM, Kool Thing said: Andere insteek dan De Dood van Stalin ( geen huis clos ) maar een prachtig samenspel tussen enerzijds fanatieke anarchisten en alle actie wat errond hoort, en anderzijds de psychologisch breekbaarheid en bokkensprongen van een Russ. gouverneur die weet dat hij ooit vermoord zal worden. Een levende dode avant la lettre. Toffe strip. Nu ook gelezen, en inderdaad een goede strip. Bedankt om er mijn aandacht naar te trekken. Quote yncke.be Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 16 mei 2021 Auteur Share Geplaatst: 16 mei 2021 Graag gedaan Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Ambreville Geplaatst: 16 mei 2021 Share Geplaatst: 16 mei 2021 54 minuten geleden, Yncke zei: Nu ook gelezen, en inderdaad een goede strip. Bedankt om er mijn aandacht naar te trekken. Als je dat gelezen hebt, moet je eens in de geschiedenisboeken duiken over dat verhaal. Het is bangelijk echt. Quote Link naar reactie
Rik Geplaatst: 29 mei 2021 Share Geplaatst: 29 mei 2021 1. Bootblack 2. Het goud van de zwendelaar 3. De tijger ontwaakt 4. Mary Jane 5. Kleine kever 6. Wanted Quote Omnia mutantur nihil interit Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 31 mei 2021 Auteur Share Geplaatst: 31 mei 2021 1. Ondanks alles 2. Pacific Palace 3. Mijn dochter, mijn kind 4.Vergeet-mij-niet 5. Bootblack 6. Moord op de tsaar 7. Detox 2 8. Mary Jane 9. Nathanelle 10. Wanted - Lucky Luke-Bonhomme 11. Vermoorde onschuld Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Timhardt Geplaatst: 20 juni 2021 Share Geplaatst: 20 juni 2021 1 dagen van zand (wow, zijn haar andere strips ook zo goed? 2 ondanks alles Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 23 juni 2021 Share Geplaatst: 23 juni 2021 Het jaar is bijna halfweg. Zo ziet mijn top 10 er momenteel uit: 1. Mooie Zomers 6 (sorry, maar ik vind alles ideaal aan deze reeks: de tekenstijl, de inkleuring, het concept achter de reeks, de personages...) 2. Ondanks Alles (sommige strips zouden met een waarschuwing moeten komen: kan je raken waar het pijn doet) 3. Louisiana 2 4. Mademoiselle J. 2 5. Wanted Lucky Luke 6. Atom Agency 2 7. Jommeke in de knel én de penarie (erg sterke en extreem komische hommage/persiflage) 8. Rommelgem 2 9. U.C.C. Dolores 2 10. Black Squaw 2 Quote Link naar reactie
Timhardt Geplaatst: 23 juni 2021 Share Geplaatst: 23 juni 2021 2 uren geleden, cinco zei: 2. Ondanks Alles (sommige strips zouden met een waarschuwing moeten komen: kan je raken waar het pijn doet) Bij jou ook al? Mijn pijn is groter. Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 5 juli 2021 Share Geplaatst: 5 juli 2021 Ik heb Dagen van Zand nog niet, maar aan alles wat ik er tot nu toe van gezien en gelezen heb, voel ik dat het een indrukwekkend album is. Quote Link naar reactie
Timhardt Geplaatst: 6 juli 2021 Share Geplaatst: 6 juli 2021 Alles klopt gewoon, ik heb het 2 keer na elkaar gelezen, een keer voor mezelf en een keer voorlezen voor mijn zoon en bij 2de leesbeurt valt nog meer op goed het in elkaar zit. Klasse! Quote Link naar reactie
Daan Geplaatst: 6 juli 2021 Share Geplaatst: 6 juli 2021 TOPPERS: 1. Een nacht in Rome 4 2. Ondanks alles 3. Dagen van Zand 4. Bootblack 5. De dag waarop… 4 - De dag waarop hij zijn koffer achterna reisde 6. Azimut 5 - De laatste winterprik 7. Europa 1 - De maan van ijs 8. MacGuffin & Alan Smithee 1 - Missie Montreal Ook gelezen maar geen top-10-materiaal: Atalante - De eerste traan Detox 2 - De aanvaarding Groepstherapie 2 - Wat men goed begrijpt Robbedoes en Kwabbernoot - door Durieux - Pacific palace Robbedoes en Kwabbernoot - door Flix - In Berlijn Rommelgem 2 - Patiënt A Nog te lezen: Airborne 44 9 - Black Boys Atalante 11 - Terug naar de bron Caroline Baldwin 19 - De valken Hauteville House 16 - Melancholia Hauteville House 17 - Het dagboek van Arthur Blake Konvooi 15 - De privéjacht Kronieken van Amoras 8 - Avontuur in Piscine-Les-Bains Mooie Zomers 6 - Les Genêts Moordenaar op maat 2 - Vermoorde onschuld Sky·Doll Lacrima Christi Collection - boek 2 U.C.C. Dolores 2 - De wezen van Ford Messaoud XIII 27 - Geheugen opgeladen Nota bene: Heruitgaven en integrales van eerder in het Nederlands gepubliceerd materiaal neem ik niet mee in de toplijst van een jaar. Quote Link naar reactie
lukoste Geplaatst: 6 juli 2021 Share Geplaatst: 6 juli 2021 On 6/23/2021 at 4:53 PM, cinco said: Het jaar is bijna halfweg. Zo ziet mijn top 10 er momenteel uit: 1. Mooie Zomers 6 (sorry, maar ik vind alles ideaal aan deze reeks: de tekenstijl, de inkleuring, het concept achter de reeks, de personages...) 2. Ondanks Alles (sommige strips zouden met een waarschuwing moeten komen: kan je raken waar het pijn doet) 3. Louisiana 2 4. Mademoiselle J. 2 5. Wanted Lucky Luke 6. Atom Agency 2 7. Jommeke in de knel én de penarie (erg sterke en extreem komische hommage/persiflage) 8. Rommelgem 2 9. U.C.C. Dolores 2 10. Black Squaw 2 Ondanks Alles ook net gelezen. De tekeningen zijn meesterlijk. Hetzelfde geldt voor de opbouw van het verhaal. Het verhaal zelf is goed. Ik heb het niet zo voor overspel. Moet de lezer nu eigenlijk gelukkig zijn voor die hoofdrolspelers. Beetje Nacht in Rome déjà vu. Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 6 juli 2021 Share Geplaatst: 6 juli 2021 22 minuten geleden, lukoste zei: Moet de lezer nu eigenlijk gelukkig zijn voor die hoofdrolspelers. Ik zie het meer bittersweet. Life is what happens while you are busy making other plans. Het leven is gepasseerd en wat had kunnen zijn is niet gebeurd. De vertelling in omgekeerde chronologische volgorde kan gezien worden als een verlangen om de tijd terug te draaien in de hoop dat de uitkomst deze keer anders gaat zijn, ook al zal dit slechts opnieuw tot hetzelfde eindresultaat leiden. De lokroep naar datgene wat had kunnen zijn, dat geïdealiseerde andere pad. Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 6 juli 2021 Share Geplaatst: 6 juli 2021 Net trouwens Dagen van Zand gelezen dat alles wat dit jaar is uitgekomen wegblaast. 1. Dagen van Zand 2. Mooie Zomers 6 3. Ondanks Alles 4. Louisiana 2 5. Mademoiselle J. 2 6. Wanted Lucky Luke 7. Atom Agency 2 8. Jommeke in de knel én de penarie 9. Rommelgem 2 10. U.C.C. Dolores 2 Quote Link naar reactie
lukoste Geplaatst: 15 juli 2021 Share Geplaatst: 15 juli 2021 Iemand Monsters al gelezen? Is die zo goed als 'men' (bv. SSZ) zegt? Quote Link naar reactie
Daan Geplaatst: 16 juli 2021 Share Geplaatst: 16 juli 2021 11 uren geleden, lukoste zei: Iemand Monsters al gelezen? Is die zo goed als 'men' (bv. SSZ) zegt? yep! Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 16 juli 2021 Auteur Share Geplaatst: 16 juli 2021 1. Ondanks alles 2. Pacific Palace 3. Mijn dochter, mijn kind 4.Vergeet-mij-niet 5. Dagen van zand 6. Bootblack 7. Moord op de tsaar 8. De Walvisbibliotheek 9. Detox 2 10. Mary Jane 11. Nathanelle 12. Wanted - Lucky Luke-Bonhomme Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
lukoste Geplaatst: 18 juli 2021 Share Geplaatst: 18 juli 2021 On 7/16/2021 at 9:30 AM, Daan said: yep! Thanks. Heb em gekocht, maar dan in het Engels. Vond die op Amazon NL voor €30. Heb dan ook nog de Engelstalige bundel van Bouncer gekocht (circa 400 pagina's) voor €35. Strips in het Nederlands zijn toch wat duur aan het worden. Al verdient Sherpa wel respect met hun mooie uitgave van Monsters. Quote Link naar reactie
Daan Geplaatst: 18 juli 2021 Share Geplaatst: 18 juli 2021 49 minuten geleden, lukoste zei: Thanks. Heb em gekocht Laat je, na het lezen, nog even weten wat je ervan vond? Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 16 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst: 16 augustus 2021 1. Ondanks alles 2. Pacific Palace 3. De klerk Bartleby 4. Mijn dochter, mijn kind 5.Vergeet-mij-niet 6. Dagen van zand 7. Monsters 8. Bootblack 9. Moord op de tsaar 10. De Walvisbibliotheek 11. Detox 2 12. Mary Jane Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Rik Geplaatst: 16 augustus 2021 Share Geplaatst: 16 augustus 2021 1. Bootblack 2. Het goud van de zwendelaar 3. De tijger ontwaakt 4. Mary Jane 5. Kleine kever 6. Wanted 7. Gung ho 5 8. Market Garden - de fluitspeler van Arnhem Quote Omnia mutantur nihil interit Link naar reactie
Krimson Geplaatst: 16 augustus 2021 Share Geplaatst: 16 augustus 2021 De klerk Bartleby vond ik helemaal niks @Kool Thing de rest van u lijstje kan ik volgen. Monsters moet ik nog gaan halen Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 16 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst: 16 augustus 2021 13 minuten geleden, Krimson zei: De klerk Bartleby vond ik helemaal niks @Kool Thing de rest van u lijstje kan ik volgen. Monsters moet ik nog gaan halen Tsja Smaken hé. Ik had geen voorkennis voor Bartleby en die verraste me heel erg. Bij Monsters zat ik in het begin op het puntje van mijn stoel, maar de spanningsboog werd helaas niet aangehouden. Pas bij het einde was het weer waw. Ik merk nu dat ik Gung Ho er nog moet inzetten. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 16 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst: 16 augustus 2021 1. Ondanks alles 2. Pacific Palace 3. De klerk Bartleby 4. Mijn dochter, mijn kind 5.Vergeet-mij-niet 6. Dagen van zand 7. Monsters 8. Bootblack 9. Gung Ho 5 - de reeks in zijn geheel staat veel hoger! 10. Moord op de tsaar 11. De Walvisbibliotheek Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
lukoste Geplaatst: 21 augustus 2021 Share Geplaatst: 21 augustus 2021 @Kool Thing, mogen we veronderstellen dat De Baron je nieuwe nummer 1 is? Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 22 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst: 22 augustus 2021 Even wat herlezen, herschikt 1. Ondanks alles 2. Pacific Palace 3.Vergeet-mij-niet 4. De Baron 5. De klerk Bartleby 6. Dagen van zand 7. Monsters 8. Mijn dochter, mijn kind 9. Bootblack 10. Gung Ho 5 - de reeks in zijn geheel staat veel hoger! Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 22 augustus 2021 Auteur Share Geplaatst: 22 augustus 2021 Op 21/8/2021 om 10:24, lukoste zei: @Kool Thing, mogen we veronderstellen dat De Baron je nieuwe nummer 1 is? Dat nu ook weer niet. Het was wel een prima strip op een heel goed moment. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Daan Geplaatst: 4 september 2021 Share Geplaatst: 4 september 2021 TOPPERS: 1. Een nacht in Rome 4 2. Ondanks alles 3. Bootblack 4. De dag waarop… 4 - De dag waarop hij zijn koffer achterna reisde 5. Mooie Zomers 6 - Les Gênets 6. Azimut 5 - De laatste winterprik 7. Dagen van Zand 8. Monsters 9. Onmenselijk Ook gelezen maar (net) geen top-10-materiaal: Detox 2 - De aanvaarding Europa 1 - De maan van ijs Groepstherapie 2 - Wat men goed begrijpt Kolonisatie 5 - Muiterij MacGuffin & Alan Smithee 1 - Missie Montreal Moordenaar op Maat 1 t/m 4 Robbedoes en Kwabbernoot - door Durieux - Pacific palace Robbedoes en Kwabbernoot - door Flix - Robbedoes in Berlijn Rommelgem 2 - Patiënt A Sky·Doll Lacrima Christi Collection - boek 2 Nota bene: Heruitgaven en integrales van eerder in het Nederlands gepubliceerd materiaal neem ik niet mee in de toplijst van een jaar. Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 5 september 2021 Share Geplaatst: 5 september 2021 Stiekem had ik gehoopt dat Juffrouw Baudelaire zich in mijn jaartop 3 zou vestigen. Ondanks de vaak adembenemende tekeningen plaats ik het toch iets lager. Een aanrader sowieso. 1. Dagen van Zand 2. Mooie Zomers 6 3. Ondanks Alles 4. Louisiana 2 5. Mademoiselle J. 2 6. Juffrouw Baudelaire 7. Wanted Lucky Luke 8. Atom Agency 2 9. Jommeke in de knel én de penarie 10. Rommelgem 2 Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 7 september 2021 Auteur Share Geplaatst: 7 september 2021 1. Ondanks alles 2. Pacific Palace 3. Juffrouw Baudelaire 4. Vergeet-mij-niet 5. De Baron 6. De klerk Bartleby 7. Dagen van zand 8. Monsters 9. Undertaker: Salvaje 10. Mijn dochter, mijn kind 11. Bootblack 12 Gung Ho 5 - de reeks in zijn geheel staat veel hoger! De plaatsjes worden toch nog duur. Anaïs Nin, Jagen op Ramirez ( Die komt er zeker in. Vorig jaar enorm genoten van de Franse versie ) liggen nog klaar om te lezen. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
cinco Geplaatst: 11 september 2021 Share Geplaatst: 11 september 2021 De tragische liefdesverhalen beginnen te domineren in mijn overzicht. Wat is dat dit jaar met die bloedende harten?? 1. Dagen van Zand 2. Mooie Zomers 6 3. Ondanks Alles 4. Louisiana 2 5. Mademoiselle J. 2 6. Juffrouw Baudelaire 7. Pacific Palace 8. Wanted Lucky Luke 9. Atom Agency 2 10. Jommeke in de knel én de penarie Quote Link naar reactie
Rik Geplaatst: 11 september 2021 Share Geplaatst: 11 september 2021 1. Bootblack 2. De tijger ontwaakt 3. De Baron 4. Mary Jane 5. Kleine kever 6. Wanted 7. Gung ho 5 8. Market Garden - de fluitspeler van Arnhem Quote Omnia mutantur nihil interit Link naar reactie
Daan Geplaatst: 12 september 2021 Share Geplaatst: 12 september 2021 16 uren geleden, Rik zei: 2. Het goud van de zwendelaar @Rik: die is alweer van verleden jaar (2020) Quote Link naar reactie
Rik Geplaatst: 12 september 2021 Share Geplaatst: 12 september 2021 12 minuten geleden, Daan zei: @Rik: die is alweer van verleden jaar (2020) Ach ik loop altijd wat achter Daan Quote Omnia mutantur nihil interit Link naar reactie
Daan Geplaatst: 12 september 2021 Share Geplaatst: 12 september 2021 TOPPERS: 1. Een nacht in Rome 4 2. Ondanks alles 3. Bootblack 4. De dag waarop… 4 - De dag waarop hij zijn koffer achterna reisde 5. Mooie Zomers 6 - Les Gênets 6. UCC Dolores 1 & 2 7. Jagen op Ramirez 1 8. Gung Ho 5 - Witte dood 9. Azimut 5 - De laatste winterprik 10. Dagen van Zand NET GEEN TOP 10: 11. Monsters 12. Onmenselijk 13. De klerk Bartleby - Een verhaal van Wall Street 14. Groepstherapie 2 - Wat men goed begrijpt 15. Europa 1 - De maan van ijs Ook gelezen maar (net) geen topmateriaal: Atalante - Eerste traan Atalante 11 - Terug naar de bron Detox 2 - De aanvaarding Europa 1 - De maan van ijs Kolonisatie 5 - Muiterij MacGuffin & Alan Smithee 1 - Missie Montreal Moordenaar op Maat 1 t/m 4 Robbedoes en Kwabbernoot - door Durieux - Pacific palace Robbedoes en Kwabbernoot - door Flix - Robbedoes in Berlijn Rommelgem 2 - Patiënt A Sky·Doll Lacrima Christi Collection - boek 2 Nota bene: Heruitgaven en integrales van eerder in het Nederlands gepubliceerd materiaal neem ik niet mee in de toplijst van een jaar. Quote Link naar reactie
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.