Kool Thing Geplaatst: 6 januari 2022 Auteur Share Geplaatst: 6 januari 2022 23 uren geleden, Veto zei: Mijn definitieve top 10 van 2021:1. Ondanks alles 2. Mademoiselle J. 2 3. In de schaduwen 4. Vergeet-mij-niet 5. Dagen van zand 6. Pacific Palace 7. Mijn dochter, mijn kind 8. Vermoorde onschuld 9. De Tamboer van Borodino 10. Een nacht in Rome 4Flops van het jaar:Aria 40 Schemerwoude 16 De Blauwbloezen 64 Marsupilami 33 Magiërs 4 Mooie top! Gelukkig heb ik niet alle flops gekocht, maar naast Schemerwoude en BB mag de laatste Buck Danny Classic hier zeker bij staan. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link naar reactie
Leesplezier Geplaatst: 6 januari 2022 Share Geplaatst: 6 januari 2022 Van de tops ben ik opzoek naar Ondank Alles. Denk dat die me erg gaat liggen. De flops ook bewust vermeden. Gelukkig maar… Quote Link naar reactie
sanderg Geplaatst: 7 januari 2022 Share Geplaatst: 7 januari 2022 21 uren geleden, Kool Thing zei: Mooie top! Gelukkig heb ik niet alle flops gekocht, maar naast Schemerwoude en BB mag de laatste Buck Danny Classic hier zeker bij staan. Die schemerwoude was inderdaad erg beroerd.. Het zou voor iedereen (met name voor hem zelf) beter zijn als Hermann gewoon met pensioen gaat.. Wat hij de laatste jaren nog uitbrengt vertroebelt zijn carriere hardgrondig.. Ik weet dat de beste man verslaafd is aan zijn werk maar het lijkt me toch dat hij zelf ook wel moet zien dat het eigenlijk gewoon klaar is... Lijkt me ook wel gezellig voor zijn vrouw dat ze nog wat extra quality time met m door kan brengen op hun oude dag Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link naar reactie
Rik Geplaatst: 7 januari 2022 Share Geplaatst: 7 januari 2022 20 minuten geleden, sanderg zei: Lijkt me ook wel gezellig voor zijn vrouw dat ze nog wat extra quality time met m door kan brengen op hun oude dag Misschien is dat juist de reden dat Hermann nog doorwerkt Quote Omnia mutantur nihil interit Link naar reactie
sanderg Geplaatst: 7 januari 2022 Share Geplaatst: 7 januari 2022 13 minuten geleden, Rik zei: Misschien is dat juist de reden dat Hermann nog doorwerkt Hahahahaha- ja, dat zou ook kunnen natuurlijk! Maar dan zou hij in elk geval ten gunste van zijn (voormalige) publiek er een punt achter moeten zetten Sommige tekenaars gaan echt te lang door of accepteren te slechte (laatste) verhalen.. Dat geldt ook voor Rosinski- die laatste Thorgals na Van Hamme had hij naar mijn mening niet meer moeten maken.. Het is spijtig dat dergelijke grote auteurs zulke belabberde laatste albums hebben uitgebracht... Uderzo- nog zo'n voorbeeld.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link naar reactie
Yncke Geplaatst: 7 januari 2022 Share Geplaatst: 7 januari 2022 2 hours ago, sanderg said: Het zou voor iedereen (met name voor hem zelf) beter zijn als Hermann gewoon met pensioen gaat.. Wat hij de laatste jaren nog uitbrengt vertroebelt zijn carriere hardgrondig.. Ik vind dat een vreemde redenering. Hij is voorbij zijn hoogtepunt: so what? Dat wil toch niet zeggen dat hij zich zijn plezier moet ontzeggen? Als Kim Clijsters nu aan kinderen tennisles geeft, is dat toch ook geen afbreuk van haar carrière? Quote yncke.be Link naar reactie
bammar Geplaatst: 7 januari 2022 Share Geplaatst: 7 januari 2022 1 uur geleden, sanderg zei: Hahahahaha- ja, dat zou ook kunnen natuurlijk! Maar dan zou hij in elk geval ten gunste van zijn (voormalige) publiek er een punt achter moeten zetten Sommige tekenaars gaan echt te lang door of accepteren te slechte (laatste) verhalen.. Dat geldt ook voor Rosinski- die laatste Thorgals na Van Hamme had hij naar mijn mening niet meer moeten maken.. Het is spijtig dat dergelijke grote auteurs zulke belabberde laatste albums hebben uitgebracht... Uderzo- nog zo'n voorbeeld.. En toch heb ik nog kunnen genieten van Duke. Quote Link naar reactie
Waldorf Geplaatst: 7 januari 2022 Share Geplaatst: 7 januari 2022 In willekeurige volgorde: Bella Ciao (Uno) Bob Fish & de jonge Albert Pacific Palace Moord op de tsaar Dagen van zand Mooie zomers 6 Anaïs Nin Corto Maltese door Vives Tananarive Blacksad 6 Ik heb dit jaar ook erg genoten van Reckless. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link naar reactie
sanderg Geplaatst: 7 januari 2022 Share Geplaatst: 7 januari 2022 1 uur geleden, Yncke zei: Hij is voorbij zijn hoogtepunt Dat is in het geval van Hermann wel erg eufemistisch uitgedrukt maar idd.. de man mag een hobby hebben uiteraard.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link naar reactie
Bertus Geplaatst: 7 januari 2022 Share Geplaatst: 7 januari 2022 Het wordt zo te zien toch maar eens tijd dat ik Dagen van Zand ga aanschaffen. Die komt terug in heel veel lijstjes. Quote https://www.bertuscartoons.nl Link naar reactie
kbellon Geplaatst: 8 januari 2022 Share Geplaatst: 8 januari 2022 Aangezien ik per complete reeksen lees, heb ik jammer genoeg niet heel veel 2021 materiaal gelezen. One Shots lees ik wel. Dagen van Zand en Ondanks alles heb ik gelezen en zullen sowieso mijn top 10 wel halen eens ik alles gelezen heb. Hopelijk kan ik dat later vandaag ook over Servitude 6 zeggen. Maar een echte top 10 zal dus niet lukken Quote Link naar reactie
sjaakie Geplaatst: 19 januari 2022 Share Geplaatst: 19 januari 2022 1 Dagen van Zand - Aimee de Jongh - Scratchbooks 2 De Baron - Jean-Luc Masbou - Daedalus 3 Blacksad 6 De maskers vallen - Juanjo Guarnido - Dargaud 4 Bootblack - Mikaël - Standaard 5 Het kasteel van de sterren 4 Een Fransoos op Mars - Alex Alice - Dark dragon books 6 Mooie zomers 6 Les Genêts - Jordi Lafebre - Dargaud 7 Robbedoes door 17 Pacific Palace - Christian Durieux - Dupuis 8 Limbo 2 vox Aquarium - Stephan Louwes - Oogachtend 9 Gung Ho 5 - Thomas von Kumant - Silvester 10 De Klerk Bartelby - José - Luis Munuera - Standaard Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 23 januari 2022 Share Geplaatst: 23 januari 2022 De afwezigheid van Mademoiselle Baudelaire in de meeste lijsten verbaast me wel. Het is niet dat dit album style over substance is. Het verhaal heeft echt wel veel inhoud ondanks de vaste stokpaardjes van Yslaire die erin aanwezig zijn. Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 6 februari 2022 Share Geplaatst: 6 februari 2022 Ik heb eindelijk Ondanks Alles herlezen. En heb er evenzeer koude rillingen van als de eerste keer. (al kan dat ook zijn omdat ik me wat grieperig voel) Ik moet het eens een keertje uitgebreider over dat album hebben op één of andere manier. Hopelijk spoedig. Maar misschien ook beter niet. Ik zie wel... Quote Link naar reactie
Daan Geplaatst: 25 februari 2022 Share Geplaatst: 25 februari 2022 TOPPERS: 1. Een nacht in Rome 4 2. Ondanks alles 3. Bootblack 4. De dag waarop… 4 - De dag waarop hij zijn koffer achterna reisde 5. Mooie Zomers 6 - Les Gênets 7. Jagen op Ramirez 1 8. De Slang en de speer 2 - Leeg-huis 9. Urban 5 - Schizo robot 10. Gung Ho 5 - Witte dood TOP MAAR NET GEEN TOP 10, OP RANGORDE: 11. Wynona 1 - Als de beer ontwaakt 12. Largo Winch 23 - De Káramánlijn 13. Metronom' 5 - Habeas Mentem 14. Klaagzang van de verloren gewesten: de Sudenna’s 1 - Lord Heron 15. Azimut 5 - De laatste winterprik 16. Dagen van Zand 17. Blacksad 6 - De maskers vallen 1 18. Monsters 19. Onmenselijk 20. De klerk Bartleby - Een verhaal van Wall Street 21. FRNK 6 - Dinosaurussen 22. Asterix 39 - en de griffioen 23. De Zusjes Duizendblad 2 - De liefdes van Cassiopeia 24. Les Miserables 2 - Cosette 25. UCC Dolores 2 - De wezen van Fort Messaoud 26. Groepstherapie 2 - Wat men goed begrijpt 27. Europa 1 - De maan van ijs 28. Blake & Mortimer 28 - De laatste Zwaardvis 29. Vleugels van Hoop 1 + 2 - Engelen/Demonen OOK GELEZEN, LEUK EN PRIMA SPUL MAAR GEEN TOPPERS. OP ALFABET: Airborne 44 9 - Black boys Atalante de legende 11 - Terug naar de bron Atalante de legende 12 - Het Calydonische zwijn Blake & Mortimer 27 - De schreeuw van de Moloch Caroline Baldwin 19 - De valken Detox 2 - De aanvaarding Franka 25 - Gratis goud Haas 7 - Ontspoord Kolonisatie 5 - Muiterij Konvooi 15 - De privéjacht Konvooi: De jeugdjaren van Nävis 5 - Prinses Nävis Kronieken van Amoras 8 - Avontuur in Piscine-Les-Bains Kronieken van Amoras 9 - De zaak Sus Antigoon #1 MacGuffin & Alan Smithee 1 - Missie Montreal Michel Vaillant, nieuw seizoen 10 - Pikes Peak Moordenaar op Maat 2 t/m 4 Noir Burlesque 1 Relieken 2 - Het eeuwige leven De nieuwe avonturen van Rik Ringers 5 - Commissaris Griot Robbedoes en Kwabbernoot - door Durieux - Pacific palace Rommelgem 2 - Patiënt A Thorgal 39 - Neokora Trollen van Troy 25 - Met zeep vang je geen vliegen Undertaker 6 - Salvaje OOK GELEZEN MAAR TEGENVALLERS: Atalante - Eerste traan Driftwereld 3 - Een verhaal over een heks Robbedoes en Kwabbernoot - door Flix - Robbedoes in Berlijn Sky·Doll Lacrima Christi Collection - boek 2 NOG TE LEZEN: Hauteville House 16 - Melancholia Hauteville House 17 - Het dagboek van Arthur Blake Hauteville House 18 - De zoeloekoning Robbedoes en Kwabbernoot - door … Hoop in bange dagen - Deel 3 - Het begin van het einde XIII 27 -Geheugen opgeladen Ythaq 17 - De grot der blikken Vergeet-Mij-Niet heeft mijn interesse gewekt en zal ik nog wel ergens oppikken... Nota bene: Heruitgaven en integralen van eerder in het Nederlands gepubliceerd materiaal neem ik nooit mee in de toplijst van een jaar. Quote Link naar reactie
cinco Geplaatst: 28 juni 2022 Share Geplaatst: 28 juni 2022 Wit Alom heeft zich met terugwerkende kracht nog in mijn top 10 kunnen wringen. Wat een geweldig stripjaar was dat toch! definitieve (?) top 10 van 2021 1. Dagen van Zand 2. Ondanks Alles 3. Pacific Palace 4. Mooie Zomers 6 5. Juffrouw Baudelaire 6. Wit Alom 7. Louisiana 2 8. Hoop in Bange Dagen 3 9. Vermoorde Onschuld 10. de Dans van de Eenzaamheid Quote Link naar reactie
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.