Ga naar inhoud

🎬 de 5 favoriete films met Leonardo DiCaprio


cinco

films met Leonardo DiCaprio  

16 leden hebben gestemd

  1. 1. jouw 5 favorieten

    • This Boy's Life
    • What's Eating Gilbert Grape
    • The Basketball Diaries
    • The Quick and the Dead
    • Total Eclipse
      0
    • Romeo + Juliet
    • Marvin's Room
      0
    • Titanic
    • The Man in the Iron Mask
    • Celebrity
      0
    • The Beach
    • Don's Plum
    • Catch Me If You Can
    • Gangs of New York
    • The Aviator
    • The Departed
    • Blood Diamond
    • Body of Lies
    • Revolutionary Road
    • Shutter Island
    • Inception
    • J. Edgar
    • Django Unchained
    • The Great Gatsby
    • The Wolf of Wall Street
    • The Revenant
    • Once Upon a Time in Hollywood
    • Don't Look Up
      0
    • Killers of the Flower Moon
      0


Recommended Posts

  • cinco changed the title to de 5 favoriete films met Leonardo DiCaprio
8 uren geleden, cinco zei:

@esteban² The Basketball Diaries, we hadden die toen met de school gezien.

Hier eveneens.  Ik weet nog dat onze klastitularis bij het buitengaan tegen een andere leraar zei: "En dat was educatief?  Voor de gasten: Snuiven is cool, ondanks de miserie.  En het enige dat de maskes onthouden hebben is diene gast zelf.  Wat hebben ze nu eigenlijk geleerd?"  :D 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

image.thumb.png.02f707171a06d947872e15a3e36ed12e.png

DiCaprio, toch één van mijn favoriete acteurs, heb ik destijds ontdekt in What's Eating Gilbert Grape.  Nog steeds één van mijn lievelingsfilms.  Voor wat hij daar klaarspeelde, neem ik vandaag de dag nog steeds mijn petje af.  Moest ik hem al niet gespot hebben in reclame voor andere films, had je mij toen perfect kunnen wijsmaken dat het gastje uit die film daadwerkelijk mentaal beperkt was.  Wat een prestatie!  Dit had al snel heel fout kunnen lopen, maar het zat helemaal raak.  Dat hij haast carte blanche kreeg tijdens die opnames, zegt veel over hoe goed hij is. 

En This Boy's Life bleek de bevestiging, die Leo was er ééntje om in 't oog te houden, zoveel was zeker.

 

Jammer dus dat hij in de tweede helft van de jaren 90, zo rond Romeo + Juliet, al snel weggezet werd als posterboy en het jaren aan een stuk toch wel een beetje not done was om hem een uitstekend acteur te noemen.  Zowel bij de massa (vooral) als bij de critici.  Neen, hij moest die babyface blijven waar menig tienermeisjes hun kamer mee vol hing en jongens of mannen hun neus moeten voor optrekken.  Mensen konden daar blijkbaar moeilijk doorheen kijken.  Dat is pas na Gangs of New York en Catch Me if You Can opnieuw beginnen keren.  Idioot eigenlijk, want ook daarvoor bleef hij de ene na de andere intense prestatie afleveren.  Als er al eens een minder straffe film tussen zat, lag het (imo) in ieder geval nooit aan hem.

Goed dat hij zo selectief is en ook kán zijn.  En dat hij bleef volharden om van dat imago af te geraken.  (vandaar Celebrity en Don's Plum)  Het resulteerde in een palmares om U tegen te zeggen.  Enkel The Man in the Iron Mask vond ik flauw.  Een typisch product van z'n tijd ook, daar ontbrak een sterke of eigen visie aan het roer.  En Gangs of New York (met schitterende Daniel Day-Lewis) vond ik tot mijn eigen grote verbazing underwhelming, wat ook aan die gigantische anti-climax gelegen kan hebben.

 

Celebrity (deels), J. Edgar, The Great Gatsby en The Revenant (I know, I know!) heb ik nog niet gezien.  Die laatste staat nochtans ergens helemaal bovenaan mijn watchlist, maar het komt er niet van.

 

Don't Look Up (Netflix) van Adam McKay (The Big Short) lijkt mij een heel atypische DiCaprio te brengen.  Daar kijk ik wel naar uit.  En Killers of the Flower Moon (Scorsese) met De Niro staat sowieso hoog op de kijklijst.  De derde keer dat we beide acteurs samen zien.  Tof dat we beide chouchou's van Scorsese in één en dezelfde film van de regisseur treffen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
10 uren geleden, esteban² zei:

Celebrity (deels), J. Edgar, The Great Gatsby en The Revenant (I know, I know!) heb ik nog niet gezien.  Die laatste staat nochtans ergens helemaal bovenaan mijn watchlist, maar het komt er niet van.

 

 

Probeer toch ook The Great Gatsby mee te pikken als je de gelegenheid hebt.

Zeker geen perfecte film, maar heeft toch wel elementen die het waard maken om een keer gezien te zijn.

 

afbeelding.thumb.png.ef84668946a84c8efde473e5c352ba55.png

Link naar reactie

Bij mij is dat eigenlijk dubbel.  Ik ben helemaal weg van Romeo + Juliet, maar heb een hekel aan Moulin Rouge.  Hij is verantwoordelijk voor zowel één van mijn lievelingsfilms uit de 90s als één van mijn meest gehate uit de 00s.  En toch zie ik het helemaal zitten.  Australia had z'n minpunten, maar vond ik visueel eveneens om van te smullen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Het had nochtans allemaal gekund.  Toen DiCaprio bedankte voor de rol als Spider-Man, die ging naar z'n goede vriend Tobey Maguire.  Kwamen ook op zijn pad: The Matrix (als Neo), Star Wars : Attack of the Clones (als Anakin) en Batman Forever (als Robin).  Hij weigerde ze allemaal.  American Psycho ging uiteindelijk naar Christian Bale (great choice, geweldige vertolking) maar DiCaprio kreeg de rol eerder aangeboden.  Rond 2000 vond ik hem persoonlijk te jong ogen voor die rol, maar hij had het ongetwijfeld in zich.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Mijn persoonlijke favoriet van het lijstje is wss The Departed. Dat is zo een van die films die ik graag nog eens herbekijk.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Heerlijke film.  En ik weet dat fans van het origineel doorgaans de remake altijd minder goed zullen vinden, maar ik vond Infernal Affairs afstandelijk.  Daar voelde ik helemaal niets bij, mede door gebrek aan acteer-power.  Op dat vlak vind ik The Departed absoluut superieur.  Die boeit mij van begin tot eind en heeft mij helemaal mee.

avak5hm5maxz.gif

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • cinco changed the title to 🎬 de 5 favoriete films met Leonardo DiCaprio
  • 1 year later...
Op 20/2/2021 om 00:37, esteban² zei:

The Great Gatsby

 

 

Ik had hem al verschillende keren gezien, maar dit weekend voor het eerst op blu-ray.

Ze zeggen altijd dat the Great Gatsby een onverfilmbaar boek is en misschien daarom dat enkele individuele uitschieters van scènes er toch niet in slagen om een volledig voldoeninggevend geheel te presenteren.

 

leonardo-di-caprio-the-great-gatsby.gif

 

Ik weet niet of Luhrmann ooit nog de frisheid die Romeo+Juliet met zich meebracht, kan terugvinden.

Die film kan ik eeuwig herbekijken.

 

BiodegradableDenseIrishdraughthorse-size

 

c9f984fae1f45efce1f5170e737a3755982b3adc

 

 

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, cinco zei:

 

Ik heb geen direct-to-videos opgenomen in de lijst. :o

 

 

afbeelding.thumb.png.379401ddb485745415308c2d601f8fe9.png

 

 

Zou je trouwens echt stellen dat je ondanks zijn indrukwekkend palmares Critters 3 in je top 5 gaat plaatsen? :P

 

Waarom niet? Het kan toch best dat iemand heel erg geniet van die film? Je vraagt niet naar de beste of de mooiste, maar de favorietste.

Link naar reactie
41 minuten geleden, TDPB zei:

Waarom niet? Het kan toch best dat iemand heel erg geniet van die film? Je vraagt niet naar de beste of de mooiste, maar de favorietste.

 

Ik heb het gehouden op bioscoopfilms. (het aantal keuze-opties dat kan opgenomen worden is sowieso begrensd door de mogelijkheden van het forum)

Maar de mening over ander werk van DiCaprio dat niet in de lijst staat kan altijd vermeld worden in de reacties zoals nu is gebeurd.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...