Ga naar inhoud

Ik probeer het gebruik van streaming-services (Netflix, Disney+, HBO Max...) zolang mogelijk te vermijden, en wel hierom...

Recommended Posts

20 uren geleden, cinco zei:

Ah interessant. Effe zelf opgezocht hoe dat er origineel had uitgezien.

liloandstitch-ending-911.jpg

De Twin Towers aflevering van The Simpsons is ook een tijdje uit syndication gehaald in Amerika.

afbeelding.png.37547f92e28f2daffd3321f2992ec6d3.png

Ja, diezelfde aflevering van 1997 waar ook dit fragment in voorkwam.

afbeelding.thumb.png.d77cbb5744a3c9fdf052eeff6c4767f3.png

nintchdbpict000240942391.jpg?w=960

Simpsons predicted it!

Link naar bericht
Op 29/1/2021 om 21:18, esteban² zei:

Maar dus nogmaals, het aanpassen van films, dat is absoluut niet streaming-gebonden.

Dat is zo. Het kost ook moeite om de bioscoop-versie te vinden van Star Wars (die nog niet A New Hope heette) die ik in de zaal zag.

Maar het is wel zo dat als je een exemplaar koopt (vhs, dvd, br, maakt niet uit), ze dat niet kunnen komen veranderen.

En die veranderingen bij wd: ze kunnen wel zeggen "dat dat nu niet meer kan", maar ze hebben het wel ooit gedaan, en dat moffelen ze nu weg. Het is dus ook een vorm van geschiedvervalsing.

Aan de andere kant moeten ze bij mij niet aankomen met de originele Kuifjes. Geef mij maar de nieuwste.

En aan nog een andere kant: bij Rob & Kwabbe hebben ze dat nooit gedaan, al was er wel eens een verschil tussen de weekblad- en de albumversie.

Waarom ze daar bij Hergé voortdurend aan de albums zaten te prutsen, is me niet duidelijk.

Link naar bericht

Ik gebruik geen streaming-diensten maar niet uit ideologisch oogpunt maar meer omdat ik een beetje ouderwets ben... Ik heb een standaard-tv-pakket (wel digitaal maar dat kon niet meer anders) met 34 zenders. Als er niets op is (wat vaak het geval is), zet ik een dvd op of luister ik muziek en lees ik een strip.

Link naar bericht
6 uren geleden, cartoonesk zei:

Ik gebruik geen streaming-diensten maar niet uit ideologisch oogpunt maar meer omdat ik een beetje ouderwets ben... Ik heb een standaard-tv-pakket (wel digitaal maar dat kon niet meer anders) met 34 zenders.

Lang leve de distributiekabel!

Link naar bericht
56 minuten geleden, Yncke zei:

Ik mis nog altijd de antenne... :(

Idem, hoor: het is niet op mijn situatie van toepassing, want ik heb zelf distributie noch digitale televisie.

Nu werk ik met een HDMI-kabel van laptop naar mijn beeldscherm - mijn internetabonnement is eigenlijk te zwak voor chromecast, en mijn downloadlimiet te klein - maar het is een hele rompslomp in vergelijking met de vroegere antenne.

Link naar bericht
10 uren geleden, cartoonesk zei:

Ik gebruik geen streaming-diensten maar niet uit ideologisch oogpunt maar meer omdat ik een beetje ouderwets ben... Ik heb een standaard-tv-pakket (wel digitaal maar dat kon niet meer anders) met 34 zenders. Als er niets op is (wat vaak het geval is), zet ik een dvd op of luister ik muziek en lees ik een strip.

idem hier,

heb wel enkele honderden zenders waar we nauwelijks naar kijken wegens Turk/Maroq/Jiddsch/pizza-&-paella-talen, etcetcetc   :rolleyes:

Link naar bericht
  • 2 weeks later...
Op 28/1/2021 om 13:57, cinco zei:

Oei, kinderen zouden wel eens echt in een droogkast kunnen kruipen, dus vervang die droogkast maar door een gewone lage kast met een pizzadoos die de deur van de droogkast vervangt. Niet dat het zo nog enigszins logisch is in de context van de scène en het decor.

afbeelding.thumb.png.b2861fca21ac574bfdf7e7528ffcd0cc.png

Link naar bericht

Geen streamingsdiensten hier in vrijstaat Mauser. Ook geen digitale TV. Wat ik nodig heb vind ik op het net. 

Het was te denken dat die grote telecombedrijven en entertainmentproducenten mee zouden stappen in het poco-verhaal en alles wat er ooit werd uitgebracht op cultureel vlak zouden onderwerpen aan een methodiek waar ze in de voormalige DDR met zeer veel oprechte aandacht naar zouden zien in een zeer ongezonde staat van opwinding.

Maar een natuurwet zegt immers: go woke, go broke. 

Er zijn nieuwe telecombedrijven die klaar staan om ontevreden klanten te verwelkomen. Met eigen serverparken in orbit die zich geen bal aantrekken van  censuurwetgeving ontsproten aan verkalkte breinen van boomers en snowflake-millennials.

Mijn muziek en film/docu wil ik op een drager hebben die IK ten allen tijde kan beheren. Dus CD en mp3 op harde schijf.

Link naar bericht
4 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Geen streamingsdiensten hier in vrijstaat Mauser. Ook geen digitale TV. Wat ik nodig heb vind ik op het net. 

Het was te denken dat die grote telecombedrijven en entertainmentproducenten mee zouden stappen in het poco-verhaal en alles wat er ooit werd uitgebracht op cultureel vlak zouden onderwerpen aan een methodiek waar ze in de voormalige DDR met zeer veel oprechte aandacht naar zouden zien in een zeer ongezonde staat van opwinding.

Maar een natuurwet zegt immers: go woke, go broke. 

Er zijn nieuwe telecombedrijven die klaar staan om ontevreden klanten te verwelkomen. Met eigen serverparken in orbit die zich geen bal aantrekken van  censuurwetgeving ontsproten aan verkalkte breinen van boomers en snowflake-millennials.

Mijn muziek en film/docu wil ik op een drager hebben die IK ten allen tijde kan beheren. Dus CD en mp3 op harde schijf.

Same 4 me

Link naar bericht
Op 28/1/2021 om 14:55, cinco zei:

afbeelding.thumb.png.a96e94f0615d62d4bb512f9f6e4bbd1f.png

Het is niet omdat er geen racisme is, dat er geen zwarten meer zijn die knecht zijn van blanken. Dat is alleen maar mogelijk als er geen knechten meer zijn. Of is Disney plots zo links geworden?

Ze willen vooral hun blazoen oppoetsen, en lekker geld verdienen door al dat spul nog eens te verkopen.

Link naar bericht