dirk (monsieur toupet) Posted December 22, 2021 Share Posted December 22, 2021 Filiberke heeft eindelijk eens een propere trui en vest aangetrokken. Quote Link to comment
Timothy van Damme Posted December 23, 2021 Share Posted December 23, 2021 22 hours ago, cartoonesk said: De strip (soort Nederlandse manga in het Engels) Tobudasai door Laurent Romero zit vol "fourth wall breaking" grappen. Helaas kan ik geen pagina laten zien want de pagina's op zijn site zijn beschermd tegen downloads. See for yourself the dumb adventures of Tobudasai : http://romerocomics.com/ Ik heb ze thuis ook liggen en vind dit echt één van de leukste strips van Nederlandse bodem uit het nieuwe millennium. En Laurent is een hele leuke kerel. Quote Link to comment
Lestat Posted December 27, 2021 Share Posted December 27, 2021 Gisteren heb ik "De Rechtvaardige Rechters" gelezen, deel 30 van Lefranc. Daarin komt een Belgische inspecteur voor met de naam Hector Leemans. Er komt ook een Belgische schilder in voor met de naam Merhotten. Volgens mij een kleine knipoog naar 2 collega's. Quote Link to comment
cartoonesk Posted January 10, 2022 Share Posted January 10, 2022 Op 23/12/2021 om 09:31, Timothy van Damme zei: Ik heb ze thuis ook liggen en vind dit echt één van de leukste strips van Nederlandse bodem uit het nieuwe millennium. En Laurent is een hele leuke kerel. Als ik schrijf "dumb adventures", dan is dat een verwijzing naar Laurent, die in zijn voorwoorden en strips vaak naar Tobudasai refereert als zijnde "dom". Het wil zeker niet zeggen dat ik de strip niet leuk vind. Ik vind het juist erg grappig en goed getekend. Ik heb trouwens begrepen dat Laurent Romero een nieuwe versie van de boeken van Tobudasai heeft uitgebracht. Quote Link to comment
cartoonesk Posted January 10, 2022 Share Posted January 10, 2022 Op 27/12/2021 om 14:57, Lestat zei: Gisteren heb ik "De Rechtvaardige Rechters" gelezen, deel 30 van Lefranc. Daarin komt een Belgische inspecteur voor met de naam Hector Leemans. Er komt ook een Belgische schilder in voor met de naam Merhotten. Volgens mij een kleine knipoog naar 2 collega's. Ik heb dit album ook pas gelezen. Op de laatste pagina op de affiches voor de kunsttentoonstelling is de naam Ramo Nash te lezen. Dat is een verwijzing naar Kuifje en de Alfa-kunst. Quote Link to comment
TDPB Posted January 10, 2022 Share Posted January 10, 2022 Uit het nog steeds geweldige Nancy: Quote Link to comment
cartoonesk Posted January 17, 2022 Share Posted January 17, 2022 Cameo's in Dokter Zwitser. Quote Link to comment
Ambreville Posted February 4, 2022 Share Posted February 4, 2022 Jessica Drew. Diverse comic-cameo's en twee Galliërs. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted April 1, 2022 Share Posted April 1, 2022 Een eigen cameo Ikzelf aan de rechterkant en een vriend van me (Ron) aan de linkerkant. "May the 4th be with you" 2022 homage comicbook Zenescope Entertainment Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Waldorf Posted April 6, 2022 Share Posted April 6, 2022 In de nieuwe Angel Wings is één van de gevangen piloten in het Noord-Koreaanse POW-kamp James Salter, Amerikaans schrijver, bekend van onder andere The Hunters, maar ook Light Years en All that is. Salter vloog bij de USAF tijdens de Koreaanse oorlog, maar werd niet gevangen genomen. Salter heeft ook nog een tijdje gediend als mijn avatar. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
hemweg Posted April 16, 2022 Share Posted April 16, 2022 Gertrude au pays des Belges geschreven door (Kuifje verzamelaar) Stéphane Steeman en getekend door Malik. Behalve Kuifje volop verwijzingen naar België. Quote Link to comment
Neat Stuff Posted May 9, 2022 Share Posted May 9, 2022 4 minuten geleden, cinco zei: Ja, dat soort gasten krijgen ze bij de huisarts vaak op spreekuur. 'Ik gleed uit en viel met mijn anus op de toiletborstel...' Quote Link to comment
cartoonesk Posted May 10, 2022 Share Posted May 10, 2022 Cameo's in De tovenaar van Fop! Quote Link to comment
Ambreville Posted May 10, 2022 Share Posted May 10, 2022 21 hours ago, Neat Stuff said: Ja, dat soort gasten krijgen ze bij de huisarts vaak op spreekuur. 'Ik gleed uit en viel met mijn anus op de toiletborstel...' Een kennis/verpleegster heeft zo ooit eens een pot mayonaise, met deksel, op moeten verwijderen. Fris gaat het ook niet meer zijn. Bij Julianus moeten die er meer dan 300 jaar gehangen hebben. Quote Link to comment
Chimi Posted May 12, 2022 Share Posted May 12, 2022 In de meest recente Jerome K. Jerome Bloks ligt ieders favoriete privédetective plat in de zetel voor enkele dagen. Vermoeid door de pijnstillers en de verveling kijkt hij overdag naar een animatieserie voor kinderen. Een knipoog naar Alain Dodier's andere reeks, Gully. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
cinco Posted July 4, 2022 Author Share Posted July 4, 2022 cartoonesk and Iron giant 2 Quote Link to comment
cartoonesk Posted July 5, 2022 Share Posted July 5, 2022 De Tom Carbon-plaat voor een Jaap-special van Robbedoes/Spirou. Quote Link to comment
cinco Posted July 17, 2022 Author Share Posted July 17, 2022 Robert Long in Nero Quote Link to comment
Ambreville Posted August 7, 2022 Share Posted August 7, 2022 De nieuwe van Xavier en Matz Quote Link to comment
SPeeDy Posted October 8, 2022 Share Posted October 8, 2022 Uit Cupido (Malik): Walthérius Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
hemweg Posted October 9, 2022 Share Posted October 9, 2022 Het restaurant Klow heeft ook een filiaal in Moskou, uit: Blake en Mortimer, Het Voronov-Complot. Quote Link to comment
hemweg Posted October 27, 2022 Share Posted October 27, 2022 Scheurkalender Fokke & Sukke Quote Link to comment
cinco Posted November 23, 2022 Author Share Posted November 23, 2022 1 uur geleden, Ambreville zei: Alle Vlaamse reeksen zouden zulke cameo's doen voor het feestjaar rond Sleen, maar tot nu toe heb ik het alleen nog maar bij KIekeboe opgemerkt. (al hangt Nero ook op de achtergrond afgebeeld in één van de laatste Urbanussen) Quote Link to comment
TDPB Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 Ricardo, de man met de lange vingers en de korte armpjes. In LikeMe3 kon je Thuizendfloot, Nero en Madam Pheip spotten. Quote Link to comment
cinco Posted November 23, 2022 Author Share Posted November 23, 2022 1 minuut geleden, TDPB zei: Ricardo, de man met de lange vingers en de korte armpjes. Ja, hij ziet er wat gedrongen uit in die afbeelding. 2 minuten geleden, TDPB zei: In LikeMe3 kon je Thuizendfloot, Nero en Madam Pheip spotten. Niemand van die groep jongeren die er van opkijkt dat daar ineens zo een piraatfiguur staat rond te hangen? Quote Link to comment
TDPB Posted November 23, 2022 Share Posted November 23, 2022 24 minuten geleden, cinco zei: Niemand van die groep jongeren die er van opkijkt dat daar ineens zo een piraatfiguur staat rond te hangen? Neen, want dat past perfect in het verhaal. Quote Link to comment
cinco Posted November 23, 2022 Author Share Posted November 23, 2022 9 minuten geleden, TDPB zei: Neen, want dat past perfect in het verhaal. Ah, het zijn leerlingen van die school, verkleed als... Quote Link to comment
Ambreville Posted December 31, 2022 Share Posted December 31, 2022 Wild West Deel 3 Quote Link to comment
hemweg Posted January 8, 2023 Share Posted January 8, 2023 Kuifje, en niet zichtbaar wel aanwezig Kapitein Haddock, in Blake en Mortimer De Septimus-golf. Quote Link to comment
cartoonesk Posted January 23, 2023 Share Posted January 23, 2023 Verwijzingen naar andere strips in Jaap (Deliège). Quote Link to comment
TDPB Posted January 23, 2023 Share Posted January 23, 2023 Doet me denken aan 'Robbedoes en de zwakzinnigen' waar een hele hoop mannen denken dat ze bekende stripfiguren zijn, o.a. de daltons en Obelix. (het rare aan dat album is dat de ene keer gesuggereerd wordt dat Robbedoes en Kwabbernoot ook stripfiguren zijn en dat zelf ook weten, en de andere keer dat ze géén stripfiguren zijn. De scenarist heeft daar sowieso niet goed over nagedacht, want als ze het wel zijn zou iedereen dat moeten weten aangezien de andere franco-belgische strips gelezen worden in het universum van dat ene album en als ze het niet zijn, waarom bestaat de stripreeks 'Robbedoes en Kwabbernoot' dan niet in een universum waarin alle andere Dupuis-strips wel bestaan?). Quote Link to comment
Recommended Posts