Aleksandr Posted July 16, 2021 Share Posted July 16, 2021 1 minuut geleden, cinco zei: Kijk, dit is maar een vlugge passage: En dan ook nog een referentie naar het figuur in zijn originele context. Maar die scène met Allan, dat is al een stapje verder, hè. Niet dat ze daar bij andere reeksen van wakker zouden liggen, maar je weet hoe ze bij Moulinsart zijn. En ergens snap ik hun redenatie deels. Ze hebben zichzelf opgelegd dat ze geen nieuwe Kuifjes meer maken of geen nieuwe content meer creëren met de figuren, enkel maar herkauwen van bestaand materiaal. Als anderen dan toch komen aandraven met die figuren, dan kan de frustratie naar bovenkomen. ze moesten blij zijn met de gratis reclame in Robbedoes en de andere albums, zo is het de concurrentie die <Het al jarenlange dode verhaal van Kuifje> levend houdt Quote Link to comment
cinco Posted July 16, 2021 Author Share Posted July 16, 2021 Columbus komt trouwens in een Heinze voor. Ik vind niet dadelijk de strook, dus plaats ik deze maar. Niet Columbus, maar wel zijn ei. Quote Link to comment
cinco Posted July 16, 2021 Author Share Posted July 16, 2021 8 minuten geleden, Aleksandr zei: zo is het de concurrentie die <Het al jarenlange dode verhaal van Kuifje> levend houdt En desalniettemin is het nog altijd zowat de meestbesproken Europese strip in Amerika. Hier, dit is een bespreking van Tibet die nog geen 24 uur geleden online geplaatst is. En dat voor een reeks die al 4 decennia stilligt. Tchang is in dit verhaal natuurlijk de katalysator voor het ganse avontuur, maar komt zelf maar heel kort in beeld op het einde. Zoals geweten gebaseerd op Hergés goede vriend Tchang Tchong-Jen. Quote Link to comment
Aleksandr Posted July 16, 2021 Share Posted July 16, 2021 <Hier, dit is een bespreking van Tibet die nog geen 24 uur geleden online geplaatst is. En dat voor een reeks die al 4 decennia stilligt.> een bespreking van drie kwartier? Quote Link to comment
cinco Posted July 16, 2021 Author Share Posted July 16, 2021 1 minuut geleden, Aleksandr zei: een bespreking van drie kwartier? Yep, die mannen bespreken elk album zo een 40 minuten. Quote Link to comment
Aleksandr Posted July 17, 2021 Share Posted July 17, 2021 pfff, dat is langer dan ik erin lees Quote Link to comment
Tanuki Posted July 18, 2021 Share Posted July 18, 2021 Op 16/7/2021 om 21:24, Aleksandr zei: trouwens, Leo2 heeft zelf nooit een voet op Congolese boden gezet en hij heeft ook nooit persoonlijk handen afgehakt. Maar hij was wel eigenaar van heel Congo en aldus verantwoordelijk voor alles wat er gebeurde. Eerlijk gezegd denk ik dat hij het zelf amper wist, maar dat het hem ook totaal niet interesseerde wat de firma's daar deden zolang het geld maar binnenrolde en er af en toe eens zwartjes werden geïmporteerd om op te treden op één of andere wereldtentoonstelling. Maakt het dat beter? Ik denk het niet. Censureren hoeft niet voor mij. Maar ontkennen ook niet. Quote Link to comment
Aleksandr Posted July 18, 2021 Share Posted July 18, 2021 in Het meisje van de Wereldexpo (Parijs 1855) werden er al inboorlingen opgevoerd, toen was Leo2 amper 20 jaar oud <Tijdens de Renaissance ontwikkelde de Medici een grote menagerie in het Vaticaan. In de 16e eeuw had kardinaal Hippolytus Medici een verzameling van mensen van verschillende rassen en exotische dieren. Hij is beschreven als het hebben van een groep van de zogenaamde 'savages', die meer dan twintig talen spraken; er waren ook Moren, Tataren, Indianen, Turken, en Afrikanen.> (info eX wiki) dus alle standbeelden (die trouwens nog op onze hedendaagse postzelgels staan) van Kardinalen & Pausen ook maar neerhalen? ...tijdens de Saint Louis World's Fair in 1904 in Saint Louis werden Pygmeeën uit Nieuw-Guinea en Afrika, die later ook getoond werden in de sectie "primaten" van de Bronx Zoo, werden naast de Amerikaanse indianen getoond zoals Apache-strijder Geronimo, die zijn handtekening verkocht. 1862: Abe Lincoln: <If I could save the Union without freeing any slave, I would do it>, dus zelfs Abe was voor slavenhandel, dan maar alle Linc-beelden vernietigen, zijn postzegels verscheuren en zijn USDollars verbranden ? Quote Link to comment
Aleksandr Posted July 18, 2021 Share Posted July 18, 2021 waar waren we ook alweer? achja, cameo! nauwelijks te herkennen wie die drie personen in het midden zijn, maar die kleine lijkt me toch een poppetje van Kluifje in zijn linkerhand te hebben Quote Link to comment
roi de la bd Posted July 27, 2021 Share Posted July 27, 2021 Cameo's van andere stripfiguren en het spelen met de vierde wand is vooral iets voor de humoristische strip. In de semi-realistische of realistische strip zie je dat zelden. Wat ik grappig vind, is als de stripfiguur weet dat ie in een strip zit. Dat komt vaker voor dan je zou verwachten. Quote Link to comment
cinco Posted July 27, 2021 Author Share Posted July 27, 2021 16 minuten geleden, roi de la bd zei: In de semi-realistische of realistische strip zie dat zelden. Zoals Lucky Luke in Durango. Zelfs kwestie inkleuring springt het dan uit de toon. Quote Link to comment
Lichtman Posted July 28, 2021 Share Posted July 28, 2021 Gisteren toevallig deze gezien in U.C.C. Dolores 2. Een klein detail op sturingskast van de 'verkeerslichten' op de houten steiger. Quote Link to comment
Aleksandr Posted August 8, 2021 Share Posted August 8, 2021 ziek ik daar Bambi, en dat konijntje, euh, dingeske? Quote Link to comment
Aleksandr Posted August 8, 2021 Share Posted August 8, 2021 - an energetic rabbit named Thumper (het konijn Stampertje) - a young skunk named Flower (het stinkdier Bloempje) Quote Link to comment
Aleksandr Posted August 8, 2021 Share Posted August 8, 2021 een Dommelende Petrus "Brock" Brockowsky, is dat ook een cameo? Quote Link to comment
Aleksandr Posted August 8, 2021 Share Posted August 8, 2021 - de-gemaskerde-broer-van-Michel-Vaillant zijn racewagen? - Oplichterstraatbewoner & poenpakker Christian (Denayer? geen idee hoe je dat kan vertalen naar Triefelaer), en ook geen idee wie <&> in het Frans zou zijn - een man-met-snor, blijie Snorremans dus (misschienLuc Dupanloup? ) Quote Link to comment
Aleksandr Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 helaba, die had ik nog niet gezien, vanwaar komt die Wissewis? Quote Link to comment
Aleksandr Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 Berck hield blijkbaar wel van Amerikaanse stripfiguren, Popeye & Olive Oyl (o-Lijfje) Quote Link to comment
Aleksandr Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 Berck hield blijkbaar wel van Amerikaanse stripfiguren, Pete-the-Tramp & Clarence-D-Russel uit de periode 1932-1963 Quote Link to comment
Aleksandr Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 Berck hield blijkbaar wel van landloperstripfiguren, geen idee wie die bruine jas & rode trui met witte hond is? Quote Link to comment
Aleksandr Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 Berck hield blijkbaar wel van Amerikaanse Jazz-kings Quote Link to comment
cinco Posted September 11, 2021 Author Share Posted September 11, 2021 2 uren geleden, Aleksandr zei: helaba, die had ik nog niet gezien, vanwaar komt die Wissewis? Balletkoorts Quote Link to comment
H_Flashman_VC Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 3 uren geleden, Aleksandr zei: Berck hield blijkbaar wel van landloperstripfiguren, geen idee wie die bruine jas & rode trui met witte hond is? Die is uit dezelfde strip: Quote Link to comment
Aleksandr Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 aH, dezelfde mannen maar dan MET hondje dinges ik twijfelde een beetje, andere baard, ander <kostuum> toch klopt er nog iets niet, het is dus Pete DOOR Russel wie is dan Pete en wie is zijn maat, of is het biografisch? Quote Link to comment
H_Flashman_VC Posted September 11, 2021 Share Posted September 11, 2021 2 uren geleden, Aleksandr zei: aH, dezelfde mannen maar dan MET hondje dinges ik twijfelde een beetje, andere baard, ander <kostuum> toch klopt er nog iets niet, het is dus Pete DOOR Russel wie is dan Pete en wie is zijn maat, of is het biografisch? Pete is die met de rode trui. Die andere weet ik de naam even niet van. Ik weet niet of die zelfs een naam heeft. Ik weet alleen dat deze strip in de vroege jaren zestig in de PEP stond. Daar heette hij Pietje Pech. Quote Link to comment
Ambreville Posted October 4, 2021 Share Posted October 4, 2021 Uit de laatste Eppo Quote Link to comment
hemweg Posted October 31, 2021 Share Posted October 31, 2021 Ik kwam onlangs deze tegen: De 4 Helden en de heilige koe van George Chaulet en François Craenhals uit 1964 en schetsjes van Hergé. Wellicht heeft uitgever Casterman er iets mee te maken. Quote Link to comment
Ptrck Posted December 21, 2021 Share Posted December 21, 2021 Willem Ritstier plaatste eerder vandaag een schetsje. Herkennen maar… Quote Link to comment
cartoonesk Posted December 22, 2021 Share Posted December 22, 2021 De strip (soort Nederlandse manga in het Engels) Tobudasai door Laurent Romero zit vol "fourth wall breaking" grappen. Helaas kan ik geen pagina laten zien want de pagina's op zijn site zijn beschermd tegen downloads. See for yourself the dumb adventures of Tobudasai : http://romerocomics.com/ Quote Link to comment
TDPB Posted December 22, 2021 Share Posted December 22, 2021 2 uren geleden, cartoonesk zei: De strip (soort Nederlandse manga in het Engels) Tobudasai door Laurent Romero zit vol "fourth wall breaking" grappen. Helaas kan ik geen pagina laten zien want de pagina's op zijn site zijn beschermd tegen downloads. See for yourself the dumb adventures of Tobudasai : http://romerocomics.com/ Gotlib meets manga? Quote Link to comment
TDPB Posted December 22, 2021 Share Posted December 22, 2021 15 uren geleden, Ambreville zei: Wie ziet het inkleurfoutje? Quote Link to comment
cartoonesk Posted December 22, 2021 Share Posted December 22, 2021 4 minuten geleden, TDPB zei: Gotlib meets manga? Zou kunnen... Er is een gag van Lobbes waarin wordt gespeeld met de andere zijde van de bladzijde. Ook in Tobudasai slaat Tobu tijdens een gevecht door het papier heen en voelt de tegenstander het pas aan de andere zijde van de pagina. Quote Link to comment
Recommended Posts