Ga naar inhoud

🎬 Ik probeer het gebruik van streaming-services (Netflix, Disney+, HBO Max...) zolang mogelijk te vermijden, en wel hierom...


cinco

Recommended Posts

Op 29/1/2021 om 21:18, esteban² zei:

Maar dus nogmaals, het aanpassen van films, dat is absoluut niet streaming-gebonden.

 

Dat is zo. Het kost ook moeite om de bioscoop-versie te vinden van Star Wars (die nog niet A New Hope heette) die ik in de zaal zag.

 

Maar het is wel zo dat als je een exemplaar koopt (vhs, dvd, br, maakt niet uit), ze dat niet kunnen komen veranderen.

 

En die veranderingen bij wd: ze kunnen wel zeggen "dat dat nu niet meer kan", maar ze hebben het wel ooit gedaan, en dat moffelen ze nu weg. Het is dus ook een vorm van geschiedvervalsing.

 

Aan de andere kant moeten ze bij mij niet aankomen met de originele Kuifjes. Geef mij maar de nieuwste.

En aan nog een andere kant: bij Rob & Kwabbe hebben ze dat nooit gedaan, al was er wel eens een verschil tussen de weekblad- en de albumversie.

Waarom ze daar bij Hergé voortdurend aan de albums zaten te prutsen, is me niet duidelijk.

Link naar reactie
56 minuten geleden, Yncke zei:

Ik mis nog altijd de antenne... :(

 

Idem, hoor: het is niet op mijn situatie van toepassing, want ik heb zelf distributie noch digitale televisie.

Nu werk ik met een HDMI-kabel van laptop naar mijn beeldscherm - mijn internetabonnement is eigenlijk te zwak voor chromecast, en mijn downloadlimiet te klein - maar het is een hele rompslomp in vergelijking met de vroegere antenne.

Link naar reactie
10 uren geleden, cartoonesk zei:

Ik gebruik geen streaming-diensten maar niet uit ideologisch oogpunt maar meer omdat ik een beetje ouderwets ben... Ik heb een standaard-tv-pakket (wel digitaal maar dat kon niet meer anders) met 34 zenders. Als er niets op is (wat vaak het geval is), zet ik een dvd op of luister ik muziek en lees ik een strip.

idem hier,

heb wel enkele honderden zenders waar we nauwelijks naar kijken wegens Turk/Maroq/Jiddsch/pizza-&-paella-talen, etcetcetc   :rolleyes:

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Geen streamingsdiensten hier in vrijstaat Mauser. Ook geen digitale TV. Wat ik nodig heb vind ik op het net. 

 

Het was te denken dat die grote telecombedrijven en entertainmentproducenten mee zouden stappen in het poco-verhaal en alles wat er ooit werd uitgebracht op cultureel vlak zouden onderwerpen aan een methodiek waar ze in de voormalige DDR met zeer veel oprechte aandacht naar zouden zien in een zeer ongezonde staat van opwinding.

 

Maar een natuurwet zegt immers: go woke, go broke. 

 

Er zijn nieuwe telecombedrijven die klaar staan om ontevreden klanten te verwelkomen. Met eigen serverparken in orbit die zich geen bal aantrekken van  censuurwetgeving ontsproten aan verkalkte breinen van boomers en snowflake-millennials.

 

Mijn muziek en film/docu wil ik op een drager hebben die IK ten allen tijde kan beheren. Dus CD en mp3 op harde schijf.

Link naar reactie
4 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Geen streamingsdiensten hier in vrijstaat Mauser. Ook geen digitale TV. Wat ik nodig heb vind ik op het net. 

 

Het was te denken dat die grote telecombedrijven en entertainmentproducenten mee zouden stappen in het poco-verhaal en alles wat er ooit werd uitgebracht op cultureel vlak zouden onderwerpen aan een methodiek waar ze in de voormalige DDR met zeer veel oprechte aandacht naar zouden zien in een zeer ongezonde staat van opwinding.

 

Maar een natuurwet zegt immers: go woke, go broke. 

 

Er zijn nieuwe telecombedrijven die klaar staan om ontevreden klanten te verwelkomen. Met eigen serverparken in orbit die zich geen bal aantrekken van  censuurwetgeving ontsproten aan verkalkte breinen van boomers en snowflake-millennials.

 

Mijn muziek en film/docu wil ik op een drager hebben die IK ten allen tijde kan beheren. Dus CD en mp3 op harde schijf.

Same 4 me

Link naar reactie
Op 28/1/2021 om 14:55, cinco zei:

 

 

afbeelding.thumb.png.a96e94f0615d62d4bb512f9f6e4bbd1f.png

 

 

Het is niet omdat er geen racisme is, dat er geen zwarten meer zijn die knecht zijn van blanken. Dat is alleen maar mogelijk als er geen knechten meer zijn. Of is Disney plots zo links geworden?

Ze willen vooral hun blazoen oppoetsen, en lekker geld verdienen door al dat spul nog eens te verkopen.

Link naar reactie
  • 2 months later...
Op 2/2/2021 om 16:36, Yncke zei:

Ik mis nog altijd de antenne... :(

 

Vandaag en vanavond leef ik op smallband (niet de juiste term, maar soit).

Afgelopen maand was er veel wielrennen op de buis, en we kwamen net niet toe met ons maandelijkse internetvolume.

Morgen Amstel Gold Race, en gelukkig komt met volgende nacht ook een nieuwe aanrekeningsperiode.

Maar het is wel maandelijks opletten! 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 19/4/2021 om 13:27, Peter Motte zei:

Uiteindelijk is het totaal niet moeilijk om het gebruik van streamingservices te vermijden: je hebt het immers totaal niet nodig. De enigen die het nodig hebben dat ik het gebruik, zijn de verkopers.


Tot je het hebt. Dan kan je het niet meer missen. 
 

The haunting of Hill House, Altered Carbon, Ozark,... Stukken beter dan die prut die je op tv krijgt voorgeschoteld.

Link naar reactie

Oké, maar strips lezen doe ik al. Ik zie niet in waarom ik er nog iets zou moeten bijnemen.

Ik begrijp trouwens dat apostolaat van sommige Netflix-kijkers niet. Waarom willen ze per se anderen er ook toe overhalen om een abonnement te nemen? Ik heb er zo al meerdere ontmoet.

Ik begrijp ook niet waarom boeken tegenwoordig worden aangeprezen door op flapteksten het woord "Netflix" te laten vallen. Lezen is toch niet tv-kijken?

Link naar reactie

Ik begrijp dat mensen zich ergeren aan dit soort aanpassingen, maar volgens mij zijn die aanpassingen niet nieuw. Het werd zo al vertoond/uitgebracht in bepaalde landen en Disney is te lui om verschillende versies in verschillende landen te tonen.

 

Dat is het probleem met Disney+: ze zijn te lui. Na een jaar staan er nog steeds geen Vlaamse dubs op. In IJsland staat er ook niets IJslands op. Ik begrijp dat niet. Ze hebben al die dubs al, maar zijn gewoon te lui om ze toe te voegen.

 

Het is ook jammer dat er in Europa geen oude tekenfilmseries meer worden toegevoegd sinds 2019. In Amerika doen ze dat wel. En er staan ook amper oude tekenfilmpjes van Walt Disney op Disney+ in Europa.

Link naar reactie
21 minuten geleden, Red Arrow zei:

En er staan ook amper oude tekenfilmpjes van Walt Disney op Disney+ in Europa.

 

Wat?!?

 

Zucht... dat is toch wel essentieel om die klassieke shorts aan te bieden.

 

 

 

"I only hope that we never lose sight of one thing: that it was all started by a mouse." ~ Walt Disney

 

 

 

 

Link naar reactie
32 minuten geleden, esteban² zei:

Nog méér onbegrijpelijk vind ik het ontbreken van ondertitels.  Tal van titels hebben geen Nederlandstalige ondertitels.  

 

Gaat het dan ook om series of films waar sowieso al Nederlandstalige ondertiteling voor bestaat?

Link naar reactie
  • cinco changed the title to 🎬 Ik probeer het gebruik van streaming-services (Netflix, Disney+, HBO Max...) zolang mogelijk te vermijden, en wel hierom...
  • 1 year later...

After enjoying a long reign as the king of streaming, Netflix faces a tough fight to keep its crown.

It lost almost 1m subscribers between April and July, as the number of people quitting the service accelerated.

bron: https://www.bbc.com/news/business-62226912

Link naar reactie

De mens begint het beu te worden...


 

Quote

 

Effe dimmen

Alles wat je wilt, wanneer je wilt en zoveel als je wilt. Dat beloofde het digitale tijdperk ons. Maar meer is niet altijd beter. Steeds meer mensen verkiezen gematigdheid boven grenzeloos scrollen en bingen.

 

 

https://www.standaard.be/cnt/dmf20220720_96156000

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

De mens begint het beu te worden...

 

Ook nog dit aspect van zulke services.

Streaming geeft het bedrijf de mogelijkheid om wanneer ze maar willen en zonder waarschuwing censuur toe te passen.

 

Onderstaande scène is al uit recentere broadcasts van de 2002 Spider-Manfilm gehaald wegens homofoob.

Mogelijk op termijn ook niet langer deel van de streaming-versie.

 

 

 

Alsook...

 

Quote

In the Marvel franchise, Disney+ has actually made much more significant edits to recent projects like The Falcon and the Winter Soldier, where violent scenes were digitally altered a few months after the show’s original broadcast.

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
1 uur terug, Peter Motte zei:

De streamingservices van Disney hebben al meer abo's dan die van Netflix, en het groeit nog altijd hard.

 

Logisch. Ze hebben bijna alle grote franchises uit de popcultuur onder hun paraplu.

Met hun catalogus van bijna honderd jaar aan evergreen-tekenfilms stonden ze al sterk en dan is daar ook nog the Simpsons, Marvel, Star Wars, Alien ea. bijgekomen.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...