Ga naar inhoud

fourth wall breaking, cameo's van figuren uit een andere reeks of van bekende personen...


cinco

liefhebber van...  

40 leden hebben gestemd

  1. 1. fourth wall breaking?

  2. 2. cameo's van figuren uit een andere reeks?

  3. 3. cameo's van bekende personen?



Recommended Posts

22 hours ago, cartoonesk said:

De strip (soort Nederlandse manga in het Engels) Tobudasai door Laurent Romero zit vol "fourth wall breaking" grappen. Helaas kan ik geen pagina laten zien want de pagina's op zijn site zijn beschermd tegen downloads. See for yourself the dumb adventures of Tobudasai : 

 

http://romerocomics.com/

 

tobudasai.jpg

 

Ik heb ze thuis ook liggen en vind dit echt één van de leukste strips van Nederlandse bodem uit het nieuwe millennium. En Laurent is een hele leuke kerel.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 23/12/2021 om 09:31, Timothy van Damme zei:

 

Ik heb ze thuis ook liggen en vind dit echt één van de leukste strips van Nederlandse bodem uit het nieuwe millennium. En Laurent is een hele leuke kerel.

Als ik schrijf "dumb adventures", dan is dat een verwijzing naar Laurent, die in zijn voorwoorden en strips vaak naar Tobudasai refereert als zijnde "dom". Het wil zeker niet zeggen dat ik de strip niet leuk vind. Ik vind het juist erg grappig en goed getekend.

Ik heb trouwens begrepen dat Laurent Romero een nieuwe versie van de boeken van Tobudasai heeft uitgebracht.

 

tobu.jpg

Link naar reactie
Op 27/12/2021 om 14:57, Lestat zei:

Gisteren heb ik "De Rechtvaardige Rechters" gelezen, deel 30 van Lefranc. Daarin komt een Belgische inspecteur voor met de naam Hector Leemans. Er komt ook een Belgische schilder in voor met de naam Merhotten. Volgens mij een kleine knipoog naar 2 collega's.

Ik heb dit album ook pas gelezen. Op de laatste pagina op de affiches voor de kunsttentoonstelling is de naam Ramo Nash te lezen. Dat is een verwijzing naar Kuifje en de Alfa-kunst.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

In de nieuwe Angel Wings is één van de gevangen piloten in het Noord-Koreaanse POW-kamp James Salter, Amerikaans schrijver, bekend van onder andere The Hunters, maar ook Light Years en All that is. Salter vloog bij de USAF tijdens de Koreaanse oorlog, maar werd niet gevangen genomen. Salter heeft ook nog een tijdje gediend als mijn avatar.

 

63cf3b66-3a44-11e7-81f7-aacdfd3ae553.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
21 hours ago, Neat Stuff said:

Ja, dat soort gasten krijgen ze bij de huisarts vaak op spreekuur. 'Ik gleed uit en viel met mijn anus op de toiletborstel...'

 

Een kennis/verpleegster heeft zo ooit eens een pot mayonaise, met deksel, op moeten verwijderen. Fris gaat het ook niet meer zijn. Bij Julianus moeten die er meer dan 300 jaar gehangen hebben.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
1 minuut geleden, TDPB zei:

Ricardo, de man met de lange vingers en de korte armpjes.

 

 

Ja, hij ziet er wat gedrongen uit in die afbeelding.

 

2 minuten geleden, TDPB zei:

 

In LikeMe3 kon je Thuizendfloot, Nero en Madam Pheip spotten.

 

 

Niemand van die groep jongeren die er van opkijkt dat daar ineens zo een piraatfiguur staat rond te hangen? :P

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Doet me denken aan 'Robbedoes en de zwakzinnigen' waar een hele hoop mannen denken dat ze bekende stripfiguren zijn, o.a. de daltons en Obelix.

(het rare aan dat album is dat de ene keer gesuggereerd wordt dat Robbedoes en Kwabbernoot ook stripfiguren zijn en dat zelf ook weten, en de andere keer dat ze géén stripfiguren zijn. De scenarist heeft daar sowieso niet goed over nagedacht, want als ze het wel zijn zou iedereen dat moeten weten aangezien de andere franco-belgische strips gelezen worden in het universum van dat ene album en als ze het niet zijn, waarom bestaat de stripreeks 'Robbedoes en Kwabbernoot' dan niet in een universum waarin alle andere Dupuis-strips wel bestaan?).

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...