Aleksandr Posted June 16, 2021 Share Posted June 16, 2021 dat Biebel verschijnt bij Sam is begrijpelijk, maar Kuifje? Quote Link to comment
Ambreville Posted June 16, 2021 Share Posted June 16, 2021 2 minuten geleden, Aleksandr zei: Roodbaard, Jerom, Obelix, Becassine (leerde ik net) , 1 of andere trol, een superheld en een schilder? Hébus, Superdupont, rahan? Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 16, 2021 Share Posted June 16, 2021 Vermoedelijk is Sam de enige jongedame die in bed betrapt is met Kuifje en zijn ballen (ook al zijn het er negen) Quote Link to comment
cinco Posted June 16, 2021 Author Share Posted June 16, 2021 5 minuten geleden, Aleksandr zei: en een schilder? SuperDupont van Gotlib. Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 16, 2021 Share Posted June 16, 2021 2 minuten geleden, Ambreville zei: Hébus, Superdupont, rahan? oH, Superdupont ?! bedankt! familie van Dupond zijn collega Dupont? Quote Link to comment
cinco Posted June 16, 2021 Author Share Posted June 16, 2021 6 minuten geleden, Ambreville zei: Hébus Eerder Tetram? Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 16, 2021 Share Posted June 16, 2021 tja, ik twijfelde toch ook bij Hebus Quote Link to comment
cinco Posted June 16, 2021 Author Share Posted June 16, 2021 9 minuten geleden, Aleksandr zei: Vermoedelijk is Sam de enige jongedame die in bed betrapt is met Kuifje en zijn ballen (ook al zijn het er negen) 2 extra ballen bollen om problemen met Moulinsart te vermijden Quote Link to comment
cinco Posted June 16, 2021 Author Share Posted June 16, 2021 12 minuten geleden, Aleksandr zei: Becassine (leerde ik net) en met 'net' bedoelde je 27 mei Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 16, 2021 Share Posted June 16, 2021 ik was het alweer vergeten (heb maar kleine harde schijf) Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 16, 2021 Share Posted June 16, 2021 2 minuten geleden, cinco zei: 2 extra ballen bollen om problemen met Moulinsart te vermijden bollen, ballen, potatoes, potatoes bollen/bollekes zijn snoepjes en ballen daar stampen ze de dag van vandaag tegen Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 16, 2021 Share Posted June 16, 2021 achja, patatoes & patetoes was het zeker? Quote Link to comment
cinco Posted June 16, 2021 Author Share Posted June 16, 2021 6 minuten geleden, Aleksandr zei: bollen, ballen, potatoes, potatoes Zowel Sam als Isabelle Avondrood hadden ervaringen die alludeerden op Kuifje en de miserie met zijn ballen bollen. (of was het maar een droom?) Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 16, 2021 Share Posted June 16, 2021 jaja, meisjesdromen, je moest eens weten... Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 17, 2021 Share Posted June 17, 2021 Lise heeft Kuifjes raket in haar kast staan en Justin Pieper (?) tegen haar muur hangen Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 17, 2021 Share Posted June 17, 2021 blijkbaar is Prof Philip de echte uitvinder van wat Zwendeltuig & de V2? Quote Link to comment
Yncke Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 12 hours ago, Aleksandr said: Lise heeft Kuifjes raket in haar kast staan en Justin Pieper (?) tegen haar muur hangen Ik gok dat dat eerder eerder Alexander de Grote is. En dat beestje op de kast komt uit Konvooi. Quote yncke.be Link to comment
Tanuki Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 Op 16/6/2021 om 20:15, cinco zei: 2 extra ballen bollen om problemen met Moulinsart te vermijden Dat Moulinsart eigenlijk nooit geprobeerd heeft Shueisha en Toriyama aan te klagen... Dragon Ball (zijn er ook 7) is toch duidelijk gebaseerd op dat album... (maar dit terzijde) 1 uur terug, Yncke zei: En dat beestje op de kast komt uit Konvooi. Enig idee uit welk verhaal? Ik herken het niet direct. Quote Link to comment
Yncke Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 3 hours ago, Tanuki said: Enig idee uit welk verhaal? Ik herken het niet direct. Ik denk dat 't de waarnemer uit 't eerste deel is, die crasht op Nävis' planeet. Quote yncke.be Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 Die poster, da's inderdaad Alexander de Grote. Maar de kleuren kloppen niet met dat wezen uit Konvooi. Volgens mij gewoon een kikker in ruimtepak. En anders eens vragen aan Kristof Berte zelf. Quote Link to comment
Yncke Posted June 18, 2021 Share Posted June 18, 2021 @Kristof Berte even taggen. Quote yncke.be Link to comment
cinco Posted June 19, 2021 Author Share Posted June 19, 2021 Iemand die hier Quick en Flupke op terugvindt? Quote Link to comment
cinco Posted June 19, 2021 Author Share Posted June 19, 2021 ^^ Mocht je hen niet dadelijk spotten: Spoiler Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 19, 2021 Share Posted June 19, 2021 ja, eh, hun kledij toch alvast Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 19, 2021 Share Posted June 19, 2021 Op 18/6/2021 om 13:53, dirk (monsieur toupet) zei: Die poster, da's inderdaad Alexander de Grote. Maar de kleuren kloppen niet met dat wezen uit Konvooi. Volgens mij gewoon een kikker in ruimtepak. Lise heeft mijn foto boven haar bedje hangen, genoteerd, toch iemand dus Quote Link to comment
cinco Posted June 19, 2021 Author Share Posted June 19, 2021 6 minuten geleden, Aleksandr zei: Lise heeft mijn foto boven haar bedje hangen Indien Lise haar studeertafel ook als bed gebruikt, zou dat het geval zijn, ja. Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 19, 2021 Share Posted June 19, 2021 ik lag ook altijd met mijn hoofd op mijn schoolboeken te slapen, heeft dus niets geholpen Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 19, 2021 Share Posted June 19, 2021 buschauffeur Vittorio (iemand een foto) met wel hele rare kleuren, staat hier op Cedric te wachten Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 19, 2021 Share Posted June 19, 2021 Agent “Grutjes-nog-aan-toe, wat een geheim agent allemaal niet moet doen om een album vol te krijgen!” heeft een wit hondje op bezoek Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 19, 2021 Share Posted June 19, 2021 Lobbes, Bommeke & Gobelijn Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 19, 2021 Share Posted June 19, 2021 een rare Rode Kofferdrager? Quote Link to comment
Kristof Berte Posted June 21, 2021 Share Posted June 21, 2021 Op 18/6/2021 om 16:22, Yncke zei: @Kristof Berte even taggen. Kuifjeraket, Alexander de Grote en... een willekeurige kikker in een willekeurig ruimtepak Terzijde: een grapje tussen mezelf en de inkleurder @Tom MDP, maar die posters in Lise haar kamer veranderen constant, soms zelfs in 2 opeenvolgende kaders. Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
TDPB Posted June 21, 2021 Share Posted June 21, 2021 Op 16/6/2021 om 20:07, Aleksandr zei: Vermoedelijk is Sam de enige jongedame die in bed betrapt is met Kuifje en zijn ballen (ook al zijn het er negen) Quote Link to comment
TDPB Posted June 21, 2021 Share Posted June 21, 2021 Op 17/6/2021 om 20:30, Aleksandr zei: blijkbaar is Prof Philip de echte uitvinder van wat Zwendeltuig & de V2? deed me denken aan deze scène: Quote Link to comment
cinco Posted June 21, 2021 Author Share Posted June 21, 2021 1 uur terug, TDPB zei: Dat is die scène waarvoor je zelf dat fotoreferentiemateriaal had aangemaakt voor de precieze handmaneuvers, toch? Ah, dat blik krab met gulden scharen. Ik vond dat als kind zo een ongemakkelijk gegeven, dat er drugs in voedselverpakking zat. Ik dacht toen nog dat Kuifje een minderjarig mannetje was omdat-ie een gelijkaardig gezicht had als Jommeke en dat daar dan drugstrafiek in voorkwam botste met het beeld dat ik van de Kuifjeverhalen had. Maar toen ik op latere leeftijd de reeks echt heb leren kennen, bleek dat dat een weerkerend thema was in de reeks. In Amerika zetten ze toch leeftijdsaanduidingen op comics. Iemand enig idee wat de leeftijdsgrens voor Kuifje in de USA momenteel is? Quote Link to comment
TDPB Posted June 21, 2021 Share Posted June 21, 2021 19 minuten geleden, cinco zei: Dat is die scène waarvoor je zelf dat fotoreferentiemateriaal had aangemaakt voor de precieze handmaneuvers, toch? Zo klinkt het alsof ik dat anders nooit doe. Quote Link to comment
cinco Posted June 21, 2021 Author Share Posted June 21, 2021 7 minuten geleden, TDPB zei: Zo klinkt het alsof ik dat anders nooit doe. Die foto's voor die specifieke pagina zijn eens bij een interview gepubliceerd geweest, herinner ik me. En je had geloof ik vermeld dat je het specifiek bij dit verhaal had gedaan om het meer realisme te geven. Quote Link to comment
TDPB Posted June 21, 2021 Share Posted June 21, 2021 22 minuten geleden, cinco zei: Die foto's voor die specifieke pagina zijn eens bij een interview gepubliceerd geweest, herinner ik me. En je had geloof ik vermeld dat je het specifiek bij dit verhaal had gedaan om het meer realisme te geven. specifiek bij dit verhaal in dat album. Omdat de andere verhalen een lossere tekenstijl hebben waar de standaard zeven houdingen volstaan. Maar die lossere tekenstijl is niet hoe ik het normaal doe, ik ben daar geen zo'n grote fan van. Quote Link to comment
Aleksandr Posted June 21, 2021 Share Posted June 21, 2021 3 uren geleden, Kristof Berte zei: Kuifjeraket, Alexander de Grote en... een willekeurige kikker in een willekeurig ruimtepak Terzijde: een grapje tussen mezelf en de inkleurder @Tom MDP, maar die posters in Lise haar kamer veranderen constant, soms zelfs in 2 opeenvolgende kaders. <een willekeurige kikker>, azo bedankt voor de toelichting doe zo voort! Quote Link to comment
Tom MDP Posted June 21, 2021 Share Posted June 21, 2021 In elke kader die niet getekend is, zit wel een verwijzing naar iets. Star Wars posters tegen de muur en een Tardismuts met 4th doctor sjaal. (Die sjaal heb ik ook al eens in een pagina voor Charel gesmokkeld. In die BV kalender.) Quote Link to comment
Recommended Posts