Ga naar inhoud

roken in strips


cinco

Recommended Posts

57 minuten geleden, Werner zei:

Compleet niet mijn beste!

Ze nemen plaats in, je moet ze gaan zoeken als je ze wil gebruiken, bij gebruik moet je opletten ze niet te beschadigen, mensen worden manisch als je ze als onderlegger gebruikt,... great featureset voor 1995 mijn beste. Toegegeven, films in de cloud kan je niet gebruiken om je tafel te beschermen tegen een drankje.

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

Ze nemen plaats in, je moet ze gaan zoeken als je ze wil gebruiken, bij gebruik moet je opletten ze niet te beschadigen, mensen worden manisch als je ze als onderlegger gebruikt,... great featureset voor 1995 mijn beste. Toegegeven, films in de cloud kan je niet gebruiken om je tafel te beschermen tegen een drankje.

Als de streamingdiensten plots de film gaan censureren of van hun server halen, heb ik de film nog. Onbetaalbaar voordeel. Al die 'nadelen' die je opnoemt gaan ook op voor strips, en ik denk dat dit niemand hier op dit forum stopt om te verzamelen. En tussen je verzameling grasduinen is het zaligste wat er is: mooie coverart, mooie edities...

Link naar reactie
Op 10/6/2021 om 14:01, Daan zei:

Die Avondrood-trailer ziet er toch wel tof uit. Is daar een schijfversie van met Nederlandse of Engelse ondertitels? Of was de uiteindelijke film toch niet om aan te gapen?

image.png.7970f09fcf1b0d93e14c729795b82e06.png

 

Bestaat zeker, maar alleen met Engelse ondertitels.

 

De film was helaas vrij middelmatig. Maar het klopt wel dat er niets boven fysiek media gaat, niet alleen om te verzamelen, maar ook wat betreft kwaliteit en bij film dan vooral bitrate. 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Ik ben dat niet zeker.

Ik heb eens vernomen dat acteurs die niet rookten, toch sigaretten "zichtbaar" gebruikten, om er reclame voor te maken.

En sommigen onder ons herinneringen zich misschien nog de reclame voor Sprint, de sigaret voor de sportman, met Eddy Merckx. Maar of Merckx toen rookte...?

Dus het beeld dat in sommige settings de sigaret er gewoon bij hoorde, is misschien gebaseerd op een vertekend beeld dat werd gegeven door films en tv-reeksen met rokende mensen die in werkelijkheid niet rookten.

Echter: het retoucheren in al bestaande strips, zou ik ook niet doen.

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 months later...

In manga is het nog steeds redelijk normaal als er gerookt wordt (wel minder nu manga steeds internationaler wordt, Bulma uit Dragonball rookt bijvoorbeeld niet meer)

 

Sanji zonder sigaret zou echter ondenkbaar zijn. In Naruto is er de iconische scene waarin een personage een sigaret opsteekt. Helaas is deze scène in de westerse versie gecensureerd. 

 

Heb zelf overigens nooit gerookt maar als personages dat doen dan stoor ik mij daar niet aan. 

 

Dit zijn een aantal van de meest iconische personages personages die weleens roken 

20-o.jpg

fjh0a9wxe2651.jpg

Fa2ez1qUsAEQXRW.jpg

Smoker_Manga_Pre_Timeskip_Infobox.png

shikamaru-was-smoking-but-the-anime-changed-it-v0-r2t4hvb3ll5a1.jpg

1077566_10090491.jpg

Link naar reactie
41 minuten geleden, Rataplan zei:

Is dit dan censuur van de uitgever? Wat als Vanhamme voet bij stuk houdt en eist dat de coverullustratie met sigaar moet?

Censuur of vriendelijk gevraagd in onderling overleg?

Sowieso werkt de auteur voor de uitgever en publiceert de uitgever wat hij wil, ik zou dat dus nooit censuur durven noemen. Maar als de auteur in kwestie wil testen hoe sterk hij staat kan hij altijd proberen om voet bij stuk te houden. Hoe groter de naam, hoe vlugger de uitgever zal inbinden. Maar ik zie niet in waarom Vanhamme moeilijk zou doen en een slechte relatie met zijn uitgever riskeren over al dan niet een sigaar op een cover.

Link naar reactie

Zou de verkoop van LW dan echt minderen mocht men; uitgever en auteur, totaal geen rekening houden met een of andere politiek correcte tendens zoals in dit geval: tabak/roken in de ban doen?

 

Ik kan me moeilijk voorstellen dat plots mensen een LW album terugplaatsen in de winkel omdat er iemand op de cover staat afgebeeld met een sigaar. Of dat mensen plots geen LW meer kopen omdat een of ander profje in Terzake kwam huilen dat roken niet meer zou mogen worden afgebeeld in media en kunst.

Link naar reactie
8 uren geleden, Rataplan zei:

Zou de verkoop van LW dan echt minderen mocht men; uitgever en auteur, totaal geen rekening houden met een of andere politiek correcte tendens zoals in dit geval: tabak/roken in de ban doen?

 

Ik kan me moeilijk voorstellen dat plots mensen een LW album terugplaatsen in de winkel omdat er iemand op de cover staat afgebeeld met een sigaar. Of dat mensen plots geen LW meer kopen omdat een of ander profje in Terzake kwam huilen dat roken niet meer zou mogen worden afgebeeld in media en kunst.

 

Anderzijds: is er, behalve een schuimbekkende Menenaar, iemand die het wat kan schelen dat een sigaar op een cover veranderd is in een tandenstoker? Van Hamme zal het belangrijker gevonden hebben om het in Largo Winch over de Chinese agressie in Tibet te hebben, of over de militaire junta in Myanmar. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
3 uren geleden, Waldorf zei:

 

Anderzijds: is er, behalve een schuimbekkende Menenaar, iemand die het wat kan schelen dat een sigaar op een cover veranderd is in een tandenstoker? 

Dat is feitelijk het punt dat ik maak, gezien geen kat wakker ligt van sigarenrokende mensen in media en cultuur kan men best de originele cover laten zoals hij is. 

Link naar reactie
1 uur geleden, Rataplan zei:

Dat is feitelijk het punt dat ik maak, gezien geen kat wakker ligt van sigarenrokende mensen in media en cultuur kan men best de originele cover laten zoals hij is. 

 

5 uren geleden, Waldorf zei:

 

Anderzijds: is er, behalve een schuimbekkende Menenaar, iemand die het wat kan schelen dat een sigaar op een cover veranderd is in een tandenstoker? Van Hamme zal het belangrijker gevonden hebben om het in Largo Winch over de Chinese agressie in Tibet te hebben, of over de militaire junta in Myanmar. 

 

Waldorf zegt: kan het iemand  schelen dat een sigaar veranderd in een tandenstoker, buiten een paar mensen?".

Jij maakt van zijn antwoord: "kan het iemand schelen dat er sigarenrokende mensen in media en cultuur te zien zijn?" om daarop te antwoorden.

 

Best eens lezen wat er staat. 

Link naar reactie
1 uur geleden, Rataplan zei:

Dat is feitelijk het punt dat ik maak, gezien geen kat wakker ligt van sigarenrokende mensen in media en cultuur kan men best de originele cover laten zoals hij is. 

 

Je begrijpt me verkeerd. Niemand ligt er wakker van dat er geen sigaar op de cover staat. Vergeet niet dat de tabaksindustrie een erg achterbakse industrie is die massa's geld uitgeeft om tabaksproducten in beeld te brengen in populaire cultuur en op sociale media (check wat dat betreft gerust de film Thank you for smoking). 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
32 minuten geleden, Timothy van Damme zei:

 

Nee Waldorf, zo werkt het niet. Je mag alleen boos zijn als bestaande zaken en "tredisies!" worden aangepast aan de huidige normen. En dan vooral termen als "politiek correct", "wokeness" en "linkse media" gebruiken om je punt kracht bij te zetten.

 

Ik snap wel dat mensen op een bepaald moment de rol lossen. Er is namelijk erg veel in het leven dat niet goed is, niet duurzaam, niet lief of niet gezond. Er er staat altijd wel een wijsneus klaar om ons aan te manen om het goede te doen. Dus als iemand in zijn wiek geschoten is om het weglaten van een sigaar kan ik dat weldegelijk een beetje begrijpen. Het is bemoeizuchtig. Maar ik besef ook dat tabak een product is dat op erg slinkse en oneerlijke wijze aangesmeerd wordt aan mensen.  En het is dan ook een goed principe om spaarzaam om te springen met afbeeldingen van tabak. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
1 uur terug, Timothy van Damme zei:

 

Nee Waldorf, zo werkt het niet. Je mag alleen boos zijn als bestaande zaken en "tredisies!" worden aangepast aan de huidige normen. En dan vooral termen als "politiek correct", "wokeness" en "linkse media" gebruiken om je punt kracht bij te zetten.

 

image.thumb.png.4474a159a31bd19e45ce33e86a254a69.png

 

Een plus een is niet altijd twee.

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.theexprogram.com%2Fresources%2Fblog%2F5-things-to-know-about-lgbt-smoking-rates%2F&psig=AOvVaw3-W3mN4oYR9hGWDaDwJgxL&ust=1679500317708000&source=images&cd=vfe&ved=0CAMQjB1qFwoTCPiXlcqw7f0CFQAAAAAdAAAAABAD

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...