bammar Geplaatst: 12 september 2021 Share Geplaatst: 12 september 2021 11 minuten geleden, Rik zei: Ach ik loop altijd wat achter Daan @RikNog iets waarmee je achterloopt: Traktatie voor de box van Gung Ho in de chocolate bar Quote Link naar reactie
Timhardt Geplaatst: 13 september 2021 Share Geplaatst: 13 september 2021 Op 20/6/2021 om 21:00, Timhardt zei: 1 dagen van zand (wow, zijn haar andere strips ook zo goed? 2 ondanks alles 1 monsters (windsor-smith). Wow, wat een trip. Eén van de beste dingen die ik OOIT gelezen heb (en dat is wel wat hoor) 2 dagen van zand 3 ondanks alles 4 de walvisbibliotheek 5 de baron Quote Link naar reactie
Kool Thing Geplaatst: 13 november 2021 Auteur Share Geplaatst: 13 november 2021 1. Ondanks alles 2. Pacific Palace 3. De Mensheid volgens Crocodile Charley 4. Jagen op Ramirez 5. Juffrouw Baudelaire 6. Vergeet-mij-niet 7. Anais Nin 8. In de schaduwen... 9. Monsters 10. De Baron 11. Dagen van zand 12. De klerk Bartleby 13. Undertaker: Salvaje 14. Mijn dochter, mijn kind Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Rik Geplaatst: 13 november 2021 Share Geplaatst: 13 november 2021 1. Bootblack 2. De tijger ontwaakt 3. De Baron 4. Savaje 5. Mary Jane 6. Kleine kever 7. Wanted 8. Gung ho 5 9. Market Garden - de fluitspeler van Arnhem Quote Omnia mutantur nihil interit Link naar reactie
Kobus Geplaatst: 28 november 2021 Share Geplaatst: 28 november 2021 10. Dagen van Zand (Aimée de Jongh) 9. Wynona - Als de beer ontwaakt (Hans van Oudenaarden) 8. Ondanks Alles (Jordi Lafebre) 7. De Tamboer van Borodino (Simon Spruyt) 6. De Papierfabriek (Guy Delisle) 5. De laatste Zomerroos (Lucas Harari) 4. Mooie Zomers - Les Genêts (Zidrou en Jordi Lafebre) 3. Kobijn - Knettergek (Lewis Trondheim) 2. Hoe noemen we de band (Roel Venderbosch) 1. Robbedoes - Pacific Palace (Christian Durieux) Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 28 november 2021 Share Geplaatst: 28 november 2021 Ondanks Alles heeft iets met mij gedaan dat weinig fictie ooit heeft kunnen doen. Effectief ertoe bijgedragen dat ik het roer drastisch heb omgegooid. Beseffen dat je bepaalde keuzes nu moet maken voordat de tijd alles wegvreet. Wat de uitkomst van die keuzes worden is een andere zaak, maar je zal in ieder geval niet achterblijven met een toekomstig gevoel van "had ik maar..." Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 8 december 2021 Share Geplaatst: 8 december 2021 mijn definitieve top 10 van 2021 1. Dagen van Zand 2. Ondanks Alles 3. Pacific Palace 4. Mooie Zomers 6 5. Juffrouw Baudelaire 6. Louisiana 2 7. Mademoiselle J. 2 8. Hoop in Bange Dagen 3 9. Het Venijn 3 10. Atom Agency 2 Quote Link naar reactie
hemweg Geplaatst: 8 december 2021 Share Geplaatst: 8 december 2021 In willekeurige volgorde: Franka - Gratis goud Robbedoes - Hoop in bange dagen 3 Blake en Mortimer - De laatste Zwaardvis Mattéo - vijfde periode Dagen van Zand Atom Agency 2 De Havik 10 Wanted, Lucky Luke! Quote Link naar reactie
Timhardt Geplaatst: 9 december 2021 Share Geplaatst: 9 december 2021 Op 13/9/2021 om 22:34, Timhardt zei: 1 monsters (windsor-smith). Wow, wat een trip. Eén van de beste dingen die ik OOIT gelezen heb (en dat is wel wat hoor) 2 dagen van zand 3 ondanks alles 4 de walvisbibliotheek 5 de baron ik blijf bij deze erg goede top 5. Quote Link naar reactie
Rik Geplaatst: 25 december 2021 Share Geplaatst: 25 december 2021 Mijn definitieve top 10 van dit jaar. 1. Bootblack 2. De tijger ontwaakt 3. De Baron 4. Savaje 5. Mary Jane 6. Kleine kever 7. De laatste zwaardvis 8. Wanted 9. Gung ho 5 10. Market Garden - de fluitspeler van Arnhem Quote Omnia mutantur nihil interit Link naar reactie
linthout Geplaatst: 25 december 2021 Share Geplaatst: 25 december 2021 1) Carbon & Silicon (Magnetic) .... Quote Link naar reactie
Neat Stuff Geplaatst: 26 december 2021 Share Geplaatst: 26 december 2021 Ik kan het niet... Teveel leuks gelezen en het is te afhankelijk van het moment. Zo uit m'n hoofd allemaal titels die in de top 10 horen; Ondanks Alles, Vergeet Mij Niet, The Parakeet, Fictional Father, Strange Adventures, Monsters, Crossover, Factory Summers, Did You Hear What Eddie Gein Done, 1000 Storms, Slaughterhouse Five, Colonel Weird Cosmagog, Barbalien, Esther's Notebooks 1 tm 3, Arabier van de Toekomst 5, Strange Death of Alex Raymond, Ballad for Sophie, Tunnels, Reckless: Destroy All Monsters, Ultramega, Carbon & Silicon, Upgrade Soul, No One Else, Better Place, The Shadows, Amelia Erroway, The Beautiful Death, Vel, Mooie Zomers 6, Enigma, Ascender, Sheets, Djeliya, Beta Ray Bill: Argent Star, Stone Fruit, The Seeds, Asadora, No. 5, Ping Pong, Friday, Goudhaantje, en dan vergeet ik er nog een hoop... Het was weer een geweldig stripjaar. Quote Link naar reactie
Alimentado Geplaatst: 26 december 2021 Share Geplaatst: 26 december 2021 Interessant om jullie lijstjes te lezen. Tot mijn verbazing kom ik één titel nergens tegen, mijn nummer 1 van 2021: Hera’s glorie (Rossi & Le Tendre) De Griekse mythologie als voedingsbodem voor alle fantasy, sf en duizenden andere fantasiewerelden. Verteld alsof Steven Spielberg stripscenario’s schrijft. Met magisch-realistisch tekenwerk van Christian Rossi om duimen en vingers bij af te likken. 25 jaar na de Franse uitgave eindelijk vertaald door Saga. Iemand enig idee waarom deze hedendaagse klassieker zo weinig aandacht van pers en publiek heeft gekregen? https://www.stripspeciaalzaak.be/pas-verschenen/heras-glorie Verder ook genoten van (in willekeurige volgorde) On Tyranny Graphic Edition (Krug & Snyder) Le droit du sol (Davodeau) Bella ciao 1 (Baru) De oase (Hureau) Quote Link naar reactie
Daan Geplaatst: 27 december 2021 Share Geplaatst: 27 december 2021 18 uren geleden, Alimentado zei: Iemand enig idee waarom deze hedendaagse klassieker zo weinig aandacht van pers en publiek heeft gekregen? Vanwege de lastig verkrijgbare uitgaven van Saga? Bij de meeste Nederlandse stripwinkels moet je de meeste uitgaven apart bestellen... Ze liggen zelden in de winkel op stapels of om in te kunnen kijken. Behalve dan de integrale Mini-mensjes, denk ik. Quote Link naar reactie
Tweetie Geplaatst: 27 december 2021 Share Geplaatst: 27 december 2021 28 minutes ago, Daan said: Vanwege de lastig verkrijgbare uitgaven van Saga? Bij de meeste Nederlandse stripwinkels moet je de meeste uitgaven apart bestellen... Ze liggen zelden in de winkel op stapels of om in te kunnen kijken. Behalve dan de integrale Mini-mensjes, denk ik. Dat zou best weleens kunnen. Het is een hardcover met een redelik hoge prijs (24.95). Het is ook een uitgave van Saga en dus liggen ze meestal vrij kort in de stripwinkels. Quote Link naar reactie
linthout Geplaatst: 27 december 2021 Share Geplaatst: 27 december 2021 1) Carbon & Silicon (Magnetic) 2) Shangrila (Magnetic) 3) Enigma (Dark Horse) 4) Upgrade Soul luxe (Oni Press) Quote Link naar reactie
lukoste Geplaatst: 27 december 2021 Share Geplaatst: 27 december 2021 20 hours ago, Alimentado said: Interessant om jullie lijstjes te lezen. Tot mijn verbazing kom ik één titel nergens tegen, mijn nummer 1 van 2021: Hera’s glorie (Rossi & Le Tendre) De Griekse mythologie als voedingsbodem voor alle fantasy, sf en duizenden andere fantasiewerelden. Verteld alsof Steven Spielberg stripscenario’s schrijft. Met magisch-realistisch tekenwerk van Christian Rossi om duimen en vingers bij af te likken. 25 jaar na de Franse uitgave eindelijk vertaald door Saga. Iemand enig idee waarom deze hedendaagse klassieker zo weinig aandacht van pers en publiek heeft gekregen? https://www.stripspeciaalzaak.be/pas-verschenen/heras-glorie Verder ook genoten van (in willekeurige volgorde) On Tyranny Graphic Edition (Krug & Snyder) Le droit du sol (Davodeau) Bella ciao 1 (Baru) De oase (Hureau) Ieder zijn goesting! Op basis van die voorbeeldpagina's op ssz.be zou ik het nooit kopen. Quote Link naar reactie
SPeeDy Geplaatst: 27 december 2021 Share Geplaatst: 27 december 2021 Ik kom moeilijk aan een top 10 dit jaar. 29/12: toch aan 10 geraakt! Enerzijds beperkte aankopen, anderzijds weinig verrassende zaken. Elfen, Dwergen etc. blijf ik wel goed vinden maar om nu al die albums in een top 10 te zetten is wat saai. Langlopende reeksen als Blauwbloezen, Storm, zelfs Astérix etc. vind ik best nog de moeite om te kopen maar om dan top 10 te halen moet het al wel beter dan gewoon zijn. Beperkte poging: 1. Dagen van zand (grafisch prachtig werk, meeslepend verhaal. Topstrip!) 2. Centralia (debuut van het jaar wat mij betreft) 3. Wardane 1 - Logischerwijs (combinatie SF-horror in een desolaat landschap werkt prima) 4. Tuki 1 (Jeff Smith in goede doen, met een leuk oblong-formaat) 5. De Ridder 3 (lachen!) 6. Een onderzoek van Lord Harold 2 (altijd al een zwak gehad voor Fourquemin) 7. Sensor (Junji Ito) 8. Rik Ringers 5 (Zidrou blijft deze reeks een eigenwijze twist geven) 9. Roodhaar - jaar van de tweeling (Robert Dammen levert hier prima werk als scenarist) 10. Een nacht in Rome 4 (en hou er nu aub mee op) (11. Vermoorde onschuld) Ontdekking van het jaar (verschenen n 2008): Finisterre liet me redelijk onthutst achter moet ik zeggen. Aanrader voor wie ‘ns iets wil proberen dat buiten de vakjes van de normale strip kleurt. Teleurstelling van het jaar: Ondanks alles. Heel mooi getekend, maar dat van achter naar voor en zo deed het ‘m helaas niet voor mij. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link naar reactie
Neat Stuff Geplaatst: 27 december 2021 Share Geplaatst: 27 december 2021 6 uren geleden, linthout zei: 1) Carbon & Silicon (Magnetic) 2) Shangrila (Magnetic) 3) Enigma (Dark Horse) 4) Upgrade Soul luxe (Oni Press) U bent waarlijk een man naar mijn hart! Quote Link naar reactie
Neat Stuff Geplaatst: 27 december 2021 Share Geplaatst: 27 december 2021 23 uren geleden, Daan zei: Vanwege de lastig verkrijgbare uitgaven van Saga? Bij de meeste Nederlandse stripwinkels moet je de meeste uitgaven apart bestellen... Ze liggen zelden in de winkel op stapels of om in te kunnen kijken. Behalve dan de integrale Mini-mensjes, denk ik. 23 uren geleden, Tweetie zei: Dat zou best weleens kunnen. Het is een hardcover met een redelik hoge prijs (24.95). Het is ook een uitgave van Saga en dus liggen ze meestal vrij kort in de stripwinkels. Geen idee waar jullie je strips kopen maar ik ken genoeg stripwinkels in Nederland die de Saga publicaties, waaronder Hera's Glorie, ruimschoots op stock hebben hoor... Quote Link naar reactie
djkeos Geplaatst: 28 december 2021 Share Geplaatst: 28 december 2021 De eerste 10 titels die ik me herinner van dit jaar: 1. Undertaker - Salvaje 2. Wynona - Als de beer ontwaakt 3. Het venijn - Schoot der aarde 4. Franka - Gratis goud 5. De Havik - De Indiaanse prinses 6. Tanguy en Laverdure - De sabel van de woestijn 7. Tango - De stroom van drie grenzen 8. Black Squaw - Scarface 9. Code Kimono - Staatsgreep 10. Haas - Ontspoord Quote Link naar reactie
Hardcover Geplaatst: 29 december 2021 Share Geplaatst: 29 december 2021 Dit jaar helaas niets noemenswaardigs. Voor komend jaar wel hoge verwachtingen van: < Buck Danny ~Origins #1/2, Buck Danny #59 "Het Skyborg Programma", T & L Classic #4 en Angel Wings #7/8 "MiG Madness" Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link naar reactie
Neat Stuff Geplaatst: 29 december 2021 Share Geplaatst: 29 december 2021 4 minuten geleden, Hardcover zei: Dit jaar helaas niets noemenswaardigs. Voor komend jaar wel hoge verwachtingen van: < Buck Danny ~Origins #1/2, Buck Danny #59 "Het Skyborg Programma", T & L Classic #4 en Angel Wings #7/8 "MiG Madness" Hoge verwachtingen van Buck Danny #59? Maar dus niet gebaseerd op de kwaliteiten van de in dit jaar verschenen #58 aangezien er dit jaar niets noemenswaardig is verschenen? Quote Link naar reactie
Ambreville Geplaatst: 29 december 2021 Share Geplaatst: 29 december 2021 18 minutes ago, Hardcover said: Dit jaar helaas niets noemenswaardigs. Voor komend jaar wel hoge verwachtingen van: < Buck Danny ~Origins #1/2, Buck Danny #59 "Het Skyborg Programma", T & L Classic #4 en Angel Wings #7/8 "MiG Madness" Een niet te vergeten , ‘Hubinon, une vie en dessins’ Quote Link naar reactie
bammar Geplaatst: 29 december 2021 Share Geplaatst: 29 december 2021 22 minuten geleden, Hardcover zei: Dit jaar helaas niets noemenswaardigs. Voor komend jaar wel hoge verwachtingen van: < Buck Danny ~Origins #1/2, Buck Danny #59 "Het Skyborg Programma", T & L Classic #4 en Angel Wings #7/8 "MiG Madness" Wat doe jij eigenlijk op een stripforum? En geef je bovendien ook nog commentaar als er op een gans jaar met meer dan 1000 uitgaven in alle stripgenres, lopende en nieuwe reeksen,....niets noemenswaardig is???????????????????? Quote Link naar reactie
lukoste Geplaatst: 29 december 2021 Share Geplaatst: 29 december 2021 2 hours ago, bammar said: Wat doe jij eigenlijk op een stripforum? En geef je bovendien ook nog commentaar als er op een gans jaar met meer dan 1000 uitgaven in alle stripgenres, lopende en nieuwe reeksen,....niets noemenswaardig is???????????????????? Gelukkig staat de strippolitie paraat om, zoals steeds, op de man te spelen. Quote Link naar reactie
Neat Stuff Geplaatst: 29 december 2021 Share Geplaatst: 29 december 2021 2 uren geleden, bammar zei: Wat doe jij eigenlijk op een stripforum? En geef je bovendien ook nog commentaar als er op een gans jaar met meer dan 1000 uitgaven in alle stripgenres, lopende en nieuwe reeksen,....niets noemenswaardig is???????????????????? Kijk, ik snap best dat vliegtuigporno en vrouwen een oorvijg verkopen iemands fetisj is. Ieder zijn ding. Ik vind het echter wel frappant dat de hoogste verwachtingen liggen bij een aantal verhalende laagvliegers in het meest uitgekauwde genre in de strip... Als je Buck Danny van dit jaar niet noemenswaardig was, dan gaat die van volgend jaar 't 'm ook niet worden... Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 29 december 2021 Share Geplaatst: 29 december 2021 Waarom is hij gekleed als Mario? Quote Link naar reactie
Gio Geplaatst: 30 december 2021 Share Geplaatst: 30 december 2021 Ondanks alles In de schaduwen 1 Muertos Wanted, Lucky Luke Magic Palace Hotel De man die Chris Kyle doodde Blacksad 6: De maskers vallen Jagen op Ramirez 1 CoccoBill & Co Hera's Glorie Quote Link naar reactie
linthout Geplaatst: 30 december 2021 Share Geplaatst: 30 december 2021 Op 27/12/2021 om 23:50, Neat Stuff zei: U bent waarlijk een man naar mijn hart! Dank u! Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 30 december 2021 Share Geplaatst: 30 december 2021 37 minuten geleden, Gio zei: 7. Beestenburcht 2 Deze was eind 2020 uitgekomen. (maar maakt niet zo veel uit, hoor) Quote Link naar reactie
Gio Geplaatst: 30 december 2021 Share Geplaatst: 30 december 2021 28 minuten geleden, cinco zei: Deze was eind 2020 uitgekomen. (maar maakt niet zo veel uit, hoor) Oeps! Je hebt gelijk. De luxe is van dit jaar! Ik pas het meteen aan. Quote Link naar reactie
Ptrck Geplaatst: 31 december 2021 Share Geplaatst: 31 december 2021 Mijn favorietenlijstje van dit jaar: 1. Dagen van Zand - Aimee de Jongh 2. Papierfabriek - Guy Delisle 3. Muertos - Pierre Place 4. Je moeder! - Typex 5. Salto & Ubba - Wilbert van der Steen 6. Vergeet-mij-niet - Alix Garin 7. Songlife - Gerrit de Jager 8. Dune 1 - Raul Allen, Patricia Martin & Bill Sienkiewicz 9. Vroem Vroem club - Gerben Valkema & Yann 10. The Rise of Rome - Ron Schuijt Quote Link naar reactie
Timothy van Damme Geplaatst: 31 december 2021 Share Geplaatst: 31 december 2021 On 12/29/2021 at 7:47 PM, cinco said: Waarom is hij gekleed als Mario? Hij deed mij aan iemand anders denken. En die heeft overigens ook een veel interessanter vliegtuig. Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 31 december 2021 Share Geplaatst: 31 december 2021 Hoe meer ik er naar kijk, hoe meer het op nintendo cosplay lijkt. De vrouw heeft trouwens de kleurencombinatie van prinses Daisy. Een relatietherapeut zou Batman en Robin goed doen. Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 31 december 2021 Share Geplaatst: 31 december 2021 Heel wat verhalen in mijn top 10 dit jaar die echt wel diep wisten te snijden. Verhalen die nog bleven nazinderen nadat het album al terug in de kast stond. Quote Link naar reactie
Lük Bey Geplaatst: 31 december 2021 Share Geplaatst: 31 december 2021 Mijn eigen persoonlijke top 1: Verder heb ik eigenlijk geen nieuwe strips gelezen vrees ik, zelfs niet de nieuwe Asterix / B&M / Franka. Maar dat komt volgend jaar wel. Ook in nostalgische bui naar een heleboel ouwe bucht op zoek gegaan en aangekocht (Jambon & Tartine, Percevan, Chant d"Excalibur, Garulfo) Quote https://www.facebook.com/lukbey Link naar reactie
bouncer Geplaatst: 31 december 2021 Share Geplaatst: 31 december 2021 1 B.W.S- Monsters 2 Dave Sim - Strange death of Alex Raymond 3 Brandon Graham - Rain like Hammers 4 Victor Meijer - De mensheid volgens Crocodile Charley 5 Shary Flenniken - Trots and Bonnie 6 Filipe Melo/ Juan Cavier - Ballad for Sophie Quote Link naar reactie
Richard Boom-vavavoom Geplaatst: 5 januari 2022 Share Geplaatst: 5 januari 2022 DE TOP-10 VAN 2021 natuurlijk zet ik (zo bescheiden als ik ben) mijn eigen stripboek op 1 Sisterhood 1: The Mystery UnravelsDune, Huis Atreides 1Dating for Geeks 12: Old SchoolVesper 1: De AmazoneBlacksad 6: De Maskers Vallen - Eerste deelAdventureman 1: Het Einde en Alles DaarnaConan de Avonturier: De Priesters van de Zwarte KringEkhö - De Spiegelwereld 10: Een Geest in PekingFranka 25: Gratis Goud Het Beest 1 (herdruk) Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link naar reactie
Veto Geplaatst: 5 januari 2022 Share Geplaatst: 5 januari 2022 Mijn definitieve top 10 van 2021:1. Ondanks alles 2. Mademoiselle J. 2 3. In de schaduwen 4. Vergeet-mij-niet 5. Dagen van zand 6. Pacific Palace 7. Mijn dochter, mijn kind 8. Vermoorde onschuld 9. De Tamboer van Borodino 10. Een nacht in Rome 4Flops van het jaar:Aria 40 Schemerwoude 16 De Blauwbloezen 64 Marsupilami 33 Magiërs 4 Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link naar reactie
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.