Ga naar inhoud

🎬 Walt Disney Pictures: de favorieten (poll)


cinco

Klik al jouw favorieten aan:  

35 leden hebben gestemd

  1. 1. gemaakt onder toezicht van Walt Disney

    • Snow White and the Seven Dwarfs (1937)
    • Pinocchio (1940)
    • Fantasia (1940)
    • Dumbo (1941)
    • Bambi (1942)
    • Saludos Amigos (1943)
      0
    • The Three Caballeros (1945)
    • Make Mine Music (1946)
      0
    • Fun and Fancy Free (1947)
      0
    • Melody Time (1948)
      0
    • The Adventures of Ichabod and Mr. Toad (1949)
    • Cinderella (1950)
    • Alice in Wonderland (1951)
    • Peter Pan (1953)
    • Lady and the Tramp (1955)
    • Sleeping Beauty (1959)
    • One Hundred and One Dalmatians (1961)
    • The Sword in the Stone (1963)
    • The Jungle Book (1967)
    • -
  2. 2. de periode na Walt Disney

    • The Aristocats (1970)
    • Robin Hood (1973)
    • The Many Adventures of Winnie the Pooh (1977)
    • The Rescuers (1977)
    • The Fox and the Hound (1981)
    • The Black Cauldron (1985)
    • Oliver & Company (1988)
    • The Little Mermaid (1989)
    • The Rescuers Down Under (1990)
    • Beauty and the Beast (1991)
    • Aladdin (1992)
    • The Lion King (1994)
    • Pocahontas (1995)
    • The Hunchback of Notre Dame (1996)
    • Hercules (1997)
    • Mulan (1998)
    • Tarzan (1999)
    • Fantasia 2000
    • The Great Mouse Detective (1986)
    • The Emperor's New Groove (2000)
    • Atlantis: The Lost Empire (2001)
    • Lilo & Stitch (2002)
    • Treasure Planet (2002)
    • Brother Bear (2003)
    • Home on the Range (2004)
      0
    • The Princess and the Frog (2009)
    • Winnie the Pooh (2011)
    • -
  3. 3. de CGI-periode

    • Chicken Little (2005)
    • Meet the Robinsons (2007)
      0
    • Bolt (2008)
    • Tangled (2010)
    • Wreck-It Ralph (2012)
    • Frozen (2013)
    • Big Hero 6 (2014)
    • Zootopia (2016)
    • Moana (2016)
    • Ralph Breaks the Internet (2018)
    • Frozen II (2019)
    • Raya and the Last Dragon (2021)
    • Dinosaur (2000)
    • -


Recommended Posts

21 minuten geleden, esteban² zei:

Goh ... Ik kan eigenlijk zowat alles aanklikken.  Ik heb me beperkt tot 5 per categorie, ook goed? :) 

 

PS: Dinosaur hoort eigenlijk ook bij de CGI-selectie. ;) The Great Mouse Detective ontbreekt. :( 

 

545a61faaf3b2134b8932da175533292.gif

 

Fixed.

Dinosaur naar CGI verhuisd en Great Mouse Detective ingevoegd waar Dinosaur stond.

(schuiven om die 2 chronologisch te zetten ging niet meer lukken zonder de stemming in de war te brengen)

Link naar reactie
13 uren geleden, cartoonesk zei:

Make mine music, Fun and fancy free en Melody Time heb ik nooit gezien, behalve van Fun and fancy free ken ik wel Mickey and the beanstalk, wat wel een favoriet van me is.

 

 

Mickey-and-the-Beanstalk.jpg


Die Beanstalk vond ik als kind ook schitterend.  Zeker wanneer de reus in een ander fragment plots aan bod kwam.  Zoiets vond ik helemaal geweldig. :) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Jammer dat Disney het op een bepaald moment wat heeft laten hangen met de energie die ze in hun blu-ray releases staken. Dat is zelfs al zichtbaar aan de look van de schijfjes.

Oorspronkelijk nog voorzien van cover art, vervolgens slechts witte letters op een blauwe achtergrond.

 

PHI_0001.thumb.JPG.0398dbb339eb255921f7928630ad9519.JPG

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

Jammer dat Disney het op een bepaald moment wat heeft laten hangen met de energie die ze in hun blu-ray releases staken. Dat is zelfs al zichtbaar aan de look van de schijfjes.

Oorspronkelijk nog voorzien van cover art, vervolgens slechts witte letters op een blauwe achtergrond.

 

Disney wil ons allemaal aan hun fokking streamingdienst zodat we per keer kunnen blijven dokken.

Link naar reactie
26 minuten geleden, Werner zei:

Disney wil ons allemaal aan hun fokking streamingdienst zodat we per keer kunnen blijven dokken.

 

Als ze de content blijven maken en aanbieden zoals ze  de afgelopen maanden gedaan hebben. Doen ze maar. Ik wil er zelfs nog meer voor bijbetalen.

Loki etc kan niet snel genoeg komen. Btw. Schijfjes nemen toch te veel plaats in.

 

image.thumb.png.da06de221c89f24d113517c536d9a973.png

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Oude titels soms in het Nederlands, uit nostalgie.  Zo heb ik immers alle liedjes leren kennen en verscheidene titels kan ik van de eerste tot de laatste minuut woord voor woord mee zeggen.  Bij Aladdin bijvoorbeeld is het ook zo dat ik de Engelse versie graag bekijk omdat het nu eenmaal Robin Williams is, maar sommige songs gewoon beter klinken in 't Nederlands.  A Whole New World bijvoorbeeld, in het Engels is dat ... durf ik het zeggen ... bij momenten op het randje van lelijk gezongen.  En dan zijn er iconische figuren die ik nooit meer anders kan horen dan in 't Nederlands, zoals Timon & Pumbaa. 

Maar sinds 2000 ofzo, kijk ik alle nieuwigheden altijd in de originele taal.  Dankzij de opkomst van DVD was dat ineens mogelijk.  Sindsdien Engels.  Tenzij ik een film voor 't eerst met mijn petekindje zag (Rapunzel, Moana, ...) die nu pas snel genoeg kan volgen met alles te lezen en langzaamaan de ommezwaai maakt.  En soms werkt dubbing niet echt, zoals bij Finding Dory en Zootopia bijvoorbeeld.  Alle grappen vielen op hun gat en veel van de nuance verdween.

Er is maar één nasynchronisatie die ik (bijna) altijd zal verkiezen boven het origineel.  Dat is de Vlaamse versie van Chicken Run.  (Aardman)  Die is gewoon hilarisch.  Benieuwd of ze diezelfde namen grotendeels gaan terugbrengen voor de sequel.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Geen enkele van die dingen kan bij mij ook maar enige positieve gevoelens opwekken wegens de onvoorstelbare naïeve sentimentaliteit ervan. Ik ga over m'n nek van de kunstmatigheid ervan. Een beetje zoals met Michael Jackson: zo artificieel dat het niet vol te houden is.

Link naar reactie
21 uren geleden, esteban² zei:

Er is maar één nasynchronisatie die ik (bijna) altijd zal verkiezen boven het origineel.  Dat is de Vlaamse versie van Chicken Run.  (Aardman)  Die is gewoon hilarisch. 

Finding Nemo vond ik ook niet slecht in 't Vlaams. Met o.a. Warre Borgmans, ...

Link naar reactie
7 uren geleden, Tanuki zei:

Finding Nemo vond ik ook niet slecht in 't Vlaams. Met o.a. Warre Borgmans, ...


Nooit in het Nederlands gezien, denk ik.  Maar ik herinner mij wel nog dat het een indrukwekkende cast was en vooral Guy Mortier, 

Rob Vanoudenhoven en Mark Uytterhoeven hun deelname onder de aandacht kwam.
 

46 minuten geleden, Waldorf zei:

De warme stem van Louis Neefs in de Aristokatten is toch prachtig.


Yup!  En die van Gunther (re-dub omwille van kwaliteit originele opnames) eigenlijk ook.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 18/4/2021 om 11:35, cinco zei:

@esteban² Heb je van die recentste Ducktales-versie ook wat flarden opgevangen om er een mening over te vormen?

 

 

In een tekenfilm van 1938 werd er voor het eerst gerefereerd naar Dumbella, de moeder van Kwik, Kwek en Kwak.

 

afbeelding.thumb.png.1c83bba7a42d3e78cc06d0b6cb9d5a40.png

 

Na 80 jaar werd eindelijk onthuld waar ze al de tijd geweest is.

 

afbeelding.thumb.png.882e6e1f8bb3e0091f6e80246ccb5cef.png

 

Flarden is het juiste woord.  En ik moet zeggen: Wie tijdens die eerste afleveringen twijfelt, maar niet afgeknapt is op de stijl, bijt maar beter door.  Er zijn best wat slimme verwijzingen te spotten, ook leuke cameo's.  Bepaalde afleveringen zijn inhoudelijk ook wel spitsvondig.  Het is met veel liefde gemaakt en heeft naar mijn gevoel wel een bestaansreden.  Dit is niet het makkelijk herkauwen van 't bronmateriaal.  Goody.  Soms heel meta ook, zoals het hele Darkwing Duck gebeuren.  Sowieso blij dat andere afternoon-cartoons helden hier hun opwachting maken.  Moest de NL ondertiteling niet ontbreken op Disney+, ik had het zeker al ingehaald.  Ik kan er niet tegen wanneer 'k niet alles tot in de puntjes begrijp en Donald Duck (bv) is vaak onverstaanbaar, vind ik.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
14 minuten geleden, esteban² zei:

 

Flarden is het juiste woord.  En ik moet zeggen: Wie tijdens die eerste afleveringen twijfelt, maar niet afgeknapt is op de stijl, bijt maar beter door.  Er zijn best wat slimme verwijzingen te spotten, ook leuke cameo's.  Bepaalde afleveringen zijn inhoudelijk ook wel spitsvondig.  Het is met veel liefde gemaakt en heeft naar mijn gevoel wel een bestaansreden.  Dit is niet het makkelijk herkauwen van 't bronmateriaal.  Goody.  Soms heel meta ook, zoals het hele Darkwing Duck gebeuren.  Sowieso blij dat andere afternoon-cartoons helden hier hun opwachting maken.  Moest de NL ondertiteling niet ontbreken op Disney+, ik had het zeker al ingehaald.  Ik kan er niet tegen als niet alles tot in de puntjes begrijp en Donald Duck is vaak onverstaanbaar, vind ik.

 

Die Darkwing afleveringen zijn zo een tease.

Geeft honger naar een volwaardige nieuwe serie.

 

afbeelding.thumb.png.36ca14d5502dce750a2b9671f0224a1a.png

 

Zo is het met veel in deze reeks heb ik de indruk.

Ze zijn overal in hun rijke geschiedenis wat ingrediënten gaan rapen, maar doordat het bij 69 afleveringen blijft, blijft er ook veel potentieel liggen.

 

afbeelding.thumb.png.bd97d7e4338163cb4f4b2f84ff15220c.png

 

afbeelding.thumb.png.c0f523e877f52f19bdeebd976853b9eb.png

 

 

 

 

 

Link naar reactie
24 minuten geleden, esteban² zei:

Tenzij er ondertussen iets gewijzigd is, krijgen we die Darkwing Duck reboot (hier en daar ook huidige DuckTales spin-off genoemd) via DisneyPlus.  Gaat hij opnieuw dreigend door de nacht flapperen, heb je iets om naar uit te kijken. :) 

 

De reeks met een Twin Peaks parodie-aflevering of all things.

 

afbeelding.thumb.png.5cd30d5dce925142d25bf433e8d65cca.png

 

Met uitgedroogde Bushroot-lijken gewikkeld in folie drijvend in de rivier en dergelijke.

Leuk dat dat door de interne Disney-censuur is geraakt.

 

afbeelding.thumb.png.f70388385a7116e69c0469a9c469e828.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...