Ga naar inhoud

🎬 Walt Disney Pictures: de favorieten (poll)


cinco

Klik al jouw favorieten aan:  

35 leden hebben gestemd

  1. 1. gemaakt onder toezicht van Walt Disney

    • Snow White and the Seven Dwarfs (1937)
    • Pinocchio (1940)
    • Fantasia (1940)
    • Dumbo (1941)
    • Bambi (1942)
    • Saludos Amigos (1943)
      0
    • The Three Caballeros (1945)
    • Make Mine Music (1946)
      0
    • Fun and Fancy Free (1947)
      0
    • Melody Time (1948)
      0
    • The Adventures of Ichabod and Mr. Toad (1949)
    • Cinderella (1950)
    • Alice in Wonderland (1951)
    • Peter Pan (1953)
    • Lady and the Tramp (1955)
    • Sleeping Beauty (1959)
    • One Hundred and One Dalmatians (1961)
    • The Sword in the Stone (1963)
    • The Jungle Book (1967)
    • -
  2. 2. de periode na Walt Disney

    • The Aristocats (1970)
    • Robin Hood (1973)
    • The Many Adventures of Winnie the Pooh (1977)
    • The Rescuers (1977)
    • The Fox and the Hound (1981)
    • The Black Cauldron (1985)
    • Oliver & Company (1988)
    • The Little Mermaid (1989)
    • The Rescuers Down Under (1990)
    • Beauty and the Beast (1991)
    • Aladdin (1992)
    • The Lion King (1994)
    • Pocahontas (1995)
    • The Hunchback of Notre Dame (1996)
    • Hercules (1997)
    • Mulan (1998)
    • Tarzan (1999)
    • Fantasia 2000
    • The Great Mouse Detective (1986)
    • The Emperor's New Groove (2000)
    • Atlantis: The Lost Empire (2001)
    • Lilo & Stitch (2002)
    • Treasure Planet (2002)
    • Brother Bear (2003)
    • Home on the Range (2004)
      0
    • The Princess and the Frog (2009)
    • Winnie the Pooh (2011)
    • -
  3. 3. de CGI-periode

    • Chicken Little (2005)
    • Meet the Robinsons (2007)
      0
    • Bolt (2008)
    • Tangled (2010)
    • Wreck-It Ralph (2012)
    • Frozen (2013)
    • Big Hero 6 (2014)
    • Zootopia (2016)
    • Moana (2016)
    • Ralph Breaks the Internet (2018)
    • Frozen II (2019)
    • Raya and the Last Dragon (2021)
    • Dinosaur (2000)
    • -


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

image.thumb.png.9c796bbad5d47e3841548e557460a75e.png

 

image.thumb.png.4f59b2415995c7df1532c7f44abce1c3.png

 

Walt Disney Animation Studios revealed a FIRST LOOK at “Wish,” their all-new animated feature film that explores how the iconic wishing star came to be.  Starring Ariana DeBose as Asha, directed by Chris Buck & Fawn Veerasunthorn, produced by Peter Del Vecho & Juan Pablo Reyes, and featuring all-new songs by Julia Michaels, Disney’s Wish releases in November 2023.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ik weet het niet. Ben grote fan van de Disney tekenfilms uit mijn jonge jaren.

Echter herinner ik me Ariël niet zoals ze eruit ziet in deze teaser. Ben absoluut geen racist, maar ik herinner me Ariël als een blanke roodharige. De actrice in deze teaser is een zeer goede, maar komt niet overeen jammer genoeg met het personage dat iedereen zich denk ik herinnerd. Het is al langer dat al dat woke gedoe me tegen de borst stoot bij Disney. Dit is gewoon weer een verlenging ervan. Met alle respect voor de actrice.

Link naar reactie
8 uren geleden, cinco zei:

 

"The art style of Wish combines watercolor animation, Disney's original art style, with CG which Disney uses in the modern era."

 

De techniek die ze oorspronkelijk bij Rapunzel Unbraided (Tangled, Rapunzel) zouden toepassen, zodat het als een bewegend schilderij zou ogen.  De reacties waren lovend, maar toch hebben ze hun staart toen alsnog ingetrokken. Zou er nochtans fantastisch uitgezien hebben.

 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
5 uren geleden, esteban² zei:

 

De reacties waren lovend, maar toch hebben ze hun staart toen alsnog ingetrokken. Zou er nochtans fantastisch uitgezien hebben.

 

 

Ja, blijkbaar durft men bij CGI animation over het algemeen minder te experimenteren dan bij traditionele animatie. Tenzij bij kortfilms.

Link naar reactie
18 uren geleden, Leesplezier zei:

Ik weet het niet. Ben grote fan van de Disney tekenfilms uit mijn jonge jaren.

Echter herinner ik me Ariël niet zoals ze eruit ziet in deze teaser. Ben absoluut geen racist, maar ik herinner me Ariël als een blanke roodharige. De actrice in deze teaser is een zeer goede, maar komt niet overeen jammer genoeg met het personage dat iedereen zich denk ik herinnerd. Het is al langer dat al dat woke gedoe me tegen de borst stoot bij Disney. Dit is gewoon weer een verlenging ervan. Met alle respect voor de actrice.

 

Bekijk het op deze manier. Voor heel wat kinderen kan het erg veel betekenen om de kleine zeemeermin op deze wijze geportretteerd te zien.

 

afbeelding.thumb.png.40024c37964ce20c5112ad992833e498.png

 

 

 

 

Link naar reactie
15 hours ago, cinco said:

 

Bekijk het op deze manier. Voor heel wat kinderen kan het erg veel betekenen om de kleine zeemeermin op deze wijze geportretteerd te zien.

 

afbeelding.thumb.png.40024c37964ce20c5112ad992833e498.png

 

 

 

 

Gisteren in Disneyland nog de show van de Lion King gezien. Halverwege bedacht ik me dat de boodschap eigenlijk was dat de blonde Leeuwen goed zijn, en de donkere Leeuw slecht is.

 

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
Op 30/9/2022 om 20:28, cinco zei:

Geen musical?? 😳


Gelukkig!  Kidding.  Absoluut niets tegen de WDAS tekenfilms met zang, alles behalve uiteraard. Love them!  Maar dit is een ode aan de avonturenfilm en die vraagt dat niet, naar mijn gevoel. :)  Soms ben ik ook gewoon blij nog eens een echte jongensfilm (*) te zien, zoals Big Hero 6. 

 

(*) Totaal achterhaalde en ietwat foute term, I know, het hokjesdenken kwam even boven. Excuses.  Doorgaans ben ik de eerste om te zeggen dat dingen geen gender hoeven opgeplakt te krijgen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 4 months later...

Tussen mij en de (eerste) Frozen-liedjes gaat het nooit helemaal klikken. ;) Ik vind ze niet denderend. Het lijken meer dan ooit popliedjes die zich als musical-nummers voordoen, boordevol zinnen die er ongemakkelijk in gepropt werden.  De openingssong gaf me destijds nochtans goede moed.  Maar daarna.  Do you want to build a snowmaaa... NEEJE! Laat mij gerust!  Ooit zal ik Frozen 2 (en ja, 3 dan I guess) wel eens zien.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Toen ik klein was, ging ik vaak met mijn moeder naar Disney-films in de bioscoop. Ik herinner me dat ik Sneeuwwitje, Dumbo, Pinokkio en de Reddertjes heb gezien toen. Van Pinokkio en de Reddertjes had ik ook lp's, met het verhaal en de liedjes in het Nederlands. Ook had ik Disney-singletjes met een boekje erbij (zie afbeelding).

 

disney single.jpg

Link naar reactie
8 minuten geleden, cartoonesk zei:

Toen ik klein was, ging ik vaak met mijn moeder naar Disney-films in de bioscoop. Ik herinner me dat ik Sneeuwwitje, Dumbo, Pinokkio en de Reddertjes heb gezien toen.

 

Ja, die werden toen om de zoveel jaren heruitgebracht in de cinema.

Mij hebben ze als kind nooit meegenomen naar de bioscoop, maar ik herinner me wel die stickerboeken van Panini die gepaard gingen met de re-release van Sneeuwwitje. Op die manier heb ik de eerste keer de Disney-versie van dat sprookje leren kennen.

 

afbeelding.png.0f8d1c3efe6c84f217b6ade4cb5969e3.png

Link naar reactie
  • 1 month later...

 

Lovende reacties over de animatie op zich, maar ik ben niet echt onder de indruk om eerlijk te zijn. Het "ogend als een bewegend schilderij" effect was beter in de Rapunzel Unbraided preview, waarvan ooit een clip in betere kwaliteit dan eerder in deze thread te zien was.  I don't know, voorlopig vind ik het erg afleidend.  De omlijning, wat zeker niet nieuw is, maakt ook dat de figuren wel op de achtergrond geplakt lijken te zijn, ze lijken er los van te bewegen.  Ik vind het contrast tussen de computergeanimeerde figuren zoals we die gewend zijn en zogenaamde schilderij achtergronden nog te groot.  Misschien verdwijnt dat gevoel bij het kijken van een lange speelduur? De tijd zal het uitwijzen. 't Is hier van warm naar lauw gegaan.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 27/3/2023 om 10:39, cinco zei:

 

Ja, die werden toen om de zoveel jaren heruitgebracht in de cinema.

Mij hebben ze als kind nooit meegenomen naar de bioscoop, maar ik herinner me wel die stickerboeken van Panini die gepaard gingen met de re-release van Sneeuwwitje. Op die manier heb ik de eerste keer de Disney-versie van dat sprookje leren kennen.

 

afbeelding.png.0f8d1c3efe6c84f217b6ade4cb5969e3.png

 

Potver!

Die heb ik ook ooit gehad. Was ik totaal vergeten. 

Net zoals van zoveel spullen heb ik spijt dat ik mijn stickeralbums ooit weg heb gedaan. Voornamelijk andere onderwerpen (Power Rangers, Beetleborgs, Teenage Mutant Ninja Turtles...) omdat ik vergat dat ik er van Disney ook heb gehad. 

Link naar reactie
10 minuten geleden, cartoonesk zei:

Ik mis Pete's Dragon/Peter en de draak nog in de lijst! Voor mij al lange tijd een favoriet! ;) 

 

pete-s-dragon.jpg

 

Zelfde reden dat Mary Poppins en Bedrooms & Broomsticks er niet instaat, al kan je natuurlijk stellen dat the Three Caballeros ook live-action bevat, maar daar is dat slechts een erg beperkt onderdeel van een overwegend geanimeerd geheel. Zelfde geldt voor de Fantasias.

 

 

Link naar reactie
2 minuten geleden, cinco zei:

Zelfde reden dat Mary Poppins en Bedrooms & Broomsticks er niet instaat, al kan je natuurlijk stellen dat  the Three Caballeros ook live-action bevat, maar daar is dat slechts een erg beperkt onderdeel van een overwegend geanimeerd geheel.

Begrijp ik wel. ;) Al vind ik wel dat het geanimeerde karakter wel een grotere rol speelt dan de animatie in de andere genoemde films.

Link naar reactie
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Zie je sommige van die titels nu voor 't eerst?

 

Het kan zijn dat het al eens eerder gezegd werd door mij, maar als er oudere Disney Classics zijn die je absoluut eens op blu-ray moet bewonderen, zijn het Pocahontas en Sleeping Beauty. Die zien er magistraal mooi uit en met het juiste beeldformaat. Vooral Doornroosje is een wereld van verschil.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
11 uren geleden, esteban² zei:

Zie je sommige van die titels nu voor 't eerst?

Nee, hoor. Zeker niet! In mijn jonge jaren nam mijn moeder me mee naar elke Disney-film die in de bioscoop te zien was en later had ze vele video's van Disney. Ik had echter Sneeuwwitje en Doornroosje de eerste keer niet aangeklikt omdat ik dacht dat Peter Pan grappiger was dan die twee sprookjes. Ze zijn alle drie echter de moeite waard. Van de klassiekers heb ik alleen Make mine music, Fun and Fancy free, Saludos Amigos en Melody Time waarschijnlijk nooit gezien, al zullen er wel fragmenten zijn daarvan die ik wel gezien heb, zoals het bekende Mickey and the beanstalk.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...