Ga naar inhoud

Asterix


Recommended Posts

8 minuten geleden, kbellon zei:

hmmm 3D animatie. Had liever precies een klassieke tekenfilmversie gehad. Maar we zullen zien wat het oplevert ;) 

 

Is nog zowat de enige manier waarop ze ook maar een fractie van de Europese stripcultuur aan een groot Internationaal publiek verkocht kunnen krijgen.

 

 

Link naar reactie
15 minuten geleden, Daan zei:

Was nog beter geweest als ze er nog iets duidelijker een Aardman-feel aan hadden gegeven.

 

Ik veronderstel dat daardoor het proces complexer en ook te duur zou worden voor een tv-reeks.

Het voordeel met de smurfen is wel dat ze met slechts één character model praktisch hun ganse cast kunnen creëren aan de hand van lichte nuances in kledij en dergelijke.

Asterix gaat wat complexer worden en ze zullen toch wel shortcuts moeten nemen en de personages aan expressiviteit en details laten inboeten. Waarschijnlijk ook minder variatie tussen de legionnairs.

 

 

 

Link naar reactie
16 uren geleden, cinco zei:

 

Ik zie alleen maar mogelijke problemen en controversen als er te veel Amerikanen bewust worden gemaakt van het bestaan van de Asterix-strips.

 

Bedoel je hiermee?

afbeelding.png

 

Wat de animatie betreft: in de animatiefilm over de Romeinse lusthof vond ik het toch knap gemaakt.

afbeelding.png

Link naar reactie
1 uur terug, Tanuki zei:

Wat de animatie betreft: in de animatiefilm over de Romeinse lusthof vond ik het toch knap gemaakt.

afbeelding.png

 

 

Voor Asterix prefereer ik toch nog de klassieke animatiestijl.
Die adaptatie van de Noormannen heb ik visueel altijd uitermate goed gevonden.

 

afbeelding.thumb.png.0e4d1994dcd20d13e3c042801263aabe.png

Link naar reactie
9 uren geleden, cinco zei:

 

Onder andere. Dat is trouwens een reden geweest om Asterix uit Amerikaanse bibliotheken te verwijderen.

 

afbeelding.thumb.png.443e62990a668ea4219cd4d961791a9a.png

geen idee wat er hier mis is, of liepen die indianen dan niet halfnaakt rond?

dansten ze dan niet rond een kampvuur? 

hadden ze dan nog andere wapens behalve tomahawk, pijl&boog of speer,  misschien?

gaat het hier om een komische strip of over een documentaire?

Link naar reactie
22 minuten geleden, Aleksandr zei:

geen idee wat er hier mis is, of liepen die indianen dan niet halfnaakt rond?

dansten ze dan niet rond een kampvuur? 

hadden ze dan nog andere wapens behalve tomahawk, pijl&boog of speer,  misschien?

gaat het hier om een komische strip of over een documentaire?

 

Het ligt gevoelig in Amerika om de Native Americans nog op die manier af te beelden.

Ook de reden dat Peter Pan niet meer als voor kinderen geschikt wordt bevonden op Disney+

 

afbeelding.thumb.png.6c14b0605112c6f6e5b19efd73404f45.png

Link naar reactie
33 minuten geleden, Aleksandr zei:

dus bijvoorbeeld Derib die enkele alcoholliekende indianen afbeeld, kan dus ook niet?

 

Ik denk dat ze met veel van de Europese strips niet in Amerika hoeven af te komen.

 

Over Peter Pan gesproken, Disney+ komt met een live-action adaptatie.

 

Quote

the modern-day adaptation would have to change elements to avoid the racial stereotypes present in the original film

 

FYI de verdeling van de rollen:

 

afbeelding.thumb.png.7316a4b41d55cc43765c2cde306040ab.png

 

afbeelding.thumb.png.c50adfc16accdfdde66746bf32a3f4c4.png

 

afbeelding.thumb.png.bbbd9de8c141b14ee8da8111604d6ad5.png

 

0389D906-229B-4CEF-B2E2-A9663E9F9F49.jpe

Link naar reactie
3 minuten geleden, Aleksandr zei:

mooimooi, en dat heeft dus niets te maken met die leesboekjes van de jaren, euh, '70?

 

 

"De stad Lutetia is bezet door de Romeinen... De hele stad? Nee! Een groepje onverzettelijke dieren (drie honden, een kater, een uil en een oude duif), geleid door Idefix, biedt weerstand tegen de Romeinse overheersers."

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...