Ga naar inhoud

Asterix


Recommended Posts

47 minuten geleden, hemweg zei:

Het zou de (talentrijke) makers sieren verder te gaan met eigen series.

 

Conrad hangt er 100% aan vast.

 

quote van Ferri:

 

Quote

Zijn jullie eigenlijk exclusief verbonden aan Asterix?

 

Ferri: "Nee, ik mag nog andere scenario’s schrijven. Een paar jaar terug is er nog een Terug op Aarde uitgekomen (enkel in het Frans, nvdr). Maar Conrad is wel exclusief verbonden aan de reeks. Het is ook superbelangrijk dat hij de figuren en de stijl helemaal in zijn vingers blijft houden."

 

bron: https://www.stripspeciaalzaak.be/interviews-reportages/jean-yves-ferri

Link naar reactie
3 uren geleden, hemweg zei:

Asterix en de griffioen is wederom een middelmatig album. Het zou de (talentrijke) makers sieren verder te gaan met eigen series. Koester de eerste 24 (Goscinny/Uderzo) Asterix-albums. Ik ben blij dat na de dood van Hergé geen nieuwe albums van Kuifje-albums meer zijn verschenen.

+1 beste beslissing die Herge kon maken... geen van de door andere auteurs doorgezette reeksen heeft meer de klasse van de oorspronkelijke reeks (zie o.a. Thorgal, XIII, Storm, Asterix etc...)

Link naar reactie
12 minutes ago, sanderg said:

+1 beste beslissing die Herge kon maken... geen van de door andere auteurs doorgezette reeksen heeft meer de klasse van de oorspronkelijke reeks (zie o.a. Thorgal, XIII, Storm, Asterix etc...)

Zwijg van Storm. Van het huidig verhaal in Eppo krijg ik gewoon de rillingen. Zo bar-slecht.

Stoppen is inderdaad beter. Thorgal zijn verhaal is al een paar keer volledig verteld, waarom dan blijven uitboren. Maar ja, de centen tellen. Naar Asterix toe is Conrad waarschijnlijk de beste tekenaar die ze konden vinden op Fenech/Bastide na. Maar het drama is dat er daardoor geen verhalen van Conrad meer komen rond de onnoembaren. Dat vind ik een groot verlies.

 

 

 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Ambreville zei:

 Naar Asterix toe is Conrad waarschijnlijk de beste tekenaar die ze konden vinden op Fenech/Bastide na.

 

Er moeten massa's tekenaar rondlopen die dat kunnen. Marcel Uderzo kon het. Daan Jippes kon het. Als ik zie welke geweldige tekenaars er tegenwoordig actief zijn, moeten er zo nog wel te vinden zijn.

Afgaande op het andere werk van Conrad zou ik overigens nooit gedacht hebben dat die dat kon.

Link naar reactie
5 minuten geleden, TDPB zei:

 

Er moeten massa's tekenaar rondlopen die dat kunnen. Marcel Uderzo kon het. Daan Jippes kon het. Als ik zie welke geweldige tekenaars er tegenwoordig actief zijn, moeten er zo nog wel te vinden zijn.

Afgaande op het andere werk van Conrad zou ik overigens nooit gedacht hebben dat die dat kon.

Daan Jippes- ja!

 

Had hij de reeks maar voortgezet destijds met Lo Hartog van Banda.. de bijgaande proefpagina alleen al vind ik beter dan al hetgeen de nieuwe makers er van hebben gemaakt...

 

Maar ja.. zal wel tegen het zere been zijn geweest van onze Franse zuiderburen dat een Nederlands team met hun nationale helden aan de haal zou zijn gegaan 🙂

 

Daan Jippes Asterix 1.jpg

Link naar reactie
19 minuten geleden, Ambreville zei:

Zwijg van Storm. Van het huidig verhaal in Eppo krijg ik gewoon de rillingen. Zo bar-slecht.

Stoppen is inderdaad beter. Thorgal zijn verhaal is al een paar keer volledig verteld, waarom dan blijven uitboren. Maar ja, de centen tellen. Naar Asterix toe is Conrad waarschijnlijk de beste tekenaar die ze konden vinden op Fenech/Bastide na. Maar het drama is dat er daardoor geen verhalen van Conrad meer komen rond de onnoembaren. Dat vind ik een groot verlies.

Storm heb ik persoonlijk al nooit veel soeps gevonden. Enkel de laatste vechter, de doder van Eriban en de Wentelwereld konden me wel bekoren.. het tekenwerk van Lawrence was natuurlijk wel geweldig. Ik denk dat de reeks het altijd al veel meer daarvan heeft moeten hebben dan van de verhalen..

 

Van de nieuwe reeks heb ik enkel dat album van die navel en de dubbele god of zo gelezen.. was totaal niets voor mij.. Overigens vind ik Romano wel een goede tekenaar en een sympathieke kerel

Link naar reactie
Op 27/10/2021 om 15:48, Ambreville zei:

Die Tailor is wel klassiek.

 

 

 

Correct. Het zou sinds die film zelf een runnng gag zijn in Frankrijk om die zin uit te spreken als je eventjes niet meer weet wat zeggen.

 

Juist opgezocht: deze film en Asterix bij de Britten is van hetzelfde jaar!

Link naar reactie

« My tailor is rich » (littéralement « Mon tailleur est riche ») est la première phrase de L'Anglais sans peine, premier ouvrage de la méthode Assimil d'apprentissage de l'anglais, écrit par Alphonse Chérel en 1929. Cette phrase a été créée en utilisant des mots transparents (tailor > tailleur, rich > riche) afin de faciliter le début de l'apprentissage.

Elle a été parodiée et reprise de nombreuses fois, par exemple dans La Cantatrice chauve, Astérix chez les Bretons, Le Petit Nicolas (histoire « Djodjo ») ou Le Gendarme à New York et L'Exorciste (vf) mais elle est aussi utilisée en aviation pour la même raison de parodie. Depuis, les méthodes Assimil ont évolué, mais cette phrase continue d'être utilisée dans le langage courant pour évoquer l'apprentissage de l'anglais.

De telles références sont teintées d'humour, car cette phrase est difficile à placer dans une conversation.

 

De volledige zin is overigens "My tailor is rich, but my french is poor".

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Gisteren nog eens Asterix en de griffioen en De dochter van de veldheer herlezen. Ik begrijp de kritiek elk nieuw album niet. Je kan twijfelen over het scenario maar wat betreft de tekeningen vind ik dat Conrad toch wel erg knap werk heeft afgeleverd. Ik was al veel langer fan van zijn strips maar ook zijn tekeningen in deze albums zijn erg goed gedaan.

Link naar reactie

Na het herlezen van de Asterix-albums van Conrad en Ferri, ben begonnen met het herlezen van de Asterix-albums van Uderzo/Goscinny en Uderzo. Dat is een allegaartje van albums van Dargaud-Oberon, Dargaud Benelux, De geïllustreerde pers, Hachette en AlbertRené, met enkele Franse albums en zelfs een Duitse en een Latijnse Asterix ertussen.

Maar ik kan er wel van genieten en dat is het belangrijkste. :) 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 8/12/2021 om 16:43, bates zei:

Geniale reeks, is de laatste Astrix de moeite waard?

 

Het nieuwe team heeft er al betere gemaakt.

Maar als je zelfs genoten hebt van de mindere albums in de reeks, dan zal je deze ook wel goed vinden.

Ik vond hem ok, geen hoogvlieger maar desalniettemin onderhoudend.

 

Uit interviews met de makers blijkt dat ze bewust wat westerninvloeden wilden laten meespelen in dit nieuwste album.

 

afbeelding.png.a4ccfc8116c0498e46de98283fc35fc9.png.aea507f82f483cac37ba6878e26e491e.png

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Haha, de Asterix-personages als Playmobillers. Al ben ik altijd wel meer een lego-mens geweest.

 

afbeelding.thumb.png.72843208a51d593a886607af71ecfd46.png

^

Bellefleur heeft zo te zien een extreme makeover gehad.

 

afbeelding.thumb.png.0344f9560952cf2cc055c7dbb4fe705d.png

 

^

Zo zorgeloos goedgezind heb ik de legionnairs nog nooit gezien.

 

afbeelding.thumb.png.36385758a6c047c464d88d18b9449812.png

 

^

Ik denk dat de lol er nu af is voor de vrouw van Nestorix nu alle andere vrouwen van het dorp dezelfde Playmobil-maten hebben.

 

afbeelding.thumb.png.9dd984fd58fc8bf09f14047d039aa772.png

 

 

^

Asterix en Obelix hebben ze dan wel weer afmetingen gegeven afwijkend van de gebruikelijke Playmobilnorm.

Lijkt me redelijk uitzonderlijk dat dat gebeurt.

 

 

Link naar reactie

Buiten verzamelaars die het in de doos laten zie ik niet zo gek veel mensen dit kopen. De figuurtjes zijn lelijk en de set is veel te veel kleine plastic rommel.  Kinderen kennen Asterix ook niet meer. Als je het plaatst langs de Playmobil toppers zoals het Circus, dan is de keuze vlug gemaakt.

Playmobil lijkt wel echt Lego of eerder nog Funko willen na te apen. Er zijn nu de Star Trek en A-Team sets. Ik vermoed dat de meeste verkochte kits nooit uit de doos zullen geraken.

 

 

 

Link naar reactie

laatste Asterix blijft in het zelfde bedje ziek. Tekeningen zijn ok, maar qua verhaallijn... *zucht*

 

het zal mijn laatste Asterix geweest zijn. Het zag er nochtans goed uit op voorhand, ergens ver weg een avontuur beleven in combinatie met een mythisch dier.

 

Het scenario sleept zich naar het einde. Er zit ook weinig structuur in. De plaat waarbij Obelix die grote rots omhoog houdt, snap ik nog altijd niet goed. Heeft hij die rots in het water gegooid? Of hield die rots water tegen waardoor de Romeinen wegspoelen?

 

Geen idee wat de meerwaarde was van Idefix en de wolven, of de verkoudheid van Panoramix. Ook de Romeinse conversaties onderling over vorige campagnes hadden geen meerwaarde, en viel in herhaling.

 

neen, dit is het totaal niet. Geen schwung, flauwe (herkauwde) moppen, en net zoals het vorige album eigenlijk in drie avonden gelezen. Zo spannend was het. 

 

En dat einde, had je het album dan beter gewoon Asterix in het koude noorden of iets dergelijks genoemd.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Beste Asterix-liefhebbers,

 

Jullie zijn de stille meerderheid die het striplandschap in bange jaren rechthoudt.

image.thumb.png.c09348342d84ae6a5e9bd06f95dacb44.png

Als jullie om de twee jaar niet naar een stripwinkel zouden stappen om een nieuwe Asterix te kopen, zouden tal van zaken mogen sluiten. Jullie doen dat volledig uit barmhartigheid, goed wetende dat Goscinny en Uderzo naar het rijk der legenden zijn vertrokken, en dat wat je koopt nooit zal kunnen tippen aan De Intrigant.

 

De herinnering aan een groots verleden zorgt er voor dat jullie alle dagen de moed vinden om op te staan, en niet in bed te blijven liggen met Asterix en de Britten. 

De Romeinen van de Manga lijken onvermoeibaar op te rukken, ondanks Uderzo's inzet van een Geheim Wapen.

image.thumb.png.840f84591a99b8c3481dba7a36f4a83e.png

 

MAAR SOMS MOET JE ZEGGEN, GENOEG IS GENOEG.

 

Kostunrix aka Ordralfabetix strijdt momenteel een harde strijd uit om de nalatenschap van Uderzo en Goscinny en de herinnering aan het dorp veilig te stellen.  Een emo-momentje uit een lokaal blad bedreigt de enige leverancier van verse vis uit Lutetia.

image.png.070514e4f4f84d85e061787bb7effe4f.png

De uitvinder van de visverhuur, maar bovenal een brave (lees onder de slof liggende) huisvader, en vader van een trotse zoon. 

image.png.64fdaddfadb432d78eb66e929a8b8285.png

 

Nu is het moment daar om op te komen voor het dorp dat al zo lang weerstand biedt aan de Romeinen. Ga naar onderstaande link en stem Kostunrix een ronde verder in het toernooi. Jullie hulp is nodig! Aarzel niet!

Geef Kostunrix de waardering die jullie verdienen!

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...