cinco Posted May 25, 2021 Author Share Posted May 25, 2021 link naar allerlei politici die in Nero zijn voorgekomen: https://archief.stripspeciaalzaak.be/Toppers/Nero/Nero-Politici.html Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 26, 2021 Share Posted May 26, 2021 Bij Suske & Wiske gevondeen, bollie & Billie & vader, euh, dinges, met dan nog twee man verder Guust en een hondje? Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 Dat hondje is Pif van het geijknamige Franse stripblad. De oerman lijkt me Rahan (maar die is Frans)- is het dan Toenga (van Aidans = Belgisch)? maar die had zwart haar. Of heeft het met Pif te maken, want ook Rahan stond in Pif. De zwartharige kerel in hemd en broek doet geen belletje rinkelen. Quote Link to comment
cinco Posted May 27, 2021 Author Share Posted May 27, 2021 15 uren geleden, Aleksandr zei: Bij Suske & Wiske gevonden Is dat uit De Kwakkelende Kwakzalver? Dan kan je half het album in deze thread plakken. Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 7 uren geleden, cinco zei: Is dat uit De Kwakkelende Kwakzalver? Dan kan je half het album in deze thread plakken. ben bezig Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 9 uren geleden, dirk (monsieur toupet) zei: Dat hondje is Pif van het geijknamige Franse stripblad. De oerman lijkt me Rahan (maar die is Frans)- is het dan Toenga (van Aidans = Belgisch)? maar die had zwart haar. Of heeft het met Pif te maken, want ook Rahan stond in Pif. De zwartharige kerel in hemd en broek doet geen belletje rinkelen. euh, protest! Pif was bruin & geel en enkele maten groter, dacht ik en Rahan was toch best knapper, trouwens, van Rahan zijn er toch ook (20+?) Nederlandstalige albums? Quote Link to comment
TDPB Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 Die z/w personages zijn Franse stripfiguren (want ze houden Belgische stripfiguren tegen). Quote Link to comment
TDPB Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 8 minuten geleden, Aleksandr zei: en Rahan was toch best knapper, trouwens, van Rahan zijn er toch ook (20+?) Nederlandstalige albums? Ik heb nieuws voor je: Franse strips worden soms wel eens vertaald naar het Nederlands. Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 1 uur terug, Aleksandr zei: euh, protest! Pif was bruin & geel en enkele maten groter, dacht ik ik zou denken dat dit hondje Pif was, Isabel Avondrood zie ik ook, John Difool en vogel? maar dan? Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 1 uur terug, TDPB zei: Die z/w personages zijn Franse stripfiguren (want ze houden Belgische stripfiguren tegen). zou kunnen, ik dacht dat Rahan ook altijd in zwart/wit was, maar dat is ook al zoooo lang geleden Quote Link to comment
TDPB Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 5 minuten geleden, Aleksandr zei: ik zou denken dat dit hondje Pif was, Isabel Avondrood zie ik ook, John Difool en vogel? maar dan? Meneer Johan in het midden en Pascal Brutal uiterst rechts. Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 achja, de puntneus maar Mijnheer Johan? en wie is dan die kleine daarvoor? Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 Kluifje herken ik nog wel, maar wie is dat nonneke Quote Link to comment
cinco Posted May 27, 2021 Author Share Posted May 27, 2021 20 minuten geleden, Aleksandr zei: maar wie is dat nonneke Quote Link to comment
Theodoor Posted May 27, 2021 Share Posted May 27, 2021 Yves Chaland verstripte ooit het leven van Jijé in enkele pagina's. Daar komt onderstaand fragment uit. Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
Daan Posted May 28, 2021 Share Posted May 28, 2021 20 uren geleden, Aleksandr zei: euh, protest! Pif was bruin & geel en enkele maten groter, dacht ik en Rahan was toch best knapper, trouwens, van Rahan zijn er toch ook (20+?) Nederlandstalige albums? Is dat hondje niet Atilla? Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted May 28, 2021 Share Posted May 28, 2021 Pif (en Rahan) Quote Link to comment
cinco Posted May 28, 2021 Author Share Posted May 28, 2021 5 minuten geleden, TDPB zei: Laat ik dit nog eens delen: Lijkt me moeilijk om de lengteverhoudingen van de kids op elkaar af te stemmen. Konstantinopel en Filiberke zouden dezelfde leeftijd hebben (10-11 jaar), maar de kinderen in Jommeke ogen veel groter dan Konstantinopel in Kiekeboe. Quote Link to comment
cinco Posted May 28, 2021 Author Share Posted May 28, 2021 8 minuten geleden, TDPB zei: staat dit ook in een album? Quote Link to comment
TDPB Posted May 28, 2021 Share Posted May 28, 2021 Zojuist, cinco zei: staat dit ook in een album? Ja, dat is de achtercover. Uren plezier kan je daarmee hebben! Quote Link to comment
cinco Posted May 28, 2021 Author Share Posted May 28, 2021 11 minuten geleden, TDPB zei: Ja, dat is de achtercover. Uren plezier kan je daarmee hebben! Ah, Paniek in Stripland. Deze van Arf Arf is ook een leuke. Quote Link to comment
Ambreville Posted May 28, 2021 Share Posted May 28, 2021 De serie met de meeste cameo's per vierkante centimeter. Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 28, 2021 Share Posted May 28, 2021 4 uren geleden, Daan zei: Is dat hondje niet Atilla? deze Atilla van Derib? ik dacht het niet dat Franse hondje heeft men nooit vertaald, peins ik Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 28, 2021 Share Posted May 28, 2021 4 uren geleden, dirk (monsieur toupet) zei: Pif (en Rahan) en hoe heettte die arme kat nu ook alweer? Herkuul ofzo Quote Link to comment
Jochen Posted May 30, 2021 Share Posted May 30, 2021 Dirk Jan & aardse schepper. Eigenlijk gaan er nog een paar aan vooraf ... Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 Duifje & Bottel onderweg bij Robin & Fritz (en zijn lief vrouwtje Cunegonde) Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 Team Slim (Guus - Vlinder - Spek - Kersensteeltje?) in Merlu Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 aan dezelfde nazi grenspost (jaja, aan bijna alle grensposten staan nazi's) Kwabbernoot, Steven (Sterk's grootvader dan), maar wie nog? - die Keltischblonde jongeman met blauwe trui - een burgemeester? - een graaf? - snorremans? Quote Link to comment
TDPB Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 59 minuten geleden, Aleksandr zei: aan dezelfde nazi grenspost (jaja, aan bijna alle grensposten staan nazi's) Kwabbernoot, Steven (Sterk's grootvader dan), maar wie nog? - die Keltischblonde jongeman met blauwe trui - een burgemeester? - een graaf? - snorremans? Duidelijk Graaf van Rommelgem, meneer Frunnik en de burgemeester van Rommelgem. De bebrilde jongeman zou een kortgeknipte Ragebol kunnen zijn. Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 damned, Ragebol, of course! Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 de Graaf zou toen niet zo grijs mogen zijn, maar kom Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 13, 2021 Share Posted June 13, 2021 Meisje vd wereldexpo - Parijs - 1878 zouden dit Jansen & Janssen kunnen zijn? Quote Link to comment
TDPB Posted June 14, 2021 Share Posted June 14, 2021 18 uren geleden, Aleksandr zei: de Graaf zou toen niet zo grijs mogen zijn, maar kom Die andere personages zouden niet eens mogen bestaan! edit: alhoewel nee, dat klopt niet. Ik vergat eventjes dat R&K al van voor de oorlog bestaan en dat Er is een tovenaar in Rommelgem dateert van 1950 Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 15, 2021 Share Posted June 15, 2021 jaja, geef maar toe, je bent ouder dan je denkt Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 16, 2021 Share Posted June 16, 2021 bij Suske & Wiske zitten blijkbaar een paar Kuifjehaters Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 16, 2021 Share Posted June 16, 2021 Roodbaard, Jerom, Obelix, Becassine (leerde ik net) , 1 of andere trol, een superheld en een schilder? Quote Link to comment
Recommended Posts