Ga naar inhoud

Asterix


Recommended Posts

10 minuten geleden, Vittorio zei:

En de groene zetel is blauw geworden, wat zou daarvoor de afweging zijn geweest? Vragen, vragen...

 

Wat dan met Caesar's vuurrode tent die nu licht groenblauw is?

Is het omdat ze zijn cape van wit naar rood hebben geswitcht waardoor dominogewijs de tent net achter Caesar onmogelijk nog rood kon blijven...

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

heb daar ergens een interview over gelezen, het is vooral een probleem geworden om een bepaalde bevolkingsgroep zeer karikaturaal voor te stellen. Veel albums die ooit zijn verschenen, zouden nu nooit meer kunnen of mogen gemaakt worden.

 

En verder heb je natuurlijk ook al bijna gans Europa gehad.

 

Maar een verhaal dat zich in een soort Monaco afspeelt waar de rijken der Romeinen / Galliërs huizen, lijkt me wel nog een tof gegeven. 

Link naar reactie

Ik ben na kort beraad nogal zeker van mijn gok, dus ga ik er een spoiler alert opzetten:

 

Spoiler

 

Heb ik ergens gelezen dat het een onbestaand land is?

 

Dat, in combinatie met de 'erg lange reis' waar Panoramix naar refereert en de knipoog naar Kuifjes yeti-avontuur, doet mij veronderstellen dat het 'Shangri-La' moet zijn: een mystiek, fictief rijk in de Himalaya.

 

Komische, nooit-eerder-geziene (🙄) situaties met yetis, lamas en allerlei ascetische 'rare jongens' schrijven zichzelf. 

 

Edit: ah ja, ik heb dat hierboven gelezen, van dat onbestaande land. 

 

 

Link naar reactie
8 minuten geleden, Lük Bey zei:

Ik ben na kort beraad nogal zeker van mijn gok, dus ga ik er een spoiler alert opzetten:

 

  Verberg inhoud

 

Heb ik ergens gelezen dat het een onbestaand land is?

 

Dat, in combinatie met de 'erg lange reis' waar Panoramix naar refereert en de knipoog naar Kuifjes yeti-avontuur, doet mij veronderstellen dat het 'Shangri-La' moet zijn: een mystiek, fictief rijk in de Himalaya.

 

Komische, nooit-eerder-geziene (🙄) situaties met yetis, lamas en allerlei ascetische 'rare jongens' schrijven zichzelf. 

 

Edit: ah ja, ik heb dat hierboven gelezen, van dat onbestaande land. 

 

 

 

Goed opgemerkt die verwijzing.

 

Spoiler

afbeelding.thumb.png.9e059e9f7e8dea506e1e850a746f7344.png

 

Link naar reactie
Op 4/1/2021 om 12:50, Aerogi zei:

heb daar ergens een interview over gelezen, het is vooral een probleem geworden om een bepaalde bevolkingsgroep zeer karikaturaal voor te stellen. Veel albums die ooit zijn verschenen, zouden nu nooit meer kunnen of mogen gemaakt worden.

 

En verder heb je natuurlijk ook al bijna gans Europa gehad.

 

Maar een verhaal dat zich in een soort Monaco afspeelt waar de rijken der Romeinen / Galliërs huizen, lijkt me wel nog een tof gegeven. 

Mijn suggestie- Asterix en de Batavieren.. genoeg leuks mee te doen lijkt me

Link naar reactie

Het interview met Ferri levert toch wel een interessante inkijk betreffende zijn visie op de reeks:

 

Ferri plaatst Asterix en Obelix in zijn nieuwe verhaal op gelijke hoogte. "Ze beschikken allebei over een feilloos wapen, de toverdrank, waarmee ze praktisch elke situatie kunnen oplossen. De uitdaging voor de scenarist is er voor elk album iets op te vinden om hun acties te belemmeren."

Tegelijk wil Ferri Asterix wat meer kleur geven. "Dit album geeft me de kans om Asterix wat meer uit te spelen. Hij moet wat meer terugkeren naar de voorgrond. Zijn humeurige - en vechtersbaaskantje zijn doorheen de reeks afgezwakt geraakt. Het is tijd om hem weer te wekken."

Over verwachtingen van het publiek: "De mensen hebben de gewoonte om van Asterix een reeks herkenningspunten te verwachten: karikaturen, piraten... Maar dat is allemaal niet systematisch. Het mag niet veranderen in een spel van 'zoek de zeven fouten'. Wij doseren het dus kleinschalig."

 

bron: https://stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Asterix

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

<Cage werd ooit vals beschuldigd van een misdrijf en naar de gevangenis gestuurd. Hij werd na te zijn vrijgesproken een huurling. Cage was een controversiële held.>

 

achja, inderdaad, een zwarte die vals beschuldigd werd, in de gevangenis zat en dan huurling werd (1972 ofzo), 

helemaal niets aan de hand -> is dus geen typecasting?   :rolleyes:

 

103403195_1442481842602153_4536996199356

Link naar reactie
39 minuten geleden, Aleksandr zei:

ken jij dan misschien een zwarte superheld, of een Mexicano?

zullen er toch niet heel veel zijn

is dat dan ook geen racisme?

 

36 minuten geleden, Tanuki zei:

 

Luke Cage of zoiets, maar ik heb geen idee of die een statistische uitzondering is.

 

Er zijn er wel behoorlijk wat, hoor.

 

Enkele voorbeelden:

 

 

John Stewart

 

afbeelding.png.d3cb40c225b9b04c7d6d8b0f0d882998.png

 

Mr. Terrific

 

afbeelding.png.4029e4df87f61e299f39f2d242d721af.png

 

Iron Heart

 

afbeelding.thumb.png.d356fea3d88ebb353f1d1b6e34b20322.png

 

Miles Morales

 

afbeelding.thumb.png.7bc51cf91458858a3bc665e1e0daf6c5.png

 

Jessica Cruz

 

afbeelding.thumb.png.eef05d31aefee66b284e305d834e067b.png

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...